Belasting betalen voor alle buitenpoepende dieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

winnitou

Re: Belasting betalen voor alle buitenpoepende dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:54

Anique_Vaandrig schreef:
Dan heb jij een uitzonderlijk goed opgevoedde kat Haha! Je moet mijn tuin en die van mijn ouders eens zien. Omdat de buren zo nodig katten moeten, graven wij 's zomers in de kattenstront. En de betreffende buren? Die zien de kat nooit. Beest schijnt alleen 's nachts binnen te komen om te eten. Waar heb je dan in 's hemelsnaam een kat voor vraag ik me af.

wat dacht je van mollen, muizen en ratten te vangen.
Onze kat is ook heel veel buiten, kan vrij naar binnen en buiten.
Zie haar nooit bij de buren in de tuin (hebben ook maar 1 buur), altijd in onze eigen tuin (waar ze een keurige poepplaats heeft) of in het weiland.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:35

xx_Horsiex schreef:
Ik ga wat kattenbelasting betalen, ja daaag. We betalen in Nederland al meer dan genoeg aan een regering die het geld in eigen zak steekt.

Hondenbelasting mogen ze van mij ook afschaffen, allemaal geldklopperij.

Dit is toch wel een van de zinnigste opmerkingen hier!

Het is inderdaad vernachelerij! En dat weten we allemaal.

Nakisha schreef:
PS je- Ik kom nog regelmatig in de stad Groningen, (wel hondenbelasting) en zie dat daar opvallend veel meer hondenpoep ligt dan in ons dorp, terwijl we hier toch ook enorm veel honden rond hebben lopen. Onze opruimplicht, zónder belasting, word dus kennelijk beter nageleefd?

Dit is logisch te verklaren. Ik woon ook op het platteland. En de meeste mensen hebben honden, maar de meeste honden hebben uitloop rond het huis. Mensen laten hun honden hier ook nauwelijks uit. Degenen die dat wel doen, wonen over het algemeen in de dorpskern en laten hun hond erbuiten uit, in de berm. En daar zeurt niemand over. Overigens, ook hier wordt geen belasting geheven. In de stad moet men echt met de hond gaan lopen, dus daar ligt wel hondenpoep.

dierfysio schreef:
ben eens met gelijktrekken van honden en buitenkomende-katten. onze halve tuin ligt ook vol met str*nt van de katten van onze buren, echt zooo goor! Boos! en nog gevaarlijk ook inderdaad, ivm toxoplasmose.

En buitenkomende honden. WAnt niet alle honden worden buiten uitgelaten. Zoals ik al zei, velen die ruimte om het huis hebben, laten hun hond niet uit. Dus de hond poept slechts op eigen terrein.

Maar zoals ik al zei, hondenbelasting is niet begonnen om de poep op te ruimen. Het is een doodordinaire melkkoe, voortkomend uit een regeltje van heel lang geleden toen er nog werkhonden waren, zoals honden die de kar trokken.
Laatst bijgewerkt door oudehinken op 18-01-08 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:36

Anique_Vaandrig schreef:
Paljassofie schreef:
Mijn katten zitten overdag altijd buiten, katten die de hele dag binnen zitten dat kan imo gewoon niet gezond zijn, ieder leven heeft frisse lucht nodig en als je de gemiddelde binnenhuiskat bekijkt zijn die meestal wel een heel stuk te zwaar ook. Een kat begraaft haar stront tenminste netjes Ja (de mijne zie ik het iig toch zo doen... )
En als je een kat hebt om de hele dag binnen te houden en dat beest zo uit haar natuurlijke omgeving te halen dan is dat imo een even slecht idee als een paard de hele dag op stal te houden. Die van mij staat ook dag en nacht buiten, kan hem moeilijk in mijn keuken halen? Huilen van het lachen

Voor dit verhaal geld hetzelfde. Waarom heb je eigenlijk een kat? Blijkbaar struint dat beest dus de hele dag buiten? Een kat begraaft haar stront netjes? Ga weer hetzelfde zeggen als hierboven: fijn in mijn tuin, zodat ik er met mijn handen in zit.

Dat beest is thuis als wij thuis zijn, kijk mijn ouders werken allebei fulltime, niemand is overdag thuis, we zouden allemaal heel graag een hond hebben, maar we willen dat arme beest natuurlijk niet verwaarlozen, dus daarom hebben we twee katten. Die het helemaal niet nodig vinden dat wij de hele dag thuis zijn. Van zodra ik thuis ben, staan mijn katten aan de deur en komen ze gezellig binnen. Ik zit nu in blokperiode en mijn ene kat ligt de hele tijd naast mij op mijn bureau... Daarom hebben wij een kat, zou oneerlijk zijn dat beest de hele tijd binnen te houden als er niemand thuis is.

Als je een buitenrit gemaakt heb erna met de fiets hetzelfde pad doen om het op te ruimen?! Als ik 4 uur onderweg ben te paard ben ik daarna dus weer even lang bezig te fiets Tong uitsteken kijk, er zijn nu eenmaal grenzen aan over alles willen zeuren, tolerantie is een mooie eigenschap

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:42

Tolerantie is een mooie eigenschap. MAar het is terecht dat mensen niet graag in de poep lopen. Ooit wel eens een poepje tussen je profielzolen uit geprutst met een stokje? Pling
Het maakt niet uit of het hondenpoep op de stoep is, of kattenstront in de grond (he, rijmt!)
Iedereen heeft recht om ongestoord zijn eigen liefhebberij uit te oefenen, zeker als dit op eigen terrein is. Wat ik niet snap, is dat kattenliefhebbers vaak niet begrijpen (uitzonderingen daargelaten), dat hun dieren overlast bezorgen door bij de buren in de vijver te vissen, de volliere te belagen, in de zandbak of moestuin te poepen (tasty!!!), terwijl die mensen bezig zijn in hun EIGEN tuin. Ik vind dat te gek voor woorden. Ze zadelen andere mensen op met een probleem die daar niet om gevraagd hebben. Als je een probleem veroorzaakt, moet je het ZELF oplossen. En niet neerleggen bij anderen.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:47

Citaat:
Dit is logisch te verklaren. Ik woon ook op het platteland. En de meeste mensen hebben honden, maar de meeste honden hebben uitloop rond het huis. Mensen laten hun honden hier ook nauwelijks uit. Degenen die dat wel doen, wonen over het algemeen in de dorpskern en laten hun hond erbuiten uit, in de berm. En daar zeurt niemand over. Overigens, ook hier wordt geen belasting geheven. In de stad moet men echt met de hond gaan lopen, dus daar ligt wel hondenpoep.

Eerlijkgezegd denk ik dus niet dat het daaraan ligt. Je ziet hier de ganse dag mensen met honden door het hele dorp rondlopen... dus dat hier de meeste honden in eigen tuin of buiten het dorp hun behoefte zouden doen, dat betwijfel ik. Ik heb alleen wél het idee dat het gebrek aan hondenbelasting de mensen wat meer gemotiveerd maakt om aan die opruimplicht te voldoen. Immers... als er overlast is, heb je kans dat ze die belasting weer herinvoeren, en dat wil niemand...

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:09

Misschien verschil mentaliteit platteland en de stad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:12

winnitou schreef:
wat dacht je van mollen, muizen en ratten te vangen.
Onze kat is ook heel veel buiten, kan vrij naar binnen en buiten.
Zie haar nooit bij de buren in de tuin (hebben ook maar 1 buur), altijd in onze eigen tuin (waar ze een keurige poepplaats heeft) of in het weiland.

Ik ken de situatie bij jou natuurlijk niet, dat ten eerste. Maar is dat vangen van mollen, muizen en ratten niet alleen van belang als je op een wat groter terrein woont zoals een boerderij? Dan is het namelijk imo weer een ander verhaal.

Mijn situatie betreft een woonwijk, met tuinen van misschien 5 bij 12. En dan zijn ze nog aardig aan de maat. Als je je kat dan naar buiten doet, is het logisch dat het beest niet binnen die beperkte ruimte blijft, waarom zou je ook, als kat zijnde? Dan heb je er, als buur wel last van (oke, de uitzonderingen daargelaten)

Daarentegen, als je op een boerderij of stal oid woont, kan ik me best voorstellen dat je katten hebt voor het vangen van ongedierte. Alleen wordt dan het verhaal waar het mij om gaat (en waar ik - eerlijk gezegd - ook mijn reactie op baseerde), weer heel anders. Je terrein is dan waarschijnlik groot genoeg, zodat de katten op je eigen terrein blijven.

Hier in de omgeving zijn de katten voor het grootste gedeelde van jongs af aan gewent op het terrein van de eigenaar te blijven. Die wagen zich al niet op de laan, laat staan op het terrein van de buren.

Zo hé, heel verhaal Haha! en dat officieel nog off topic ook Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:19

Paljassofie schreef:
Dat beest is thuis als wij thuis zijn, kijk mijn ouders werken allebei fulltime, niemand is overdag thuis, we zouden allemaal heel graag een hond hebben, maar we willen dat arme beest natuurlijk niet verwaarlozen, dus daarom hebben we twee katten. Die het helemaal niet nodig vinden dat wij de hele dag thuis zijn. Van zodra ik thuis ben, staan mijn katten aan de deur en komen ze gezellig binnen. Ik zit nu in blokperiode en mijn ene kat ligt de hele tijd naast mij op mijn bureau... Daarom hebben wij een kat, zou oneerlijk zijn dat beest de hele tijd binnen te houden als er niemand thuis is.

Als je een buitenrit gemaakt heb erna met de fiets hetzelfde pad doen om het op te ruimen?! Als ik 4 uur onderweg ben te paard ben ik daarna dus weer even lang bezig te fiets Tong uitsteken kijk, er zijn nu eenmaal grenzen aan over alles willen zeuren, tolerantie is een mooie eigenschap

Oke, het verhaal van waarom je een kat hebt is me dan duidelijk. Maar dat betekend dus wel dat anderen last hebben van de stront?
Even kort gezegd: als wij buren zouden zijn, is de kans groot aanwezig dat ik stront in mijn tuin heb van jou katten. En jij wilt katten omdat je het leuk/ gezellig vind.
Ik zit dus in de stront voor jou gezelligheid Tong uitsteken haha, nee hoor, geintje, is natuurlijk wel heel lomp gezegd Knipoog

Maar begrijp je hoe ik het bedoel?

Ik maak zelf trouwens ook regelmatig buitenritten van 4, soms wel 7 uur. Ga ik ook maar niet doen met mn fietsje/ scooter Haha! LOL.
Als ze mest op het verharde, schuif ik het netjes aan de kant, waar het niet in de weg ligt. Tenzij het op een buitenweg is.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:21

Anique_Vaandrig schreef:
Paljassofie schreef:

Oke, het verhaal van waarom je een kat hebt is me dan duidelijk. Maar dat betekend dus wel dat anderen last hebben van de stront?
Even kort gezegd: als wij buren zouden zijn, is de kans groot aanwezig dat ik stront in mijn tuin heb van jou katten. En jij wilt katten omdat je het leuk/ gezellig vind.
Ik zit dus in de stront voor jou gezelligheid Tong uitsteken haha, nee hoor, geintje, is natuurlijk wel heel lomp gezegd Knipoog

Maar begrijp je hoe ik het bedoel?

Ik maak zelf trouwens ook regelmatig buitenritten van 4, soms wel 7 uur. Ga ik ook maar niet doen met mn fietsje/ scooter Haha! LOL.
Als ze mest op het verharde, schuif ik het netjes aan de kant, waar het niet in de weg ligt. Tenzij het op een buitenweg is.

Trek toch handschoenen aan als je in de tuin werkt, worden je handen niet vies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:22

Daar ga ik niet eens op in Haha!

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 01:10

Om te beginnen heb ik een hekel aan alle soorten belasting...
Melken moeten ze aan een boer overlaten!! Dat is zijn vak!!

Tolerantie is tegenwoordig een woord wat niemand meer kent denk ik wel eens...
Veel mensen klagen steen en been, alsof dit hen enige tijdverdrijf is..
Soms over dingen die niet eens nuttig zijn...
Mijn buurvrouw kwam vorige maand zeggen dat ik maar andere baan moet gaan zoeken, want ze wordt wakker van mijn wekker als deze om 5 uur af gaat... Helaas ik moet om 6 uur beginnen...
Maar haar katten en kinderen veroorzaken geen overlast...
Nee is het dan mol die mn tuin omspit als er weer eens in is gescheten??
Vaak genoeg gezien dat die katten van haar in mijn tuin schijten...
Moet ik mezelf nu gaan verlagen tot ordiaire buren-ruzie?? Neuh...

Ik zeg niet dat een kat binnen in huis moet blijven, want dit vind ik geen dierenwelzijn...
Ook vind ik dat een huisdier altijd een maatje moet hebben, dus min 2 honden of 2 katten..
Ik vind dit een lastige discussie, want een dier los buiten kan zn behoefte doen op een plek waar niet iedereen blij van wordt..
En binnenhouden is in mijn ogen geen dierenwelzijn..
Maar wel is mijn mening dat er al snel dingen als overlast bestempeld worden..
En idd wie gaat er eigenlijk met mijn hondebelastingcentjes aan de haal...
Omdat ik 2 honden heb, betaal ik het bedrag wat gelijk is aan 3 honden...
Toch te gek voor woorden...

Blijft een lastig verhaal, met gemengd gevoel...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 01:58

Nakisha schreef:
Citaat:

Eerlijkgezegd denk ik dus niet dat het daaraan ligt. Je ziet hier de ganse dag mensen met honden door het hele dorp rondlopen... dus dat hier de meeste honden in eigen tuin of buiten het dorp hun behoefte zouden doen, dat betwijfel ik. Ik heb alleen wél het idee dat het gebrek aan hondenbelasting de mensen wat meer gemotiveerd maakt om aan die opruimplicht te voldoen. Immers... als er overlast is, heb je kans dat ze die belasting weer herinvoeren, en dat wil niemand...

en wij hebben de pech van de gemeentelijke herindelingen
de "stad"terneuzen daar horen wij nu als boeren dorpje bij
samen met andere dorpjes en wat gehuchtjes (lees max 3 straten max 15 huizen)
en we mogen allemaal betalen ...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:31

winnitou schreef:

PARDON..??

dat is ongeveer hetzelfde als dat ik tegen jou zeg ga lekker met handschoenen aan een poepveldje opruimen...

maar ja jij kan je blijkbaar niet indenken dat het ontiegleijk vies is om in kattenstront te grijpen (met of zonder handschoen).
om nog maar niet te spreken van de vele zandbakken waar de kleine kinderen in spelen, en daar dus ook in de stront grijpen...
moeten die kleintjes dan ook maar handschoenen aan??

hoe bedoel je lekker ruimdenkend zijn... Misselijk

ik hoop voor je dat als je ooit kinderen hebt ze lekker in de zandbak in de stront grijpen, eens zien hoe je dan piept Haha!

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:32

sexy_back schreef:
winnitou schreef:

PARDON..??

dat is ongeveer hetzelfde als dat ik tegen jou zeg ga lekker met handschoenen aan een poepveldje opruimen...

maar ja jij kan je blijkbaar niet indenken dat het ontiegleijk vies is om in kattenstront te grijpen (met of zonder handschoen).
om nog maar niet te spreken van de vele zandbakken waar de kleine kinderen in spelen, en daar dus ook in de stront grijpen...
moeten die kleintjes dan ook maar handschoenen aan??

hoe bedoel je lekker ruimdenkend zijn... Misselijk

ik hoop voor je dat als je ooit kinderen hebt ze lekker in de zandbak in de stront grijpen, eens zien hoe je dan piept Haha!

waar slaat dit nou op! Hoezo ruimdenkend!
(en met handschoenen aan in je tuin werken is nog niet zo'n gek idee hoor, blijven je handen tenminste schoon om meteen je kinderen te troosten, wat denk je dat er naast kattenpoep allemaal door de grond hen zit.)
En de zandbak is bij ons trouwens afgedekt!!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 16:14

Ik woon in een redelijk druk bewoonde kern, dus mijn kat loopt idd ook in de tuin van de buren enzo, maar vangt daar ook wel de muizen... en geloof me, die zitten er hier ook. (dat ze de mooie en gewenste vogels ook lastigvalt is hier niet relevant Clown )

AniqueVaandrig : ik begrijp heel goed wat je bedoelt, maar als iedereen eens wat toleranter zou zijn zou hier niet over gezeurd worden... Iedereen heeft wat last van de buren, maar tegelijk ook positieve dingen aan de buren (uitgaande van een normale burenrelatie Clown ) De meeste mensen hier in mijn buurt hebben katten, dus de last is een beetje gelijk verdeeld, nu heeft mijn naaste buurvrouw geen kat, maar als zij (zoals nu) een maand in India zit, passen wij wel op haar huis.

Ik denk niet dat je dan die kattenstront in een tuin zo een overlast kan noemen (plant dan ook wat anti-katplantjes in je bloementuintje en dek de zandbak af)

Het gebrek aan tolerantie is voor een groot deel verantwoordelijk voor al het zinloze geweld van deze tijd, misschien moeten we daar ook eens wat vaker over nadenken.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 16:36

Citaat:
en wij hebben de pech van de gemeentelijke herindelingen
de "stad"terneuzen daar horen wij nu als boeren dorpje bij
samen met andere dorpjes en wat gehuchtjes (lees max 3 straten max 15 huizen)
en we mogen allemaal betalen ...

DAT is inderdaad écht verschrikkelijk balen. Wat een vervelend gedoe! Boos!

Wij zitten hier in gemeente Achtkarspelen, en de hele gemeente heeft gewoon de hondenbelasting afgeschaft. Dat scheelt dus voor ons. Maar als ineens word heringedeeld, ben je inderdaad dat voordeel kwijt...

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 16:41

Ik denk dat mensen tegenwoordig niets meer van anderen kunnen hebben, alles wordt als overlast beschouwd. Maar ik vind ook dat veel mensen te weinig rekening houden met elkaar.
Ik heb een Jack Russel waar ik ruim 80 euro voor betaal per jaar, Bij mij in de buurt zijn er voldoende veilige en schone uitlaatplekken. Toch ligt er regelmatig stront op de stoep: mensen ruim dat toch op!!! Ik heb mijn hondje geleerd om in de bosjes te poepen en ik zorg altijd dat ik zakjes bij me heb voor het geval hij per ongeluk op een ongelukkige plek gaat zitten.
Verder heb ik ook 3 katten, ik heb ervoor gekozen om deze binnen te houden (ze kunnen wel op een afgezet balkon). Ik zou het zelf verschrikkelijk smerig vinden om in de stront te grijpen als ik in de tuin bezig ben (niet dat ik die heb). Dus wil ik ook niet dat ze dat bij iemand anders doen. Mijn katten hebben het prima naar huin zin in huis, ze hebben voldoende speelmogelijkheden.
Tja, en met het paard is het misschien iets lastiger. Ik probeer altijd zoveel mogelijk in de bermen te rijden en ik ga geen woonwijken in. Op deze manier hoop ik zo min mogelijk overlast te veroorzaken voor anderen.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 18:13

Wat mij nu opvalt, is dat niemand er erg in heeft, dat we al 2 KEER belasting betalen, we betalen reingingsbelasting(gemeente) en wegenbelasting, dat heeft tot doel dat de wegen daarvan onderhouden worden, dus ook vegen etc.....
De gemeente is verantwoordelijk voor het reinigen van de straten, als je paard dus poept op de WEG, waar het hoort te lopen, is dat HUN taak, niet de onze, fietspad is n ander verhaal, daar horen we nu eenmaal niet.
Mocht ik hierop aangesproken worden, hebben ze een goeie aan me, leg ik even haarfijn uit waar we voor betalen en wie ze er op aan moeten spreken, is het gelijk over met het gezeur.
Spreek er je gemeente over aan, als het irriteert, de mest op straat, moeten ze de boel beter onderhouden.
Geloof nooit dat ze er wat mee kunnen, ;poezen zijn niet te controleren, honden is een lekker melkoetje, zou ook afgeschaft moeten worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:27

Paljassofie schreef:
AniqueVaandrig : ik begrijp heel goed wat je bedoelt, maar als iedereen eens wat toleranter zou zijn zou hier niet over gezeurd worden... Iedereen heeft wat last van de buren, maar tegelijk ook positieve dingen aan de buren (uitgaande van een normale burenrelatie Clown ) De meeste mensen hier in mijn buurt hebben katten, dus de last is een beetje gelijk verdeeld, nu heeft mijn naaste buurvrouw geen kat, maar als zij (zoals nu) een maand in India zit, passen wij wel op haar huis.

Mwah, ik vind mezelf wel tolerant hoor Haha! Het is dat dit in een discussie naar boven komt. Ik heb nog nooit wat gezegd tegen mensen met katten hier in de buurt. Net zomin als dat ik wat zeg tegen de eigenaren van de hond die zich iedere dag helemaal schor blaft. Of de vogels van mijn bovenburen die een *piep*herrie maken de godgansedag door.
Op het moment dat ik mijn papagaai een keer mee naar buiten neem en die laat wat vallen, dan is de buurt te klein. Ook al ruim ik het meteen op en terwijl het beste dier nooit van zich laat horen en absoluut geen overlast veroorzaakt verder.

Het valt me gewoon tegen dat er weinig begrip getoont word dat ik best weleens last heb van andere dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:30

Paljassofie schreef:
Ik denk niet dat je dan die kattenstront in een tuin zo een overlast kan noemen (plant dan ook wat anti-katplantjes in je bloementuintje en dek de zandbak af)

als je eens in de buurt bent, nodig ik je bij deze uit om eens te komen kijken. ben benieuwd of je er dan nog hetzelfde over denkt.

Nogmaals: iedereen gelukkig met zn dieren hoor, vind het geen probleem. Het stuit mij alleen wel een beetje tegen de borst dat er vaak gezegd word dat anderen er heus geen last van hebben en dat ik mijn tuin dan maar kat-proof moet maken. Of dat het allemaal wel meevalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 20:33

Het is idd erg goor om in de stront te wroeten van een ander zijn kat.
Persoonlijk vind ik het ook wel raar dat dat maar moet kunnen.
Hondenstront in de tuin is niet oke, katten stront wel...vreemd Lachen

Om hondenstront kan je nog omheen, dat zie je
Ben je plantjes aan het zetten graag je in de kattenstront gewoon in...

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 22:43

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het hier wel erg antikat worden. Omdat je hondenbelasting betaald mag je dan wel overlast veroorzaken met een hond?! Wederom sorry, maar dat idee krijg ik nu een beetje.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind honden echt hartstikke leuk en ben ook zeker voor afschaffing van hondenbelasting (tenzij iemand mij een geloofwaardige reden voor die belastingheffing kan geven), maar heb evengoed best last van honden (katten ook, trouwens).

Ik ga, wat dat betreft, voor een beetje tolerantie en iets meer begrip voor elkaar. De wereld is niet perfect, de mensen al helemaal niet, en zeker in grotere dorpen en steden heb je nu eenmaal overlast.

En er wordt hier nu alleen maar over de kattenstront geschreven, maar honden kunnen er ook wat van, hoor(en nee, daar kun je niet altijd omheen lopen; in het donker zie ik die troep nooit zo goed). Het aantal keren dat ik donkere stinkende smurrie onder de hoeven van de paarden heb gehaald (of van de fietsbanden en schoenen)...net zo goed yuch. Om over de andere vormen van overlast nog maar te zwijgen. Maar goed, het hoort erbij. Even heel hard 'jakkes' roepen, diep zuchten, de handjes wassen en weer verder.

En niet te vergeten; zelf een beetje rekening houden met het feit dat niet iedereen er dezelfde hobby's op na houdt, dat probeer ik zelf tenminste. Overigens heb ik nog nooit iemand horen klagen over de kleikunst van onze katten (zelfs niet na de mededeling dat als ze er last van hebben dat even moeten melden). Meestal doen onze katten het gewoon in de eigen tuin (katje wat ik nu heb doet het zelfs het liefst in haar eigen bak, lekker veilig thuis).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 22:46

Ik ben overigens niet anti kat
Vind het erg leuke beesten, helaas kan ik ze niet houden..mijn honden vinden ze minder leuk dan ik Lachen

Maar het is opzich gewoon raar, wel honden belasting, maar geen katten
Van beide kun je last hebben Lachen

Van mij mag hondenbelasting daarom ook geschrapt worden..hou iedereen gelijk...en iets nuttigs met dat geld doen ze niet Knipoog

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:00

Tegenwoordig komen in delen van Nederland ook al de vossen inde tuinen, waar moeten we daar geld voor innen?
(Vanmiddag zat er nog een roofvogel in de tuin zijn maaltijd op te peuzelen, heeft wel wat restjes achtergelaten.)
Hier lopen tegenwoordig bijna alle hondebezitters voorbij met hond en schep.
Hebben lange tijd mensen aangesproken op de poepgedrag van hond en baas. De trotoir lag hier nl flink vol. en het zijn altijd dezelfde mensen die hier lopen met hun lieveling. Er zijn borden geplaatst en sinds een paar weken poepbakken. Nou eindelijk is de stoep weer een poepvrije zone.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 23:09

runningkawa schreef:
Maar het is opzich gewoon raar, wel honden belasting, maar geen katten
Van beide kun je last hebben Lachen

Mee eens hoor...Waarom honden wel? Wat hebben honden verkeerd gedaan dat er belasting op geheven moet worden?
- Oke, er komt wat uit aan de achterkant, doen wel meer beesten, maar veel wordt daar niet aan gedaan, iig hier. Ik woon hier nu al meer dan tien jaar en heb welgeteld 1x (!) iemand van de gemeente met een apparaat stront zien scheppen -
Wel weet ik dat de hondencontroleurs het hier er maar druk mee hebben. Ik heb ze al drie keer aan de deur gehad. Of ik echt geen hond had.
(kán liggen aan die poster met een Bull Terrier die in de gang hangt... Haha! )