xx_Horsiex schreef:Ik ga wat kattenbelasting betalen, ja daaag. We betalen in Nederland al meer dan genoeg aan een regering die het geld in eigen zak steekt.
Hondenbelasting mogen ze van mij ook afschaffen, allemaal geldklopperij.
Dit is toch wel een van de zinnigste opmerkingen hier!
Het is inderdaad vernachelerij! En dat weten we allemaal.
Nakisha schreef:PS je- Ik kom nog regelmatig in de stad Groningen, (wel hondenbelasting) en zie dat daar opvallend veel meer hondenpoep ligt dan in ons dorp, terwijl we hier toch ook enorm veel honden rond hebben lopen. Onze opruimplicht, zónder belasting, word dus kennelijk beter nageleefd?
Dit is logisch te verklaren. Ik woon ook op het platteland. En de meeste mensen hebben honden, maar de meeste honden hebben uitloop rond het huis. Mensen laten hun honden hier ook nauwelijks uit. Degenen die dat wel doen, wonen over het algemeen in de dorpskern en laten hun hond erbuiten uit, in de berm. En daar zeurt niemand over. Overigens, ook hier wordt geen belasting geheven. In de stad moet men echt met de hond gaan lopen, dus daar ligt wel hondenpoep.
dierfysio schreef:ben eens met gelijktrekken van honden en buitenkomende-katten. onze halve tuin ligt ook vol met str*nt van de katten van onze buren, echt zooo goor!

en nog gevaarlijk ook inderdaad, ivm toxoplasmose.
En buitenkomende honden. WAnt niet alle honden worden buiten uitgelaten. Zoals ik al zei, velen die ruimte om het huis hebben, laten hun hond niet uit. Dus de hond poept slechts op eigen terrein.
Maar zoals ik al zei, hondenbelasting is niet begonnen om de poep op te ruimen. Het is een doodordinaire melkkoe, voortkomend uit een regeltje van heel lang geleden toen er nog werkhonden waren, zoals honden die de kar trokken.
Laatst bijgewerkt door oudehinken op 18-01-08 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt