Lieke_M schreef:Toen ik mijn pony kocht, heb ik naar de verzekeringsagent gebeld om te vragen of ze ook moest opgenomen worden in onze familiale verzekering en ik kreeg als antwoord dat dit pas vanaf 3 paarden moet aangegeven worden, alles wat daaronder ligt zou automatisch in je verzekering opgenomen zijn. Behalve als er met de kar gereden wordt, dan geldt er alweer iets anders.
Eerlijk gezegd vond ik dat een beetje een raar antwoord en nu door dit ongeval ga ik me zeker verder laten informeren..
Maar nee, een aparte verzekering heb ik daar dus niet voor..
Hangt af van waar je verzekerd bent. Wij hebben bij KBC een verzekering en die is geldig voor drie paarden (dus of je er nu 1,2 of 3 hebt dat maakt niet uit). Onze pony zit dan in de familiale verzekering. Bij ING echter heb je de mogelijkheid om tot vijf paarden op te nemen in je familiale verzekering, die kost dan nog eens gevoelig minder dan de aparte paardenverzekering van KBC en dekt hetzelfde.
Wij hebben ons een tijdje geleden uitvoerig geïnformeerd omdat we heel eventjes vier paarden hadden (en vlak naast een spoorweg wonen). ING wilde graag onze polis overnemen maar we hadden op dat moment ook heel even 2 pony's, zes stuks dus in totaal. Dat bleek dan ook weer een probleem. Eén van de dieren op een andere naam zetten, was niet geldig, men kijkt naar het aantal dieren dat op je eigen erf en weiland gestald staat.
Deze verzekeringen gelden ook niet als je schade veroorzaakt tijdens wedstrijden. We hebben dat dan nagevraagd en de BA op wedstrijden of op trainingen in bvb LRV clubverband worden gedekt door de verzekering BA van de wedstrijdorganisatie of van bvb LRV.
Misschien een goed voornemen voor 2008 om alles (nu toch maar vier stuks meer) onder te brengen bij ING