Eigenaars laten paard gruwelijke doodstrijd sterven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adri

Re: Eigenaars laten paard gruwelijke doodstrijd sterven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:19

Mist schreef:
Ik ben er langs geweest. Er is e.e.a. in werking gezet nu, ik ga daar nog eventjes niets over zeggen op een openbaar forum. Jullie horen het nog !

Dank je wel Mist, U was getuige van de tel. naar Dierenwelzijn, U weet nu ook hoe de vork in de steel zit.
Dank U wel aan een bepaalde heer van Dierenwelzijn die een luisterend oor had, die reeds aktie genomen had en nog gaat ondernemen die ook op zijn beurt nog eens kontakt zou opnemen met de dierenarts die de twee Shetlanders zou verzorgen. Hij heeft mij beloofd deze zaak op te volgen en er is een uiterste datum gesteld. De Shetlanders zullen niet direkt tip top in orde zijn, maar deze zaak wordt op de voet gevolgd.
Zodus iedereen eventjes afwachten, en geen voorbarige conclusies trekken, daar zijn stoute madammen voor die doorgaan.
Een pluim voor U mist. en een hartelijk dank je wel aan Dierenwelzijn - Brussel en zeker Gent
De paardjes hebben wel eigenaars die van hun paarden houden, maar misschien door tijdgebrek en bepaalde omstandigheden bevangen staan niet kennen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:30

Ik heb de dierenarts gesproken die morgen naar de shetlanders gaat en de hoeven gaat bekappen. Ik zal er volgende week natuurlijk langsrijden om dit te controleren.

En jij verdient de grootste pluim Adri ! jij hebt de contacten gelegd naar de instanties OK dan!

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:42

@ Adri en Mist Afgod

Beide een dikke pluim!!!!!!
Geweldig om te lezen dat jullie actie hebben ondernomen.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 10:24

Adri en Mist:Goed werk!!! OK dan! OK dan!

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:27

Mist jij verdient de pluim, jij hebt gisterenavond nog de confrontatie aangegaan met de DA. Aangezien hij gisterennamiddag niet te bereiken was, heb jij dit later op de dag zonder morren of zonder eigenbelang gedaan. Spijtig genoeg was ik verhinderd, anders waren er twee tel. geweest.
Heb zoëven kontakt gehad met de Mevrouw van de DA, hij moet op dit ogenblik bij de ponies zijn, heb haar gezegd dat ik deze namiddag terug kontakt ging opnemen voor de eerste resultaten.
Zeker mogen wij de diensten Dierenwelzijn niet vergeten om dank je wel te zeggen. Zij hebben enorm meegewerkt, eindelijk iemand die overtuigd is dat wij het niet doen voor het geld, maar uit DIERENLIEFDE.
Tevens zou ik wel willen zeggen, niet iedereen doet voor zijn dieren wat wij zouden doen, niet iedereen kan alles weten over paarden en andere dieren, daarom heeft U iets gezien, geef een reaktie dan kan er iets ondernomen worden. Dit kost U geen geld, alleen een klein beetje moeite.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:21

Zaterdag 5.1.2008 zijn de hoeven van de twee shetlanders in orde gebracht door de DA. Heb die mijnheer aan de lijn gehad, hij zou deze shetlanders opvolgen en zeker wat betreft de hoeven. Zodus zij zijn nu terug in orde volgens de DA.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:10

Helaas heeft deze actie voor de ponies zelf weinig opgeleverd, ben er vandaag langs geweest, ze komen bijna niet van hun plek af- dus we gaan weer maar verder Boos!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 23:00

Mist schreef:
Helaas heeft deze actie voor de ponies zelf weinig opgeleverd, ben er vandaag langs geweest, ze komen bijna niet van hun plek af- dus we gaan weer maar verder Boos!

Wat jammer, wat willen jullie nu gaan doen?

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 23:08

Afwachten, volgens Dierenwelzijn/Belgie moeten wij ons geen zorgen maken, de DA heeft hen prachtig gekapt en het is normaal dat het enige dagen duurt vooraleer de ponies terug normaal kunnen lopen.
Tevens heb ik een antwoord ontvangen waarvan je niet boos wordt, maar RAZEND. Onze dierenliefde is onmogelijk, je bent alleen maar een goede dierenvriend als je het doet zoals sommige dierenrechtenorganisaties, geld incasseren en als TV en radio aanwezig zijn dan je grote mond opentrekken. In alle geval hebben wij toch iets kunnen waarmaken, de ponies zijn zaterdag gekapt, normaal zou het gebeuren voor 10.1.2008 maar dit kon ik niet aanvraaden.
Het is wel erg dat je zo dikwijls met je rug tegen de muur staat, je hebt het allerbeste voor met de dieren, maar we zijn te emotioneel volgens bepaalde zogenaamde dierenkenners en dierenvrienden.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 23:23

Adri schreef:
Het is wel erg dat je zo dikwijls met je rug tegen de muur staat, je hebt het allerbeste voor met de dieren, maar we zijn te emotioneel volgens bepaalde zogenaamde dierenkenners en dierenvrienden.

Logisch toch!!! Super wat jullie doen, ga zo door!!!