Uitspraak in rechtzaak Trachsler versus Coby van Baalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Uitspraak in rechtzaak Trachsler versus Coby van Baalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 10:24

Ik vind het knap hoe iedereen precies lijkt te weten hoe het verhaal in elkaar steekt.
Denk dat er in de handel zat gerotzooid wordt en het is dan ook niet uit te sluiten dat het hier ook gebeurt is.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 11:10

Noukie schreef:
Ctal schreef:
Dat meisje rijdt nu toch Z2 met Davinci? Dus ze kan het blijkbaar wel Knipoog.

sja, als alle paarden zich hetzelfde zouden laten rijden zou de wereld een stuk simpeler zijn.
Ik denk dat ik (bij wijze van spreken he Clown) ook eerder redelijk zou kunnen weg rijden op Rubiquil dan op zeg Jazz of Salinero.. Zegt alleen helemaal niets over de kwaliteiten van Salinero Knipoog

Dit meisje is 13..Lijkt me logisch dat ze nog een hoop moet leren en dat dat makkelijker gaat op een brave pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 11:53

Ik lees meisje kan niet goed rijden, het klikt niet. Maar er zijn een paar bokkers in dit topic die het meisje kennen, weten hoe ze rijdt en daar is kennelijk toch niks mis mee. Als zo een jong kind zo goed kan rijden, moet deze pony voor haar bereidbaar zijn. Als er over een verborgen gebrek gesproken wordt, zal er toch wel meer aan de hand zijn dan niet klikkende combinatie. Dan zullen er toch wel meer mensen zijn die verstand van zaken hebben die de mening delen dat er wat met de pony aan de hand is??

Makkelijk oordelen zo vanuit de luie stoel, maar als je de pony en het meisje niet kent, is dit niet fair.

Natuurlijk krijgen sommigen beelden bij het P&P verhaal..ik kan niet ontkennen dat ik dat ook nu heb en daardoor nu een speculerende gedachte heb. Maar ik verwacht wel dat er wellicht nog een medisch rapport komt of dat er wellicht nog wel iemand uit de paardenwereld sterk genoeg is om zijn/haar nek uit te steken om met een oordeelkundige verklaring aan te komen. Wellicht willen die mensen deze pony uit de sport houden omdat ze niet willen dat er een jong kind mee verongelukt. Een kind dat minder vaardig is of een kind dat door de ouders als meer vaardig wordt gezien..., kennelijk zijn er situaties geweest waardoor de ouders hebben besloten tot deze akties..... We spreken over kinderen en ponies, en ponies zijn in den regel net iets te klein om door een ervaren volwassene gereden te worden. Idd spreken we nog maar over een aantal jaren ervaring, over 10 jaar zou die pony niet meer de kachel aan maken met dat meisje, maar dan is ze wellicht te groot voor deze pony.

Maar zou het verborgen gebrek ook psychisch kunnen zijn, mensen? Juist dat is tricky en dat kan idd door foute behandeling komen en dat hoeft niet bij deze mensen te zijn gebeurd......om dan zo een pony uit de sport te houden, is dan een logische gedachte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 11:54

Dat ze Z rijd betekend niet dat ze meteen alle ponys aan kan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 12:07

Nee, maar dat ze wel bovengemiddeld rijdt en dat moet genoeg zijn. Kennelijk zijn er mensen die haar kennen en van mening zijn dat ze een heel talentvol meisje is. Dan idd ben ik ook van mening dat Coby moet kunnen zien dat deze pony bij dat meisje past. Dat is een vakkennis die zij heeft en paarden en pony's op die manier verhandelt. Als ik kom voor haar handelspaarden zal ze niet snel eentje mij aanbevelen Haha! , dat hoop ik dan maar... Clown

Anky heeft daar zelfs een leuk tv programma mee.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 13:51

ach, ze zit ook op bokt. Zij is ook degene die dat topic over powie had geopend. Beetje achterbaks. Trouwens, op van baalen lezen we ook al deze topics Knipoog
Vind het fijn dat de rechtzaak goed gaat

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 13:58

Als ze het niet had geopend, dan had het hier evengoed wel gestaan, dus ik zie niet in waarom dat achterbaks is. Bovendien hebben de 2 zaken niets met elkaar te maken volgens mij.

Maar persoonlijke vetes zijn niet toegestaan hier op bokt Lachen

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 14:20

ik heb geen persoonlijke fete, het gaat over 2 perwsonen die allebei bij die topics betrokken waren

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 14:45

ik vind dat er wel makkelijk van alles geconcludeerd wordt in dit topic... Als ze echt geen kans zouden maken zouden ze tenslotte ws geen geld in een rechtzaak gestoken hebben, zij vinden dat zij in hun recht staan en coby vindt dat zij in haar recht staat. Beide partijen zullen allebei hun eigen gelijk wel hebben op bepaalde punten. ik ken Tara niet maar vindt dat ze wel heel erg afgezeken wordt door sommigen, o pony zal wel gewoon braaf zijn zij kan gewoon niet rijden... makkelijk zeggen als je zelf niet al 20x van dezelfde pony afgevallen bent. en ook dat ze achterbaks is neerzetten hier in een topic, jullie hebben het wel over een dertien jarig meisje wat graag goed wil rijden en daarvoor haar best doet en die rechtzaak is van haar ouders dat heeft ze vast niet zelf verzonnen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 15:40

Ik denk dat wij lang niet alles weten over deze zaak en dat daarom ook iedereen zeer voorzichtig moet zijn met zijn/haar speculaties.
Daarnaast wordt er gezegt dat het meisje maar eens een goede trainer moet zoeken, maar vogens mij heeft ze een meer dan uitstekende trainer.
Met dit soort zaken is voorzichtigheid altijd geboden.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 16:10

daniella74 schreef:
Maar zij zijn de rechtzaak begonnen dus ze wisten van te voren dat er e.e.a. aan reacties en acties zou loskomen, ook richting hun jonge dochter. Ik heb geen oordeel over wie er fout zit in deze kwestie maar waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Nou, ik zou deze zaak er ook niet bij laten liggen. Knipoog

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 16:12

Insider schreef:
Born2BCrazy schreef:
Staat zeker niks op Coby haar site?
Ben wel benieuwd naar haar kant van het verhaal nl. Bloos

Coby is professioneel genoeg om haar klanten niet via de publiciteit af te rekenen.
Ze zal hooguit de persberichten op haar site plaatsen zoals je die hier leest.

Sorry hoor, maar ene kant word alleen de artikelen over hun onschuld of voordeel van de twijfel geplaatst zodat hun weer omhoog worden geprezen. Er is nog geen artikel geplaatst waarvan een confrontatie tussen hun en de tegenpartij aan de gang is. Zowel bij deze als bij de P&P-incident. Gegarandeerd als hun de voordeel van de twijfel krijgen dat dat weer gewoon op de Coby van Baalen-site word geplaatst.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 16:24

SaskiaKur schreef:
daniella74 schreef:
Maar zij zijn de rechtzaak begonnen dus ze wisten van te voren dat er e.e.a. aan reacties en acties zou loskomen, ook richting hun jonge dochter. Ik heb geen oordeel over wie er fout zit in deze kwestie maar waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Nou, ik zou deze zaak er ook niet bij laten liggen. Knipoog

Daar gaat het mij niet om of je er wel of niet een rechtszaak van moet maken, daar kan ik niet over oordelen. Je weet als je een rechtszaak er van maakt dat dat concequenties heeft en dat je met naam en toenaam in de pers komt.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 16:27

Ja, maar het gaat toch om de pony wat er uiteindelijk om gebeurd en niet om Tara en haar rijkunsten. Een klik met een paard en amazone heeft niets te maken met je rijkunsten. En dat vind ik jammer dat dit vaak word verdraaid. Ben benieuwd hoe uiteindelijk deze rechtspraak vordert!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:46

Ik ben maar een simpele ruiter/menner maar ik rijd zo vaak met een paard waar ik die bewuste klik niet mee heb, daarom kan ik verder wel prima met het paard rijden/mennen, zou het alleen nooit kopen. En je voelt al heel snel of je wel of niet die klik hebt, dus dat vind ik geen reden om de koop ongedaan te maken op basis van de informatie die we nu hebben.

Ik hen geen idee of het meisje wel of niet getalenteerd is of wel of niet goed kan rijden en daar heb ik ook niet over geoordeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:49

knabbelgirl schreef:
ach, ze zit ook op bokt. Zij is ook degene die dat topic over powie had geopend. Beetje achterbaks. Trouwens, op van baalen lezen we ook al deze topics Knipoog

Het kind is 13.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:53

russel schreef:
knabbelgirl schreef:

Het kind is 13.

dus, kunnen wij der dan niet kennen? en ze heeft ouders

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:54

daniella74 schreef:
Ik ben maar een simpele ruiter/menner maar ik rijd zo vaak met een paard waar ik die bewuste klik niet mee heb, daarom kan ik verder wel prima met het paard rijden/mennen, zou het alleen nooit kopen. En je voelt al heel snel of je wel of niet die klik hebt, dus dat vind ik geen reden om de koop ongedaan te maken op basis van de informatie die we nu hebben.

Ik hen geen idee of het meisje wel of niet getalenteerd is of wel of niet goed kan rijden en daar heb ik ook niet over geoordeeld.

Tuurlijk. Maar het gaat er wel om dat je met dit paard/pony verder in de paardensport moet. En dan niet ergens in de klasse B. Knipoog En dan moet je dé klik wel hebben. Anders vorm je geen goede combinatie met je paard/pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:02

knabbelgirl schreef:
knabbelgirl schreef:

Het kind is 13.

dus, kunnen wij der dan niet kennen? en ze heeft ouders

Ik snap niet wat je nu bedoelt met deze laatste zin, maar het kind is 13 dus een kind en haar volledig verantwoordelijk stellen voor bv een topic openen of zo vind ik ver gaan. Lees eens hoe de volwassen bokkers onder ons met elkaar omgaan. Maar misschien ben je zelf ook 13??

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:04

get a life Scheve mond wie zegt dat haar ouders geen invloed op haar hebben dat scheinen ook geen lievertjes te zijn. Ik sta volledig aan coby haar kant en zal me nu ook stil houden voordat ik verkeerde dingen zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:05

knabbelgirl schreef:
get a life Scheve mond

Verward Lovers

Je vind het nogal belangrijk om een meisje van 13 door de slik te halen. Sjammer.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-12-07 19:07, in het totaal 2 keer bewerkt

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:05

Maar je maakt mij niet wijs dat je er weken voor nodig hebt om te bepalen of het klikt of niet, dat weet je meestal al wel redelijk na een proefritje. Bovendien zijn er zat topruiters die ook geen echte klik hebben met een paard en er toch topsport mee bedrijven dus dat staat los van het B zijn.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:11

daniella74 schreef:
Maar je maakt mij niet wijs dat je er weken voor nodig hebt om te bepalen of het klikt of niet, dat weet je meestal al wel redelijk na een proefritje. Bovendien zijn er zat topruiters die ook geen echte klik hebben met een paard en er toch topsport mee bedrijven dus dat staat los van het B zijn.

De B-klasse was een voorbeeld Knipoog
Er zal best wel een bepaalde reden ervoor zijn waarom het zoveel weken waren. Misschien wel, misschien niet.
Daarover durf ik geen antwoord te geven!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 19:17

knabbelgirl schreef:
get a life Scheve mond wie zegt dat haar ouders geen invloed op haar hebben dat scheinen ook geen lievertjes te zijn. Ik sta volledig aan coby haar kant en zal me nu ook stil houden voordat ik verkeerde dingen zeg

Dit soort uitspraken zijn dus niet toegestaan op Bokt.
Je bent nu aan het speculeren en een 13 jarig meisje zwart aan het maken.
Erg kinderachtig Scheve mond

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:20

Cayenne schreef:
knabbelgirl schreef:

Dit soort uitspraken zijn dus niet toegestaan op Bokt.
Je bent nu aan het speculeren en een 13 jarig meisje zwart aan het maken.
Erg kinderachtig Scheve mond

Je haalt me de woorden uit mijn mond, Cayenne! Nagelbijten / Gniffelen