Paard doodt 18 maanden oude peuter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marloez

Re: Paard doodt 18 maanden oude peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:21

Yamcha schreef:
Maar wat ik me nu wel afvraag: waarom roept niet iedereen dat dit paard nu afgemaakt moet worden? Dat gebeurt bij honden wel. Terwijl het imo hetzelfde fenomeen is.

(Kleine) kinderen en dieren zijn en blijven een leuke, maar levensgevaarlijke combinatie. Ook als er volwassenen bij zijn.

Idd, daar heb je helemaal gelijk in!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:30

Marloez schreef:
Yamcha schreef:
Maar wat ik me nu wel afvraag: waarom roept niet iedereen dat dit paard nu afgemaakt moet worden? Dat gebeurt bij honden wel. Terwijl het imo hetzelfde fenomeen is.

(Kleine) kinderen en dieren zijn en blijven een leuke, maar levensgevaarlijke combinatie. Ook als er volwassenen bij zijn.

Dat het paard afgemaakt moet worden?? Verward

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:43

Ik zie niet in waarom het paard afgemaakt moet worden. Verward
Je moet gewoon zorgen dat een 18 maanden oude peuter (een kind van anderhalf jaar dus) niet zomaar bij een paard terecht kan komen. Een hond wat een kind doodbijt vind ik een heel ander verhaal, bovendien is een hond een roofdier wat vlees eet en een paard niet. Dit is meer een bizar, heel triest ongeluk.

Ik heb zelf een dochter van ruim 2,5 jaar en die komt echt niet bij mijn paard in de buurt, zonder dat ik haar vast heb, hoor. Ze ziet totaal het gevaar niet, maar ik wel, en ik neem geen enkel risico. Een paard is een paard en een peuter is een peuter en dat is gewoon geen goede combinatie.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:47

Jammer dat er niet bij staat hoe het precies gegaan is. Of het uit agressie was of gewoon joligheid. Hoe dan ook moet je als moeder natuurlijk gewoon heel goed opletten. Kleine kinderen zien echt geen gevaar, maar van mij mogen ze gewoon absoluut niet bij mijn paarden komen. Hooguit bij een volwassenen op de arm. Een paard kan zich bijv. al ineens omdraaien en een klein kindje om ver lopen. Moet er niet aan denken!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:06

Jeetje het zou je maar gebeuren Scheve mond
Echt naar voor die ouders...
Verder weet je niet hoe het gebeurt is...ouders moeten natuurlijk goed op hun kind passen maar kan je moeilijk over ordelen hieruit dit stukje..

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:25

lullig zeg..
ben benieuwd hoe het met het paard afloopt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:15

verschrikkelijk om zo je kind te verliezen.
heel veel sterkte. Vriendjes zijn?

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:14

Binckydenice schreef:
Tjonge wat een verhaal... Maar ze zal niet erg goed hebben opgelet dan de moeder... Wat doet zo'n kind nu in de paddock? Dat is niet erg verstandig als je niet oplet... Maar verschrikkelijk tragisch....

Ja, dat vraag ik me ook af, en zeker bij een hengst?!

Al de babys, peuters, kleuters die bij ons op het erf komen gaan of in huis of in de buggy in een lege paardebox als de paarden uit stal gehaald worden.

Heb 1x meegemaakt dat mijn braafste merrie los brak om de stal heen schoot richting het terras, waar mijn twee maanden oude baby in de kinderwagen stond te slapen, mijn man was erbij.
Gelukkig keerde de merrie zich om, vond het toch eng, zo'n karretje op het pad,
maar mijn god, wat had er wel niet kunnen gebeuren. Eén keer gewaarschuwd is genoeg.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:57

hestejente schreef:

Nee, natuurlijk niet. Haha! Dat het achterlijk is dat honden wél afgemaakt worden als ze een kind doden door onoplettendheid van de ouders.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:00

Dat vind ik wel erg bevooroordeeld Marloez...

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:02

Een hond leeft over het algemeen in huis, in tegenstelling tot een paard.
Vind daar toch wel een groot verschil in zitten.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:05

Jemig, honden gedrag met paardengedrag vergelijken! Nee vind dit niet echt een .......opmerking, maar goed dat ben ik maar.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:11

Ik vind dat je honden -ongeacht of je ze in huis houdt of niet- nooit alleen moet laten bij kinderen.
En dat geld ook voor paarden. Dat is het enige waar ik mee vergelijk. Lachen Het zijn beide dieren, beide onbetrouwbaar met kleintjes. Zodra een dier merkt dat hij 'hoger in rang zit' en er is geen hoger in rang staande in de buurt, wordt het poeslieve hondje/paardje een stuk dominanter..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:49

Marloez schreef:
Yamcha schreef:

hestejente schreef:

Dat is niet wat ik zeg.
Ik vind helemaal niet dat het paard afgemaakt moet worden. Ik vind wel dat er wat minder roekeloos moet omgegaan worden met de combinatie kinderen/dieren.

Ik vind het alleen zo'n rare, dubbele moraal.
Iedereen is hier gek van paarden, en het wordt verklaard als zijnde natuurlijk gedrag. Wat wel klopt, dat is de manier waarop paarden spelen

Maar als een hond een kind bijt, moet ie wel gelijk afgemaakt worden.
DAT is wat ik raar vind. Misschien zouden we hetzelfde begrip wat we voor paarden hebben, ook wel naar honden moeten tonen.

NEE, ik vind niet dat dit paard afgemaakt moet worden, paard is jong, en wss wat baldadig.
Maar ik vind ook niet dat een hond moet afgemaakt worden als ie bijt.
Marloez schreef:
Ik vind dat je honden -ongeacht of je ze in huis houdt of niet- nooit alleen moet laten bij kinderen.
En dat geld ook voor paarden. Dat is het enige waar ik mee vergelijk. Lachen Het zijn beide dieren, beide onbetrouwbaar met kleintjes. Zodra een dier merkt dat hij 'hoger in rang zit' en er is geen hoger in rang staande in de buurt, wordt het poeslieve hondje/paardje een stuk dominanter..

Exact wat ik bedoel.
Ik heb een probleem met die dubbele moraal.

Blijkbaar mogen paarden dingen wel die honden niet mogen... erg vreemd Verward

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 10:15

[/quote]
Exact wat ik bedoel.
Ik heb een probleem met die dubbele moraal.

Blijkbaar mogen paarden dingen wel die honden niet mogen... erg vreemd Verward[/quote]

idd. bij honden wordt er gelijk geroepen dat ze vals zijn en niet te vertrouwen terwijl het vaak aan de onoplettendheid van de ouders ligt, of makkelijker gaan denken omdat er "nooit iets gebeurd"
Maar het blijft natuurlijk verschrikkelijk.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:24

je moet sowieso altijd uitkijken met kinderen en dieren..ongeacht wat voor dier je mee te maken hebt.

bbje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:36

Ik vind dat we op moeten houden met de moeder de schuld te geven, je weet totaal niet wat er is gebeurd.
Ik ben het mee eens dat je jonge kinderen niet alleen bij dieren moet laten, maar je weet niet wat er is gebeurd, misschien is het kind wel de paddock in gerend of is ze ontglipt (deed ik vroeger ook, ik was een meester in uitbreken, verstoppen en heel stilletjes weg glippen).
Bovendien hoor ik sommige zeggen ik heb mijn kind op mijn arm bij de paarden. Ook dat is levens gevaarlijk! Heb ik zelf gezien toen moeder kind op de arm had en paard speels aan de baby's mutsje trok en zo bijna het kind uit haar arm trok. Jonge kinderen horen gewoon niet bij paarden en andersom toch kan je het gebeuren, dat je kind ontsnapt. Hoe voorzichtig je ook bent ongelukken gebeuren en als daarbij je kind overlijd, heb je lekker veel aan mensen die je alleen maar verwijten maken of alleen maar aan het paard denken!!
Sorry hoor, maar de vraag wat gebeurd er nou met het paard? Vind ik op dit moment echt belachelijk, hoe gaat het nu met de moeder en de rest van de famillie en hoe verwerk je zo'n drama?
Tuurlijk vind ik niet dat het paard afgemaakt moet worden, maar ik kan nergens lezen dat hier ergens spraken van is.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:45

Het is ook niet mijn bedoeling om de moeder schuld hierin te geven, een ongeluk zit in een klein hoekje, je kan nog zo voorzichtig zijn, maar vaak hoor je andere zeggen dat het aan de dieren ligt en dat is meestal ook niet het geval.
het is gewoon een verschrikkelijk ongeluk waar hopelijk niemand schuldig aan is.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:55

Lees het verhaal van Jetalito Jetset eens, daar werd duidelijk dat mensen denken dat paarden (hengsten )mensen doden. broodje aap verhaal 1e klas Boos! en de hengst is hier jarenlang de dupe van geweest terwijl het zo'n lieverd is
Dat van die baby is natuurlijk een ander verhaal dat is gewoon een heel erg ongeluk zowel voor moeder en het kindje maar ook voor het paard.
Hoe het gedrag van dat paard is onstaan is voor mij een raadsel , maar het is natuurlijk vreselijk !

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:10

Hengsten kunnen best doden. Een hengst zal niet verpinken en een veulen doden als het niet van hem is. Niet altijd, maar het gebeurt. Ik ken zat hengsten die mensen net zo goed als leden van zijn kudde beschouwen en dus zeer sterk reageren als er iets ongewenst mee komt, zoals een kleine die niet van hem is...
Of mss was het gewoon joligheid, dat kan ook, we zullen het wellicht niet weten.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 13:40

@ Yamcha: ik was ook al verbaasd toen ik dacht dat Marloez bedoelde dat het paard afgemaakt moest worden. Gelukkig had ik het verkeerd begrepen. Ik ben het met je eens dat paard niet/hond wel afmaken een dubbele moraal er op nahouden is. Een dier dat om wat voor reden dan ook zo'n ongeluk veroorzaakt kun je niet anders behandelen alleen omdat het een andere soort is. Aan de andere kant: met die hond zullen veeeeeeeel meer kindertjes in contact komen dan met het paard. Een hond woont met mensen in huis en gaat een aantal keer per dag een blokje om, meestal in een omgeving waar veel andere mensen (en kinderen) wonen. In Nederland althans, ik heb geen idee hoe dat in Australie is Clown Toch vind ik: hond een muilkorf om, dan is het probleem ook opgelost.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 13:48

En dan zijn er nog mensen die denken dat een hengst hetzelfde is als een ruin of merrie Schijnheilig

Ik vind het voor de ouders zeer erg.
Iets zal het paard aanleiding hiertoe gegeven hebben maar erachter kom je waarschijnlijk nooit.

Met een vinger naar iemand wijzen heeft al helemaal geen zin, het is gebeurd en daar zal genoeg verdriet om zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 13:59

Idd, hengsten kunnen doden. Een ruin of een merrie kan het ook hoor, maar bij een hengst is het gewoon wel oppassen geblazen.

hestejente schreef:
@ Yamcha: ik was ook al verbaasd toen ik dacht dat Marloez bedoelde dat het paard afgemaakt moest worden. Gelukkig had ik het verkeerd begrepen. Ik ben het met je eens dat paard niet/hond wel afmaken een dubbele moraal er op nahouden is. Een dier dat om wat voor reden dan ook zo'n ongeluk veroorzaakt kun je niet anders behandelen alleen omdat het een andere soort is. Aan de andere kant: met die hond zullen veeeeeeeel meer kindertjes in contact komen dan met het paard. Een hond woont met mensen in huis en gaat een aantal keer per dag een blokje om, meestal in een omgeving waar veel andere mensen (en kinderen) wonen. In Nederland althans, ik heb geen idee hoe dat in Australie is Clown Toch vind ik: hond een muilkorf om, dan is het probleem ook opgelost.

En dat is het dus.
Je moet altijd uitkijken met kinderen en dieren, het is en blijft een levensgevaarlijke combinatie. Of het nou om paarden of om honden gaat.
Ik zal de moeder niet de schuld geven, uiteraard niet.

Probleem is vaak dat mensen te makkelijk en te roekeloos worden. Men verwacht het niet van een paard. Bij honden gebeurt het vaker, en meestal heeft het ook daar niets te maken met agressie, wel met natuurlijke, instinctieve neigingen van honden die mensen niet altijd kunnen begrijpen.

Dat is het zelfde met een paard. Paarden (en zeker jonge paarden) kunnen heel speels zijn en enthousiast en ruw, dat is niet iets waar een mens op gebouwd is. Met andere paarden kunnen zulke dingen, met mensen niet.

En idd, in een drukke omgeving: hond bij je houden, desnoods een muilkorf.
Paarden en kinderen (en zeker kleine kinderen) horen niet bij elkaar in de buurt te komen, voor een klein kind is een pony ook heel geschikt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:19

Een pony kan net zo gevaarlijk zijn hoor..

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:22

So das wel heel erg! Jammer dat er zo weinig informatie bijstaat.
Ik vraag me alleen af of die moeder en peuter zo ver bij elkaar vandaan stonden
dat de moeder niks meer kon doen...