Ziekte blijkt dodelijke schimmel en geen Rhino in Limburg (B

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zafiro

Re: Ook Rhino geconstateerd in Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 13:33

I_hate_rhino schreef:
De optie intoxicatie is ook in het begin overwogen maar werd op dat moment uitgesloten omdat ALLE paarden dan GELIJKTIJDIG ziek moest zijn. Maar dat was niet het geval!
Er waren ook paarden die geen of bijna geen symptomenhadden.
NIET niet alle paarden werden gelijktijdig ziek.
Het is altijd gemakkelijk om nadien te oordelen en te veroordelen.
Vergeet niet dat in deze situatie verschillende dierenartsen zich vergist hebben, dus beschuldig aub geen leken als zelfs professionele mensen zich kunnen vergissen!
Neem van dit vreselijke drama misschien als boodschap mee dat zelfs sommige dierenartsen te weinig weten over rhino, en dat rhino en intoxicatie vergelijkbare symptomen geven én gemakkelijk met elkaar verward kunnen worden. Zo kunnen drama's als dit in de toekomst vermeden worden.

Ik wil heel zeker geen leken veroordelen.
Maar er zijn personen die beroepsmatig ernstige fouten hebben gemaakt.
Het gaat niet om een of andere hobby die men uitvoert.
Ik zie niet in waarom de optie intoxicatie niet ernstig werd genomen omdat niet alle paarden gelijktijdig symptonen hadden. Niemand wist op dat moment dat het hoooi de oorzaak was. Vergiftiging kan van alles voortkomen en hoeft echt niet alle paarden samen te treffen.
Bovendien was er die bloedtest. Die sloot toch rhino uit?

Anoniem

Re: Ook Rhino geconstateerd in Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 13:36

Moderatoropmerking:
Pasi, heb je ook een link van dat artikel? Het is altijd de bedoeling om een bronvermelding te plaatsen. Dat bedoelde ik eigenlijk... Dan kan ik het aanpassen Lachen

Floress

Re: Ziekte blijkt dodelijke schimmel en geen Rhino in Limburg (B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 16:29

Het artikel staat niet op de site van het Belang van Limburg. Ik heb het op vraag van enkelen overgetypt. Maar een link kan ik je dus niet geven. Vind ik wel raar vermits het eerste artikel wel op de site terug te vinden is.

[edit]Sinds vandaag dus wel Haha!
[url]http://www.hbvl.be/Limburg/3690/artikel.asp?art={93C11680-77A7-463B-BC93-AED5FF0E531B}[/url]

Ze wachten dus blijkbaar enkele dagen met het op de site te zetten. Hoop dat de link goed is. Als het er in de week had opgestaan,had ik de link meteen gegeven. Had me wat typwerk bespaard Haha!