Paard raakt verlamd dankzij vrachtwagenchauffeur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gwen

Re: Paard raakt verlamd dankzij vrachtwagenchauffeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:56

Het is natuurlijk de vraag of die mensen in alle commotie hebben gezien bij welk bedrijf de vrachtwagen hoorde. Ik hoop het wel, maar ik kan me voorstellen dat ze zo met hun paard bezig waren dat ze verder niet meer naar die truck hebben gekeken. Hopelijk had hij de bedrijfsnaam in koeienletters op zijn wagen staan of had hij een makkelijk herkenbaar logo.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 12:57

Hopelijk is het een vrachtwagen geweest die daar bekend is in het gebied, want dat zou betekenen dat hij daar vaker langs komt en dan is hij waarschijnlijk snel te achterhalen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:59

runningkawa schreef:
Dat is een heel duidelijk stukje...ik hoop echt dat ze die kerel te pakken krijgen..trek zijn rijbewijs maar een jaar in....zal hem leren..

Edit op cayenne
Het gaat toch over mensen bewust in gevaar brengen...toeteren of weten hoe je de remmen kunt ontluchten is bij mij hetzelfde..maar goed...ben al stil...

Je kan je gal eventueel spuien in nieuw topic Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:08

spuit elf..geeft ook gas Haha!
Ben daar al lang Lachen

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:14

wat een verschrikkelijk bericht. ik hoop ook dat de vrachtwagenchaffeur boven water komt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:17

wat verschrikkelijk
en weet je wat het erge is , door dit soort eikels krijgen gelijk vw chauffeurs in het algemeen een slechte naam

mijn instructeur (rijbewijs) door ook groot rijbewijs en heeft met lessen ooit eens een paard onder de wagen gehad, waarbij de schuld, voor zover je in dat geval van schuld kan spreken, remde namelijk ruim van te voren af en rolde op een hel langzaam tempo voorbij de colonne met paarden , hij is zich er namelijk heel goed van bewust dat paarden vluchtdieren zijn en geeft dit ook nadrukkelijk mee aan zijn leerlingen. bij de groep lag.
manege ritje met 10 kids en 1 begeleider waarbij de kinderen verre van ervaren genoeg waren .

maar deze eikel geeft extra gas, hangt eens even lekker aan de claxon ... echt waar , rijbewijs innemen en nooit meer teruggeven ..pech dat je dan je werk niet meer kan uitvoeren, ga maar ergens erwten tellen ofzo

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:36

Schop onder zijn staartbeen geven waardoor hij de rest van zijn leven niet meer op een autostoel kan zitten Stoom uit je oren

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:52

heel erg spijtig idd voor de eigenaren dat ze hun beest zo kwijt moeten raken.

maar vind het een beetje raar dat iederen hoee die vrachtwagen chaufferus dit en dat, tuurlijk ze zijn groot, en kunnen jah kunnen niet snel of moeilijk gelijk tot stil stand komen, en langs paarden idd moeten ze rekening houden,

ik heb daar in tegen zelf me vrachtwagen rijbewijzen, en ik zeg altijd tegen me instructeur als we langs paarden rijden kijk zo moet het!

heel veel automobilisten rijden TE hard langs mensen met een paard, hier in het dorp hangen ook speciale borden maar het helpt geen snars Boos! beetje jammer want ze rijden als gekke ga je naar de gemente toe, dan is het jammer maar zegen jah niet ons probleem.

dan zegen wij als het kalf verdronken is dempt men de put Boos!

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:06

Zielig voor de eigenaren.
Was mooi beestje. En ik hoop dat ze die vrachtwagenchauffeur te pakken krijgen.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:11

CherokeeChum schreef:
Schop onder zijn staartbeen geven waardoor hij de rest van zijn leven niet meer op een autostoel kan zitten Stoom uit je oren

ROFL ROFL ROFL Inderdaad...

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:14

hahaha juist!!!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:15

Wat een verschrikkelijk verhaal! Ik mag hopen dat ze die chauffeur opsluiten!

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:24

Kaat18 schreef:
Wat verschrikkelijk! Maar ben toch wel benieuwd naar het verhaal van de chauffeur, kan mij namelijk echt niet voorstellen dat iemand dit met opzet doet, een weldenkend mens snapt toch wel dat je vrachtwagens voor beesten eng zijn?
Maar dan heb je het over een weldenkend mens....
Citaat:
Gelukkig ben ik alleen nog maar lieve chauffeurs tegen gekomen, die altijd netjes afstand hielden en zelfs eentje die stopte, motor uitzetten en vroeg of hij moest helpen om mijn paard langs de stilstaande wagen te begeleiden.
Net als jij heb ik overwegend positieve ervaringen en is het aantal bestuurders of het nu om personenvervoer of beroepsvervoer gaat wat rekening houdt met paarden tig-malen groter dan het type onbenul die dit topic-ongeluk veroorzaakt heeft. Boeren die, zelfs ook al is mijn paard heel rustig, even hun tractor in de berm parkeren op het zandpad en soms de motor afzetten. Bussen die wachten tot je uit kan wijken bij een inrit, vrachtwagens je tijd geven wat meer ruimte te zoeken, ik heb het meermaals meegemaakt, het zijn absoluut geen uitzonderingen. Personenauto's en motoren die hun snelheid aanpassen. Ook in mijn ervaring overtreft het aantal mensen wat wel rekening houdt met mede-weggebruikers gelukkig verreweg het aantal niet-weldenkende mensen. Inderdaad zijn er heel veel lieve mensen die rekening houden met mogelijk schrikgedrag van paarden OK dan! Toppie !

Maar helaas kom je dit type 'onbenul' heel af en toe wel tegen. We hebben hier in de buurt bijvoorbeeld een jonge knaap die met zo'n giga blauwe tractor met gierwagen voorzover ik kan nagaan van een loonwerker die zich niet stoort aan verzoeken van ruiters om rustig te rijden. Als hij duidelijk ziet dat een paard zich de pleures schrikt en ineens een meter ingekort is aan de achterkant van het in elkaar krimpen van schrik dan nog rijdt hij even vrolijk na de eerste keer snoeihard langsgereden te hebben de tweede keer op een lagere maar nog veel te hoge snelheid langs. De rubberbanden op 50 cm zoeven langs de broekspijpen. En tja, is dit 'per ongeluk' of noem je dit 'opzet'. Naar mijn idee kan hij ervoor kiezen een lagere snelheid te hanteren. Hij hanteert doelbewust c.q. rijdt met opzet een bepaalde snelheid. Hij zal niet de opzet hebben het paard onder zijn wielen te krijgen, dat houdt het werk namelijk op (.....) Het is hard zoals ik het schrijf realiseer ik me, maar zijn belang is niet het welzijn van andere weggebruikers. Zijn eerste prioriteit is vol gas naar de volgende klus. Als je ziet dat een paard heftig schrikt en je rijd er een tweede keer weer met grote vaart langs dan kan ik dit niet meer 'per ongeluk' noemen. Ik weet niet of ik van de verklaring van een dergelijke types echt vrolijker wordt waarin ze zich ver-excuseren en uitleggen dat ze het niet met opzet deden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:31

buiten de klootz.. diens schuld het is,heeft het arme beest echt pech gehad om op zijn staartbeen terrecht te komen,als hij niet op die manier gevallen was ,was het misschien met een sisser afgelopen(behalve een trauma....)

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:34

wat een idiiot zeg, wat bezielt zo'n man....en dat een vrachtwagen niet ineens volop kan remmen ok ,maar aan de foto's te zien had hij het paard al lang kunnen zien lopen en dus rustig af kunnen remmen. En dan nog TOETEREN Misselijk echt ziek, die mensen weten echt niet wat ze paard en mens aanrichtte.

Wat vrachtwagens chauffeurs in het algemeen betreft ik heb 1x een vrachtwagenchauffeur meegemaakt die ging ook lopen toeteren achter me terwijl ik op een jong paard zat en hij even 300 meter langzaam moest rijden. waar praten we over 300 meter nog geen 5 minuten.

Al dat gehaast van tegenwoordig!! doe allemaal rustig wat is 5 minuten op een mensenleven, wat in dit geval een paardenleven kost. Boos!

Veel sterkte toegewenst aan de eigenaar Ach gut

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:38

het probleem is ook dat je er nooit voor 100% vanuit kan gaan dat een paard verkeersmak is,een vrachtwagen of tractor kan er in ene anders uitzien of klinken en dan is het weer een nieuwe situatie voor een paard,en wat dacht je van een vrachtwagen waar hij niet van schrikt en op hetzelfde moment fladdert er een fazant uit de bosjes,dus het paard wijkt uit naar de vrachtwagen,het blijft een dier,en je weet nooit voor 100% zeker hoe het zal reageren,tja,en als je dan de pech hebt dat z,on ass hole gaat toeteren......Straffen die hap!!!! die mensen
liepen ook risico....

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:49

Er zijn gelukkig genoeg vrachtwagenchauffeurs, automobilisten, buschauffeurs, fietsers en voetgangers die zich wel weten te gedragen. Helaas heeft mijn moeder een keer zwarte strepen op haar broek overgehouden aan een gehaaste buschauffeur die ons in wilde halen, ik kon nog net met een goeie sprong de berm in komen met mijn pony maar m'n moeder met de fiets niet, het roet stond haar op de broek.
Een vrachtwagen vond het ook een keer nodig om zo dicht achter mij langs af te slaen en zo dicht langs mij te rijden dat ik de vrachtwagen aan kon raken vanaf mijn pony. Gelukkig schrok hij niet want ik reed tussen de vrachtwagen en een rij bomen, anders had ik dit misschien wel niet na kunnen vertellen.
Niet te vergeten al die leuke automobilisten die heel hard op je af rijden vanachter, dan ineens keihard remmen en als ze je bíjna voorbij zijn (lees: met de uitlaat op de hoogte van het hoofd van het paard) flínk gas geven...

Zonde van zo'n mooi dier en dat ze het op deze manier moeten verliezen. Vreselijk. Maar ik houdt ook met een ervaren paard bij vrachtwagens mijn hart vast, alles dreunt ook als die dingen voorbij denderen... brrr!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:03

Ik hoop dat de chauffeur nog aangehouden wordt en te horen krijgt wat hij heeft aangericht. Boos!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:05

vreselijk wat een drama weer!!!!

Hopelijk vinden ze de dader snel en komt er een passende straf (maar ja wat is passend??, ik zou het wel weten hoor x jaar rijbewijs kwijt +flinke boete+ alle onkosten vergoeden)

en als klap op de vuurpijl : Hij gaat voorlichting/presentatie´s geven bij alle bedrijven etc hoe om te gaan met paarden in het verkeer Haha! Tong uitsteken Tong uitsteken en wat er gebeurd als je je toch niet aanpast aan je mede weggebruikers

(staat ie toch een beetje voor paal! een boete hakt er toch nooit zo in! maar voor je medemens voor paal staan, dat vinden de meeste verschrikkelijk)

Ik zelf heb trouwens over het algemeen positieve ervaringen met automobilisten/vrachtwagens tractoren! Gelukkig maar. Al had ik wel het geluk dat mijn toen der tijd 3 jarige al vanzichzef bombroof was Haha!

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:09

Echt jammer dat zo'n dingen kunnen gebeuren.
Ik versta dat niet alle mensen weten hoe paarden reageren, maar je bent toch altijd voorzichtig?!
Deze chauffeur duidelijk niet, en dat heeft hier serieuze gevolgen.

Ik ben ook al veel eikels in het verkeer tegengekomen, gelukkig is het tot hiertoe altijd goed gegaan.
Wij wandelen altijd met onze jonge paarden over de weg, je moet ze toch laten wennen aan het verkeer en aan alles wat op een straat kan gebeuren.

K hoop voor deze mensen dat de chauffeur gevonden wordt, en dat ze geen schrik gepakt hebben.
Dat ze eventueel met een volgend jong paardje nog langs de weg durven gaan.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:28

Bla bla bla, hoe het sloot of wat dan ook is die chauffeur had gewoon moeten reageren op de begeleiders van het paard.
Maar uit ervaring doen 9 van de 10 mensen dan niet, en heb der ook al wat ruzie door op zitten!!

Mij had het niet moeten gebeuren want ik had zwart voor me ogen geworden, betreft de chauffeer dan!!!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:37

Suzanne F. schreef:
Ik hoop dat de chauffeur nog aangehouden wordt en te horen krijgt wat hij heeft aangericht. Boos!

Wat ie aangericht heeft zal ie nu wel weten, artikel in de krant was redelijk groot Knipoog Of ie er ook wat me doet is vraag 2 Verdrietig

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:38

Jeetje,arm paard en arme eigenaren. Maar wat een l*l van een chauffeur!!!!!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:39

Danielledm schreef:
Mij had het niet moeten gebeuren want ik had zwart voor me ogen geworden, betreft de chauffeer dan!!!

Ja maar als die doorgast heb je daar zo weinig aan, kan me voorstellen dat je je meer om je paardje bekommert...

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:43

Dit is gebeurt bij ons ongeveer aan 't einde van de straat, echt verschrikkelijk.. maar wat ik ook al dacht, wie gaat er eigenlijk met een 1.5 jarige hengst wandelen Nagelbijten / Gniffelen