Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Splash schreef:De mens.........daar zijn er ook teveel van! Ook afschieten vanuit een helikopter? En dan de meest dichtbevolkte landen (zoals o.a. NL).
Nou ja, zoiets gebeurd wel. Crisis gebied of bedreiging voor de 'geciviliseerde' landen? Bombarderen dan maar.
Splash schreef:De mens.........daar zijn er ook teveel van! Ook afschieten vanuit een helikopter? En dan de meest dichtbevolkte landen (zoals o.a. NL).
Nou ja, zoiets gebeurd wel. Crisis gebied of bedreiging voor de 'geciviliseerde' landen? Bombarderen dan maar.
anneliesdj schreef:wat is dan jouw redenering achter zo'n opmerking?
ik vind nog steeds dat een mens niet te vergelijken is met een dier, watvoor mens of watvoor dier dan ook.
anneliesdj schreef:Dat is idd behoorlijk hard.
Ik vind dat een mens boven een dier staat, als jij jezelf gelijk stelt met een dier moet je dat zelf weten...
Wbt die opinie erover, waarom ben je baas over een dier als je eraan gelijk staat? Hoe kun jij een paard houden, hij is immers gelijk aan jou?
Ninx schreef:Splash schreef:De mens.........daar zijn er ook teveel van! Ook afschieten vanuit een helikopter? En dan de meest dichtbevolkte landen (zoals o.a. NL).
Tja, ik kan me voorstellen dat er wat meer "breathing space" is in Alabama....
Maar ik betrap mezelf ook wel eens op bovenstaande gevoelens wanneer ik in de randstad benNiet reeel en geheel offtopic....maar toch
anneliesdj schreef:dat vraag ik me ook al af
anneliesdj schreef:Jeetje, als jullie zo vreselijk tegen zijn op het slecht gedrag van de mens dan heb je natuurlijk ook geen auto, woon je niet in een huis want dan gebruik je gas en stroom. Als je niet in een huis woont kun je ook geen gebruik maken van een pc of internet.
Ga dan lekker als Tarzan in de rimboe wonen.
Redrumfox schreef:stef schreef:RRF: wat heeft een manege aan een ongetemt, wild paard?
Dat de beestje afgeschoten worden op het moment dat er overpopulatie is, en dus de kans op ziektes of sterven van de honger, heb ik geen problemen mee, alleen de manier waarop vind ik discutabel
Veel zullen ze niet kosten, dan is het toch het proberen waard? Als het dan niks wordt kunnen ze afgeslacht worden; verdient iemand er ook nog wat aan. Ik vind dit gewoon luguber, dan lijkt dat me een veel betere oplossing. Ookal is het ook niet perfect, het lijkt me beter dan die dieren vanuit een helicopter beschieten.
anneliesdj schreef:Jeetje, als jullie zo vreselijk tegen zijn op het slecht gedrag van de mens dan heb je natuurlijk ook geen auto, woon je niet in een huis want dan gebruik je gas en stroom. Als je niet in een huis woont kun je ook geen gebruik maken van een pc of internet.
Ga dan lekker als Tarzan in de rimboe wonen.
Overigens; er zei net iemand dat alleen een mens zo dom is om de aarde naar de knoppen te helpen maar dat is onzin. Dat doen dieren ook, er zijn genoeg soorten die allang uitgestorven zouden zijn als de mens niet had ingegrepen en anderen zorgen ervoor dat er soorten uitsterven omdat ze zelf geen vijanden hebben in bepaalde gebieden.
elinax21 schreef:bovendien is de mens al te ver doorgefokt om nog zonder kleding en woning te leven.
en ik sta ook zeker niet boven een dier, sterker..we zijn zelf dieren