'Anky zei zelf geen inrijbak nodig te hebben’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Natasjaa

Re: 'Anky zei zelf geen inrijbak nodig te hebben’

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:13

tineke_ schreef:
orsini schreef:
inderdaad een beetje raar dat professionele mensen elkaar zo kinderlijk de shuld in de schoenen proberen te schuiven.

heb het filmpje helaas niet gezien. is het nog ergens te vinden?

Staat op blz 2 van dit topic..

en in de reactie boven jou Lachen

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:14

Wat een gezeik allemaal!
Ik ken geen 1 andere ruiter waarbij een simpele valpartij zo in het nieuws komt. Rolleyes

En wat betreft haar overwinningen heeft ze groot gelijk:
Nederland wint momenteel zo gigantisch veel op wereldnivo, zowel in springen als dressuur, maar elke minuut zendtijd daaraan op tv is zeldzaam...

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:24

Al had ze gezegd dat ze geen inrijbak nodig had dan nog zorg je als organisatie dat je een redelijke inrijbak hebt. Die renbaan in Groningen heeft ook alleen maar gras en een baan. Zo geweldig is het ook niet om daar los te rijden.

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:24

Xantaatje schreef:
MISTRAL94 schreef:
Denk dat Anky wel degelijk schade aan deze val heeft over gehouden, denk alleen maar aan haar zelfvertrouwen. Hier is ze niet zo weer even bovenop.

Daar heb je zeker gelijk in......

Ik heb me de laatste tijd ook al meermalen afgevraagd hoe lang Anky nog door blijft gaan. Zeker als je een aantal van dit soort dingen meemaakt, is dit niet bevorderlijk voor je zelfvertrouwen en zo'n held is ze nou ook weer niet (.... ikzelf ook niet hoor!). Het zal me niet verbazen als we binnenkort het bericht krijgen dat ze er definitief mee stopt .......

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:27

arno8 schreef:
Ik vind het helemaal niet kinderachtig. Beide partijen beschuldigen elkaar, waarschijnlijk zitten er beschuldigingen die niet kloppen en dan mag je daar best op wijzen. Tuurlijk, als een of andere gek je ergens van beschuldigt, dan negeer je dat gewoon. Maar de organisatie van zo'n evenement kun je niet zomaar even negeren. En als Anky van Grunsven jouw evenement ervan beschuldigt dat de organisatie slecht is, kun je niet zomaar je schouders ophalen en doorgaan naar het volgende evenement. Dan komt er het volgende jaar niemand op af.

'De waarheid ligt in het midden' vind ik altijd maar een vage uitspraak. 99% links van het midden? Of 99% rechts van het midden? Of precies op het midden? Je kunt er niet echt veel mee.

Anky heeft goed geconstateerd dat vallen van een paard groter nieuws is dan het winnen van de olympische spelen. Natuurlijk is dat groter nieuws! Nieuws is dat wat je niet verwachtte, iets nieuws! Iets dat je verrast, iets waardoor je van je stoel valt en denkt: Wat hoor ik nou?!

Als Anky voor de zoveelste keer ergens de eerste prijs scoort, dan zal de radio-uitzending niet onderbroken worden door een razende reporter die gilt: "Mijn hemel mensen! Wat er nou is gebeurd!!! Anky van Grunsven heeft zojuist een dressuurwedstrijd gewonnen! Wie had dat verwacht???"

Stel dat IK dressuur ga rijden en ik win van Anky, DAT zou nieuws zijn.

ROFL

Briljant verwoord!

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:33

wat een gezeur zeg... van je paard vallen hoort er nu eenmaal ook bij... zelfs als je Anky van Grunsven heet... risico van de sport... ze had er netzogoed van af kunnen vallen in die inrijbak, en wat voor smoesje had ze dan? het zand was te wit??? Vind het een beetje flauw van Anky zelf...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:38

Zou goed zijn dat dit allemaal in het kader van een verzekeringstechnisch verhaal is. Een eventuele claim bij een meer langdurige blessure.

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:48

[/quote]

En inderdaad kun je in het filmpje de lichtflits zien vlak voor het moment, waarop Nelson uit z'n dak gaat, [/quote]

Ik denk niet dat Nelson opgeschrikt is door de flitser.
Na de flitslicht maakt Nelson nog ± twee normale drafpassen en pas daarna gebeurt het.
Ik denk dat de flitser zelf hem niet deed schrikken.
Het moest iets anders zijn wat in zijn ogen daar kwam, waarschijnlijk iets ongewoons- niet de flitser of geklap van de mensen en ook niet de speaker.
Hij schrikt net bij de twede witte reklame boord - op dat plaats lag ook de hek iets naar binnen.

Goed van de maker van het filmpje dat hij dat heeft kunnen opnemen!!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:52

Cayenne schreef:
Honderden paarden hebben trouwens wel gebruik gemaakt van de bakken en verder is er niemand van het paard gevallen. Zelfs de amateurs niet.”

Hoe groot was dat evenement wel niet? Moet heel eerlijk zeggen dat mijn paarden niet in zo'n "losrijbak" zouden komen, levenslink.....

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 13:57

Maar goed ondertussen ben ik zo ver dat ik volgend jaar zeker niet naar paard en passie ga, ondanks dat er ook familie in de buurt woont.
Dat kan toch nooit het doelzijn. En heel deze mening is ontstaan door het feit dat de organisatie niet het nut van een goede (in)rijbodem ziet.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:00

Pipo schreef:
Het was wel een beetje te verwachten. Van Grunsven wijst de organisatie in eerste instantie aan als de schuldige en als je als organisatie alles van te voren hebt besproken, dan zou ik ook pissig zijn als er achteraf toch met het vingertje gewezen wordt.

Mee eens, als dat zo is. Maar ik vind de organisatie vooral niet slim om door te gaan met modder smijten. Bovendien vertellen ze onwaarheden in hun verhaal en dat komt de betrouwbaarheid en de geloofwaardigheid van de organisatie niet ten goede .

Ik zou me 2 x bedenken als ik topamazone was en ik zou gevraagd worden voor dit evenement...

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:09

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 14:15

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:16

jirina schreef:
Lees dit, onderzoek naar de rollkur.
http://www.horseconnexion.org/Dutch/Res ... /Index.htm

Artikel wordt afgesloten met de woorden:
.. Paarden worden door de rolkuur ook angstiger en daardoor potentieel meer risicovol om te rijden.

Tsja.. om de rollkur hier nu weer bij te slepen.. Slapen

Volgens mij zijn paarden die zulke topprestaties leveren, of het nou dressuur- spring- of renpaarden zijn, over het algemeen niet echt paarden om een rustig ritje aan een lang teugeltje mee te maken. Zij hebben hun temperament namelijk nodig om zo hoog te kunnen presteren. En zullen daardoor ongetwijfeld ook 'potentieel meer risicovol om te rijden' zijn. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Sientje op 18-10-07 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:17

jirina schreef:

.. Paarden worden door de rolkuur ook angstiger en daardoor potentieel meer risicovol om te rijden.

Ga svp naar een van de andere 100 topics terug over dit onderwerp Slapen...

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:24

Godallemachtig wat ben ik blij dat ik geen Anky van Grunsven heet..............

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:24

volgens mij is de site van Anky ondertussen ook overbelast, ik kan er niet op komen.

edit: nu alweer wel Haha!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:30

iepsel schreef:
Godallemachtig wat ben ik blij dat ik geen Anky van Grunsven heet..............

Idem... Rolleyes

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:32

jirina schreef:

Nelson was niet angstig maar zocht een aanleiding om zich even flink uit te leven.

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:35

jirina schreef:
Ik denk niet dat Nelson opgeschrikt is door de flitser.
Na de flitslicht maakt Nelson nog ± twee normale drafpassen en pas daarna gebeurt het.
Ik denk dat de flitser zelf hem niet deed schrikken.
Het moest iets anders zijn wat in zijn ogen daar kwam, waarschijnlijk iets ongewoons- niet de flitser of geklap van de mensen en ook niet de speaker.
Hij schrikt net bij de twede witte reklame boord - op dat plaats lag ook de hek iets naar binnen.

Denk ook niet dat het komt door alleen het handgeklap, flitser of iets anders.
Vaak is het een combinatie van die dingen, die dan net even teveel worden.
Paard verliest zijn concentratie op de ruiter, wordt kijkerig en dan is ineens alles eng of een aanleiding om even lekker uit z'n bol tegaan.

Dat is wat mij betreft allemaal bijzaak.

Wat mij uitermate stoort, is het aantoonbaar geklets uit z'n nek van de organisator.
Op het eerste filmpje is duidelijk te horen, dat het publiek niet rustig is, de speaker zit te loeien over zoveel maal kampioen e.d.
En degene die in het andere forum de foto's van de "inrijbak " hebben gezien zullen het zeker erover eens zijn, dat dat ver beneden de maat is, ik zou ons huis tuin en keuken knollie daar nog niet in willen losstappen.
Daarbij worden dan allerlei zaken erbij gehaald die imo niets met deze zaak te maken hebben, als al eerder gevallen enzo, dan noch een steek onder water over zelfs amateurs, die er niet zijn afgevallen, dan is de bedoeling van de organisator wat mij betreft duidelijk.

Zet daar tegenover het keurige antwoord van Anky van Grunsven en ik weet wel wie ik moet geloven.
Laatst bijgewerkt door Paul11 op 18-10-07 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:36

Jeetje hee, kunnen die mensen er nooit eens over ophouden?
Anky is er nu eenmaal vanaf gevallen en daar kan niemand meer iets aan veranderen, dus wat maakt het nog uit waarom het gebeurd is?

De media blaast het ook weer lekker op. Ik werd vanochtend nog gebeld door rtv noord, of ze mijn filmpje mochten uitzenden en of ik dan in de uitzending kwam vertellen hoe ik het gefilmd had. Dat ze mijn filmpje uitzenden vind ik best, dat kan toch iedereen in de uitzending gemist van rtl zien. Maar waarom ik dan moest vertellen hoe ik het gefilmd heb snap ik niet helemaal? Verward Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dat graag willen horen, tot in de details toe, maar wat schiet je daar mee op? Dat heb ik dus ook geweigerd. Knipoog
De organisator van P&P komt dan wel in die uitzending, overigens. Dat snap ik dan ook weer niet: als hij gewoon niet meer reageert, zakt de aandacht vanzelf wel af. Niemand zal er toch ooit achter komen waarom nelson precies schrok, niemand weet precies wat een paard denkt. Knipoog

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:57

Zo is het maar net, vaak weet je gewoon helemaal niet waarom die sukkelaars schrikken. Was het een niezende muis in de andere hoek van de baan, was het een zwarte zandkorrel tussen de witten, of was het een kriebelende zweetdruppel die heel langzaamaan naar beneden rolt op het voorhoofd. Je weet het als ruiter vaak helemaal niet, het gebeurd in een flits. En in een paar bokken is het voorbij, dan heb je twee kansen of je zit er nog op of je ligt ernaast.
Nu lag AvG er toevallig naast na dat ze wel heel erg lang is blijven zitten trouwens.
En dat is gewoon het risico van het vak, bedrijfsrisico zullen we het maar noemen. En niet alleen verdiend zij heel veel centjes met het uitoefenen van haar vak op die clinic, ze is er ook gewoon voor verzekerd.

En dan kan iedereen er over door blijven drammen en zeuren en elkaar de schuld in de schoenen schuiven, nou dan moeten ze het verhaal maar aan de Arbeidsinspectie voorleggen.

En of je nu om een stomme val van je paard moet stoppen met paardrijden, nou dat denk ik dus niet.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:03

Tjaaaaaaaaaa zeggg kom op hey, wat moet ik hier nou van denken. Nelson schrok gewoon, was waarschijnlijk toch een beetje meer aangespannen dan ze vermoedde. Iedereen kan dat wel eens overkomen. Je werkt immers met paarden en de ene dag gaat beter dan de andere, als je zoooo gaat zeuren over zo een incident dan kun je beter een fiets kopen die niet plotseling kan gaan schrikken en bokken. Eerst vond ik het knap van haar om zo rustig te blijven maar nu vind ik het gewoon méér als zielig Slapen

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:05

runningkawa schreef:
Idd, in het filmpje is duidelijk de speker de hele rij overwinningen enz van Anky aan het opnoemen...en doordat dat al niet klopt in dit artikel, vraag ik me ook af of de rest van meneer Maring waarheidsgetrouw is.

En anky spreekt per definitie de waarheid? Clown Ik maak haar niet zwart, zou ook niet weten waarom, maar ik vind niet dat er alleen maar richting meneer Maring gewezen moet worden Knipoog

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:28

Op deze manier wordt het natuurlijk een ontzettend getouwtrek om wie er al dan niet gelijk heeft.
En dat gaat toch wel erg ver.

We weten natuurlijk niet wat anky wel en niet heeft gezegd over het losrijden, dus daar is niet over te oordelen hoewel het met sterk lijkt dat ze deze ring in zou gaan zonder los te rijden Nagelbijten / Gniffelen

Maar op het filmpje is duidelijk te zien dat anky zelf NIET aan het woord is en dat Nelson schrikt van de reactie van het publiek op de speaker. Natuurlijk was het publiek stil(ler) tijdens de val, maar de aanleiding van die val was de reactie van Nelson op het plotseling geapplaudiseer van het publiek. Anky was zelf niet aan het woord.

Goed, hier kan 15 pagina's over gediscusseerd worden, maar dan worden wij zelf net zo erg Haha!