Blijkbaar is een val groter nieuws dan een zege

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Blijkbaar is een val groter nieuws dan een zege

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:18

Sundancer schreef:
Maarja daar in tegen, andere paarden hebben het ook kunnnen doen met die inrijbak. En daar zitten misschien paarden bij die nog meer trainen dan die van Anky.

gelukkig is geen één paard hetzelfde Lachen

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:21

Anky heeft het mooi verwoord en in mijn ogen helemaal gelijk!
@Daniella74: tuurlijk mag je je mening geven, maar ik vind dat je je heul respectloos opsteld. spijt me zeer.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:25

Daar zou ik mijn paard inderdaad ook echt niet voldoende los kunnen rijden om hem vervolgens in de hal braaf te hebben. Stukje is leuk voor een rondje longe om de frissigheid kwijt te raken (afgezien van het hek, als ze daar een been insteken Nagelbijten / Gniffelen) maar verder kan je er weinig.

Ik behoor absoluut niet tot de Anky fanclub, maar ik begrijp dat ze hier niet los wilde rijden, ik vind het knap dat ze zo lang nog bleef zitten en ik vind dit een nette reactie.
Ik begrijp ook dat je op zo'n moment erg in dubio staat om je gevoel te volgen (en dus laf, zeikerd enz te zijn) of tegen je gevoel in door te gaan. Laat het voor ons allemaal een les zijn om altijd ons gevoel te volgen.

En de media hype eromheen.. Ik zou willen dat de media altijd zo actief was als het om paardensport gaat, wat zou dat een hoop paarden op tv gaan geven! Knipoog

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:27

Die zandbak - alleen de schepjes en de emmertjes ontbreken - is natuurlijk té belachelijk voor woorden. En omdat er paarden zijn die hier wél tegen kunnen, betekent het natuurlijk niet dat alle paarden er tegen kunnen. Je moet als organisatie in mijn ogen voor alle deelnemers proberen de omstandigheden zo optimaal mogelijk te maken. Zeker als je met dergelijke grote namen promotie wil maken voor je evenement.

Heb Anky op een clinic bij het WK voor IJslandse paarden gezien in Oirschot. Daar was wel een goed losrij-terrein, maar ze had korter de tijd om los te rijden dan ze dacht. Ik vond het toen al erg dapper dat ze toch de wedstrijdbaan in kwam. Ze legde uit dat Krack nog niet helemaal was opgewarmd, dat ze eerst wat 'simpele' oefeningetjes wilde doen en of het publiek een beetje rekening wilde houden met zijn frisheid. Na een paar minuten, was Krack aan de omgeving gewend en kon het publiek voluit klappen (wat ook gebeurde bij elke oefening Haha!)

Toen ik dat filmpje zag dacht ik: wat jammer, dat het publiek zo wordt opgezweept, en begrijpelijk hoor, dat ze gaan klappen, maar toch... Al met al veels te spannend voor Nelson. En nu veels te veel blauwe plekken voor Anky.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:34

Ik vind het een menselijk en goed antwoord op de gebeurtenis. Top dat ze het zo verwoord heeft!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:39

..heb net nog stukjes film gezien(rtlboulevard.nl)..maar jeetje zeg, dat is echt niet misselijk hoor!Maiomai, wat een klappen..vind het er echt eng uitzien..het weekend ervoor nog naar een clinic van haar in Vught geweest(jaja..ik ben wel een MEGA groot fan)..en had ze ook Nelson bij zich en toen was er niets aan de hand, dus het verhaal van de losrijbak is zeker niet uit de mouw geschud...

Hopelijk knap ze snel op

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:41

Ik vind de rondslomp eromheen té overdreven. Ik geef eerlijk toe dat ik bij het filmpje totaal niet geshockeerd was of iets dergelijks.

De tekst van Anky vond ik té aandacht vragend, van kijk mij met mijn zere been en het is allemaal de schuld van de organisatie. En ik moet daar zo onder lijden, maar dat wil ik niet laten merken dus verschuif ik het er maar op dat mijn paard moet lijden maar ondertussen vertel ik toch maar dat ik zelf pijn heb.

En daarna het stukje zelfvertrouwen wat ze nu niet meer heeft, heeft ze die echt niet meer dan begint ze er ook niet over. Het spijt me zeer, maar dit vind ik echt aandacht vragen.

Verder vond ik dat het verhaal wel een mooie afsluiting had, misschien moet ze dat vaker gaan doen.

En uiteraard is veiligheid belangrijker dan enig ander. Daar ben ik het met iedereen volkomen mee eens.
Laatst bijgewerkt door Siebjuh op 16-10-07 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Sap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:43

Het kwam gisteren uitgebreid op RTL Boulevard en ik verbaasde mij erover dat er zoveel tijd werd besteedt aan dit onderwerp..

Elke ruiter/amazone kan van zijn/haar paard vallen, maar omdat het Anky is wordt er zeker 5 min over gepraat..

Maar alsnog vind ik het erg knap dat ze er zo lang op is blijven zitten.
Ik denk dat weinig mensen dit uit hadden kunnen zitten. En daarbij een topreactie van Anky.

Joy76: Ik was daar ook, en heb haar ook zien rijden, en daar ging het er idd heel netjes aan toe.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:44

Maar waarom ging ze dan toch op het paard, als ze al vond dat het losrijden niet echt kon en dat het daarvoor ook al niet echt lekker ging Verward

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:45

helemaal mee eens Anky, hopelijk herstel je snel Lachen

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:46

Omdat ze geen mensen teleur wou stellen.. Omdat ze niet gezien wou worden als zeur. Omdat ze het toch gewoon wou proberen.... Verzin het eens...

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:46

Arabesk schreef:
Maar waarom ging ze dan toch op het paard, als ze al vond dat het losrijden niet echt kon en dat het daarvoor ook al niet echt lekker ging Verward

ze wilde het toch doen voor de mensen die daar allemaal waren en de organisatie, ik noem dat een doorzetter zijn

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:47

Anky heeft groot gelijk.
Ik vind het ook belachelijk dat de foto's van haar val op de voorpagina van de spits staan (ja daar noem je ook wat, maar als treinreiziger lees ik die nou eenmaal) terwijl als ze bij wijze van spreken olympisch kampioen word er een klein stukje zonder foto in de sportsectie staat.... Echt mierengen**k wat de media hier doen...

Ik wens Anky beterschap en dat haar zelfvertrouwen maar snel weer op peil is!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:48

Siebjuh schreef:
Ik vind de rondslomp eromheen té overdreven. Ik geef eerlijk toe dat ik bij het filmpje totaal niet geshockeerd was of iets dergelijks.

De tekst van Anky vond ik té aandacht vragend, van kijk mij met mijn zere been en het is allemaal de schuld van de organisatie. En ik moet daar zo onder leiden, maar dat wil ik niet laten merken dus verschuif ik het er maar op dat mijn paard moet leiden maar ondertussen vertel ik toch maar dat ik zelf pijn heb.

En daarna het stukje zelfvertrouwen wat ze nu niet meer heeft, heeft ze die echt niet meer dan begint ze er ook niet over. Het spijt me zeer, maar dit vind ik echt aandacht vragen.

Verder vond ik dat het verhaal wel een mooie afsluiting had, misschien moet ze dat vaker gaan doen.

En uiteraard is veiligheid belangrijker dan enig ander. Daar ben ik het met iedereen volkomen mee eens.

Als de media zoveel aandacht aan Anky geeft, en iedereen zijn mening geeft. Is het toch logisch dat jij ook even ALLE aandacht wilt en graag jou kant van het verhaal uit wilt leggen.
Tenminste, zo zie ik het.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:49

Cayenne schreef:
http://www.telesport.nl/columnstopsport ... 300959.ece
telesport.nl

Veel rodeoruiters hadden het niet zo lang volgehouden...

.

Dan ben je nog nooit op een rodeowedstrijd geweest.... Ik snap best wel dat ze een dit stukje schrijft, het geeft wat verheldering bij het grote publiek. Maar zeggen dat je beter bent dat menig rodeorijder.... dat gaat me wat te ver. Ook dat ze hiermee wel in de bekendheid komt, maar niet de overwinning in Oslo..... dat vind ik ook weer zoiets typisch voor Sjef en Anky...

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:49

Sap schreef:
Het kwam gisteren uitgebreid op RTL Boulevard en ik verbaasde mij erover dat er zoveel tijd werd besteedt aan dit onderwerp..

Elke ruiter/amazone kan van zijn/haar paard vallen, maar omdat het Anky is wordt er zeker 5 min over gepraat..

Maar alsnog vind ik het erg knap dat ze er zo lang op is blijven zitten.
Ik denk dat weinig mensen dit uit hadden kunnen zitten. En daarbij een topreactie van Anky.

Joy76: Ik was daar ook, en heb haar ook zien rijden, en daar ging het er idd heel netjes aan toe.

maar anky is ook een BN'er en wat ze zelf ook vermelde,dat ze het jammer vond dat er niet zoveel aandacht wordt besteed als ze een wedstijd wint..daarbij zal ze echt zelf niet de krant/tv hebben opgebeld om haar verhaal te doen

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:50

Arabesk schreef:

omdat anders de hele wereld gaat roepen dat ze een arrogante trut is, of een mietje enz?

Heb t op stal ook wel eens gehad, dat mijn paard echt te fris was, longeerbak door de regen voor mijn paard iig gevaarlijk en dus niet te gebruiken.. en wat doe je dan?
Ga je toch longeren omdat men vindt dat t best kan? Nee, want mijn paard is mijn paard, ik weet wat hij aankan en wat niet en ik moet dierenarts rekeningen betalen, "men" ziet daar niks van.
Ga je rijden omdat men vindt dat t moet kunnen? Nee, want wederom ken ik mijn paard en wil ik dat risico niet nemen.
Gaat men dan (achter je rug om) je afzeiken en commentaar geven? Absoluut, schijnt heel zinvol te zijn.

En wat als je ze dan een rondje op je frisse paard zet? Dan stappen ze af voor ze de drafknop getest hebben, want hij is toch wel heel erg eng zo Clown
Maar wel een grote mond...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 13:51

Siebjuh schreef:

De tekst van Anky vond ik té aandacht vragend, van kijk mij met mijn zere been en het is allemaal de schuld van de organisatie. En ik moet daar zo onder lijden, maar dat wil ik niet laten merken dus verschuif ik het er maar op dat mijn paard moet lijden maar ondertussen vertel ik toch maar dat ik zelf pijn heb.

Anky geeft zelf ook al aan dat ze de media-aandacht overdreven vindt. Dat lees je al in de titel. Ik denk dat je de context niet helemaal begrepen hebt. Ze komt op mij ook absoluut niet over als iemand die zielig gevonden wil worden, maar die een aantal dingen gewoon even recht wil zetten, en gelijk heeft ze.
Op zo'n evenement moet tenminste een redelijke mogelijkheid tot inrijden zijn. Dit is op deze manier gewoon gevaarlijk.
Misschien dat de organisatie dit meeneemt voor volgend jaar. Ik denk ook dat dit een deel van haar insteek is, want op deze manier gebeuren er gewoon ongelukken.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:52

hmm, vergeet niet dat niet Anky om aandacht heeft gevraagd voor haar valpartij. als niemand dat filmpje had geplaatst en niemand er een topic over was begonnen hadden waarschijnlijk alleen de bezoekers van het evenment en de plaatselijke krant geweten dat Anky gevallen was. Zij is volgens mij niet diegene geweest die de media opgezocht heeft...

Ik vind ook de eerste reacties in die telesport colum erg triest...
1 van de teksten en manier van schrijven kwam me ook verdraaid bekend voor... Jammer dat het "anoniem" is...
Weinig begrip voor paarden en hun reacties. Zelfs van onwetende verkeersdeelenemers wordt meer begrip verwacht, dan een aantal zogenaamde paardenmensen hier uitten...

Als je al rekening moet houden dat paarden levende wezens zijn en je ze ruim in moet halen vanwege onverwachte schrikacties van fladderende blaadjes, stukjes plastic, enge hekjes en grote voertuigen die lawaai maken, mag een paard dan schrikken van een groot applaus?...
Ik zou met mijn paard niet graag meerijden in zo'n hal, en met mijn pony ook niet... Wie wel? Je moet er echt een paard voor hebben die daarin trainbaar is, of zo cool in zijn hoofd dat het niet uitmaakt... Volgens mij zijn die paarden zeldzaam, zeker onder sensibele topsportpaarden...

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:53

yarrah schreef:
Cayenne schreef:
http://www.telesport.nl/columnstopsport ... 300959.ece
telesport.nl

Veel rodeoruiters hadden het niet zo lang volgehouden...

.

Dan ben je nog nooit op een rodeowedstrijd geweest.... Ik snap best wel dat ze een dit stukje schrijft, het geeft wat verheldering bij het grote publiek. Maar zeggen dat je beter bent dat menig rodeorijder.... dat gaat me wat te ver. Ook dat ze hiermee wel in de bekendheid komt, maar niet de overwinning in Oslo..... dat vind ik ook weer zoiets typisch voor Sjef en Anky...

dat is haar eigen verontwaardiging ook, dat er nu wel aandacht is, maar een paar weken geleden toen ze won niet, jij leest dingen wel erg op jouw manier he Knipoog

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:56

Petje af voor Anky!
Duidelijk verhaal en kan me helemaal vinden in haar reactie. Ja

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:56

Noukie schreef:
Arabesk schreef:

omdat anders de hele wereld gaat roepen dat ze een arrogante trut is, of een mietje enz?

dan ben je wel erg onzeker als je je daar wat van aantrekt Knipoog

Dan had ze misschien ook op de voorpagina gestaan, maar dat staat ze nu ook Clown

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:57

Een heel duidelijk antwoord van Anky (vind ik belangrijker dan iets wat Sjef verteld, maar dat is mijn mening).
Op zich kan ik me helemaal vinden in hoe ze zich gevoeld moet hebben.
Wat dat betreft is ze volgens mij nog redelijk "down to earth", dus als er gezegd wordt dat zij de enige is die problemen maakt over het losrijdterrein, dan geloof ik ook wel dat ze zich daar rot over voelt en toch op het paard stapt. Noem het naief of wat je wilt, ik noem het menselijk.
Geef haar groot gelijk dat ze nu eens wat meer eisen gaat stellen. Als je hoort wat de gemiddelde BN-er in zijn kleedkamer wil hebben, mocht hij/zij bijvoorbeeld een optreden doen...dan mag Anky zeker ook wat eisen gaan toevoegen aan de contracten.

Als je ziet hoe veel heisa er over deze val wordt gemaakt door de media, dan is Anky zeker wel belangrijk genoeg om bepaalde omstandigheden voor het geven van een clinic te eisen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:58

Ze schuift nu wel heel veel af op de organisatie, ze had ook zelf meer eigen verantwoordelijkheid kunnen nemen door te zeggen 'jongens dit kan niet zo, sorry, bekijk het, of regel een betere piste'

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:59

Arabesk schreef:
dan ben je wel erg onzeker als je je daar wat van aantrekt Knipoog

Dan had ze misschien ook op de voorpagina gestaan, maar dat staat ze nu ook Clown

Ik denk dat jij een beetje te weinig inlevingsvermogen hebt om dit te kunnen begrijpen. Je hebt geen idee wat er van haar wordt verwacht, of wel?
Je stelt je nogal respect-en gevoelloos op.
Problemen komen altijd achteraf. Ze heeft een naam hoog te houden, ze zet door. En helaas ging het dit keer fout.