Reactie organisatie Paard & Passie op val van Anky

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Re: Reactie organisatie Paard & Passie op val van Anky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:27

Amulet schreef:
katiavl schreef:
Maak jij ervan, ben blij dat mensen zich roomser dan de paus voordoen die hebben tenminste nog respect voor mensen, ondanks wie ze zijn. Die omgang missen hier een paar

Als zij zich inderdaad zo VOORDOEN, dan hebben zij niet zoveel respect, maar doen alsof.
Niemand is heilig hoor. Ik vind het een beetje kort door de bocht om op basis van dit filmpje en misschien 3 á 5 seconden 'lachmateriaal' te oordelen dat iemand meteen maar respectloos is.

Niemand zegt dat ze receptloos zijn, maar zo komt het wel over. Ik stoorde me er behoorlijk aan. Het was ook meer gegiebel dan hardgelach, maar genoeg om me eraan te storen. Iedereen heeft andere normen en waarden, heb daar ook respect voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:29

@winBinChes: ik ben het helemaal met je eens. Het heeft gewoon met goede manieren te maken. Ik kan me er erg aan irriteren als mensen die niet hebben.

lesilla

Amulet schreef:
katiavl schreef:
Maak jij ervan, ben blij dat mensen zich roomser dan de paus voordoen die hebben tenminste nog respect voor mensen, ondanks wie ze zijn. Die omgang missen hier een paar

Als zij zich inderdaad zo VOORDOEN, dan hebben zij niet zoveel respect, maar doen alsof.
Niemand is heilig hoor. Ik vind het een beetje kort door de bocht om op basis van dit filmpje en misschien 3 á 5 seconden 'lachmateriaal' te oordelen dat iemand meteen maar respectloos is.

Even kort door de bocht, net als jij mensen (voor) oordeeld op feiten met grote ??? Knipoog
Leef en laat leven iedereen heeft recht op een eigen "mening" behalven de kwetsende die mogen weg gelaten worden hihi Haha!

Ik heb geen geluid hier, dus kan geen oordeel geven helaas, maakt ook voor mij bar weinig uit, als mensen willen lachen moeten zij weten Lachen

detour

Is dit niet beetje offtopic?
Elkaar opvoeden via pb lijkt me verstandiger.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:30

Tjaldur; wil je misschien eerst haar reactie in het andere topic lezen wat gesloten is!! Nou zit je zelf dingen te verzinnen die niet op zijn plaats zijn.

Ik ben geen Ankyfan/hater, heb geen altaar of dartbord voor haar, ben ook absoluut niet jaloers op haar en vind het erg lullig voor dr dat ze eraf is gevallen. Ik had zelf bij de eerste bok eraf gelegen. Maar waarom zegt iedereen gelijk; oh god en ze heeft 2 kleine kinderen. Alsof ik (kinderloos) geen andere verantwoordelijkheden heb Verward

Ze is een internationale topamazone en daar zitten risico's aan verbonden. Makkelijk praten om daarna altijd de organisatie/omgeving de schuld te geven. In het gesloten topic zie je een ontzettend gespannen Anky zitten. Nelson was waarschijnlijk jolig, had teveel energie, daar zat een denk ik moeie Anky ook niet op te wachten. Helaas geen goed inrijterrein, dan maar gelijk zo de bak in en beginnen met de clinic, die niet goed uitpakt voor haar.

Nelson is en blijft een dier en Anky een mens. Ik las in het andere topic dat Anky de laatste tijd wel vaker 'zandhapt' misschien is er een hele andere oorzaak. Alleen Anky en Sjef zullen het weten.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:32

indianlady
die laatste zin vind ik erg mooi.
misschien is er wel gewoon wat aan de hand wat wij niet weten.
ze is en blijft een mens, en haar kan ook van alles overkomen

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:34

Haha, die Nelson is gewoon super in de scholen boven de aarde.
Courbette, levade, capriole...hij schudt het maar uit zijn mouw.

Zo zie je maar weer waar een atleet toe in staat is alstie ietsje té happy is. Clown

Hoop dat Anky v Grunsven er geen blessure aan overgehouden heeft.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:39

Ik denk dat het verstandig is te blijven bedenken dat giebelen/lachen ook een uiting kan zijn van spanning en opluchting als alles ok is.

Als ik Anky zou zien vallen (en Pietje van om de hoek maar ook mezelf) dan moet ik ook lachen, tenzij er iets mis is.
Ik stoorde me wat meer aan de eerste reactie "ik heb het op film man". Dat vond ik wat... oninvoelbaar van mij uit.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:42

Waarom is Anky voor zoveel mensen nog steeds een voorbeeld? Volgens mij beginnen veel mensen aan paardrijden omdat ze er het volgende beeld bij hebben: lekker met je paard buiten door de bossen rijden en genieten van de buitenlucht.

Daar begint het mee als ze een jaar of 10 zijn. Maar 90 procent eindigt uiteindelijk in de binnenbak en durft niet eens naar buiten, want daar is hun paard te 'heet' voor.

'Als ik hem van stal haal, springt hij alle kanten op. Dus ik kan echt niet naar buiten.'

Hoe vaak hoor je dat niet? Ik snap het niet. Het mag duidelijk zijn dat Anky met haar paard niet in staat is een buitenrit te maken. Één puisterig jongetje dat met zijn brommertje voorbij zoeft en het 'hete' paard vliegt alle kanten op. Maar toch lopen mensen die eigenlijk alleen buitenritjes willen maken haar achterna, want je kunt natuurlijk niet toegeven dat je 'slechts' recreatieruiter bent. Nee, we rijden allemaal Grand Prix in onze achtertuin.

Ik denk dat veel mensen er goed aan zouden doen hun paard anders dan Anky te houden. Dat paard is niet alleen maar zo heet omdat het in het bloed zit. Dat zit ook in het voer en de manier van houden. Zodra je Nelson gewoon 24/7 op de wei houdt en geen krachtvoer meer geeft, wordt hij net zo rustig als de hoog in het bloed staande arabier van mijn vriendin.

Niet dat ik er beter op zou blijven zitten. Maar ik zou liever zorgen dat mijn paard niet gaat bokken. En als ik het gevoel heb dat mijn paard zo opgefokt is dat hij gaat bokken, dan stijg ik af.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:42

Erg sneu voor Anky... wat ik alleen niet snap is dat ze dan zo'n heet paard gebruikt voor zo'n clinic terwijl ze zich niet op en top fit voelt. Pak dan een ietwat rustiger paard, die het publiek wel gewend is, en geen rare bokkesprongen gaat maken.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:43

arno8 schreef:
Waarom is Anky voor zoveel mensen nog steeds een voorbeeld? Volgens mij beginnen veel mensen aan paardrijden omdat ze er het volgende beeld bij hebben: lekker met je paard buiten door de bossen rijden en genieten van de buitenlucht.

Daar begint het mee als ze een jaar of 10 zijn. Maar 90 procent eindigt uiteindelijk in de binnenbak en durft niet eens naar buiten, want daar is hun paard te 'heet' voor.

'Als ik hem van stal haal, springt hij alle kanten op. Dus ik kan echt niet naar buiten.'

Hoe vaak hoor je dat niet? Ik snap het niet. Het mag duidelijk zijn dat Anky met haar paard niet in staat is een buitenrit te maken. Één puisterig jongetje dat met zijn brommertje voorbij zoeft en het 'hete' paard vliegt alle kanten op. Maar toch lopen mensen die eigenlijk alleen buitenritjes willen maken haar achterna, want je kunt natuurlijk niet toegeven dat je 'slechts' recreatieruiter bent. Nee, we rijden allemaal Grand Prix in onze achtertuin.

Ik denk dat veel mensen er goed aan zouden doen hun paard anders dan Anky te houden. Dat paard is niet alleen maar zo heet omdat het in het bloed zit. Dat zit ook in het voer en de manier van houden. Zodra je Nelson gewoon 24/7 op de wei houdt en geen krachtvoer meer geeft, wordt hij net zo rustig als de hoog in het bloed staande arabier van mijn vriendin.

Niet dat ik er beter op zou blijven zitten. Maar ik zou liever zorgen dat mijn paard niet gaat bokken. En als ik het gevoel heb dat mijn paard zo opgefokt is dat hij gaat bokken, dan stijg ik af.

Je verwoord het geweldig.
Helemaal mee eens.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:45

En daar staan de beste stuurlui aan wal weer:
Ik zou..., je zou..., julie zouden...

Iedereen heeft zijn eigen manier van het beoefenen van zijn of haar sport/hobby en laten we dat nou eens accepteren van elkaar!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:45

_Lindy_ schreef:
Ik heb besloten mijn zelfgemaakte filmpje toch maar op internet te zetten, aangezien ik nu al van een paar bokkers pb's heb gekregen of ze het mogen zien.

De link : http://www.youtube.com/watch?v=lvwXiXEpJsI

overigens bedoel ik er niks vervelends mee dat ik dit filmpje op internet zet. En let vooral niet op mijn domme: 'Ik heb het op film staan jongens'. Mijn eerste gedachte was: wow, ik heb iets heel bijzonders gefilmd. Maarja, iedereen valt natuurlijk wel eens.

even van het andere topic gequote

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:46

Jammer genoeg kan ik vanaf hier het filmpje niet bekijken, dat ga ik later thuis nog wel doen.

Jammer dat het nu een verwijtenregen van beide partijen lijkt te worden..

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:52

Stiekem vindt ik het wel mooi hoor, dat ook zulke getrainde paarden rodeomomenten hebben, en ook topruiters soms vliegles hebben. En er zaten hele mooie bokken tussen Clown
Maar dacht dat Anky haar been al had gekneusd door een eerdere val? (zag trouwens dat ze viel, vóórdat het paard afdraaide, maar ja; zit zo'n reeks bokken maar eens uit met een dressuurzadel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:54

Liever met een dressurzadel dan met welk ander zadel ook imo... mss een westernzadel nog.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 12:54

arno8 schreef:

Ten eerste gaf Nelson geen waarschuwing dat hij van plan was te exploderen. Dit zag ze gewoon niet aankomen, en dat kan ik begrijpen.

Ten tweede is Nelson altijd juist heel rustig geweest. Ieder paard is wel eens fris, maar om nou gelijk weer van alles erbij te halen vind ik wel wat overdreven. Het ene paard is de ander niet Lachen Wie zegt dat het aan het krachtvoer ligt, of dat Nelson niet genoeg buiten komt? Kun jij daar over oordelen? Lachen

Ik had ook een paard die bijna geen krachtvoer kreeg, bijna altijd buiten stond en toch op deze manier kon exploderen, en zo weet ik er nog wel 3. Ik heb respect voor haar dat ze het zo lang heeft kunnen volhouden.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:56

En toch... stel je voor dat ik zou filmen op dat moment... had ik niet gezegd: hihihihi, ik heb het op film man...

Maar meer zoiets als "oooooohhhh shiiiiiiiiiiiiiitttttttttt, blijf zittten, blijf zitten, blijf zitten...oooohhhh...... damn!!! Is ze ok?"

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:57

iedereen heeft weer een antwoord klaar, het is zo gemakkelijk om commentaar te leveren
maar doe het haar maar eens na

nelson dressuurpaard ?
na het zien van het filmpje (en de foto) vind ik hem eerder een springpaard !
tjonge wat kan dat paard hoog bokken !!
respect voor Anky zij bleef verrekes lang zitten en is meervoudig wereldkampioen !!
wie doet haar dat na ??
naast het feit dat ze deuken heeft opgelopen is het gruwelijk balen voor haar dat er publiek was en dat er gefilmd werd

zoals al eerder werd gezegd: het kan 9 keer goed gaan en de 10e keer gaat er iets mis
paarden zijn en blijven dieren, er kan altijd wat gebeuren

ik hoop dat ze er weer snel bovenop komt en dat ze nog vertrouwen heeft om te rijden
Anky, ondanks dat ik een westernruiter ben en dressuur niks aan vind, vind ik je een geweldig voorbeeld !!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:04

Yamcha schreef:
Liever met een dressurzadel dan met welk ander zadel ook imo... mss een westernzadel nog.

Met een dressuurzadel en dus lange beugels is het wat lastiger de verlichte zit aan te nemen. Met een veelzijdigheidszadel en dus wat kortere beugels gaat dat wat makkelijker en is bokken makkelijker op te vangen (spreekt uit ervaring Knipoog )

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:04

Ik weer niet wat voor paarden jullie hebben,maar er zijn genoeg paarden die ontploffen als ze zich niet eerst hebben kunnen uitleven. De slechte buitenbak is er de oorzaak van dat Nelson zo fris was. Ze moesten imo een keus maken, het paard in de slechte inrijbak laten lopen met risico op een blessure van Nelson of het zo zonder inrijden maar proberen en hopen dat nelson te houden was.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:08

Als al dat krachtvoer er niet inzit kan Nelson ook geen intermediaire proeven wegzetten....

Wat Sjef zegt, als ze hadden geweten dat de loswerkring zo was hadden ze Nelson wel even losgewerkt in een manege in de buurt.
Ik kan me voorstellen dat het dier fris was, en beiden wat gespannen. Dan zal hij afgaan op van alles en nog wat.

Vind de reactie van de organisatie niet helemaal begrijpend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:11

Juut schreef:
Yamcha schreef:

Met een dressuurzadel en dus lange beugels is het wat lastiger de verlichte zit aan te nemen. Met een veelzijdigheidszadel en dus wat kortere beugels gaat dat wat makkelijker en is bokken makkelijker op te vangen (spreekt uit ervaring Knipoog )

Ik zit liever op mijn kont... vzh zadels kan ik niet op zitten... maar ieder zo zijn voorkeuren he... ik weet wel dat ik in een dressuurzadel vrij wat steviger zit, dan op een vzh... kan wel weer fijn zitten zonder zadel.
Maar mss heb ik gewoon op slechte vzh zadels gereden Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:12

imaudy schreef:
Ik weer niet wat voor paarden jullie hebben,maar er zijn genoeg paarden die ontploffen als ze zich niet eerst hebben kunnen uitleven. De slechte buitenbak is er de oorzaak van dat Nelson zo fris was. Ze moesten imo een keus maken, het paard in de slechte inrijbak laten lopen met risico op een blessure van Nelson of het zo zonder inrijden maar proberen en hopen dat nelson te houden was.

Dat denk ik ook. Ik ken er genoeg waar je niet koud uit de stal allerlei oefeningen op hoeft te proberen... dat wordt dan ook wel zandhappen idd Ja

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:13

Ik weet niet of Anky in staat is met haar paard een buitenrit te maken, maar de paarden die zij op stal heeft zijn nou niet bepaald bedoeld om aan een lang teugeltje achterstevoren in je zadel mee door het bos te galopperen! Ik denk dat de gemiddelde ruiter al bij een normaal drafje van dit paard helemaal niet weet waar ie blijft, zoveel kwaliteit (ken het paard niet, maar kan er wel vanuit gaan denk ik), daar komen wij normaal gesproken niet bij, zeker niet als we van plan zijn lekker te gaan boscrossen of landelijk starten.

Ik kan me dan ook niet zo goed vinden in reacties van "die dressuurpaarden zijn ook overal bang voor en zijn niks gewend etc."

Misschien is het wel een misrekening geweest en hadden ze niet op dat mini-losrijbakje gerekend en het paard wat teveel vertrouwen gegeven. Ik denk dat ze zich wel voor hun kop slaan en dit doen ze nooit weer! Er staat toch ook bij dat ze hem anders wel ergens anders verder hadden losgewerkt?