Onderzoek naar longeren Power and Paint begonnen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sporter

Re: Onderzoek naar longeren Power and Paint begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:53

Manna schreef:
Ja hoor, net alsof je je paard zo moet vast zetten om in de Z te komen

Dat staat nergens Slapen

Manna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:55

ikke99 Onderwerp bericht: Re: Onderzoek naar longeren Power and Paint begonnenGeplaatst: 48 min geleden

het heeft geen nut, en als ze later het Z niet bereiken is het toch de schuld van ?
Trainer, stal, voer, rijbak, rijvereniging, jury of het paard heeft ineens gebreken ofzo

Kellyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:07

sporter schreef:
Manna schreef:
Ja hoor, net alsof je je paard zo moet vast zetten om in de Z te komen

Dat staat nergens Slapen

nee maar zo beschrijven jullie het wel.. Slapen

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:09

Dan begrijp je er dus nog steeds niks van. En ik heb op dit moment ook geen zin om nog meer pogingen te doen om het uit te leggen Doei, doei

Kellyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:10

hoef je niet, ik blijf toch bij me mening. zo heeft iedereen zijn eigen gedachetn hierover

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:13

Of je nu de Paus bent of Keesje van de buren: Het zal P&P worst wezen wie hem zo behandeld, prettig vindt hij het niet. Geen enkel dier vindt zo'n houding onder dwang prettig. Dat hij er zo rustig bij blijft, getuigd van een super gemoedelijk en werkwillig karakter.
Bij m'n exmerrie hadden ze dit niet hoeven flikken.

Kellyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:14

detour schreef:
Of je nu de Paus bent of Keesje van de buren: Het zal P&P worst wezen wie hem zo behandeld, prettig vindt hij het niet. Geen enkel dier vindt zo'n houding onder dwang prettig. Dat hij er zo rustig bij blijft, getuigd van een super gemoedelijk en werkwillig karakter.
Bij m'n exmerrie hadden ze dit niet hoeven flikken.
Bloos
Laatst bijgewerkt door Kellyy_ op 18-10-07 15:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:23

Dat ie zo rustig blijft getuigt eerder van het feit dat dit al vaker met hem is gedaan geen enkel paard pikt dit de eerste paar keer.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:25

Hallo, nog een keer: Coby heeft toch helder uitgelegd dat dit niet lang geduurd heeft en dat ze weet dat dit niet goed is!! En dat ze dat ook nooit meer zullen doen!!
En nog een keer: dit is het eerste incident bij van Baalen vandaan. Incident dus. Zoek maar op in jullie woordenboekjes!
Weleens eerder compromitterende foto's bij DVB vandaan gezien??
Hallo, hallo!!!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:35

detour schreef:
...getuigd van een super gemoedelijk en werkwillig karakter....

collega's met zo'n karakter noem ik gewoon slappe zakken Sigaar

Kellyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:36

en jij gelooft dat dit een halve minuut geduurd heeft?
Je zag duidelijk draf fotos in de paardenkrant

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:40

Ja, maar geloof is een vaag iets he. En overal wat achter zeoken of verhalen opkloppen ook. Wantrouwen kan een gezond iets zijn maar niet alles wat gezegd wordt is per definitie niet waar toch. Voordeel van de twijfel? Of keihard afmaken? En zeggen dat het niet waar is terwijl je het niet zeker weet. Positief benaderen of lekker negatief? Het zijn keuzes.
Ik zou graag willen dat iemand een voorbeeld noemt van nog zo'n "ernstig" vergrijp van Coby.
Zelf nooit een incident gehad waarvan je achteraf dacht: o jee, dat moet ik niet meer doen. Ik wel hoor, en iedereen die zegt van niet die liegt. Want we doen allemaal weleens wat fout.
het gaat mij erom dat iemand met een goede staat van dienst een misstap maakt, dit toegeeft en vervolgens tot de grond wordt afgebrand.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:43

Tiessie schreef:
Ja, maar geloof is een vaag iets he. En overal wat achter zeoken of verhalen opkloppen ook. Wantrouwen kan een gezond iets zijn maar niet alles wat gezegd wordt is per definitie niet waar toch. Voordeel van de twijfel? Of keihard afmaken? En zeggen dat het niet waar is terwijl je het niet zeker weet. Positief benaderen of lekker negatief? Het zijn keuzes.
Ik zou graag willen dat iemand een voorbeeld noemt van nog zo'n "ernstig" vergrijp van Coby.
Zelf nooit een incident gehad waarvan je achteraf dacht: o jee, dat moet ik niet meer doen. Ik wel hoor, en iedereen die zegt van niet die liegt. Want we doen allemaal weleens wat fout.
het gaat mij erom dat iemand met een goede staat van dienst een misstap maakt, dit toegeeft en vervolgens tot de grond wordt afgebrand.

ik vind dit wel érg makkelijk gezegd. dit is gewoon een enorm grote fout, en P&P is dit keer de dupe. en vertel mij niet dat dit perongeluk is gegaan. ze doet dit echt expres.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:13

Voor de zoveelste keer: dat heeft ze toch ook toegegeven?
Dan hoeft het toch niet allemaal tot op het bot uitgekauwd te worden?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:40

sporter schreef:
@sexy_back
goh dat noem ik nog eens een goede reden om tegen haar manier van trainen te zijn Clown

dat is niet mijn rede om tegen haar manier van trainen te zijn...
ik leg alleen uit dat ik dat soort mensen nooit heb gemogen...
en doordat ik nu al die gepubliceerde verhalen zie en lees, krijg ik al helemaal geen respect voor ze...

ik ben geen penny die niet bij de andere penny's wil horen en dus maar
tegen anky en coby is... en dan dit plaatje ziet en zegt... "nou die hebben duidelijk geen verstand van zaken, mijn shetlander loopt veel beter..."

ik vind deze manier van trainen walgelijk!!! laat dat duidelijk zijn... ongeacht of ik ze hiervoor mocht of niet mocht...

duidelijk??

Kellyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:07

.
Laatst bijgewerkt door Kellyy_ op 18-10-07 20:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Bolxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:10

Zou het bij paarden ook niet zo werken dat de een het wel kan en de ander niet?
Net als bij mensen? Zie dit:
http://www.andries155.nl/images/kwalificatie/1-IMG_3434-01.JPG
Hiervan krijgen wij ook pijn in de nek etc als we onszelf in die situatie indenken.

(Voor de duidelijkheid: Ik zeg hier niet dat ik het goedkeur.. Ik vind alleen wel dat er eerst maar eens gedegen onderzoek naar gedaan moet worden eer men met extreme afkeurende uitspraken over de methode komt.)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:21

Kellyy_ schreef:
.

ok misschien domme opmerking... maar waarom een . plaatsen??

Kellyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:36

sexy_back schreef:
Kellyy_ schreef:
.

ok misschien domme opmerking... maar waarom een . plaatsen??

Omdat ik iets daar had neergezet, maar ik bedacht me, en aangezien ik hem niet meer kan verwijderen. Sigaar

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:50

Onderzoek doen naar Laag diep en rond. Misschien een idee, daar durf ik niet over te oordelen. Maar dit heeft toch niets te maken met LDR.
Dit is gewoon trainingsmishandeling, maar goed, dat vind ik dan. En zeker als het CvB betreft vind ik dergelijke "foutjes" verdacht. Een willekeurige beginner kan dit soort fouten misschien maken. Maar bij haar op stal verwacht ik niemand zo blond dat dit kan gebeuren.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:55

sporter schreef:
Sommige mensen willen het gewoon niet begrijpen volgens mij. Er word ook niet gezegt dat iedereen zn paard zo moet bij zetten of longeren of wat dan ook. Er word alleen gezegt dat je topsport niet kunt vergelijken met gewonen sport. deze top paarden worden niet van de ene op de andere dag zo vast gezet, hier word langzaam met veel beleid naar toe gewerkt door profs!!!! Helaas snappen de mensen dit niet Ach gut

Ohhhhh, nu snap ik ut Afbeelding Er wordt langzaam en met veel beleid naar toe gewerkt. Dus iedere dag een gaatje korter, totdat het zo kort is als op de foto's. En dan is het wél goed en te verantwoorden dat je pony z'n snotneus aan z'n borst kan afvegen Afbeelding

ikke99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 22:24

Nee je moet je paard trainen, en elk paard vraagt om een andere training
dat soms een talentvol paard ook zo in de Z komt is niet "de" manier.
Wil je rijkunstig in het Z komen of per toeval ?
Wil je wel in het Z komen ?
dat zijn de vragen en als je sport wilt doen, zul je je paard toch moeten trainen
soepel moeten maken, dat ie nageeft, aan het been is etc etc.
Nogmaals als je in de sport wilt. Zo niet dan ook niet een ander zijn methodes zondermeer afkraken

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 00:09

sporter schreef:
Maar uiteindelijk na veel zwoegen en alles uit de kast gehaalt te hebben, loopt hij eindelijk met zn kop mooi boven in en op de loodlijn zoals het hoort Vork dat hij vervolgens met alle wil van de wereld niet meer naar links of rechts te buigen is, dat is weer een ander verhaal Clown

Sporter en Ikke; wat hebben jullie eigenlijk gepresteerd om zo neer te mogen kijken op 'gewone' sport ruiters?

Maar ik moet even op het bovenstaande reageren. Ik ken een amazone die nooit aan LDR deed, maar trainde juist met klassieke dressuur methode. Die is net zo hard in de PSG gekomen met meerdere paarden. Overbuigen deed ze niet, belachlijk veel stelling vragen deed ze ook nooit. En toch kon ze net zo hard in de top meerijden. Goh hoe doet ze dat toch Pling Mazzel zeker Gestoord , dat waren zeker vanuit hunzelf 'losse/makkelijke' paarden met veel aanleg......................

Als dit hun manier is om P&P weer los te maken in zn hals, dan vraag ik me toch af hoe die in Gods naam zo vast is worden....... "t zal wel niet aan zn uber-talentvolle amazone liggen Vork

En nee, dit is niet nodig om mee te kunnen rijden in de top. Natuurlijk is het anders trainen maar het is IMO juist de kunst om vanuit een natuurlijke houding ook zover te komen. En het is mogelijk. Al zal dit wel makkelijker zijn Ja

ikke99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:17

nogmaals, precies er zijn meerdere wegen naar rome of niet dan
ieder zijn manier, en ieder zijn doen en laten.
wat ik zelf gereden heb, och is dat belangrijk ?
Meer internationale wedstrijden als de gemiddelde (voldoende ?)

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:59

Om even een knuppel in het hoenderhok te gooien: waarom denken jullie dat het zéker meer dan een halve minuut heeft geduurd omdat er ook draffoto's tussen staan? Het eerste dat mijn bijrijdpaard doet/wil doen als je hem aan de longe knupt is aandraven. Dat duurt echt geen halve minuut. En hoe lang denken jullie dat het duurt om in totaal, wat zijn het, 20 foto's te maken? Zet je camera op de sportstand en in de tijd dat het paard twee rondjes loopt (waarvan hij 1 draaft, en om hem niet direct op de rem te trekken, ook nog 1 rondje om tot stap en halt te komen) heb je zo een aantal op je geheugenkaart staan.

Begrijp me goed, ik keur dit niet goed. Ik zal echter niet op basis van een welles-nietes verhaal en een paar nietszeggende foto's (qua tijd dat het geduurd heeft) Coby veroordelen. Ik wacht 't even af...