Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vanitymay schreef:paard heeft dit op een recht en vlak stuk gekregen tussen twee hindernissen in. was verder geen sprong in de buurt.
Leentje1 schreef:Heel jammer. Maar ik vraag me nu toch af hoe een paard een heel bot kan verbrijzelen als hij zich verstap op een recht stuk galloperen terwijl er geen slechte bodem was.
Crosskip schreef:Vandaag was ik in Boekelo en ik stond in de buurt toen het gebeurde.
William kwam de bocht om (uit een pad), paard liep op drie benen, William was in no time van zijn paard af en riep direct om de veearts. Paard is aan de zijkant gezet, afgezadeld en bescherming eraf gehaald. Veearts heeft hem vrij snel (volgens mij ook op aandringen van William) een pijnstiller gegeven en later nog een. Volgens mij was binnen vijf minuten een trailer ter plekke en is het paard opgeladen en naar de Watermolen gebracht (kliniek van Jan Greve).
Toen iemand het paard vast hield is William nog teruggelopen het pad in om te kijken of hij iets kon zien op de bodem, maar daar was niets te zien. De organisatie is er ook nog wezen kijken, maar er was dus echt niets.
Heel triest voor het paard en ook voor William, zeker ook omdat het op een gewoon pad gebeurde. Ik bedoel maar, dat kan dus ook gewoon in de wei of in het bos of waar dan ook gebeuren.
Dit is echt hele hele hele dikke pech!
Vond het wel TOP van de organisatie hoe ze alles geregeld hebben. Paard kreeg direct een pijnstiller (bij iedere hindernis is een veterinair) en de trailer was ook snel ter plekke.
Citaat:Boekelo
We had a sad day today in Boekelo today and lost Monarch’s Aristocrat on the cross country. He had gone very well and I was very pleased with how he was taking on the challenge – he went lame on the flat just before the second last fence, I pulled him up straight away but there was nothing to be done to save him.
pascale schreef:tada!hier even een discussie forum voor de cross wat vinden jullie ervan?brand los!
viewtopic.php?sid=&f=29&t=845353&view=unread#unread
gomir schreef:Leentje1 schreef:Heel jammer. Maar ik vraag me nu toch af hoe een paard een heel bot kan verbrijzelen als hij zich verstap op een recht stuk galloperen terwijl er geen slechte bodem was.
Bij verstappen kan er een enorme kracht op het beenwerk komen te staan en als die krachten een beetje ongelukkig aankomen dan is het zo gebeurd.
Mijn paard brak haar kootbeen in de paddock en toen was er ook niets geks met de bodem aan de hand. Dus om dit nou allemaal op die o-zo-gevaarlijke eventing te gooien
Ontzettend sneu voor William, de grooms en de eigenaren. Je hoopt toch altijd met alles heel en gezond weer naar huis terug te gaan.