Nadere uitleg onderzoek publicaties Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Simone_40

Re: Nadere uitleg onderzoek publicaties Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:02

Nu wel even on-topic blijven dames Go jij! Go jij!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:03

Jolliegirl schreef:
Kom maar op met nog meer foto's als jij het zo goed weet Haha!
Ik vind dat jij er wel erg bovenuit probeert te steken in dit topic imke.
kan in je profiel ook niet echt zien wie je bent enzo...

wel grappig mijn paard heeft in de zomer naast hem gestaan en hij staat er super bij Knipoog (en ik heb foto's !!! )

ene jah wat somige wel met hun paarden doen doen hun niet omdat het paard wat meer gekost heeft Knipoog

dan onze stramme tuinkabouters!

heb ze zien rijden van de zomer ik wil best ruilen Ja met angela ga zo door meid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 09:53

Waarom moet een amazone van het kaliber Angela uitgelegd worden dat je zo niet moet longeren??

Hoe oud is P&P eigenlijk? Die soepelheid, heeft dat ook niet met leeftijd te maken en minder met het zogenaamde trainen??

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 11:57

hns schreef:
Wát een geweldige change of wind Haha! Imke die zeker GPgeboren is en paarden die jaloers zijn op Salinero en Power and Paint Clown Misschien moet ik dat dat ook eens proberen om mijn paard zo aan het lopen te krijgen, maar zonder teugels lijkt me dat een beetje moeilijk Pling IMKE help!!! Hoe trek ik een paard zonder teugels naar onder?

.... Scheve mond

Afschuwelijke foto´s waarbij je heel veel vraag en uitroeptekens kunt zetten, maar helaas geen filmpopname met geluid en zo krijg je weer twee kanten van het verhaal. Goed keuren doe ik zo iets absoluut niet, voor mij was het een keer Rollkur en daarna nóóit en te never meer. Paarden die zoiets pikken, hoe moeten die zich wel niet voelen? Mijn paard heeft al een hekel aan een normaal halster en loopt beter mee zonder Gestoord maar das dan ook een apart geval Nee wedstrijdniveau zegt mij niks meer, rijd je paard bewust, eerlijk en met veel geduld. Daar groeien meestal de mooiste en trotste teams uit. Het meeste wat je vandaag in de ring ziet laat zelfs de doden in hun graf omdraaien.

Afgod

Het gaat niet om wat voor niveau je rijdt, het gaat erom dat je verstandig rijdt, nadenkt over wat je doet en vooral WAAROM je het doet. Niet omdat het een of andere hype is om LDR te rijden of wat voor methode dan ook. En daarnaast vind IK het belangrijk dat mijn paard ook nog paard kan zijn, met weidegang, zonder peesjes. Beetje dicht bij de natuur van je paard blijven kan vast geen kwaad..

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:04

Roos_s schreef:
Ze wordt getraint door coby tuurlijk, maar als je anky miss als je voorbeeld neemt dat je denkt dat dat zo moet??

Roos, ik kan begrijpen dat je duidelijk Coby enorm bewonderd en dat je haar wilt verdedigen tegen wat jij ziet als onterechte beschuldigingen. Hiermee bedoel ik niet dat ze terecht/onterecht zijn, dat laat ik in het midden, ik zeg alleen dat jij blijkbaar van mening lijkt te zijn dat ze onterecht zijn.
Maar persoonlijk vind ik het niet zo leuk dat je al meermaals zeer negatieve uitspraken over Anky hebt gedaan om Coby te verdedigen. Wat Anky goed of fout doet is toch helemaal niet aan de orde?
Ik kan natuurlijk niet voor CVB spreken, maar als ik haar zou zijn zou ik het niet leuk vinden als mensen andere mensen (collega's zelfs) gaan aanvallen om mij te verdedigen. Lachen

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:12

Waarom ik er anky erbij haal?!? Knhs gaat nu miss maatregelen nemen tegen die manier van trainen. Vind het zelf wel erg apart dat er nu actie ondernomen wordt sinds er een foto van longeren met Power zijn genomen. Van anky is het allang bekend en daar heb ik knhs nog nooit over gehoord. Dus daarom snap ik niet waarom er nu opeens wel actie ondernomen wordt.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:13

imke schreef:
Nu wel even on-topic blijven dames Go jij! Go jij!

en dat zeg jij Clown Haha!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:13

dan mogen ze wel heel veel stappen gaan ondernemen Ja

want anky en coby zijn echt niet de enige die zo trainen Knipoog

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:35

Van Anky weten we dat ze haar paarden LDR traint en daar is ook al een hoop gedoe over geweest. Maar bij mijn weten longeert ze haar paarden niet op de wijze waarop P&P op de foto staat. In ieder geval zijn er allesinds geen foto's waarop Anky dat doet dacht ik.
Toch insinueer jij blijkbaar meermaals dat Anky dit 'ook' en 'al langer' doet dan Coby. En dat vind ik niet echt gepast. Lachen

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:16

ik zeg niet dat anky en coby het allen doen Knipoog

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:35

CoriienRN schreef:
dan mogen ze wel heel veel stappen gaan ondernemen Ja

want anky en coby zijn echt niet de enige die zo trainen Knipoog

Nee jammer genoeg niet nee... Ik ken iemand die nog net bezig is om een startkaart aan te vragen en al laag diep en rond rijdt omdat ze dan sneller in de Z terecht komt Huilen Ik hoop echt dat er eens wat aan gedaan gaat worden, want happy kan een paard zó niet zijn!! Een paard lacht niet altijd maar als die bloedrode ogen heeft en je het wit constant kunt zien is er duidelijk wat mis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 08:55

Nee, ik denk juist dat er een heleboel in hun voetsporen zijn getreden, de wannabies, die denken nl dat als je zo gaat trainen een goed sportpaard gaat krijgen. Ken nl ook nog een huis-tuin-en keuken instrukteur die het zo doet. Althans kin op de borst een heel uur lang Huilen .

Kijk eens om je heen en zie hoeveel huppel@utjes hun paard op een dergelijke manier op het oefenterrein rondsleuren. Goed voorbeeld doet goed volgen, toch? Aan fans hebben ze geen gebrek.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:05

Dat velen volgen komt natuurlijk omdat Anky en co vaak winnen, grote prijzen in de wacht slepen met prachtige paarden en als voorbeeld dienen voor de kleine penny/manege meisjes (die vervolgens een eigen pony krijgen en daar begint het..)

Deze kleine pennymeisjes denken nog niet na over het hoe en waarom ze een paard moeten rijden. Ze doen gewoon na wat 'de grote naam' doet. Logisch, toen ik begon met rijden keek ik ook met open mond naar Anky en co!

Nu ben ik ouder en wijzer (Gelukkig maar) en denk ik WEL na over het hoe en het waarom van rijden. Niet dat mijn manier perfect is en ook niet dat LDR slecht is, maar het werkt niet voor elk paard (en dat is overigens wat Anky en Sjef wel toe hebben gegeven in een lezing over LDR waar ik ben geweest).

Gelukkig zijn er meer wegen die naar Rome leiden (of Grand Prix).

Laten we hopen dat deze coby-actie echt een foutje was en niet de dagelijkse trainingsmethode. Zoals ik al eerder heb gezegd, spreken ze zich dan erg tegen met het ' happy athlete ' idee.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:39

imke schreef:
ik heb even in jullie profielen gekeken. Een hoog haflinger en tinker gehalte. Of mensen die na een jaar of 5 intensief starten, toch al M-dressuur zijn.
De beste stuurlui staan aän wal, of duidelijk een geval van "de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt"

Laat eerst maar eens wat van jezelf zien meid, wie je bent, wat voor paard je hebt, op wat voor niveau jij dan wel niet rijdt...
Tot nu toe ben ik namelijk totaal NOT IMPRESSED en dan druk ik me nog zacht uit.
Zolang jij voor mij nog niet hebt bewezen wat jouw kwaliteiten in de dressuur dan wel niet zijn, heb jij voor mij een hoog Penny gehalte (doet me denken aan die Penny die een wilde Arabische hengst reed waar alleen zij bij in de stal kon komen haha Knipoog ).
En inderdaad; zullen we weer aardig zijn (iedereen dus) en on topic gaan? Knipoog

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:51

Lieve Yvonnelind. Ik rijd met 1 paard ZZ-Zwaar, (Nobility x Flemminh) met de andere die 5 jaar is (Rohdiamant x Nabuur), ga ik per 1 januari Z2 starten. (Dat mag nu nog niet ivm. zijn leeftijd. Zoals je misschien weet?) Verder heb ik nog 3 jongere paarden, die ik pas op 6 jarige leetijd in het Z mag starten. Deze train ik dus thuis nog even door.
Je hoeft van mij helemaal niet onder de indruk te zijn. Ik denk dat je je eerder aangevallen voelt. Dat is helemaal nergens voor nodig.
Ik geef alleen mijn mening over de longeer kwestie van P.and P.
Ik vind nog steeds dat de pony te kort is bijgezet. Ook vind ik dat dit niet een per ongeluk foutje was van Coby.
Ik vind echter ook dat het de pony aan niets ontbreekt. Er worden zat paarden in Nederland veel slechter behandeld. Als je daar eens goed over nadenkt, weet je dat ik daar gelijk in heb.

Verder heb ik geen arabische hengst, waar alleen ik bij in de stal kan komen. Ik wist ook niet dat daar een verhaaltje over was geschreven. Dus als we het over Penny's hebben.......

Maar zoals je al zei, laten we het gezellig houden.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:47

Ik voel me niet zozeer aangevallen (heb geen tinker of haflinger en heb helaas nooit erg intensief kunnen rijden, maar toch M+ geworden hahaha), maar heb moeite met de degenererende toon die jij hier aanslaat. Heel lief dat je voor Coby en Angela op wilt komen, maar op deze manier strijk je de mensen hier juist tegen de haren in en ik geloof niet dat je diezelfde mensen op deze manier kunt overtuigen van jou gelijk. Dat jij "al" ZZ zwaar rijdt, daar heb ik heel weinig boodschap aan; helaas heb ik iets te vaak mogen aanschouwen wat voor klungels daar tussen rijden (allemaal gekregen van pappie zijn geld denk ik dan Knipoog ). Ik zeg niet dat dat bij jou het geval is overigens. Mijn vraag is eigenlijk:
Wil je proberen in dit topic zo te discusseren dat wij niet de indruk krijgen dat jij vanaf een wolkenkrabber op ons 'gewone recreatieruitertjes' neerkijkt..? Wij kunnen minstens net zo logisch nadenken als jij en ook onze meningen tellen.

Oja, ik las inderdaad de Penny vroeger; ik was altijd al dol op paarden en daar schaam ik mij helemaal niet voor. De Penny is inmiddels vervangen door wat andere paardenliteratuur, maar bepaalde dingen vergeet je nooit... Knipoog

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:37

Ik zie het al. Jij kunt gewoon niet vriendelijk zijn. Geeft niets hoor.
Probeer nu maar weer gewoon on-topic te blijven.

Dikke kus van Imke Go jij! Go jij!

westernChik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:15

Jibbel schreef:
hns schreef:
Wát een geweldige change of wind Haha! Imke die zeker GPgeboren is en paarden die jaloers zijn op Salinero en Power and Paint Clown Misschien moet ik dat dat ook eens proberen om mijn paard zo aan het lopen te krijgen, maar zonder teugels lijkt me dat een beetje moeilijk Pling IMKE help!!! Hoe trek ik een paard zonder teugels naar onder?

.... Scheve mond

Afschuwelijke foto´s waarbij je heel veel vraag en uitroeptekens kunt zetten, maar helaas geen filmpopname met geluid en zo krijg je weer twee kanten van het verhaal. Goed keuren doe ik zo iets absoluut niet, voor mij was het een keer Rollkur en daarna nóóit en te never meer. Paarden die zoiets pikken, hoe moeten die zich wel niet voelen? Mijn paard heeft al een hekel aan een normaal halster en loopt beter mee zonder Gestoord maar das dan ook een apart geval Nee wedstrijdniveau zegt mij niks meer, rijd je paard bewust, eerlijk en met veel geduld. Daar groeien meestal de mooiste en trotste teams uit. Het meeste wat je vandaag in de ring ziet laat zelfs de doden in hun graf omdraaien.

Afgod

Het gaat niet om wat voor niveau je rijdt, het gaat erom dat je verstandig rijdt, nadenkt over wat je doet en vooral WAAROM je het doet. Niet omdat het een of andere hype is om LDR te rijden of wat voor methode dan ook. En daarnaast vind IK het belangrijk dat mijn paard ook nog paard kan zijn, met weidegang, zonder peesjes. Beetje dicht bij de natuur van je paard blijven kan vast geen kwaad..

helemaal mee eens

imke schreef:
ik heb even in jullie profielen gekeken. Een hoog haflinger en tinker gehalte.

sorry hoor maar dit vind ik nergens op slaan
sinds wanneer heeft een bepaald ras met je rijkunsten of rijtechnische kant temaken Verward
ken toch echt meer mensen met haflinger die toch echt beter rijden en weten waar ze mee bezig zijn dan mensen met een zogenaamd sportpaard
hier hoef niemand op in te gaan ik wou dit alleen even zeggen Knipoog

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 22:22

imke schreef:
Ik zie het al. Jij kunt gewoon niet vriendelijk zijn. Geeft niets hoor.
Probeer nu maar weer gewoon on-topic te blijven.

Dikke kus van Imke Go jij! Go jij!

Nee jij bent vriendelijk Gestoord

Maar ik was eigenlijk inderdaad benieuwd naar je antwoord op haar vraag. Ja Go jij! Go jij!

Bonfiralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 16:35

Ik heb net met mijn moeder de foto`s bekeken, omdat we een stukje in de paardenkrant zagen staan.
Ik vind het verschrikkelijk dat je je paard zo kan longeren. Ik vind dit nou niet echt diervriendelijk.
Trouwens ik las ook dat ze foto´s aan het begin van de training genomen zijn.
Ik vraag mijn paard lang en rond en LANG aan het beging van de training en ik trek haar niet in de krul. Dat is sowieso niet goed voor de spieren. Toch wel goed dat er nu aandacht aan wordt besteed. Aan de top worden er zoveel dingen gedaan niet mogen, en niemand die er naar kijkt of er wat van zegt, omdat die mensen zogenaamd zo goed zijn.

Bonfiralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:41

Trouwens... Anky vind ik niet schokkend hoor. Ik rijd mijn paard ook op haar manier en ze wordt er alleen maar beter van. Twee van de instructrices die ik heb gehad, werkten met deze methode.
Er is een groot verschil tussen flexen (Ik geloof dat het zo heet) en je paard in de krul trekken met een bijzet.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:48

idd vind ik ook, die van mij wou nooit zakken en 1 bonk spanning. heb nu een half jaar diep rond en laag moeten rijden en het werkt super Haha!

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:17

Het is gewoon flink "baalen" ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL