Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pluizebolpum schreef:Helemaal mee eens, zolang ze dan maar de echte excessen gaan aanpakken en niet diegene die hun paardjes 24/7 buiten houden (om maar wat te noemen).
Karl66 schreef:Ik kan het op hun site niet zo gauw terugvinden, maar de DB had er altijd staan dat ze eigenlijk tegen de paardensport in z'n algemeen zijn. Ga er dus niet al te klakkeloos vanuit dat zij tevreden zijn als er tegen excessen opgetreden wordt.
miss_jumpy schreef:Goh dat zou wat zijn... zou er dan, net als voor kalveren en varkens, verplichte groepshuisvesting voor paarden gaan komen??
Want daar verbaas ik me wel eens over, al die "dierenliefhebbers" met een grote mond over hoe zielig de intensieve veehouderij is, en vervolgens blijken ze zelf ergens een paard 23 uur per dag in een hok te hebben staan....
Wat dat betreft is wat aandacht voor de huisvesting van paarden wel op zijn plek. Ruimte, contact met soortgenoten en weidegang lijken mij toch noodzakelijk voor een goed welzijn van het paard.
[***] schreef:Nog even en paardrijden wordt verboden.
verography schreef:[***] schreef:Nog even en paardrijden wordt verboden.
Ach als jij aggresieve trainingsmethode rekent onder paardrijden dan wil ik niet weten hoe jij op je paard zit.(niet beledigent bedoelt maar je reactie is wel meteen erg radicaal).
Ik vind het goed dat ze strenger worden in de paardensport. Vaak vinden we sommige ruiters geweldig en weten we niet eens hoe hun trainingsmethoden zijn (en soms zijn die helemaal niet zo geweldig)
Arabesk schreef:Sport en een meer paardgerichte huisvesting hoeven elkaar niet te bijten en wanneer het elkaar wel zou bijten moet je je gaan afvragen of sport met dieren nog wel bestaansrecht heeft.
IrisLove schreef:Je hoeft nog niet eens met een zweep te slaan. Ik heb tijdens een buitenrit wel eens de vraag gekregen. "Denk je dat dat paard het wel leuk vind?" op een ietwat sarcastische toon. Jammer genoeg fietste de persoon snel door, anders hadden we misschien een interessante discussie kunnen voeren. Diezelfde 'argeloze voorbijganger' snapt ook niet dat ik dat veulen niet in elkaar ros, maar hem op z'n plaats zet. Die ziet alleen maar een monster een schattig jong paardje intimideren...maar door alle publiciteit worden alle zogenaamde dierenliefhebbers in het land wel veel scherper. Daarmee bedoel ik een argeloze voorbijganger die toevallig ziet dat jij je paard een tik met de zweep geeft. Die begint dan meteen met de DB te dreigen. Je kunt dan dus niks meer doen zonder op de vingers gekeken te worden. En dan lijden de goeden dus mooi onder de slechten! Dat is eigenlijk wat ik bedoel te zeggen...
miss_jumpy schreef:Want daar verbaas ik me wel eens over, al die "dierenliefhebbers" met een grote mond over hoe zielig de intensieve veehouderij is, en vervolgens blijken ze zelf ergens een paard 23 uur per dag in een hok te hebben staan....