Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissJ

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:35

sflj schreef:
Welke figuur hebben jullie het? Ik denk nl dat de Adolf die jij bedoelt geen kinderen heeft/ had?

Ja hoor, zo lust mij er ook nog wel 1. Haha! Er staat niet dat Adolf lief was voor ZIJN kindjes, maar voore blonde kindjes in het algemeen.
Het schijnt tegenwoordig nogal populair te zijn om allerlei misselijke verbanden te leggen naar de Tweede Wereldoorlog. Buiten het feit dat het kant noch wal raakt, vind ik het enorm beledigend.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:36

ikkemetwikke schreef:
ik denk dat Lida3 alleen bedoelt dat hele foute mensen ook in staat zijn,om van dingen/dieren.anderen te houden,maar dat ze dan nog steeds in "fout" kunnen zijn.
trek nu niet alles uit zn context.

@Marjouw,da's al "oud nieuws" iig allang bekend.

Dat kan Lida3 vast ook wel zeggen zonder dit soort onbenulligheden. Discussies zijn superleuk, juist omdat iedereen zijn eigen mening heeft. Maar dan wel graag met een beetje respect.

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:37

MissJ schreef:
Lida3 schreef:
Adolf was ook lief voor zijn hond en kleine blonde kindjes.

Daaaaag slaap lekker verder.

Ik vind deze vergelijkingen dus echt walgelijk en misselijkmakend. Mag je van mij direct een dikke OW voor krijgen. Bloos Maar ik ben geen mod. Haha!

Dat zijn de foto's ook en daar is ook geen OW voor.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:38

ThePast03 schreef:
Dit topic zal ook wel weer gesloten worden, onze dressuurtop dient beschermd te worden.

Als dat zo was, dan had dit topic nieteens op de voorpagina verschenen, beetje jammer Knipoog

En wie de fotograaf was (al was het de paus) dan nog had ze hem gewoon niet zo bij moeten zetten. Niet echt slim wanneer je op een EK zo te werk gaat met een dozijn fotografen in de buurt Lachen
Ik ben benieuwd wat dit onderzoek op gaat leveren.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:39

Lida3 schreef:
MissJ schreef:

Ik vind deze vergelijkingen dus echt walgelijk en misselijkmakend. Mag je van mij direct een dikke OW voor krijgen. Bloos Maar ik ben geen mod. Haha!

De foto's zijn ook niet lid van bokt Clown Clown

Ik vind zo'n reactie ook niet kunnen.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:40

Lida3 schreef:

Ik vind jouw denkwijzes op zijn minst zorgwekkend. Scheve mond
Bovendien, wie wil je een OW geven voor die foto's dan? Dat is imo een vergelijking die kant noch wal raakt.

Sammie

Ja daah lida! Wat een opmerking zeg.... Wat jij zegt is gewoon ronduit beledigend en kwetsend. Naar Coby toe, maar nog meer naar de miljoenen mensen die gemarteld, vergast, vermoord e.d. zijn door Hitler en co. Hoe durf je die vergelijking te maken zeg! Waar zit je verstand. En dan gaat het mij er niet eens om of je de foto's goed of slecht vind, maar de vergelijking met Adolf Hitler is ronduit kwestend, gemeen en een duidelijk voorbeeld dat jij géén idee hebt van deze persoon en de gehele geschiedenis en de gevolgen daarvan.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 26-09-07 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Sientje

Uit de reactie van DVB:
Citaat:
De foto’s vertellen niet het gehele verhaal, aangezien de fotograaf de foto’s heeft genomen in de eerste minuut van de longeersessie. Dat is op de foto’s ook te zien omdat de pony staat of stapt en dat hij niet zweet van de oefening. Ik en mijn leerling kijken naar de longe en concluderen snel dat de longe niet goed zit. We laten de pony een aantal seconden doorstappen en veranderen onmiddellijk de longe zodat deze normaal zit. Daarna hebben wij de pony fijn kunnen longeren, waardoor de pony mooi los over de rug was met een fraaie deiningshouding. Helaas vond de fotograaf het niet interessant om hier foto’s van te maken, wat ik betreur.

Moeten ze me toch eens uitleggen waar die draffoto dan vandaan komt... Blond

Wat betreft de vergelijking met WOII: erg ongepast, en bovendien offtopic.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-09-07 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:41

Sammie schreef:
Ja daah lida! Wat een opmerking zeg.... Wat jij zegt is gewoon ronduit beledigend en kwetsend. Naar Coby toe, maar nog meer naar de miljoenen mensen die gemarteld, vergast, vermoord e.d. zijn door Hitler en co. Hoe durf je die vergelijking te maken zeg! Waar zit je verstand. En dan gaat het mij er niet eens om of je de foto's goed of slecht vind, maar de vergelijking met Adolf Hitler is ronduit kwestend, gemeen en een een duidelijk voorbeeld dat jij géén idee hebt van deze persoon en zijn doen en laten..

Amen. Maargoed, daar gaat de discussie verder niet over, en hopelijk komen dit soort opmerkingen ook niet meer voor. Ik heb getemd op die opmerking, het is verder aan de mods wat ze er mee doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:43

Leuk geschreven jurybijz , maar wel een beetje respectloos tegenover de mensen die WEL inzien dat je op deze manier niet met een dier om hoort te gaan Knipoog

Het blijft gewoon een domme fout van de mensen op de foto.

Maakt niet uit hoe lang het beestje er mee gelopen heeft , dit is zo extreem dat je het al merkt terwijl je hem in deze houding aan het vastsjorren bent want daar zul je echt wel wat kracht voor moeten zetten. Op DAT moment ben je al fout. Als leek kun je op je klompen aanvoelen dat dit niet netjes is om te doen. En als prof merk je zeker hoe strak je het dier aan het zetten bent.
Maar bij de prof is de kans wel groter dat de normen en grenzen van het fatsoen steeds wat verder vervaagd zijn.....helaas.

Daarbij neem ik aan dat men z'n eigen spullen gebruikt en je het dus wel ziet als je een pony ineens minstens 5 gaten strakker dan enig fatsoen opknoopt.

Daarbij dan nog dat het dier ook nog aan het lopen is gezet en het dus blijkbaar open en bloot op een EK gebeurde , geeft duidelijk aan dat men dit zelf dus echt geen schokkend beeld vond geven. Blijkbaar is dit dus heel normaal want anders zou je nooit zover gaan ermee in deze situatie.

Dit blijft gewoon het risico van topsport : de prestaties worden al snel belangrijker dan het welzijn van het paard.
Gelukkig niet bij iedereen , er zijn ook mensen die heel duidelijk de natuur van hun paard zoveel mogelijk proberen te behouden en dat vind ik pas echt een enorme prestatie omdat je het jezelf daarmee wel een stuk moeilijker maakt.

Als je dagelijks geconfronteerd wordt met een paard houden en trainen als sportmachine , dan ga je denken dat het normaal is.
Steeds iets verder , steeds iets harder , steeds grenzen verleggen.

En ga je verdedigen dat het dier het zo goed heeft zo knus ingepakt op stal omgeven door waardevolle spullen en trainers.
Dat het beestje volledig in dienst staat van de mens en er bijna niks voor terug krijgt wat echt waardevol is voor een paard , dat zie je dan geeneens meer omdat je gehersenspoeld wordt door het wereldje waarin je leeft.

En als je als simpele boerenkeutel die kiest voor het welzijn van de paarden ipv. officiële prestaties in de sport , daar dan wat van zegt omdat je ziet dat het respect voor het dier ver te zoeken is , dan heb je geen recht van spreken omdat je zelf "niks presteerd". Tong uitsteken

Rijden en houden van paarden zijn imo. toch wel 2 verschillende dingen. Je kan een super baasje zijn voor je paard qua huisvesting en opvoeding , maar niet zo best kunnen rijden. Ofwel dan heeft dat paard het 22 uur per dag super naar de zin en 2 uur per dag die wel duidelijk voor verbetering vatbaar zijn...maar vast wel gezellig zijn.

IMO. altijd nog beter dan 22 uur ingekooid staan in stal of stapmolen , hooguit even aan de hand grazen , 2 uur stevig aan de bak moeten en (vrijwel) nooit eens lekker zelf aan de wandel kunnen en PAARD kunnen zijn.

Wat dat betreft ben ik voor alle sportpaarden die als sportmachientjes gehouden worden blij dat er nu op deze manier dingen aan de kaak gesteld worden. Voor veel mensen die serieus met hun sport bezig zijn , is dit namelijk een normaal beeld. Dat bleek al uit de reacties in het vorige topic.

Het is supergoed als men dit soort dingen openlijk gaat afwijzen en onderzoeken zodat wellicht mensen zich gaan beseffen dat dit soort omgang met dieren NIET normaal is , ook al zien ze het dagelijks uitgevoerd worden door profs.

beenyman

Er stond vandaag ook een groot artikel over het gedoe rondom pb in De Paardenkant. Tis echt een beetje het woord van Coby tegen de betreffende fotograaf, al geloof ik de fotograaf eerder dan coby. Lammert Haanstra vertelde nog het 1 en ander over longeren...

MissJ

joy76 schreef:
Uit de reactie van DVB:
Citaat:
De foto’s vertellen niet het gehele verhaal, aangezien de fotograaf de foto’s heeft genomen in de eerste minuut van de longeersessie. Dat is op de foto’s ook te zien omdat de pony staat of stapt en dat hij niet zweet van de oefening. Ik en mijn leerling kijken naar de longe en concluderen snel dat de longe niet goed zit. We laten de pony een aantal seconden doorstappen en veranderen onmiddellijk de longe zodat deze normaal zit. Daarna hebben wij de pony fijn kunnen longeren, waardoor de pony mooi los over de rug was met een fraaie deiningshouding. Helaas vond de fotograaf het niet interessant om hier foto’s van te maken, wat ik betreur.

Moeten ze me toch eens uitleggen waar die draffoto dan vandaan komt... Blond

Wat betreft de vergelijking met WOII: erg ongepast, en bovendien offtopic.

Het verhaal van CvB in De Paardenkrant is ook anders hoor, daar heeft ze het niet meer over een minuut. Was natuurlijk ook niet zo'n slimme opmerkingen. De fotograaf zegt eerst dat de bijzet na ongeveer 10 minuten langer gezet is, daarna is het ineens pas na 20 minuten. Dus ik denk dat de werkelijke tijd dat P&P zo gelopen heeft nooit achterhaald wordt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-09-07 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd.

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:46

Is er ergens een ingescande versie van paardenkrant-artikel?
Ik ben toch wel benieuwd wat daar de reactie is van CvB en Lammert Haanstra...

Moderatoropmerking:
Maya : Horses.nl / Paardenkrant heeft ons expliciet verzocht geen artikelen over te nemen, foto's scannen en plaatsen uit de Paardenkrant is dus niet toegestaan op Bokt
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-09-07 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Opmerking ingevoegd.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:46

Arnyek schreef:
Is er ergens een ingescande versie van paardenkrant-artikel?
Ik ben toch wel benieuwd wat daar de reactie is van CvB en Lammert Haanstra...

Ik heb het wel op de pc staan omdat een vriendin het wilde lezen, maar ik weet niet of dat hier zo maar geplaatst mag worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:47

Ik geloof dat dat officieel niet mag nee , maar daar hebben we PB voor Schijnheilig

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:47

Links ook niet?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:48

Ik ga het even overleggen Lachen
De paardenkrant is er op tegen dat we artikels plaatsen, dus ik weet niet of het ook per link niet mag.

beenyman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:48

lijkt mij wel toch? mensen kunnen het toch ook lezen in de paardenkrant?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:49

Een link zou ik persoonlijk nog wel durven wagen.

Of ik er dan spijt van zou krijgen is een tweede Knipoog

Maar dan is hij snel genoeg verwijdert dus geen man overboord LIJKT me Knipoog

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:50

Het probleem is dat mensen die voor de PK betalen het artikel kunnen lezen, maar ze niet bedoelt zijn voor niet-abonnees.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:50

mooi gezegd pmarena !

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:51

Lijkt me trouwens wel dat er iets over in de Bokt-reglementen staat ?

Bart / Ime / Heike zijn ook niet gek Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:52

Hmm ja.. ze hinten er anders ook na op hun webpagina. En warmbloednieuws wil ik wel graag lezen, maar wat de shetten, haffies e.d. doen boeit mij eigenlijk vrij weinig. Dat heb ik destijds ook als reden opgegeven dat ik daarom geen lid wenste te zijn.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:54

Als je het op de site kan vinden, zoek je het toch gewoon daar op Vork

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:55

Jij kent de site dus duidelijk niet Vork