Eigenaar krijgt proces-verbaal voor ingegroeid halster

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tamorka

Re: Eigenaar krijgt proces-verbaal voor ingegroeid halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:12

poes schreef:
Ik vraag me echt af waarom je een veulen een halster omlaat in de wei? Of gelijk welk paard?

Ik heb dat overdags altijd, mocht ik ze even nodig hebben, kan ik ze meenemen aan het halster. Op stal gaan de halsters uit. Voor veulen geldt hetzelfde.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:13

Cayenne schreef:
Een paard kan om vele redenen al met een deken op staan.
Misschien waren ze net gewassen, of misschien een medische reden.
Vraag het aan de eigenaar en dan weet je het gelijk! Haha!

Beide paarden in een wei in the middel of nowhere (langs zo'n landelijk fietspad) die net gewassen zijn Clown Of allebei ziek, ja dan zet je ze wel zo ver weg natuurlijk. Het kan natuurlijk, maar ik acht de kans zeer klein.

Edit: de gedachte dat er mensen zijn die veulens mét halster op de wei zetten geeft me echt de kriebels. Wat is er gebeurd met gewoon je paard kunnen pakken? Of zijn er nou echt zo weinig mensen die dat nog voor elkaar krijgen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 00:31

Ik wordt wel heeel erg nieuwsgierig wie dat geweest is, ik ken namelijk zo'n beetje heel paardenhoudend staphorst maar het paard komt me niet bekend voor...

Wat betreft met halster op in de wei zetten; dat doen 9 van de 10 mensen uit gewoonte, uit gemakzucht en met het idee dat het paard makkelijker te vangen is mocht het uitbreken.
Dan denk ik dat gemakzucht verreweg het zwaart weegt, iedere keer zo'n halster om en af, zeker als je domme boer bent, dan moet je nog 3 keer kijken voor je ziet hoe 't om moet ook, veel te moeilijk...

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:07

Toen ik mijn pony ging haen bij stichting true illusion, had ik ze ook moeten aangeven.
Heb ik later gedaan, maar politie vond de zaak te oud.
Bij mijn pony was het veel erger

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:30

Citaat:
Toch heb je wel gelijk. Je verwoord het een beetje lomp, maar er zit een heel grote kern van waarheid in wat je benoemd.

Euh ja, het kwam er wel een beetje lomp uit Knipoog

Citaat:
Wat Irislove schrijft is dat we onze ogen de kost moeten geven en actie moeten ondernemen op wat we zien dat niet kan!

Precies! En je zult echt niet altijd overal iets aan kunnen doen. Maar als je begint met de paarden in je eigen omgeving, dan ben je al een heel eind! Dat sorteert meer effect dan je medeleven tonen op een forum.