Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zoolgangster schreef:@ tamorka, je hoort je hond altijd bij je te kunnen roepen, als er mensen naderen, die wat wit om de neus worden, als ze een hond zien. Luistert ie niet, dan moet je je hond maar op rustige momenten loslaten.
tamorka schreef:Zoolgangster schreef:@ tamorka, je hoort je hond altijd bij je te kunnen roepen, als er mensen naderen, die wat wit om de neus worden, als ze een hond zien. Luistert ie niet, dan moet je je hond maar op rustige momenten loslaten.
Klopt. Een hond die niet onder appèl staat, hoor je zowiezo niet los te laten. Maar honden aanlijnen omdat mensen bang zijn voor honden? Ik vind niet dat een hond gestrafd moet worden omdat iemand er bang voor is. Tenzij die hond zich opdringt aan andere mensen.
slimmerik schreef:Jij moet zorgen dat een ander geen last van je dier heeft. Kun je dat niet dan ben je geen hond waard imo.
tamorka schreef:Als mijn hond anderen lastig valt, hebben ze er terecht last van. En dat moet ik voorkomen, want dat mag niet. Maar als anderen alleen maar last hebben omdat mijn hond aanwezig is maar ze verder niet benadert of ook maar naar ze kijkt, dan hebben die mensen SNEL ergens last van en dan zijn ze zelf de oorzaak, niet mijn hond. Dan mogen ze zichzelf wel eens achter de oren krabben aan wie het nu ligt.
Suelza schreef:Sparky10 schreef:ik heb aangifte gedaan kreeg een optie de hond moest worden afgemaakt ik nee dan doe ik geen aangifte
?!?!
Jij krijgt een optie dat de hond moet worden afgemaakt!?!? Dat bepaal jij niet! Daar zijn procedures en richtlijnen voor. Dat is niet de beslissingsbevoegdheid van degene die aangifte komt doen.
In dit specifieke geval van TS wordt er idd bepaald of de hond wel of niet gemuilkorfd moet gaan worden. Een hond bijt ander dier "geval" zal nooit direct een beslissing tot afmaken als gevolg hebben. Dan moeten er drie afzonderlijke bijtincidenten gemeldt zijn en pas bij de derde wordt er afgemaakt meen ik. Bij de eerste zal hooguit worden bepaald dat de hond idd met een muilkorf zal moeten gaan lopen.
Mandyy schreef:De vrouw die het paard heeft gevangen op de geleende fiets is een vriendin van m'n tante.
M'n tante en die vriendin waren in het bos wezen wandelen en zijn het paard tegengekomen.
Uiteindelijk heeft die vriendin van m'n tante het paard kunnen vangen.
MonAmieC schreef:Die honden eigenaren die hebben vast wel geweten dat de hond vaker zo fel was, anders zeggen ze niet dat het paard stil moet blijven staan.
Vind het wel een griezelig verhaal. Mijn paard staat ook in bennekom.
Suelza schreef:Mandyy schreef:De vrouw die het paard heeft gevangen op de geleende fiets is een vriendin van m'n tante.
M'n tante en die vriendin waren in het bos wezen wandelen en zijn het paard tegengekomen.
Uiteindelijk heeft die vriendin van m'n tante het paard kunnen vangen.
Misschien kun je haar naam PM-en naar de bokker in kwestie. Die had in haar verhaal aangegeven graag de vrouw nog persoonlijk te willen bedanken.
Waar bokt dan toch alweer niet goed voor is...
slimmerik schreef:Poohbeer schreef:Daarnaast blijkt hier ook uit dat het handig is je paard te wennen aan honden. Als je paard blaffende honden gewend is zal hij zich ook niet gedragen als prooidier en zijn ruiter negeren en het op een lopen zal zetten.
Tuurlijk moeten honden onder appel staan en is het natuurlijk bijzonder rot dat het paard gebeten is. In dit drukke landje vind ik het echter wel een 2 kanten verhaal. Honden moeten luisteren, maar als paardeneigenaar weet je dat je het bos moet delen met fietsers/ motoren/ honden etc en vind ik ook dat je moet zorgen dat je paard hieraan gewend is zodat je controle kunt houden. Het is mij te makkelijk om altijd maar weer de hond de schuld te geven.
Komt er dus op neer dat als je niks met honden hebt....je geen paard moet rijden.
Geloof me als een rotweiler grommend en springend voor je paard staat dat er weinig mensen en paarden rustig blijven. Dít had door ruiter én paard niet voorkomen kunnen worden. Wél door de baasjes.
Sparky10 schreef:is het uberhaupt wel een bokker ??