CDA wil opruim-plicht paardenmest op straat

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: CDA wil opruim-plicht paardenmest op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 19:24

Waar ze trouwens niet over nagedacht hebben is dat het aantal ongelukken met paarden aanzienlijk toe zal nemen.

Ik zie al voor me wat er gebeurt: Paard schrikt van die zak, slaat op hol, zak kletst tegen hem aan, paard gaat nog harder rennen en wordt onbestuurbaar...

En dat in de bebouwde kom....

Nee, een erg slimme uitvinding...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 19:27

Wuis, het is natuurlijk de bedoeling dat je je paard daar goed aan laat wennen voor je uberhaupt op buitenrit gaat, dat lijkt me logisch Knipoog

Ik vind het helemaal niet zo onzinnig, ik stap ook niet graag in de hondenstront op straat en andere mensen niet graag in de paardenmest. Alleen het is lastig om zelf tijdens je buitenritje de mest op te ruimen en zo'n zak, mwoh.. ik zou zelf best wat willen betalen als de gemeente de mest zou opruimen, maar dan moet het ook wel daadwerkelijk gebeuren en hoeft het echt geen woekerbedrag te zijn. Dan kan je toch beter zo'n mestzakding kopen Knipoog

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 19:28

Wat een onzin weer.

Nee, dat de CDA zich eens wat meer bezig houdt met die rotzooi op straat overal, waar fietsers telkens hun banden aan opensnijen. Kots dat lig tweg te rotten op de stoep en what not.

Ik zie mezelf echt niet galloperen met zo'n poepzak aan mijn paard zijn kont.

En ik kan me niet voorstellen dat je zo'n hoop paardenstront niet ziet liggen. Vooral als dat op de straat ligt en niet op de stoep.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 19:31

Ik voel een griep opkomen, woon namelijk in Den Haag en heb net gelezen dat paardenmest schadelijk is... Gestoord
Wat een onzin, een ieder die regelmatig op een manege komt zou hier dan last van moeten hebben..

Zoals gezegd woon ik in Den Haag en heb midden in het centrum paardgereden. Qua mest op straat vind ik het reuze meevallen, maar ben het er mee eens dat het een kleine moeite is om de mest in een goot/ berm te schoppen. Mocht je je paard niet onder controle kunnen houden als je eenmaal bent afgestapt zou je ervoor kunnen kiezen om nadien even op de fiets terug te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 19:39

WildWings schreef:
Wuis, het is natuurlijk de bedoeling dat je je paard daar goed aan laat wennen voor je uberhaupt op buitenrit gaat, dat lijkt me logisch Knipoog

Reken maar niet dat mijn paard er ooit aan zal wennen. Je hoeft bij haar echt niet met zo'n ding aan te komen.. En een ander laten proberen heeft geen zin, want ze behandelt vreemde mensen niet zo netjes. Sigaar

En ik weet ook genoeg andere paarden die zo'n ding echt niet zullen pikken of er zelfs totaal in blinde paniek vandoor zouden gaan. Zeker paarden die van zichzelf al erg druk, nerveus en schrikachtig zijn, daarvoor vind ik het absoluut geen succes.

Maargoed ik woon hier hartstikke mooi en knollie staat buiten de bebouwde kom en heb geweldige uitrijmogelijkheden, dus zal zo'n ding ook helemaal niet nodig zijn. Gelukkig. Haha!

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:03

Helemaal opruimen lijkt mij echt totaal niet handig.
je kunt niet even een poepschep pakken de pony aan het lijntje beet houden en de poep op pakken.!
ik vind wel dat ruiters/amazones de mest van hun paard in de goot/aan de straat kant moeten leggen en of duwen.
Cool

ratjetoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 23:14

Kan me voorstellen dat het binnen de bebouwde kom niet leuk is, maar als je 1 uur moet rijden voor dat je op het strand zit fiets je ook niet even terug om het op te ruimen.
Trouwens 2 dagen regen en het is weg.
Al eens iets van biologisch afbreekbaar gehoord!!!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 23:36

Hier in de buurt is er een gemeente die dit al opgenomen heeft in de gemeentelijke verordeningen en dan gaat het om manege's die een straat door moeten en dan midden in het bos zitten, en niet midden in een woonwijk maar toch, opruimplicht. Ik vraag me alleen af of je het later mag komen opruimen, dan kunnen ze namelijk nooit iemand bekeuren als je het niet doet,want je weet aan het einde van de dag niet meer wiens paard gepoept heeft.
Wat een geweldig land is Nederland toch, het belangrijkste op aarde paardenpoep in den Haag.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:32

Ik las deze week in ons plaatselijk suffertje de oplossing.
De gemeente gaat een brief sturen naar maneges&pensionstallen met daarin o.a

"Voor je de openbare weg opgaat dient men de paarden uit te laten op eigen terrein...."

Clown Haha! Gestoord Slim
Tsja..wat zal ik daar van zeggen.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:21

Nagelbijten / Gniffelen Juist..
Mensen moeten ook altijd wat te zeuren hebben.

Ik denk niet dat heel veel mensen zowieso al in de bebouwde kom rijden, en dan op de stoep. Op de weg heeft toch niemand er last van... Verder zo'n poepzak? Alsof de meeste paarden een poepzak achter de benen willen hebben hangen.. Ik denk dat de meeste paarden er in volle galop vandoor gaan Knipoog . En dat is inderdaad niet wennen. Lijkt me een héle klus, wat ook nog gevaarlijk gaat wordn ook. En bij ons blinde paardje zal dat al helemaal niet gaan.

Nee, maar áls ik al gedwongen ben in de bebouwde kom te moeten rijden, op de stoep en mijn paard poept dan stap ik af en schuif ik het even in de berm, maargoed, ik heb ook een wereld paard die daar erg makkelijk in is.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:24

als een van mijn paarden poept in de bebouwde kom , dan stap ik af en schop het in de berm, niemand last van en de plantjes zijn er bij mee Haha!

vind het onzin om dit aan banden te leggen, een regenbui en de paardenpoep is weg

honden lusten het trouwens ook erg graag

SK1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:46

Bij ons moet de paardenpoep ook geruimd worden in het dorp.
Maar de politie treed hier gelukkig (nog) niet tegen op.
Niemand ruimt het op volgens mij!

Ik heb gelukkig een paard dat niet poept als ik aan het rijden ben!!!
Ik ben één van de gelukkigen die het ideale paard bezit Haha!

Maar ik kwam op internet deze site tegen van een drollenvanger:
http://www.steedapplecatcher.com

deze is ook te koop bij de paardendrogist, maar ik vind hem wel prijzig!!! ( €99,- )
Maar een bekeuring zal waarschijnlijk duurder zijn.
Gelukkig heb ik hem niet nodig! Tong uitsteken

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:54

Vork Ik bezit ook het ideale paard dat niet poept op vreemd terein (tenzij ze ontplofd Clown ).

99 euro!! Wów... Dan kunnen ze het wel vergeten dat mensen die gaan kopen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:16

blacklight schreef:
Ik vind het een goede regel! Ik zelf ruim altijd mijn achterblijfselen op als mijn paard ergens op straat poept. Kleine moeite en wel zo netjes

geen idee wat jij onder opruimen verstaat maar als je meent dat je het dan écht weg moet halen dan vind ik niet dat het een kleine moeite is.

Mijn eerste reactie was trouwens belachelijk máar alleen als dit op straat gebeurt wanneer dit op de stoep gedaan wordt denk ik ook van schop 't even aan de kant oid. Maar voor op de straat vind ik 't nogal onnozel om 't dan op te ruimen.

SK1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:18

traan_beauty schreef:
Vork Ik bezit ook het ideale paard dat niet poept op vreemd terein (tenzij ze ontplofd Clown ).

Ja die van mij ook alleen als ze echt zenuwachtig is, gelukkig is ze dat alleen op het wedstrijdterrein en niet op de openbare weg! Cool

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:39

In Katwijk hebben we vorig jaar ook al met de gemeente om de tafel gezeten vanwege de poepoverlast.
Uiteindelijk hebben ze toch wel ingezien dat het voor ons niet handig is om met schep, bezem en zak rond te rijden.
En je paard even op het fietspad alleen te laten staan hebben we ook maar gemeld dat de meeste paarden niet echt zin hebben om te blijven staan als de baas de poep in een hondenprullebak moet stoppen.
Mensen zonder paarden moeten ze dit soort dingen niet laten organiseren.