Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tita schreef:Tja ik kan de film niet zien maar bloed uit de mond en schaafwond...mwah
Wat ik gezien heb vond ik wel vreselijk 2 stangen en 1 trens er in hangen en de slof eraan en stroom.
LCharlotte schreef:LANG LEVE DEGENE DIE IN HET GEHEIM DE BEELDEN HEEFT GEMAAKT!!!!
Uiteraard is de straf weer veel te laag.
pompom schreef:tita schreef:Tja ik kan de film niet zien maar bloed uit de mond en schaafwond...mwah
Wat ik gezien heb vond ik wel vreselijk 2 stangen en 1 trens er in hangen en de slof eraan en stroom.
Maar blijf erbij omdat je erger hebt gezien(????) daarom is dit nog niet overdreven.
Lijkt wel of het "populair" is om aan te geven dat je erger hebt gezien.
Ik zou me doodschamen als ik erger om me heen zou zien.
Ik kan er niet over uit dat men dit soort praktijken ziet/weet en het stil houd.
Als is het 1 GP ruiter of het buurmeisje op haar shet....
Op dit soort overheersend dwingen met een paard om gaan is imo geen ruiterkunst.
Je moet dan wel een erg laag zelfbeeld hebben om op deze manier je dier te willen domineren.
Aafke_ schreef:Ik vraag me af of de mensen die deze methodes ''niet zo erg'' vinden misschien zelf ook zo rijden?
Aafke_ schreef:Ik vind dat we een alternatieve Paardensport Federatie moeten oprichten. en iedereen die zijn paard achter de loodlijn, op de voorhand, en met constante spoorinwerking rijd, wordt gedisqualificeert!
En dat kan je zien hoor!
Aafke_ schreef:Ik vraag me af of de mensen die deze methodes ''niet zo erg'' vinden misschien zelf ook zo rijden?
unamie schreef:Aafke_ schreef:Ik vraag me af of de mensen die deze methodes ''niet zo erg'' vinden misschien zelf ook zo rijden?
je slaat de spijker op zijn kop
Suzanne F. schreef:Nou ik blijf zeggen; tuurlijk is dit erg wat er getoond wordt maar deze mevrouw is echt nog niet zo heel schokkend bezig hoor. Er zijn echt mensen die veel harder, gemener omgaan met hun paarden. Zij is nu net veroordeeld maar er zijn zoveel ruiters (ook GP) die hun paarden op de raarste manieren trainen. En dat beetje bloed aan die mond valt ook nog wel mee. Die plek van de slof is niet goed te praten maar dit gebeurd ook weleens met longeren bijv. Dat het paard tegen blijft trekken en zo tussen zn voorbenen open haalt.
Ach en dat prikken met die sporen? Als ze dat erg vinden?? Man dan mag half nederland een rijverbod krijgen.
Het is goed dat er een voorbeeld gesteld wordt maar vind het een beetje uit zn verband gerukt.
MissJ schreef:Het lijkt me wat ver gaan om die mensen nu ineens ook al beul te bestempelen jongens.
Aafke_ schreef:Miss J: Dan moet dat maar: bij mij op stal zijn er id mensen war de paarden al met kin op de borst naar de bak moeten lopen!!!
Maar oe zeer moet je ze dat kwalijk nemen? het wordt ze zo door hun instructeurs geleerd, de jurys geven zulke paarden hogere punten als paarden die correct gereden worden, Dààr moet je het kwaad aanpakken: bij de wortel. En dat is op het ogenblik de Federatie en onwetende jury's!
Egni schreef:Suzanne F. schreef:Nou ik blijf zeggen; tuurlijk is dit erg wat er getoond wordt maar deze mevrouw is echt nog niet zo heel schokkend bezig hoor. Er zijn echt mensen die veel harder, gemener omgaan met hun paarden. Zij is nu net veroordeeld maar er zijn zoveel ruiters (ook GP) die hun paarden op de raarste manieren trainen. En dat beetje bloed aan die mond valt ook nog wel mee. Die plek van de slof is niet goed te praten maar dit gebeurd ook weleens met longeren bijv. Dat het paard tegen blijft trekken en zo tussen zn voorbenen open haalt.
Ach en dat prikken met die sporen? Als ze dat erg vinden?? Man dan mag half nederland een rijverbod krijgen.
Het is goed dat er een voorbeeld gesteld wordt maar vind het een beetje uit zn verband gerukt.
Ik heb er even over nagedacht, ben het toch wel met je eens. Ik denk dat een groot deel van profesioneel en niet profesionele paardenwereld hier zich schuldig aan maakt. (natuurlijk niemand hier op bokt)
Natuurlijk is dit pure mishandeling. Maar wat vinden we dan van paarden die 23 uur opstal staan en 1 uur mogen werken? Dat is in mijn ogen ook een vorm van mishandeling, alleen dan geestelijk.
Huisvesting van paarden tegenwoordig laat veel te wensen over helaas.
Wellicht dat er nu door dit geval iets in werking wordt gesteld, we zullen zien.