Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:,,In de passage had Anky meer naar voren moeten rijden'', zei Janssen. In de landenwedstrijd had hij gezien dat de jury dat waardeert.
Ulissa schreef:Je gaat je eigen vrouw toch niet in het openbaar lopen afzeiken!!!
Tegen de media had hij kunnen zeggen *Ze had misschien de Passage iets meer voorwaarts kunnen rijden, maar zij rijdt en voelt wat op dat moment het beste is*
Zeg dan maar prive wat er niet aan deugde, dan hoeft heel Nederland er niet van te *smullen*
Een beetje takt zou wel op zijn plaats zijn!!!
Mireille1970 schreef:Als iemand alleen een antwoord mag geven wat je wil horen hoef je niemand meer te interviewen.
Als kijker wil ik dat iemand eerlijk antwoord geeft. Niet dat diegene omdat het de media betreft maar een spel speelt.
Tiessie schreef:En we zijn weer christelijk..maar ja, het is dan ook al bijna weer zondag!
Noetanchamon schreef:Deze man is niet alleen verantwoordelijk voor zijn kinderen in de rol van papa, niet voor zijn vrouw in de rol van man maar juist in deze kwestie vooral trainer / coach.
Petje af dat hij zo scherp en kritisch blijft kijken en dus blijkbaar zijn rollen goed kan scheiden.
Anky rijdt niet voor de tra-la-la maar voor het Nederlandse team.
Logisch dat dan alleen het allerbeste goed is.
Citaat:Zilver en brons voor Anky en Imke 01-09-2007
Hunter Douglas Surprise zorgt voor verrassing
Niet de strijd tussen Anky van Grunsven en Isabell Werth was het meest enerverende van het kampioenschap Grand Prix Special. Het was de strijd om de bronzen medaille. Gisteren stond de Zwitserse Silvia Iklé nog derde. Vandaag maakte Salieri te veel kleine foutjes en was wat mat. Een prachtige proef van Imke Schellekens-Bartels die zonder enige spanning of hoge verwachtingen reed met haar merrie Hunter Douglas Surprise (Singular Joter x Werther), zorgde voor een grote verrassing.
Imke's reactie direct na afloop: "Mijn geweldige merrie Sunrise was wel iets vermoeider dan gisteren. Maar na de eerste helft van de proef en de eerste piaffe overgang vanuit de stap, voelde ik dat ik meer van haar kon vragen en zij beantwoorde dat op een ongelooflijke wijze. Dit is meer dan ik van kon dromen!"
Anky van Grunsven met Keltec Salinero en Isabell Werth met Satchmo wisselden vandaag van plek. Isabell reed een fantastische proef met zelfs een 9 en 10 voor de eerste uitgestrekte draf en het appuyement naar links. Keltec Salinero was weer erg goed, relaxed en scoorde weer hoog in de stap. Alleen een misstapje in de laatste uitgetrekte draf en de laatste passage was iets te verzameld.
Morgen gaat de strijd weer verder in de Kür.
1. Isabell Werth - Satchmo - 78.36%
2. Anky van Grunsven - Keltec Salinero - 77.48%
3. Imke Schellekens - Hunter Douglas Sunrise - 75.92
Bron: KWPN-site
Cayenne schreef:http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=272& ... yle=0&men=
knhs.nl
"We hadden het op onze sloffen kunnen redden..."
Anky van Grunsven heeft bij het Europese kampioenschap dressuur in La Mandria zaterdag in de Grand Prix Special met Keltec Salinero het goud weggegeven. Dat vond althans haar trainer, Sjef Janssen. ,,Als ze zich aan de afspraken had gehouden hadden we hier gewonnen.''
Winnen deed nu Isabell Werth met Satchmo, de grote rivale van Van Grunsven uit Duitsland. Zij is ook de wereldkampioene op dit onderdeel. ,,Maar deze keer denk ik dat wij beter waren'', zei Janssen. ,,De vorm is er op het juiste moment. Helaas hebben we het zelf laten liggen.''
,,In de passage had Anky meer naar voren moeten rijden'', zei Janssen. In de landenwedstrijd had hij gezien dat de jury dat waardeert. ,,De meeste paarden kunnen de passage maar op één manier rijden. Salinero beheerst echter meer methoden. Dat is het een kwestie van op de juiste knop drukken. Dat deed Anky niet.''
Lees hier het hele bericht.
daniella74 schreef:In zuidwest nederland wordt die mening NIET gedeeld dat Sjef eerlijk is
arie53 schreef:Citaat:,,In de passage had Anky meer naar voren moeten rijden'', zei Janssen. In de landenwedstrijd had hij gezien dat de jury dat waardeert.
Sjef Janssen moet toch zeker weten dat het zo in het FEI reglement staat.En dat je de passage uitsluitend op een manier kan presenteren.
xZolox schreef:Ik denk niet dat het alleen aan de passage heeft gelegen, aangezien het toch bijna 1% scheelt met Isabell, bovendien moeten ze misschien maar eens accepteren dat het toch écht anders moet gaan worden aangezien Isabell de laatste tijd bijna altijd boven Anky staat. Idd de kur van Isabell heeft een hoge moeilijkheidsgraad en dat is waarschijnlijk aldoor ook doorslaggevend waardoor Isabell wint. Sjef is idd wel hard, maar direct en ik zelf hou daar wel van