Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ludora schreef:Ik vraag me af wat er bij een kloon op de papieren staat... Dezelfde papa en mama als bij Poetin ??
Ik ben ook niet voor het klonen, ik snap het niet, de natuur doet gewoon zijn werk. Dat is geboren worden en dood gaan. Ik kan persoonlijk, maar ik weet er niet zo heeeeeel veel van, niets ondekken waarom klonen nou ergens goed voor zou zijn.
aux schreef:Als 't mitochondriaal DNA niet gekopieerd zou worden bij een celdeling, zouden er errug veel mitochondriën in de eicel moeten zitten, om een organisme z'n hele leven van mitochondriën - die in bijna alle cellen zitten, omdat ze verantwoordelijk zijn voor de energieproductie, zonder energie geen leven, en dus geen cel - te voorzien.Verder is het veulen identiek aan Poetin, het heeft hetzelfde DNA als Poetin. Het DNA in de celkern is het enige DNA wat telt. Vanaf dat DNA wordt het gekopieerd, en daarvan worden er nieuwe cellen gemaakt waaruit het lichaam is opgebouwd. Maar in elke cel zit hetzelfde DNA met dezelfde codes. De rest van het DNA is een kopie van het DNA in de celkern.
Overigens, wat er wordt geschreven is dat er een mitochindriaal DNA bestaat, dat daardoor het veulen niet geheel een kloon van Poetin zou zijn. Lijkt me eerlijk gezegd sterk, aangezien er alleen nieuw DNA (voor een nieuw individu) wordt gevormd van twee individuen bij het versmelten van een zaadcel en een eicel. Bovendien wordt er bij celdeling een kopie gemaakt van het DNA (d.m.v. mRNA), hier wordt dan een nieuwe DNA-streng uit gevormd en daarvan wordt er een nieuwe cel gemaakt. Dus is mitochindriaal DNA er niet aan te pas gekomen.
Tenzij ik iets heb gemist in mijn biologieles, dan mag iemand me (met bronnen!) even bijbrengen!
Leo_ke schreef:De genen zitten allemaal op de chromosomen. De genen zijn zeg maar de hoofdstukken met informatie, de chromosomen zijn het "boek". Elk paard heeft 32 chromosomenparen, dus 64 chromosomen totaal. Van elk paar geven ze één chromosoom door aan de nakomelingen, maar, voordat ze doorgegeven worden, kan het zijn dat er "hoofdstukken" uitgewisseld worden door de "boeken". Met andere woorden, 't ene chromosoom had de genen 1, 2, 3, 4, en 5, 't andere had de genen 6, 7, 8, 9, 10. Door de uitwisseling, ontstaat er een chromosoom met de genen 1, 2, 3, 9 en 10.Ik hoop dat het veulen geheel correct is, en dat ze een langer leven tegemoet gaat dan haar voorgangster.
Zelf ben ik geen voorstander van klonen. Ik had liever gezien dat er nogmaals een Sandro Hit x de Bretano II merrie werd gefokt om ' dezelfde' genen te herkrijgen..
janderegelaa schreef:Zunzuncito schreef:Er zijn toch al meer veulens op de wereld gezet met Poetin's eitjes in een draagmoeder? Waarmee ik maar wil zeggen dat niet alle Poetin-genen verloren gaan, alleen nu hebben ze dus een exacte kopie...
Voor zover bekend is het éénmaal gelukt en dat is een merrieveulen van Jazz geworden die ook op de veiling was maar erg tegenviel qua beweging.
Hester schreef:aux schreef:Als 't mitochondriaal DNA niet gekopieerd zou worden bij een celdeling, zouden er errug veel mitochondriën in de eicel moeten zitten, om een organisme z'n hele leven van mitochondriën - die in bijna alle cellen zitten, omdat ze verantwoordelijk zijn voor de energieproductie, zonder energie geen leven, en dus geen cel - te voorzien.Verder is het veulen identiek aan Poetin, het heeft hetzelfde DNA als Poetin. Het DNA in de celkern is het enige DNA wat telt. Vanaf dat DNA wordt het gekopieerd, en daarvan worden er nieuwe cellen gemaakt waaruit het lichaam is opgebouwd. Maar in elke cel zit hetzelfde DNA met dezelfde codes. De rest van het DNA is een kopie van het DNA in de celkern.
Overigens, wat er wordt geschreven is dat er een mitochindriaal DNA bestaat, dat daardoor het veulen niet geheel een kloon van Poetin zou zijn. Lijkt me eerlijk gezegd sterk, aangezien er alleen nieuw DNA (voor een nieuw individu) wordt gevormd van twee individuen bij het versmelten van een zaadcel en een eicel. Bovendien wordt er bij celdeling een kopie gemaakt van het DNA (d.m.v. mRNA), hier wordt dan een nieuwe DNA-streng uit gevormd en daarvan wordt er een nieuwe cel gemaakt. Dus is mitochindriaal DNA er niet aan te pas gekomen.
Tenzij ik iets heb gemist in mijn biologieles, dan mag iemand me (met bronnen!) even bijbrengen!
Mitochondriën delen dus ook, en 't DNA daarvan ook. Mitochondriaal DNA telt dus ook.
Redrumfox schreef:Zegt al genoeg over de eigenaar: it's all 'bout the money..
saaraah schreef:Daarbij, ik vond Poetin zelf ook niet zo geweldig lopen. Meer voorbeengeweld dan wat anders.
janderegelaa schreef:Zunzuncito schreef:Er zijn toch al meer veulens op de wereld gezet met Poetin's eitjes in een draagmoeder? Waarmee ik maar wil zeggen dat niet alle Poetin-genen verloren gaan, alleen nu hebben ze dus een exacte kopie...
Voor zover bekend is het éénmaal gelukt en dat is een merrieveulen van Jazz geworden die ook op de veiling was maar erg tegenviel qua beweging.
Cayenne schreef:saaraah schreef:Daarbij, ik vond Poetin zelf ook niet zo geweldig lopen. Meer voorbeengeweld dan wat anders.
Heb je ooit het filmpje wel eens goed bekeken?http://www.dressageworld.de/video/verden03/wm234.mpg
Yrrah schreef:Als de informatie op Paardenfokken klopt moet er al een Poetin II rondlopen: een volle zus van Poetin en de Samba's I, II en III.
http://www.paardenfokken.nl/progeny.php?horseid=3380