Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
IndianaJones schreef:slimmerik schreef:Ik vind het enorm gevoelloos...zo'n oud paard dumpen op een plaats ver bij je vandaan... bah.
verwende stukken stront vind ik het, die dat doen!
Och, hij is stuk, doet het niet meer, ik wil een nieuwe. Weg ermee!
Bah!
russel schreef:slimmerik schreef:Ik vind het enorm gevoelloos...zo'n oud paard dumpen op een plaats ver bij je vandaan... bah.
Nee lekker op stal laten staan dat is pas gevoelig. Lekker met je andere paard elke dag op pad gaan dat is pas leuk voor zo een dier, ach hij krijgt wel een appeltje en een knuffel.
Lekker in een kudde hele dag buiten lopen is iets wat jij waarschijnlijk veel zieliger vindt.
tita schreef:Okay ik ga het ander forumleren
Ik wil een realistisch antwoord en niet dat stomme geblat van
JAAA dat weet je, ze worden oud je moet er voor zorgen blabla bla
Stel je hebt een paard op leeftijd vanaf 18 waar je niks meer mee kan doen...iig niet waar je hem voor had.
Je vindt het niet leuk meer en gaat met tegenzin naar stal.
In de zomer staat beessie op het land maar dan komt de winter..baas vindt het niet leuk en is hooguit 0.5 uur op stal ff los ff borstel en hup de stal in.
Wat doe je dan in zo'n situatie.
Ik spreek nu niet voor mezelf maar ik ken mensen die in deze situatie zitten.
kom maar op met jullie antwoorden
Ik zeg asiel..altijd beter dan wegkwijnen, verwaarlozen en slacht
tita schreef:tja persoonlijk heb ik het niet op verzorgsters en als je een oud paard hebt, die niet veel mag doen zijn heel veel mensen al niet meer geintreerd.
Nee gaat om optie asiel/rusthuis
runningkawa schreef:@tita
Asiel is dus gewoon niet zelf opzoek gaan naar een fijne baas, maar je paard daar neer knallen en maar zien waar hij terecht komt.
Wil die persoon hem echt kwijt dan vind ik dat die er zelf maar een goed nieuw adres voor moet zoeken.
Maar ik zou voor mezelf (denkend aan toen ik op pension stond) een plekje bij een boer zoeken, waar hij lekker elke dag buiten kan staan. Ook in de winter
Je hem kan gaan poetsen wanneer je wilt, maar als hij dagelijks bij andere in de wei staat, hoef je dat niet elke dag te gaan doen. Beweging en afleiding krijgt hij wel.
Omdat de noodzaak er niet is om elke dag te komen is een uur rijden met de auto bijv ook niet meer zo erg
tita schreef:Okay ik ga het ander forumleren
Ik wil een realistisch antwoord en niet dat stomme geblat van
JAAA dat weet je, ze worden oud je moet er voor zorgen blabla bla
Stel je hebt een paard op leeftijd vanaf 18 waar je niks meer mee kan doen...iig niet waar je hem voor had.
Je vindt het niet leuk meer en gaat met tegenzin naar stal.
In de zomer staat beessie op het land maar dan komt de winter..baas vindt het niet leuk en is hooguit 0.5 uur op stal ff los ff borstel en hup de stal in.
Wat doe je dan in zo'n situatie.
Ik spreek nu niet voor mezelf maar ik ken mensen die in deze situatie zitten.
kom maar op met jullie antwoorden
Ik zeg asiel..altijd beter dan wegkwijnen, verwaarlozen en slacht
dees_daan schreef:@ doom, dan kan je idd een plekje zoeken met schuilstalzo is het bij mijn nieuwe bijrijfries ook, die jaarling heeft een groot land ter beschikking, en een box als ze wil.. en die plekjes zijn er vast nog wel meer te vinden
of je moet het met bijv. een pensionstal regelen, daar is vaak de hele dag wel iemand, en die kan hem binnen zetten/laten staan met regen
doom schreef:dees_daan schreef:@ doom, dan kan je idd een plekje zoeken met schuilstalzo is het bij mijn nieuwe bijrijfries ook, die jaarling heeft een groot land ter beschikking, en een box als ze wil.. en die plekjes zijn er vast nog wel meer te vinden
of je moet het met bijv. een pensionstal regelen, daar is vaak de hele dag wel iemand, en die kan hem binnen zetten/laten staan met regen
Een loopstal is idd een goede optie alleen het hele jaar door een paard op het land zetten met het mooie nederland maakt een weiland er ook niet mooier op vaak heb je op de plekken waar ze veel staan ontzettend veel bagger en in de zomer een minder goed kwaliteit gras ..
een pensionstal voor 100 euro heb je vaak niet ... ( en dat had dus dan voor mij betekend geen ander paard erbij ..)
Nadya schreef:Mijn weidegenootje (en vriendin) heeft een New Forestmerrie van 35 jaar. Het beestje staat nu lekker buiten en 's winters overdag buiten (als het weer het toelaat) en 's nachts op stal. Geen haar op haar hoofd denkt eraan het beestje af te danken. Ze is met dat dier opgegroeid en ook al kost het haar heel veel tijd (ze komt 's morgens voor haar fulltime baan en 's avonds na het werk of ik of een van de anderen nemen wel eens wat over, want binnen of buiten zetten/bijvoeren moet ze zelf doen).
Ja, ze baalt wel eens van al het extra werk, maar ze doet het met liefde. Ze ziet niet bepaald uit naar de dag dat haar merrie overlijdt, soms is ze er nu al verdrietig van. Gelukkig doet de merrie het nu goed, maar in de winter moeten we het maar weer afwachten....
Ik vind het super dat iemand zoveel voor haar dier overheeft. Zouden mensen eens een voorbeeld aan mogen nemen.