Paard en amazone in botsing met auto

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fionaa

Berichten: 1874
Geregistreerd: 12-06-05
Woonplaats: St. Pancras

Re: Paard en amazone in botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 10:27

het is inderdaad erg jammer dat ze weg is danielle ! (dacht dat je dr al langer had..)

Hoop dat jij snel herstelt.. En sterkte met het verwerken van Lady .. (die er nu niet meer is Boos! )

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re: Paard en amazone in botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 10:50

Ach, wat vreselijk Verdrietig Heel veel sterkte met het revalideren en het verwerken van je verdriet om je paard. Het is altijd moeilijk om je paard te verliezen, maar op deze manier lijkt me echt heel zwaar Ach gut

Zoals pensionnetje en RK al zeiden, ik probeer ook vaak de auto's af te remmen door wat ruim op de weg te blijven rijden... maar na zoiets te lezen zal ik dat nu altijd gaan doen.

Heel veel sterkte!

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieƫrt

Re: Paard en amazone in botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:53

Citaat:
De jongens in de auto zijn er nog steeds helemaal stuk van.

Ja, nou lekker dan. Laat maar lekker stuk zijn. Boos! Hebben ze nogal verdiend.
Dat ze maar mooi aansprakelijk gesteld worden!

Wel aardig van die vader om belangstelling te tonen.

Heel veel sterkte met alles!

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: Paard en amazone in botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:24

Kan me voorstellen dat je haar erg mist en boos bent. Zeker omdat je zelf ook niet uit de voeten kunt dus geen afleiding hebt.

LoisenLouise
Berichten: 404
Geregistreerd: 26-12-05

Re: Paard en amazone in botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:46

ja idd wel attent van die vader... en geloof best dat die jongens er stuk van zijn...ze zullen vast niet 's morgens uit bed zijn gestapt met de gedachte dit te doen... maar toch.....Boos!

jij hebt er niks aan en moet verder zonder je maatje... weet hoe het is..hoop dat je een beetje je gedachtes kunt verzetten...

Daanmolition
Berichten: 20
Geregistreerd: 29-07-06

Re: Paard en amazone in botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 09:22

Was een paar dagen geleden op stal om de mensen die lady voor het laatst verzorgt hebben te bedanken, maar wat is dat vreemd als je de lege box ziet.
Geen vrolijk zacht hinnekje meer, het land was leeg.
En vanmorgen dacht ik nog; wat is het fris buiten, ik zal ff bellen naar stal om te vragen of ze de zomerdeken van lady op willen doen.
Ze heeft het altijd zo snel koud.
Het duurde even voordat ik besefte dat het niet meer nodig was, had de telefoon al bijna in mijn handen.

ruth91

Berichten: 2142
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Alkmaar

Re: Paard en amazone in botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:02

hee daan.. meid, ik vind t egt zoo erg voor jee.. Ach gut
jeetjee.. ik schrok me rot.. je zult wel gemerkt hebben dat ik er een paar lessen niet geweest ben, kreeg maandag avond een smsje van joyce, met dit bericht.. ik wist egt even niet wat ik terug moest sturen.. er is een kaart voor je onderweg Knipoog hoop trouwens niet dat ik de verassing nu verpest Bloos
ik hoop dat je er snel weer bovenopkomt!!

liefs en beterschap, Ruth (les van 9 uur, op maandag)

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paard en amazone in botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:32

kiolette schreef:
Maanling schreef:
Als rustig langs de weg stapt en het paard schrikt en vervolgens 'vliegt het paard over de auto heen' dan moet die auto toch wel erg hard gereden hebben. De snelheid om te 'vliegen' moet ergens vandaan zijn gekomen, en vast niet van het paard!


Helemaal mee eens.

de inhaal ruimte moet heel ruim zijn en de snelheid rustig. Ik zelf zou met de auto iets de berm in gaan


naar wat ik van mijn vriendin heb gehoord( haar broer was namelijk de bestuurder van de auto)
kwam het paard dwars op de weg te staan en kwam toen op de moterkap terecht.

doom

Berichten: 5148
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Sint Pancras

Re: Paard en amazone in botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:39

als je een paard paceert met 20/30 km per uur kan je waarschijnlijk nog op tijd remmen ..
en kan je dan niet waren er met die snelheid waarschijnlijk ook minder breuken etc gebeurd ..
vind dat van die broer een beetje neerkomen als een excuus

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paard en amazone in botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:47

tja ik heb t ook niet van die broer zelf gehoord en ik was er niet bij. dus ik weet verder ook niet hoe hard ze reden. naar eigen zeggen reden ze 'niet te hard' maargoed..
zij rijden zelf geen paard dus ze zullen er vast niet aan gedacht hebben dat paarden nog wel eens kunnen schrikken ( al was t niet van de eend/vogel die overvloog dan wel van een auto zelf).

( ik heb trouwens al eerder mee gemaakt dat een paard de weg op sprong voor een auto die net optrok, dat paard kwam ook op de motorkap terecht en ging geloof ik ook met een been door de vooruit. maar dat is een heel ander verhaal)

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Paard en amazone in botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:53

Jemig wat erg zeg!
En wat zielig voor je paard!
Waarom moesten die eik.els dan ook zo hard rijden he!
Heel veel sterkte en beterschap nog!

Daanmolition
Berichten: 20
Geregistreerd: 29-07-06

Re: Paard en amazone in botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:06

naar wat ik van mijn vriendin heb gehoord( haar broer was namelijk de bestuurder van de auto)
kwam het paard dwars op de weg te staan en kwam toen op de moterkap terecht.[/quote]

Hallo, als allereerst vind ik niet dat iedereen op de bestuurder van de auto moet zeiken.

Het was gewoon een stom ongeluk.

De jongens hebben er geen moment bij nagedacht dat een paard plotseling kan schrikken.
Als jij verder niks met paarden hebt, dan komt dat gewoon niet in je op.
Ik vind dat de overheid ook veel meer moet dan aan voorlichting via de tv, bijv.
Net als bijv. de scholen weer beginnen, met pas op overstekende kinderen.
Alleen nu van...WEET WAT JE MOET DOEN ALS JE EEN PAARD ONTMOET!!!

Ik denk dat een hoop (bijna) ongelukken dan voorkomen kan worden.

Ten tweede: het paard schrok van iets.... sprong op de weg.... auto kwam eraan.... probeerde nog te remmen.... paard wordt geschept.... vliegt op de moterkap.... daarna op het raam.... daarna op het dak... ik maak vanaf dat moment nog 2 salto's in de lucht..... en landt ongeveer 20 meter verder.

Dat de jongens niks mankeren en dat ik nog leef, dat is gewoon een wonder.
Het had ook nog veel slechter af kunnen lopen.

DAT MAAKT ALLEEN HET VERDRIET OM MIJN PAARD NIET MINDER PIJNLIJK!!!

doom

Berichten: 5148
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Sint Pancras

Re: Paard en amazone in botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 15:28

tjee danielle,

Ik vind het echt ontzettend knap dat je zo denkt!
Ik zelf had ( denk ik) geen normaal woord tegen die jongens kunnen zeggen door verdriet en kwaadheid ..! Bloos
IK kan er ook niet met mijn hoofd bij komen dat er mensen zijn ook zonder paarden !!
Die gewoon geen besef hebben dat dieren tot echt dierenblijven ..
als er bijv een geit op de weg loopt ga ik er ook niet hard of minder hard voorbij ..
nee dan ga ik er stapvoets voor bij stel je wel voor dat er wat gebeurt..!!

echt petje af voor jou !! want het is nou eenmaal gebeurt en terug draaien kan je nou eenmaal helaas niet.! Verdrietig
Hoe is het zelf met je ..? met de breuken enzo ..?

higgins

Berichten: 1144
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Re: Paard en amazone in botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:24

He Danielle,

Logisch dat je je meisje zo mist! Dit is niet de manier om afscheid te nemen... tenminste dat heb je eigenlijk ook niet kunnen nemen.
Ik vind het heel erg knap dat je er zo tegenover staat, denk dat ik in eerste instantie nog wel even kwaad was geweest hoor Knipoog

Hoe voel je je nu, veel pijn ? Ben je nog een beetje mobiel eigenlijk ?

Daanmolition
Berichten: 20
Geregistreerd: 29-07-06

Re: Paard en amazone in botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:15

Het gaat wel redelijk met mij, als ik op tijd mijn pijnstillers in neem dan is het uit te houden.
Hoe mobiel ik op dit moment ben? HAHAHA Alleen met mijn tel. en de benen wagen.
Je mag niet autorijden he met 1 arm.

Frats

Berichten: 486
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: Kranenburg-Frasselt Duitsland

Re: Paard en amazone in botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 18:04

Ja er zou veel meer aandacht besteed moeten worden aan paarden op de weg. Iets makkelijks lijkt mij om het gewoon in de theorie op te nemen. Je moet inderdaad langzaam langs wandelaars, kinderen, honden en andere dieren. Dus een extra kopje met paarden kan geen kwaad. Deze maken ten slotte ook gebruik van de openbare weg.

higgins

Berichten: 1144
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Re: Paard en amazone in botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 18:25

Daanmolition schreef:
Het gaat wel redelijk met mij, als ik op tijd mijn pijnstillers in neem dan is het uit te houden.
Hoe mobiel ik op dit moment ben? HAHAHA Alleen met mijn tel. en de benen wagen.
Je mag niet autorijden he met 1 arm.



Ja dat is ook zo Afbeelding Knipoog
Nou ja, der zit dan niets anders op dan hopen dat het allemaal een beetje snel ( en goed ) herstelt.

kiolette

Berichten: 435
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: twente

Re: Paard en amazone in botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 20:40

Frats schreef:
Ja er zou veel meer aandacht besteed moeten worden aan paarden op de weg. Iets makkelijks lijkt mij om het gewoon in de theorie op te nemen. Je moet inderdaad langzaam langs wandelaars, kinderen, honden en andere dieren. Dus een extra kopje met paarden kan geen kwaad. Deze maken ten slotte ook gebruik van de openbare weg.


Nou geef ik toevallig autorijles en geef ik daar natuurlijk wel aandacht aan en in het theorieboek wat ik gebruik staat dat je begeleiders van rij- en trekdieren en vee met voorzichtigheid moet naderen omdat het schrik dieren zijn en extra kwetsbaar zijn.
Het is maar wat je met die informatie doet.
Ik geef toe dat de meeste mensen niet weten hoe kuddedieren zich kunnen gedragen.