Engels gefokt paard scoort een 10 op type

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Senja_x

Re: Engels gefokt paard scoort een 10 op type

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 01:13

Een 10 staat niet voor perfectie maar voor perfecte verhoudingen op dat gemeten paard. Je kan twee totaal verschillende paarden hebben die allebei een tien hebben. Een 10 zegt dus niks over HET perfecte paard maar over dat paard op dat moment met die uitstraling en die bouw.

Objectief gezien is dit een zeer mooi paard met voor de leeftijd een perfecte spier opbouw. Ik vraag me gelijk af of er niet teveel met dit paard getraind is want twee jaar en er zo uit zien. Dit is een paard wat je niet zomaar voorbij loopt zelfs ik niet als springpaarden lover. Ik hoop dat ze er goed zuinig op zijn en hem goed beleren en dan eens kijken wat die in de sport doet want voor een sportpaard moet die ook goed in zijn koppie zijn.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 10:07

ik denk dat die 10 heel erg afhankelijk is van de richtlijnen van het stamboek...
aangezien ik daar geen kaas van gegeten heb kan ik niet zeggen of die 10 nou terecht is of niet...
persoonlijk heb ik wel paarden gezien met een mooiere rug en halsverbinding...

wat ik wél schokkend vind aan deze foto is de conditie van het paard... geen enkele 2 jarige zonder training ziet er zo uit en ik vraag me dan ook ernstig af wát dit paard in die 2 jaar allemaal al aan training achter zijn kiezen heeft...
geef toe: als het er niet bij had gestaan, had iedereen dit paard hier 3/4 of ouder geschat...

miamivice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 11:54

Ik vind persoonlijk dat er mooiere paarden rondlopen.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 14:49

Een tien voor het type van dat paard ? Nagelbijten / Gniffelen Nou, pfoeh, i'm not impressed. Zoals meerdere mensen al zeggen een korte rug en een schoft die doorloopt tot halverwege de rug. Scheve mond [ Hoe je dat fokt, knap. Schijnheilig ]

Overigens vind ik het van die foto SLECHT te beoordelen, zie liever een foto op stand om te kunnen oordelen.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:00

Denk dat een aantal niet begrijpen dat het niet een kwestie van "Mooi" vinden is hier, maar een kwestie van "voldoen aan de richtlijnen die voor die keuring gelden"

en dat zijn wel 2 verschillende dingen.

Ladyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 09:06

Mooi paard maar inderdaad niet echt een 10 Clown

inderdaad, de korte rug en het knikje is een min punt.

Ze zullen het in Engeland vast mooi vinden?

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 12:45

Ik vind het wel een mooi paard!
Alleen die overgang rug-schoft-hals komt er niet echt voordelig uit zo op deze foto