Wild paard doodt Nederlands meisje in Brazilië

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

berpie

Re: Wild paard doodt Nederlands meisje in Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 17:03

miss_jumpy schreef:
ik ben het wel met crossmonster eens, een 8-jarig meisje op een paard op buitenrit, ik ben daar ook geen voorstander van. Dat een 8-jarig meisje nou les neemt op een manege, dan staat er altijd iemand de boel in de gaten te houden en te helpen en je moet ergens beginnen.

Maar op zo'n buitenrit.... tuurlijk het zullen doorgaans lieve dieren zijn maar als je 8 (of onervaren) bent is er niet veel voor nodig om van het paard te vallen. En paarden blijven levende dieren die kunnen schrikken.

Het zijn vaak de mensen die weinig van paarden afweten die hun kleine kind aan zo'n rit mee laten doen want die vertrouwen erop dat dat wel kan, ik zou zelf niet graag kleine kinderen aan zo'n rit mee laten doen om eerlijk te zijn.

Ik denk ook dat de ouders en de kleine geen rijervaring hadden, anders denk je als paardengek wel 2 keer na voor je je kind op een paard zet, deze mensen zijn er waarschijnlijk van uit gegaan dat het wel goed zat, tenslotte doet iedereen het.
Ik hoop ook dat de eigenaar vervolgd wordt en niet voor doodslag maar voor moord, tenslotte had hij als eigenaar en paardenkenner dit kunnen weten, en ik hoop dat de gene die deze man een vergunning heeft gegeven ook gestraft word.
Het land is erg afhankelijk van toerisme en ik denk ook wel dat de eigenaar aangepakt wordt, laten ze dan een daad stellen zodat dit niet meer gebeurt.
En nu maar hopen dat de eigenaar niet al te veel geld heeft anders is het een koud kunstje je zelf weer vrij te kopen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 17:04

als je zelf geen paardenmens bent, weet je vaak ook de gevaren niet
ik heb altijd mijn twijfels bij maneges waar je zonder ervaring mee op bos of strandrit mag
hoe braaf de paarden ook zijn, een ongeluk zit altijd in een klein hoekje.
een goede manege laat mensen of kinderen eerst in de bak rijden om te kijken of ze kundig genoeg zijn voor een buitenrit.
hier in nl is dat zowiezo strenger dan in het buitenland
in frankrijk kijken ze al een stuk minder nauw, en elke toerist die een paard huurt is er een ...

feit blijft dat het vreselijk is voor de ouders om je kind zo te verliezen.
echt vreselijk..

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 17:07

Sterkté voor de na bestaanden.
Maar ik vind wel :
elk paard kan steigeren, als is het altijd tam geweest, het is en blijft een dier en als het dann ook nog alleen is (staat der verder niet bij)kan het nog erger reageren dan dat nodig is omdat het geen kudde genoten heeft die hem/haar beschermen.
Als het paard echt te wild was, hadden die mensen hem tog beter ook niet kunnen huren, want het lijkt mij namelijk dat je eerst een paardje inrijd of bekijkt voor dat je het gaat huren/kopen ens, dus als het echt te wild was dan hadden hun ook beter een ander paardje kunnen kiezen. ?? lijkt mij Clown

Ik vind het wel vreselijkd at ze zo aan het einde moet komen en dan ook nog tijdens vakantie. ik wens na bestaanden en meelevende ook nog veel succes en moge god bij u zijn !! Huilen Ach gut Verdrietig Ach gut
Scheve mond Ach gut Lachen Vriendjes zijn?

IK ben het ook eens met Barbara,crossmonsters en miss,jumpy (en de overige die hierbij aansluiten;))
Laatst bijgewerkt door Shanedow op 27-07-07 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 17:07

Dit is echt te verschrikkelijk voor woorden....ik wens de ouders veel sterkte toe en geloof echt dat ze het beste met hun meisje voor hadden Ja
Dat dit had kunnen gebeuren hadden ze natuurlijk nooit verwacht, anders zat het kind nu gezellig thuis bij haar ouders.
Mijn dochter is ook 8 en ben er gewoon stil van.
Heel veel sterkte voor de nabestaanden

Over het hoe, wat en waarom doe ik geen uitspraak

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 17:12

Jeetje! Wat erg. Ik heb er geen woorden voor. Maar ik wens de nabestaande uiteraard heel veel sterkte!!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 18:10

@barbara1970 ; niet dat het er toedoet maar het meisje zat wel op paardrijden aldus een bekende van haar die dat hier eerder vermeldde..

edit:

Ninla_ schreef:
Jullie weten helemaal niet wat er gebeurd is, en hoe het gebeurd is.
De vader van het meisje is een kennis van mijn vader, wij werden gister opgebeld.
Het is echt verschrikkelijk, en dat iedereen hier dan antwoorden gaat zitten geven van hadden ze maar dit, hadden ze maar zus gedaan. sorry maar dat vind ik echt zo stom!

EDIT; het meisje reedt paard. en had ervaring.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 18:34

Wat een verschrikkelijk ongeluk. Ik wens alle familie en vrienden heel veel sterkte.

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 18:58

Wat een verschikkelijk ongeluk! Ik wens de nabestaande dan ook veel sterkte toe!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 19:04

waarom gaat heel bokt weer speculeren hoe het gegaan is en of kind wle of niet kon rijden en wel of niet te jong zou zijn

is verschrikkelijk dat dit gebeurd is, heel veel sterkte aan nabestaanden.
Hoop dat er goede oplossing voor het paard gevonden word

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 19:04

lindake schreef:
Die paardenverhuurder is helemaal niet goed snik om zo'n paard te verhuren. Steigerende paarden horen niet aangeboden te worden aan een vakantieruiter. Zelfs een ervaren ruiter moet een betrouwbaar paard krijgen. Maar wat is betrouwbaar? Ik vind een betrouwbaar paard al gevaarlijk genoeg!

Ik vind het zeker verkeerd dat ze een 8 jarig kind een buitenrit laten doen en de situatie van het ongeval weet ik niet. Zelfs als het paard redelijk betrouwbaar was is het gevaarlijk. Hoe hoog steigerde dat dier? Kaarsrecht of ging dat beest maar een halve meter ofzo omhoog? Wat is steigeren dus in die mensen hun ogen??? Misschien had een iets oudere ruiter die wat meer ervaring had er met een smile blijven opzitten... Niemand weet het.

In dit geval vind ik zowel de ouders en de verhuurder schuldig. De ouders moeten een dochter van 8 jaar niet los op een onbekend paard zetten, dat doe je niet, punt uit. De verhuurder mag geen paard verhuren aan een 8 jarige. Mits hij deze vasthoud. Hoe betrouwbaar het paard ook is.
Ik vind dat men pas vanaf 16 los mag buiten rijden. Er kan een uitzondering gemaakt worden wanneer het kind ongeveer 6 jaar rijervaring heeft en tot de gevorderden gerekend wordt. Vanaf 16 jaar vind ik het ook belangrijk dat je minstens 4 jaar rijervaring hebt en kwa manege niveau bij de gevorderde rijd.
Buiten rijden is gevaarlijk dus doe da me de nodige ervaring!!!

Ik vind dit verschrikkelijk voor het kindje en wens de ouders heel veel sterkte.

hoe kun jij zeggen dat steigerende paarden niet verhuurd mogen worden, misschien was dit wel het braafste paard die hij had.
elk paard kan schrikken en steigeren(niet lelijk bedoelt hoor Knipoog )
sterkte voor de nabestaanden, wat moet dit vreselijk voor hun geweest zijn.
ik vind de reacties hier altijd wel grappig. mensen zeggen dingen en trekken conclucies terwijl ze geen flauw idee hebben wat er is gebeurd.(dit is overigens niet tegen lindake maar in het algemeen)

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:08

.

Denk dat we zeker moeten stoppen met een schuld leggen bij iemand .
Zoals bekend is blaast de media dingen nogal eens op en hoe het precies gegaan is is nog niet goed bekend.
Zelfs de naaste familie weet nog niet de precieze toedracht dat is ook verre van belangrijk.
Door een stom ongeluk is een lieve kleine meid overleden ben er stuk van.
Heb haar leren kennen als een lieve vrolijke meid die goed met mijn zoontje overweg kon die ga ik dit nu maar niet vertellen aangezien hij aankomend weekend voor het eerst op ponykamp gaat.
Daar kan het ook fout gaan goede begeleiding of niet een ongeluk hoe erg ook kan iedereen overkomen.
Mijn hart zegt nu ik laat hem fijn thuis mijn verstand zegt wat je kind ook doet er schuilt gevaar op elke hoek .
Dit leed kan je niet verwerken of het paard nu wel of niet schuldig ,of de eigenaar in kwestie .
Daar krijg je je kind niet mee terug het is gebeurd en dat is al erg genoeg.
Mede ook voor de familie hoop ik dat we de reacties kunnen houden gebasseerd op wat nu bekend is niet meer en niet minder.
Een kleine lieve meid is niet meer onbegrijpelijk en onwerkelijk mijn hart gaat uit naar het gezin en de naaste familie .

BBotanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:13

idd wie zet een 8 jarig kind op een paard met een strandrit..
zowieso is een echt paard waarschijnlijk te sterk voor een 8 jarige..

maarja veel sterkte voor de nabestaande,, het paardje zal nu wel geen leven meer hebben..

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:15

Het is heel erg wat hier gebeurd is, heel veel sterkte voor de nabestaanden.

Er wordt in de media gesproken over een paard, maar in zuid-amerika/caribbean is een paard meestal niet veel hoger als een d/e pony en heel iel.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:52

Afschuwelijk wat een naar ongeluk.... ik heb zelf een dochter van 8. Wat een verdriet en ellende voor deze mensen. Een kind verliezen moet het ergste zijn wat er is. Haar ouders hebben ongetwijfeld een groot schuldgevoel en moeten daar mee zien te leven. Ik laat mijn kind ook paardrijden en als ik dit dan weer lees denk ik, waarom doe ik dat eigelijk??? Ik weet het ze kunnen ook op een andere manier een ongeluk krijgen maar dit komt even erg dichtbij.
Ik wens de nabestaanden heel veel sterkte....

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 22:00

Ik heb het ook gehoord van mensen die die mensen ook ken Boos!

Het heel erg Boos!

Ik wens de nabestaanden ook heel veel sterkte

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 22:10

Tja het is inderdaad een verschrikkelijk nachtmerrie. MAAR ik vind het nogal hypocriet en kort door de bocht van mensen om telkens te zeggen ' Wie zet er nu een 8 jarige meisje op een paard??'

Nou ja ten eerste weten we niet eens of het daadwerkelijk een paard van van min.1.60 Het had dus inderdaad een pony kunnen zijn.

Ten 2e er zijn ZOVEEL mensen die hun kinderen ff op onbekende paarden zetten. Ik kom hier zoveel fotos tegen van kinderen die 'ff' paarden uitstappen, ik maakte het ook vaak mee op mijn ouwe stal dat ze de kinderen er zo op lieten klimmen. (Ook dan zou zoiets kunnen gebeuren hoor!!) Het komt dus behoorlijk vaak voor! Want bijna elke paard ' is wel lief' volgens de eigenaren! En daarbij, ELKE paard of pony had kunnen schrikken en vandoor gaan, of dat nu de braafste van stal was of niet.

Het is alleen nogal onverantwoordelijk van de eigenaar die meteen dit paard in zet terwijl hij hem zelf net 2 weekjes kende. Maar goed dat is dus aan de EIGENAAAR!

Tja ik vind dat je inderdaad vanuit mag gaan dat je op een betrouwbare paard stapt. En mensen die niets met paarden hebben kunnen dan ook de gevaren niet weten. Hoe dan ook vind ik dus echt niet de schuld van de ouders!

notalowed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 22:37

ik mag dan niet helemaal sporen, maar is het niet de taak van de ouders dan een kind van 8 in het buitenland op een paard te laten rijden die ze amper kent cq rijd.....
als we hiero in nederland al naar buiten gaan wil je eerst toch ff de paarden proberen althans ik wel en dat laat je zien in de bak...en vandaar neem je de beslissing
Ik zelf zou niet om wat voor reden dan ook een klein kind op een paard naar buiten zetten.....
maar ja wie ben ik heb geen kinderen maar zou dat niet doen.......
sterkte voor de nabestaanden

lascolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 22:41

Wat vreselijk zeg!!

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 22:49

Nagelbijten / Gniffelen ik las het vanochtend onder het kranten lopen
Echt heel K*T voor de famillie... Ach gut

noussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 23:13

Maffehafling schreef:
ik mag dan niet helemaal sporen, maar is het niet de taak van de ouders dan een kind van 8 in het buitenland op een paard te laten rijden die ze amper kent cq rijd.....

Misschien hebben ze dat ook wel gedaan... wij waren er niet bij!
ik verbaas me er echt over hoe iedereen hier van alles uitroept... wie zet zijn kind op een paard zijn veel te sterk enz... wie zegt dat het een Echt paard was???? staat er niet bij...
en er word maar vanuit gegaan dat de ouders niks van paarden weten... staat nergens vermeld hoor!
je zal je kind verliezen en dan ook nog is ergens moeten lezen dat mensen vinden dat het je eigen schuld is... walgelijk vind ik dat!

echt verschrikkelijk dat dit gebeurd is!! ook ik wil de nabestaanden heel veel sterkte wensen!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 23:17

Volgens nu.nl komt dit meisje uit Naaldwijk.

Ik moet zeggen, ik begrijp de situatie. Vorig jaar ben ik met de dochter van een kennis in turkije gaan rijden. Zij mét cap, die had ik voor haar meegenomen. Maar het bleef link. We reden met een groep van 8 personen. Een andere vrouw had in het verleden een paard gehad en ik heb 10 jaar rijervaring. Pony's waren enorm braaf en mak en meer dan 3 passen draf hebben zij niet gedaan. Ik mocht van de eigenaar eigenlijk bijna alles doen, 500 meter vooruit galopperen en galopperen aan het strand en in het water. Dit laatste terwijl de rest aan het eten was en de paarden vast stonden. Erg netjes dus en totaal geen problemen geweest. Paarden waren gewoon braaf. Op die van mij na, maar er was aan hun al (door een turkse kennis van ons) verteld dat ik al vrij lang reed en moest ik eerst op een ander paardje. Toen ze zagen dat ik het kon mocht ik op de 'drukkere' (meer dan flink doorgalopperen was er ook niet bij Knipoog )

Was zowel voor mij als voor dat meisje een geweldige ervaring en waarschijnlijk wilde de ouders van dat meisje hetzelfde voor hun dochter.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 07:00

ik ga niet zeggen hoe en wat, maar wel dat ik de nabestaanden heel veel sterkte wil wensen met hun intense verdriet.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 09:08

Ik vind dat het er niet toe doet of de ouders het kind wel of niet op het paard hadden moeten zetten. Een ongeluk hebben ze nooit gewild. En pas als het gebeurd is realiseer je je dat het misschien niet of anders had gemoeten. Het enige wat rest voor hen is een vreselijke lege plek. En het verdriet waar ze mee verder moeten.
Dat is wat telt

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:14

Bloos! wat vreselijk zeg! Heel veel sterkte aan de nabestaanden.. Vriendjes zijn?

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:15

Wat erg voor de ouders zeg!!!
Veel sterkte voor alle nabestaanden Vriendjes zijn?