miss_jumpy schreef:ik ben het wel met crossmonster eens, een 8-jarig meisje op een paard op buitenrit, ik ben daar ook geen voorstander van. Dat een 8-jarig meisje nou les neemt op een manege, dan staat er altijd iemand de boel in de gaten te houden en te helpen en je moet ergens beginnen.
Maar op zo'n buitenrit.... tuurlijk het zullen doorgaans lieve dieren zijn maar als je 8 (of onervaren) bent is er niet veel voor nodig om van het paard te vallen. En paarden blijven levende dieren die kunnen schrikken.
Het zijn vaak de mensen die weinig van paarden afweten die hun kleine kind aan zo'n rit mee laten doen want die vertrouwen erop dat dat wel kan, ik zou zelf niet graag kleine kinderen aan zo'n rit mee laten doen om eerlijk te zijn.
Ik denk ook dat de ouders en de kleine geen rijervaring hadden, anders denk je als paardengek wel 2 keer na voor je je kind op een paard zet, deze mensen zijn er waarschijnlijk van uit gegaan dat het wel goed zat, tenslotte doet iedereen het.
Ik hoop ook dat de eigenaar vervolgd wordt en niet voor doodslag maar voor moord, tenslotte had hij als eigenaar en paardenkenner dit kunnen weten, en ik hoop dat de gene die deze man een vergunning heeft gegeven ook gestraft word.
Het land is erg afhankelijk van toerisme en ik denk ook wel dat de eigenaar aangepakt wordt, laten ze dan een daad stellen zodat dit niet meer gebeurt.
En nu maar hopen dat de eigenaar niet al te veel geld heeft anders is het een koud kunstje je zelf weer vrij te kopen.