Amazone beschuldigd van paardenkwellerij -update-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Re: Amazone beschuldigd van zware paardenkwellerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:14

Wat is dit misselijkmakend! Gelukkig wordt ze wel aangepakt.. maar in vergelijking met wat zij met die dieren overhoop heeft gehaald zal dat wel een lachtertje zijn...

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:14

Wat is haar achternaam? Die W. zegt me niet direct iets moet ik eerlijk zeggen.

Je zal je paard daar maar in goed vertrouwen hebben neegezet om te laten trainen... Huilen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:16

Triest hoor, hoop dat dit stevig aangepakt wordt. Verdrietig

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:18

neem ook aan, dat de eigenaren hun paarden snel weg zullen halen, die worden nu nog verzorgd en gelongeerd door het personeel. Zelfs als ze geen zware straf opgelegd krijgt, is haar naam (die blijkbaar niet heel goed was) voor altijd verbonden met een erg nagatieve zaak. Een opname van bijna een uur zal toch genoeg bewijs zijn, vooral in combinatie met het feit, dat dit niet de eerste keer was. helaas

fleurbartels

Re: Amazone beschuldigd van paardenkwellerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:21

Sjoert schreef:
Haha!
En de Duitsers maar wijzen naar ons Nederlanders Haha!

hahahaha ja idd!!! een paar duitse meiden staan op mijn stal rijden super goed, hoor en zijn hartikke aardig en leuk. maar altijd kritiek op de "nederlandse methode". mmm tja...

kan van de foto niet afleiden hoe hard ze wat doet nou doet. weet iemand een filmpje?

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:22

Dit is echt heel erg dat iemand zo met haar paard omgaat. Iedereen geeft zijn/haar paard wel op zijn donder. Maar het feit dat ze dit met een verborgen camera hebben gefilmd ed zegt mij al genoeg. Het zal helaas niet de eerste keer zijn, maar hopelijk wel de laatste keer!!

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:23

Kon het niet laten....kritiek over de nederlandse methode..
en kijk dan vooral bij het commentaar van TerrorMarie (de naam alleen al).http://www.reitforum.de/showthread.php?t=174598&page=4

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:23

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:24

je link doet het niet Bloos hah nu wel Knipoog

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:27

Sommige paarden moeten af en toe even aangepakt worden, maar dat hoeft niet op deze manier. Dit is gewoon te erg voor woorden....

En dan die reactie van TerrorMarie, die slaat echt alles...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:28

fijn even op je landgenoten afgeven. Alsof iedereen in t zelfde land dezelfde methode gebruikt.... Slapen

Winterpee

Heeft iemand al het filmpje te pakken? Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Leonora

getup schreef:
neem ook aan, dat de eigenaren hun paarden snel weg zullen halen, die worden nu nog verzorgd en gelongeerd door het personeel. Zelfs als ze geen zware straf opgelegd krijgt, is haar naam (die blijkbaar niet heel goed was) voor altijd verbonden met een erg nagatieve zaak. Een opname van bijna een uur zal toch genoeg bewijs zijn, vooral in combinatie met het feit, dat dit niet de eerste keer was. helaas

Bij dat goed verzorgende personeel zet ik wel mijn vraagtekens Ach gut want die weten toch al veel langer wat er aan de hand is.
Verbaas me ook wel over de verontwaardigde reacties op de foto (heb natuurlijk het filmpje nog niet gezien). Hallo, waar leven jullie? Kom dit extreme inbuigen iedere week, op iedere wedstrijd tegen. Of op de rijvereniging of bij een trainingsstal. Dergelijke combinaties hebben van die paarden die met veel bombarie door de baan gaan en jawel, bijna alle jury's trappen daar weer in en zetten zo'n combinatie aan kop.
In het boekje voor instructeurs staat helemaal vooraan:
"niet met geweld en kracht, maar door geduld en zacht, wordt het meeste resultaat verkregen"

helemaal mijn motto Pling
maar helaas niet meer van deze tijd Verdrietig

misschien eens een idee om met zn allen foto's te gaan maken op het losrijterrein en plaatjes te gaan schieten van iemand die structureel is zijn paard aan het mangelen en deze in een bepaald topic op Bokt zetten.

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:29

zulke mensen moeten ze precies het zelfde aandoen, even lekker dubbel vouwen een paar flinke stokslagen op d'r rug en de rest van haar leven opsluiten en nooit meer een dier aan laten raken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:29

Nu de andere tienduizenden nog filmen nog die hun paarden kwellen. Het is heel mooi dat een zo´n dame wordt gepakt, maar kom nou toch dit is orde van de dag. Op elke pensionstal vind je wel een stel mensen die graag trekken, schoppen en slaan, ongeacht welke methode ze aanhangen of in welk discipline ze zich begeven. Men zou standaard camera´s in rijbanen moeten hebben. Vork

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:31

punky schreef:
Kon het niet laten....kritiek over de nederlandse methode..
en kijk dan vooral bij het commentaar van TerrorMarie (de naam alleen al).http://www.reitforum.de/showthread.php?t=174598&page=4

ongeloofelijk (mijn duits is nicht zu gut aber ich begrijp de grote lijn).
Ik krijg van een duitse dame les (Petra Rosler) en haar mening is dat de meeste nedelanders beter kunnen rijden en beter paard gevoel hebben. (dit is tussen ons, aangezien het best arrogant klinkt Knipoog

maar goed deze topic gaat niet over duitsers v. hollanders.

topsport blijft moeilijk (bijv. doping wielrensport). zeker wanneer er paarden bij betrokken zijn. all about the money.
zeer goede vooruitgang dat ruiters meer in opspraak komen en worden aangeklaagd!
Laatst bijgewerkt door fleurbartels op 25-07-07 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:32

nou ik zou het liever niet willen zien Bloos bij ons op stal ook joh pff af en toe heb al meerdere keren mensen aangesproken met de vraag waar ze in gods naam mee bezig zijn Boos! Verdrietig

En tuurlijk ik rij ook zeker niet perfect en heb vorige week ook nog mn paard geslagen waar ik erge spijt van heb... maar sommige die het zelf al helemaal niet snappen hoe moet zo n paard het dan begrijpen Bloos

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:33

punky schreef:

Citaat:
Du, ich WOHNE in Holland und kann mir die Auswirkungen hier jeden Tag genauestens betrachten!!!!!!!! Du glaubst garnicht was ich hier zu sehen bekomme. Ob bei mir im Stall, in anderen Ställen, auf Tunieren.... seitdem weiß ich die "deutsche" Reitweise (also die Art des umgangs/ reitens) mehr zu schätzen!! Die breite Masse an Reitern ist in Deutschland weitaus humaner und freundlicher zu den Pferden als die breite Masse hier. Was hier (ÜBERALL!!!!) abgeht ist unfassbar....

Haha! Haha!

steinstein

Ben erg benieuwd hoe het afloopt.
Destijds (jaren terug) is er ook een duitser gefilmd hoe hij de paarden hoger liet springen op een gruwelijke manier, maar hij zit nog steeds in de topsport.
Laatst bijgewerkt door steinstein op 25-07-07 11:44, in het totaal 3 keer bewerkt

Sjoert

fleurbartels schreef:
Ik krijg van een duitse dame les (Petra Rosler) en haar mening is dat de meeste nedelanders beter kunnen rijden en beter paard gevoel hebben. (dit is tussen ons, aangezien het best arrogant klinkt Knipoog

Tussen ons?
60.000 mensen die dagelijks de voorpagina lezen en jij hebt het over "tussen ons" Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 11:34

Ik moet zeggen dat ik het wel weer walgelijk vind dat gelijk het gehele Nederlandse A-kader er weer mee wordt vergeleken op dat Duitse forum

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:35

Sjoert schreef:
fleurbartels schreef:

Tussen ons?
60.000 mensen die dagelijks de voorpagina lezen en jij hebt het over "tussen ons" Haha!

was als sarcastisch grapje bedoeld Knipoog snappie

Lientje

Re: Amazone beschuldigd van paardenkwellerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:36

Liezel1 schreef:
ik ben toch wel benieuwd naar die video eerlijk gezegd....
op die foto is iets te zien wat echt niet door de beugel kan, maar wel kan worden afgedaan als "momentopname" en waar ze waarschijnlijk wel mee weg zal komen...
er zijn wel meer ruiters die soms de tanden van hun paarden "flossen", goed is het niet, maar ik vrees dat dat er een smoes aan te breien valt....

Ja dat dacht ik dus ookal. Ik denk dat je bij vele ruiters wel eens zoiets op foto kan zetten. Dus is het te hopen dat ze er niet aan onderuit komt als zijnde een momentopname. Ik heb trouwens ook wel eens zo een foto's van Anky zien passeren hoor. Deze dingen kunnen niet door de beugel vind ik.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:39

wat vreselijk zeg voor het paard!

echt een teken van tsja.. (on)macht?

vreselijk gewoon!

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:40

Wat een misselijk beeld geeft dit. Zeker frustraties van dr omdat het haar niet op de juiste manier lukt. Jammer weer.