Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Dagie schreef:Een paard dat tonnen waard is verspil je niet voor 1 wedstrijd, zeker niet de eventingruiters die hebben het al moeilijk genoeg om een egt toppaard te vinden, die zetten daar egt hun paard niet voor op het spel
Citaat:De uitspraak concludeerde dat het gedrag van Amy Tryon tijdens het einde van de cross-country getuigde van mishandeling en tegen de regels van de FEi in gaat. Het paard was doodop en gewond, maar Tryon bleef door rijden, terwijl zij de kans had om het paard terug te trekken. Volgens het tribunaal is het echter wel zo dat Amy Tryon waarschijnlijk niet heeft doorgehad dat het paard gewond was, totdat ze uiteindelijk stil stonden. Toch vinden zij dat het wel degelijk mishandeling is, omdat het paard overduidelijk moe leek te zijn.
FloortjeM schreef:Ze heeft echt niet gedacht: ik rij de cross lekker met mijn paard op 3 benen uit en dan win ik. Ze heeft al wel eens vaker een cross gereden en weet dus dat ze met een kreupel paard niet door de vetcheck komt. Ze moet dus gedacht hebben dat hij zijn ritme hervond na het verstappen. Wij zitten nu lekker naar een filmpje te kijken en de beste stuurlui aan wal te spelen, maar wij waren daar niet, zaten niet op dat paard, kennen dat paard niet en voelen niet wat zij toen voelde.
Wat apple zegt: inschattingsfout die nu heel naar uitpakt, zowel voor het paard als ook voor haar, want die 2 maanden zijn - schat ik zomaar in - voor haar minder naar dan het rotgevoel dat ze eraan overhoudt dat dat paard onder haar kapot ging en dat niet overleefde.
russel schreef:Ik ben van mening als je op dergelijk nivo traint dan ben je een team en dan voel je je paard aan. Ik denk dat de eerzucht van de amazone te groot was. Je voelt of je paard zijn tank leeg is, ook al trekt hij aan op een hindernis. Juist dat soort paarden hou je in de gaten. Die gaan er voor en die rennen zich dood. Daar train je op en dan moet je sportief zijn als je paard zich voor 200% voor je inzet je ook zegt, vandaag gaat het niet, jammer maar het is genoeg geweest.
Dat verstappen kan nl wel degelijk het gevolg zijn van vermoeidheid.
corine1981 schreef:Het paard verstapt zich lelijk, loopt daarna ongeveer op 3 benen, geen enkele correcte pas meer die ertussen zat. Continu changeren, terugvallen en ze drijft maar door. Huppatee, nog eens over de hindernis en dan maar eens kijken wat er nu aan de hand was.
Sorry hoor, maar dit voel je nog zonder rij-ervaring, adrenaline of niet, je wilt je paard toch niet in de vernieling hebben... Er is ook nog zoiets als gezond verstand.
Joscaa schreef:En het is niet meteen na de hindernis dat ze stopt, ze galopeerd nog een aardig stukje door.
Maar toch, dat voel je wel hoor, of hij nou wel of niet aangetrokken word, wel of niet door galopeerd, kreupel is hij en dat is duidelijk te zien!
mijnelmo schreef:belachelijk!dit word een topamazone genoemd!
diep triest, ze had gewoon veel eerder moeten stoppen, het is duidelijk te zien (laat staan te voelen) dat het paard ergens last van had, dan stop je p**verdorie toch! en idd dan ook nog een eindje doorgalopperen... jeetje. gewoon nooit meer op een paard laten!
ze moet zich heeeeeeeeeel diep schamen!!! een beetje ruiter kent zijn paard...