’Geen tredmolen maar gehaktmolen’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: ’Geen tredmolen maar gehaktmolen’

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:59

runningkawa schreef:
nogmaals, wat jij thuis doet, moet je zelf weten
Maar op de plek van een ander vind ik wel dat je ze bij je moet houden Lachen

Dat is ook zo!
Ben ik ook helemaal met je eens...

*Gaat nu even verder dochter eten geven! Knipoog *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:00

ja dat zijn van die dingen die verschrikkelijk zijn, zijn niet te voorkomen.
Maar daar vind ik dit voorval niet onder vallen.
Stikken doe je niet in een sec.

zo ook bijv appels door een ruit, toch de wei in willen lopen omdat de ouders binnen zitten te kletsen, dat is geen sec werk, maar gewoon dingen uitvreten omdat je weet dat je ouders toch niet opletten

kiolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:54

Het kereltje is met het touwtje van zijn jas in het mechanisme blijven zitten van de tredmolen. Het volgende kind blijft met touwtje van de jas tussen de deuren van de trein of autobus zitten.
Het schijnt vaker gebeurd te zijn. ik zou de kleding fabrikant de schuld geven

kiolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:56

Neemt niet weg dat het verschrikkelijk is wat er gebeurd is en iedereen moet daar mee verder leven.

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 14:58

LDRD schreef:
Ben ik de enige die zich stoort aan de titel van dit topic? Vind het nogal ongepast Boos! .

het was de titel van het krantebericht in het AD, vandaar

zeldzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:00

En is het een tredmolen of een stapmolen?

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:21

Jeetje......... Ik vind het echt heel erg voor die ouders hoor, maar om nu alle stapmolens maar te verbieden???

Wat te denken van dat kind wat bleef haken met het touwtje van haar capuchon op een glijbaan en zich zo heeft opgehangen?? Of het incident waarbij een kind zich ophing aan een fietshelm???

Kinderen horen door hun ouders in de gaten te worden gehouden. En ja, soms is er even een seconde van onoplettendheid nodig om een ramp te laten gebeuren. Maar om dan de schuld te schuiven op een tredmolen, glijbaan, fietshelm...... Dan kun je wel beginnen om alle sloten, vijvers, zwembaden en kanalen te dempen. Alle fietsen, auto's, brommers en motoren verbieden. Alle speeltoestellen weghalen..... Met andere woorden, onbegonnen werk toch......

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:25

Wat ik ook een beetje apart vind, dat als het kindje vast kwam te zitten door het touwtje (geen kabel dus) en die moeder hield hem vast.
Waarom trok ze die jas dan niet stuk?
Geen enkele volwassene is zo zwak dat ze een stuk kleding niet aan stukken kunnen scheuren, zeker geen kinderjas.

Was die moeder soms zo erg in paniek dat ze niet meer nadacht?

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:22

En waarom een verbod op molens? en niet op capuchontouwtjes?

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:25

Misschien was het een jas van een heel duur merk ofzo. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:25

BitchyWitchy schreef:
Jeetje......... Ik vind het echt heel erg voor die ouders hoor, maar om nu alle stapmolens maar te verbieden???

Wat te denken van dat kind wat bleef haken met het touwtje van haar capuchon op een glijbaan en zich zo heeft opgehangen?? Of het incident waarbij een kind zich ophing aan een fietshelm???

Kinderen horen door hun ouders in de gaten te worden gehouden. En ja, soms is er even een seconde van onoplettendheid nodig om een ramp te laten gebeuren. Maar om dan de schuld te schuiven op een tredmolen, glijbaan, fietshelm...... Dan kun je wel beginnen om alle sloten, vijvers, zwembaden en kanalen te dempen. Alle fietsen, auto's, brommers en motoren verbieden. Alle speeltoestellen weghalen..... Met andere woorden, onbegonnen werk toch......

misschien is het eenvoudiger om kinderen te verbieden Tong uitsteken Clown

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:44

Oei kawa, nu ga je op glad ijs Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:46

Ik hoop dat de mensen de smileys lezen...anders niet mijn probleem

Maar als je ziet wat er allemaal gevaarlijk is voor kids is dat misschien wel handiger Tong uitsteken

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:52

Bah wat zijn we toch weer slecht. Clown

Gewoon onszelf klonen, zitten we alleen als volwassenen eventjes in kinderverpakking, maar in iedergeval weten we dan al wat gevaarlijk is en wat niet. Haha!

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:55

heeft iemand toevallig nog een foto daarvan? van die stapmolen?>

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:56

hele vreemd dat het nu ineens ana de stapmolen ligt. net of dat kinderspeelgoed is... Verward
ik ben eens met de mensen hier die zeggen dat ouders kun kids in de gaten moeten houden. ongelukken gebeuren, en zijn heel naar (vooral deze), maar het heet niet voor niks een ongeluk.
verbieden van stapmolens is kul; kun je lales wel gaan verbieden. ben gister nog van de trap gevallen; zullen we die ook maar afschaffen dan? Tong uitsteken

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:29

Dat is de reden dat ik gelijkvloers woon dierfysio Haha!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 21:23

ik denk dat dit een eindeloze discussie is. Ik ken alleen maar ouders met kinderen die zoiets noooooooooooooooooooit zouden doen ( Clown Clown ) en die van mening zijn dat kinderen tegenwoordig niets meer mogen "want mensen zijn zo onverdraagzaam tov kinderen" .... tsja hoe zou dat komen...

Maargoed, ouders zien dit nooit in, en kinderlozen hebben geen recht van spreken "want die weten niet hoe het is". Tsja dan ben je snel uitgediscussieerd he Vork

Ik haalde dit vroeger trouwens ook niet in mijn hoofd hoor, heb best kattekwaad uitgehaald maar was dan dus idd bang voor mijn moeder, niet voor de politie Tong uitsteken het is heel erg dat dit gebeurd is, maar de verantwoording ligt toch echt gewoon bij de ouders... hopelijk triggert dit ouders om hun kroost beter in de gaten te houden, maar ik ben bang van niet..

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 21:47

runningkawa schreef:
BitchyWitchy schreef:

misschien is het eenvoudiger om kinderen te verbieden Tong uitsteken Clown

ROFL ROFL ROFL

Ja, kinderen kunnen soms heeeeeeeeeel gevaarlijk zijn, ze moorden soms hele schoolklassen uit!!! ROFL ROFL ROFL ROFL

sgwrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:19

verschrikkelijk dat dit soort dingen gebeuren maar om nu alle stapmolens te verbieden lijkt me een beetje overdreven.

blondje053

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:27

wij hebben sinds kort ook een stapmolen,hij moet nog in elkaar worden gezet wegens emigratie en ligt nu nog in stukken.Maar ik vindt dat je stapmolens niet kunt verbieden.Op de manege in NL waar ik stage heb gelopen hadden we er ook 1. Het was een manege waar veel kinderen lessen. Maar er kwam geen kind bij de stapmolen en hij werd ook niet door kinderen aangezet.alleen door personeel. Om stapmolens te verbieden door dit tragische ongeluk vind ik overdreven. Misschien kun je de knoppen voor het bedienen van dit apparaat zo maken dat kinderen er niet bij kunnen komen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:06

Ik vind het ook wel erg voor wat er gebeurd is, maar een ongeluk zit in een klein hoekje. En zeker met kinderen. Maar waarom heeft de moeder niet opgelet? Vooral als je bij paarden in de buurt bent vind ik het wel belangrijk dat je goed op je kinderen let...
Maar goed, om nou die tredmolens gelijk te willen verbieden Verward

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 12:30

tja heel veel ongelukken hadden voorkomen kunnen worden.
zo knipte mijn moeder vroeger standaard de touwtjes van mijn jasjes af enzo.. ik was nogal een kluns dus dat was erg verstandig van haar. verder is er zo te lezen niet heel adequaat gereageerd toen de jongen eenmaal vast kwam te zitten.
en had het beter geweest als de stapmolen of in ieder geval de stopknop geblokkeerd of minder toegankelijk had geweest.
en is een manege idd geen speeltuin.

maar ja.. achteraf kijk je de koe in de kont

al met al is het gewoon heel triest wat er gebeurd is

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 22:10

Vanavond SBS6 om 22.30 bij Hart van Nederland de vader! Ben benieuwd of hij nog wat te melden heeft.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 22:49

Vertel wat hij zei, ik kan niet kijken! Koe