Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Maysie schreef:Ik vind het VER onder de prijs die hij zou moeten betalen. En waarom:
Omdat het simpel zat zijn paarden zijn. Of ze nou voor handel/ verkoop/ slacht of wat dan ook zijn het zijn opdat moment zijn paarden.
Dan moet je je paarden maar naar een hoger gelegen gebied leiden. Maar wat daar is gebeurd vind ik schandalig. Ik heb toen gezien vanaf de
dijk hoe ze uit hun benarde positie bevrijd werden en het kadaver nog op 1 van de verhogingen, ronduit verschrikkelijk! De jonge beesten en
drachtige merrie's die erbij liepen verschrikkelijk. Ik (persoonlijk dan) vind het ongelovelijk nalatig. Er zijn dieren gestorven door de nalatigheid
van de eigenaar zo simpel zie ik het.
Je hebt een bedrijf en daar heb je dieren dan heb je de verantwoordelijkheid om daar / die zo goed mogelijk te verzorgen. En wil/ kan iemand
dat niet aan en er (volgens mij) eerder op aangesproken is dan moeten die paarden daar weggehaald worden. Punt uit.
Maar zo zie ik het.
sigrid1182 schreef:nee , jij hebt de wijsheid in pacht, dat weten we nu wel...
Diesel54 schreef:Ik had mezelf zo voorgenomen om mijn mond te houden, maar het lukt me niet meer.
Ik wordt echt GEK van al die niet onderbouwde meningen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zeg nou gewoon niets als je geen idee hebt hoe de vork in de steel zit!
sigrid1182 schreef:Of heb je alleen maar wat populair op de dijk omgestapt afgelopen winter
Diesel54 schreef:Ik had mezelf zo voorgenomen om mijn mond te houden, maar het lukt me niet meer.
Ik wordt echt GEK van al die niet onderbouwde meningen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zeg nou gewoon niets als je geen idee hebt hoe de vork in de steel zit!
Citaat:FERWERT - In het conflict over de kosten van de redding vorig jaar van de ‘dobbepaarden' bij Marrum zal een intermediair worden ingeschakeld. Eigenaar Piet Lootsma van de paarden moet volgens Ferwerderadiel €7500 betalen voor de opvang en verzorging van de paarden. Maar daar voelt Lootsma helemaal niets voor. De raadscommissie, die de kwestie donderdagavond behandelde, stelde unaniem voor dan maar een bemiddelaar aan te wijzen. Lootsma is bereid aan deze oplossing mee te werken.
De veeboer vindt dat hij niet hoeft te betalen voor opvang, die door de gemeente was geregeld. Zelf had hij die bewuste nacht al andere opvang voor zijn paarden op het oog. Ook heeft hij al €1600 betaalt voor de spuitjes die de paarden kregen van veearts Marten de Vries. De verdeling van de kosten moet wel redelijk blijven, stelt Lootsma. Dat vonden ook de leden van de raadscommissie. Wellicht kan een bemiddelaar tot een verdeling van de kosten komen die voor alle partijen acceptabel is.
De raadscommissie was in meerderheid sterk gekant tegen meer regelgeving voor het gebied, zoals burgemeester en wethouders willen. Dat er een meldingsplicht voor buitendijkse paarden moet komen in de politieverordening ging de fracties veel te ver. Praktische oplossingen zoals binnendijkse opvanggebieden en hoogwatervluchtplaatsen hebben de voorkeur
Sjoert schreef:Rubbish; als je geheimhoudingsplicht hebt, moet je er ook niet over beginnen
djuno schreef:waarom niet? Zij heeft ook nog een persoonlijke mening en probeert zo goed zij kan andere onwaarheden tegen te gaan..dit uit belang voor de paarden.
De meesten hier oordelen/praten over zaken die wij via hier of de t.v. lezen/zien...sommige oordelen/praten omdat ze in de verte hebben staan kijken....sommige oordelen/praten omdat ze er dagenlang pal naast stonden.
Deze laatste vertellen imo de waarheid...al dan niet onderbouwd!
guenivere schreef:Alle paarden die van de dobbe kwamen zijn niet behandeld alleen die laatste die aan wal kwam heeft een paar spuiten gehad, toen was die er ook al niet meer. Een groot deel was al dood voordat die behandeld kon worden.
En zijn nog een paar behandeld voor longontsteking wat antibiotica sneeen in de benen is verder niets aan gedaan, en ze hebben ook lang genoeg in het zoute water gestaan dus besmetting was er niet echt meer.
sigrid1182 schreef:ik doe dit maar niet per PB, want ja, dan wis je je bericht voordat het mij bereikt......
katiavl schreef:En wie gaat die dan betalen? Belastingsgeld?
liannes schreef:Wat zijn we lekker kinderachtig bezig met zn allen,
Typisch bokt, lekker schrijven, en ons als kleine kinderen gedragen.
Marijkeeee schreef:liannes schreef:Wat zijn we lekker kinderachtig bezig met zn allen,
Typisch bokt, lekker schrijven, en ons als kleine kinderen gedragen.
HELEMAAL MEE EENS !!!!!!!!!!
vind het veelste makkelijk om eem mening te geven over iets waar je misschien alleen maar dingen van heb gehoord... misschien weten sommige ook wel hoe het echt zit
wat voor zin heeft deze discussie uiteindelijk...