Weer paarden ingesloten in hoog water

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arabierlover

Re: Weer paarden ingesloten in hoog water

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:34

ja het is ook goed,
en ik begrijp het ook wel Knipoog
maar dat viel mij zozeer even op
ik bedoel het ook niet kwaadschiks hoor.
ik lees het ook wel goed daar niet van,
maar het gaat mij er nu om dat ik jou kant ook heel goed snap en die van vele andere Knipoog

arabierlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:35

ja het is ook goed,
en ik begrijp het ook wel Knipoog
maar dat viel mij zozeer even op
ik bedoel het ook niet kwaadschiks hoor.
ik lees het ook wel goed daar niet van,maar ik snapte het niet helemaal in het begin.
maar het gaat mij er nu om dat ik jou kant ook heel goed snap en die van vele andere Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:39

Is goed hoor wijffie!
No hard feelings.

Ik reageer zelf ook om de reden dat we nu zelf twee jaar een boerderijtje met pesnionstalling hebben en buitenaf wonen.

Ben door mijn ervaring met de werkzaamheden hier- en door de boerenburen- erg veel repsect gaan krijgen voor die mensen.

Sterker nog- soms zijn het halve biologen en veeartsen!
En de meesten houden veel van hun dieren en zetten hun welzijn op de eerste plaats. het is uiteraard ook hun inkomstenbron.

Zelf hebben we een paard gehad die uit zichzelf in de waterbak (crosshindernis) ging staan, die vond het heerlijk er in te stampen, ongeacht het weer.

En die doet dat vrijwillig, hoor! We zaten er dan niet eens op! Die was vrij diep.

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:34

vroeger waren er geen weer alarms dat is van de laatste paar jaar,dus jullie willen hier dat die boeren bij elke weersalarm of waarschuwing dat al die boeren daar hun vee weg halen??? terwijl er meestal niks aan het handje is

ook gaat het in dit geval niet om dezelfde boer maar een andere boer..... er hebben wel 50 boeren daar zomer weide

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:42

De meeste boeren weten echt wel waar ze mee bezig zijn. Ik denk dat zij meer verstand hebben van paarden dan menig bokker hier.
Natuurlijk is het niet leuk voor die paarden dat ze in het water staan maar dat gebeurt wel vaker. Vorig jaar van Marrum was natuurlijk wel extreem, zo hoog zal het ook niet vaak staan. Gelukkig staan ze nu weer op het droge.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:43

Wat zielig ik vindt echt dat ze er wat aan moeten veranderen.
Wel hoorde ik al dat de mensen daar al mee bezig zijn

arabierlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:54

ik denk ook indd wel dat die boeren wel weten wat ze doen
vooral nu ik net verstandig het topic heb bekeken,
zo zielig is het niet,kijk als de paarden echt onder water komen dan zou ik pas zeggen dat het zielig is,
de boeren doen indd ook hun best,en ik begrijp ze ok heel goed,
ze kunnen ook inderdaad niet zomaar die paarden 1 2 3 van het land afhalen terwijl het zeikt van de regen,

en Ierland , ik vindt ook wel dat jij gelijk had Knipoog
vooral als jij er zelf natuurlijk ook met die boeren te maken heb,

mijn paard vindt het opzicht zelf ook niet erg om in de regen te staan,maar wordt het teveel gaat die toch wel staan te bibberen en doe ik hem naar binnen , ik heb hem trouwens wel het liefst 24 upd buiten staan hoor Knipoog

maar goed,
groetjes

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 09:48

Als mensen aan de kust wonen en dieren achter de kwelders hebben te lopen kunnen ze weten wat voor risico's ze lopen.
Ze kunnen weten dat de natuur niet te sturen is en zeker water niet.
Ze hoefen niet af te gaan op een weeralarm want ze weten meestal wel wat er komt als ze naar buiten kijken.
Zwaar weer kan altijd voorkomen dus ook in deze tijd.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:05

Ik weet niet of jij het topic hebt doorgelezen, maar om nou 60 paarden en 40 vinken te vervoeren lijkt mij niet echt makkelijk in zo'n korte tijd.. De boer woont er ook een behoorlijk eind vandaan, die is al een halfuur bezig met de heenreis op de trekker meende ik gelezen te hebben.. En om dan al die dieren te moeten verplaatsen lijkt mij in dit geval geen optie..

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:30

Je weet van te voren dat je een risico neemt als je dieren in de kwelders stalt.
Met de natuur valt niet te spotten.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:38

Ik zou eerst maar eens gaan kijken wat voor een plek ze daar hebben, vanaf je computer kan je dat niet beoordelen vind ik.. daarbij, het is juni en wie verwacht zoiets nou om deze tijd?
De periode dat ze daar mogen staan is al ingegaan, er vanuitgaande dat het nu 'veilig' is voor het vee dat daar staat.. Dit was gewoon sneu, maar zo erg is het toch ook weer niet afgelopen? Het water was na een halfuur alweer gezakt..
Misschien dat je eerst het topic even door kunt lezen, dan snap je alles denk ik wel wat beter Knipoog

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:51

Aangezien ik al heel wat jaren heb meegemaakt aangaande de kwelders denk ik dat sommige mensen er vrij eenvoudig over denken.
Veilig is het nooit in de kwelders ook dat weet ik uit ervaring.
Deze ervaring heb ik niet opgedaan achter het scherm maar ter plaatse Clown

degoudenhoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 13:12

Piaffe schreef:
Zijn dit paarden van het opfokbedrijf in Blija?

Beetje laat met een reactie op dit topic. Ik ben de eigenaar van het opfokbedrijf in Blija (http://www.degoudenhoep.nl) waar je het over hebt. Ik kan jullie meedelen dat wij de paarden al 2 dagen voordat ze dit weer voorspelden uit het gebied hebben gehaald wat eventueel onder water zou komen te staan. Wanneer je het weer en de weerberichten een beetje in de gaten houdt kun je hier hier makkelijk op inspelen, ook vorig jaar november hadden wij de paarden al 5 dagen binnen te staan toen het in Marrum mis ging. Wij fokken elk jaar ongeveer 150 andermans paarden op, ons insziens moet je hier dan minstens zo goed op passen dan op je eigen paarden!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 13:22

Het zal zo'n vaart niet lopen, hoor! Vind het allemaal een beetje overdone, Sinds het gedoe rond de paarden in Marrum wordt er nu elke keer bericht gemaakt van hoog water.
Daarvoor schijnt dit ook vaak aan de orde te zijn geweest, was er niks aan de hand, werden er geen berichten van gemaakt, en was eingelijk ook niks aan de hand.

Waarvoor dit drama?...

degoudenhoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 13:38

detour schreef:
Waarvoor dit drama?...

Inderdaad, maar door al deze mediahype heeft dit ons bedrijf wel klanten gekost terwijl we er niets mee hebben te maken. Men associeert kwelders nu alleen nog maar met de verdonken paarden in Marrum.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 16:38

Ja, dat is nou precies wat ik bedoel, alle paarden zouden meteen verzuipen als ze nog eens in een kwelder staan met water!
Wat een onzin.
vervelend voor je bedrjif trouwens!