Bioscoopfilm over paardendrama Marrum

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

assie

Re: Bioscoopfilm over paardendrama Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:01

Uthrick schreef:
Ik heb het over WAAR GEBEURDE verhalen die heftig zijn en een boodschap naar de maatschappij hebben, zoals de vuurwerkram in Enschede en geen explosie in een actiefilm.

Da's waarschijnlijk het verschil, ik gok zomaar dat er helemaal geen maatschappelijk boodschap in deze film gaat zitten (niet als hoofddoel iig), maar dat het een erg leuk penny-meisjes-verhaal gaat worden.
En toevallig houd ik wel van die kleffe penny-meisjes-films, vroeger spaarde ik ook al My Little Pony's en ik ben nog steeds Disney-fan, dus ik denk dat ik wel ga kijken.
Overigens wel een geweldige reclamestunt dit Tong uitsteken Er wordt nu al zoveel over de film gepraat dat veel mensen er heen zullen gaan uit pure nieuwsgierigheid (net als ik Knipoog )

eve_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:06

ik ben heel benieuwd hoe ze hier een film van willen maken. ik snap dat er allemaal life beelden in komen maar ik denk niet dat die 2 uur zullen duren. ik denk dat ze er nog een hele kluif aan zullen hebben om hier allemaal dingen om heen te gaan bedenken. ik denk dat een documentaire hier eigenlijk wel gepaster zou zijn en misschien is die dan ook nog wel intressanter omdat je dan ook de echte redders ziet en geen acteurs. maar goed. ik ben benieuwd wat ze er van zullen maken en ik ga hem denk ik ook wel zien al is het maar uit nieuwsgierigheid! Tong uitsteken

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:13

Oe, ik krijg me toch een ingeving!

Het is gewoon een verhaal over een paardengekmeisje en dan verwerken ze het waargebeurde stuk erin als een soort tv-uitzending.
Of als een droom.
Ofzoiets. Ik moet het nog even precies uitwerken hoor Haha!

aliluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 23:18

supertinkie schreef:
aliluck schreef:
Ik vind het een beetje overdreven en die boer wordt ook nog is even weer in de kijkers gezet hoe die z'n paarden heeft verwaarloosd hij zal het ook wel niet voor de lol hebben gedaan altans dat kan ik me niet voorstellen

Nu wil ik me er niet te veel mee bemoeien maar deze boer verwaarloosd zijn paarden niet.

Nee oke verwaarlozen is misschien een beetje cru gezegd, maar hij was er wel voor gewaarschuwd dat hij de paarden er beter weg kon halen (tenminste dat was op et nieuws) en ik vind inwezen dat hij hier al genoeg voor is gestraft door alles wat er bij kwam kijken.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 23:56

Wat mooi dat er een film over gemaakt word!!
Ga zeker kijken, gewapend met een pak zakdoeken want ik hou het vast niet droog Haha!
vond het zo'n ontroerend moment, toen de 1e paarden van het eilandje af het water in liepen
gevolgd door de rest... Cool

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 14:41

Het was zeker een mooi moment, en dappere meiden, daar dat die meiden hun leven waagden slaat ook nergens op, hoor! Het was zeker verboden terrein geweest als het levensbedreigend zou zijn geweest voor mensen op dat moment; zo mega-betrokken is de regering nou ook weer niet als het gaat om dieren; daarvoor zetten ze geen mensenlevens op het spel. Daar geloof ik eerljik gezegd- niks van.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 15:36

Ierland schreef:
Het was zeker een mooi moment, en dappere meiden, daar dat die meiden hun leven waagden slaat ook nergens op, hoor! Het was zeker verboden terrein geweest als het levensbedreigend zou zijn geweest voor mensen op dat moment; zo mega-betrokken is de regering nou ook weer niet als het gaat om dieren; daarvoor zetten ze geen mensenlevens op het spel. Daar geloof ik eerljik gezegd- niks van.

Wil nie veel zegge hoor, maar toen wij die paarde daar weg haalden was er een pad uitgezet, als je buite dat pad kwam lag er overal prikkeldraad in sloten staken allemaal metalen dingen uit enzo. En als je van je paard gevallen was en een kudde van 200 paarden over je heen denderd. Maar goed de meeste nederlands zijn voor zulke dingen toch veel te nuchter. Ieder zijn eigen mening hier over en nu weer ontopic.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 15:58

Nuchter in welke zin?.. En dat prikkeldraad is gevaarlijk voor je paard, dat is waar; maar werd dan niet eerst gecheckt voordat jullie de stap waagden voor je de paarden ging redden? Nogmaals; echt een gave actie, hoor, no offense! Maar vond je het zelf dan levensgevaarlijk?!?

Als NL heel nuchter was, was er vast geen filmbudget opzij gezet voor deze redding!

Ben benieuwd of er ook een film over Bokito komt Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 16:00

Wat ik me nu dus (misschien heel onnozel, hoor) afvraag: hebben jullie dus een bewust risico genomen de eigen paarden te verwonden om de hele kudde te redden?...

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 04:08

Ik denk eigenlijk niet dat het een bioscoop film wordt, maar gewoon een RTL zaterdag middag film Ja Maar wel grappig Ja

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 08:48

Als je tussen die afzetting bleef dan kon er niks gebeuren, en zat risico voor jezelf en voor je paard tussen. Wij konden het niet aanzien dat die beesten daar zo zwak stonden. En hebben gewoon dat risico genomen. Een kwestie van vertrouwen op je paard, en het paard op jou.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 10:28

Ierland schreef:
Wat ik me nu dus (misschien heel onnozel, hoor) afvraag: hebben jullie dus een bewust risico genomen de eigen paarden te verwonden om de hele kudde te redden?...

Kijk, nú wordt het interessant.

Het was óf riskant en de 'helden' hebben hun eigen paarden waar zíj verantwoordelijk voor zijn bewust in dat gevaar gebracht óf het was een storm in een glas water.

Vraag me ook af hoe je een dergelijk film kan maken zonder weer een grote groep paarden in de stress te helpen.

Verder en in algemene zin helemaal top natuurlijk dat mensen hulpvaardig zijn OK dan!

Maarrrrrrrrrrrr..... vanmorgen heb ik een geit van de achterbuurman 'gered'. Met gevaar voor eigen leven een helling vol rolkeien en wilde braamstruiken afgedaald, de in paniek met de lange scherpe horens gevaarlijk om zich heen maaiende geit losgemaakt en weer mee omhoog geklauterd. Waar gebeurd maar Gestoord om daar meer van te maken dan simpel en normaal 'goed naborschap'.

Tot slot lijkt míj dat AL het geld wat hieraan verdiend gaat worden mooi naar een paardenrusthuis kan.
Beetje erg zielig namelijk als er amusementsbazen hun liefjes in een nog dikkere auto kunnen laten gaan rijden van dit paardenleed.

HC

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 10:55

idd!

Ik denk nl dat er iedere dag reddingsacties gebeuren, maar omdat dit iets bijzonders was qua onderwerp en sensatie, komt er een film...

Ik denk serieus dat vertrouwen soms niet genoeg is in je paard en vice versa; je zou jezelf toch voor je kop slaan als je je eigen paard in de prak rijdt omdat er anderen geholpen moeten worden. Vertrouwen klinkt mooi maar dit is toch geen Penny-verhaal of i.d.?...

Het is denk ik maar net waar je voor kiest...

MIsschien kunnen ze wel een "One flew over the Coockoo's nest"parodie of i.d. maken van die vrouw die Bokito opnaaide! Haha!

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 22:10

Ierland schreef:
idd!
of i.d. maken van die vrouw die Bokito opnaaide! Haha!

ohhhh, maar die film komt er ook nog wel, Bokito the Movie en hij mag mee naar de première
Tong uitsteken Knipoog

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 22:11

De moderne versie van King Kong... (hij greep wel een vrouw, maar was denk ik zo boos omdat hij het Empire State Building niet kon vinden (daar zat hij toch op?:P )).

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 22:16

Ja dat is 'm
hier laten ze 'm gewoon de euromast opgaan!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 22:20

nou, al dat commentaar kan mij mooi niks schelen, als die film uitkomt (als het bioscoop film wordt dan) dan is het voor mij een reden om voor 1 keer eens naar de bios te gaan!
vind het hartstikke leuk dat het verfilmt wordt, en ik denk heus niet dat ze paarden in gevaar gaan brengen of zoiets, alsof je even weer een kwelder onder kan laten lopen Tong uitsteken
nee, ik vertrouw erop dat alles met de dieren, onder goede begeleiding gaat!
en kan niet wachten tot de film er is Lachen
echt zo gaaf dat de echte meiden die de paarden gehaald hebben, erin meedoen, super!!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:18

Nou, laten we dan maar hopen dat er zo weinig mogelijk stress veroorzaakt wordt tijdens de opnames van de film; de paarden vragen er tesnlotte niet om; nee hoor- de mensen hebben weer wat verzonnen en moet het maar gebeuren. Ben benieuwd!..

King Kong was een mannetje he? Anders zou dat nog een mogelijk concept zijn: "Bokito en King Kong in Rotterdam- verderf alom".

Dan klimmen ze de euromast op, maken jonkies (wordthet gewoon Bokita) en breukt de pleuris uit door een apenplaag aldaar!

Goh, het wordt steeds leuker Haha! Haha!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:47

volgens mij heb ik gelezen dat er echte beelden gebruikt worden. En ze zullen dus niet weer die paarden 'opsluiten' op dat kleine stukje land. Ook zal er (denk IK) ook rustig met die paarden worden omgegaan.

Ik denk dat als er iemand die paarden op de set ook maar een soort van mishandeld, dat er dan heel veel protest komt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:10

K_im schreef:
volgens mij heb ik gelezen dat er echte beelden gebruikt worden. En ze zullen dus niet weer die paarden 'opsluiten' op dat kleine stukje land. Ook zal er (denk IK) ook rustig met die paarden worden omgegaan.

Ik denk dat als er iemand die paarden op de set ook maar een soort van mishandeld, dat er dan heel veel protest komt.

Klopt, heb ik hier al meerdere malen gezegd. Bloos

Fijn te merken dat mensen ook de moeite nemen het hele nieuwsbericht te lezen Clown

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:45

Ik ben heel benieuwd hoe de film gaat worden.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:50

bah bah, wat een nare berichten weer,
Mensen,ik vind het juist mooi dat ze hier een film over maken!
geen discussies nodig lijkt me over hoe en wat,
Ze maken er een film over PUNT!

Meiden,ik vind jullie heel dapper dat jullie dit gedaan hebben!
Petje af voor jullie! Ik ben zeer benieuwd naar de film en ga hem zeker bekijken!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:24

Lous schreef:
K_im schreef:

Klopt, heb ik hier al meerdere malen gezegd. Bloos

Fijn te merken dat mensen ook de moeite nemen het hele nieuwsbericht te lezen Clown

Ik heb het wel gelezen, maar het klopt niet helemaal. Naja, in het buitenland (val me nu niet meteen aan, ik vermeld er buitenland bij Knipoog ), gaat het wel vaker mis. Bij het maken van de Penny film Flicka zijn er toch een paar paarden omgekomen... Er is zwijggeld betaald, maar 1 iemand is toch naar buiten gekomen... Tsja....
Ik zeg niet dat dat hier gaat gebeuren, maar je weet het nooit. Ik versta misschien ook wel wat anders onder mishandeling dan jullie, weet ik niet... Maar dieren voor films... Ik ben er nooit een voorstander van.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 23:36

Net als bij 101 dalmatiers; daar zijn verschillende pupjes voor opgeofferd..

Als mensen zich maar kunnen verkneukelen aan een stukje sensatiegeilheid; bakje popcorn erbij en tsjakka, een goed avondje gegarandeerd!...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:43

ik ga er zelf vanuit, ook aan de hand van de bericht geving, dat het paardengedeelte in de film van de echte beelden wordt gemaakt,
en dat er mogelijk gewoon een verhaal lijn doorheen wordt gemaakt.
maar dus niet dat ze echt stunts met paarden hoefen te doen