Paard verdrinkt tijdens wasceremonie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tzatzi

Re: Paard verdrinkt tijdens wasceremonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 23:56

Ik snap ook gewoon niet dat als het SPCA erbij is en zoveel mensen, dat zo'n idioot het toch voor elkaar krijgt. Wat nou als het een mens was en geen paard?! Was het dan ook zo afgelopen? Of hadden ze dan eerder ingegrepen?
Die man zal zijn straf misschien niet ontlopen. Maar wat heb je eraan? Komt paard niet van terug. Arm ding!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 00:07

Als je zo de foto's ziet en het bijbehorende tijdsverloop is het allemaal heel snel gegaan.

Eerst roep je nog naar zo'n gek dat ie met z'n paard aan de kant moet komen, dan sta je vol ongeloof te kijken dat ie het dier onder duwt.
Tegen de tijd dat je dat beseft en actie onderneemt ligt het arme dier al op de rivierbodem.
Dan vorm je met z'n allen een menselijke keten (wat geen nat pak durven halen!?) om het dier aan de kant te krijgen.

Dit alles gebeurt in zo'n korte tijd en dan is een rivier niet het makkelijkste terrein om ter plaatse te komen, je verwacht toch ook niet dat iemand zo stom is?

Vanavond vanaf stal contact met Engeland gehad, het hele gebeuren schijnt toch wel impact te hebben op de Fair, 2 zigeunerstammen het met elkaar aan de stok en op zaterdagavond (!) de kroegen dicht.
Kortom: niet gezellig daar.

En gezelligheid is niets tegenover een paardenleven, maar het geeft wel aan dat er niet zo maar aan voorbij wordt gegaan.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 08:58

Tjongejonge, als een kind aan de andere kant van de wereld verdrinkt wordt het toch ook geen voorpagina nieuws? Rolleyes
Laatst bijgewerkt door eenitraM op 13-06-07 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 09:03

Dit is een forum over paarden, MisMartine, en dus is het nieuws. Als een kind verdrinkt dan is dat ook erg sneu, maar het komt dan op NM te staan, en niet op de voorpagina.

Als je het niet nieuwswaardig vindt, dan kun je er ook voor kiezen niet te reageren Lachen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 09:43

Mork schreef:
Toch weer een rede om dit soort Rare dingen maar te verbieden. Tis meer Volksvermaak die Fairs.

...en wat is hoofdstroom paardensport in het algemeen dan? Geen volksvermaak?
...en wat zie je op en rond spring- en dressuurwedstrijden aan dwingerij? Neem alleen 'hulp'teugels!
...en hoeveel paarden komern er op of na 'sport'evenmenten om? Nota bene OS!

Ik denk dat je iets genuanceerder moet denken.
Dit is een incident.

Wat de 'romantiek' betreft die sommigen er zich bij voorstellen, moet je maar eens een boek openslaan wat de roma en pikers uithaalden en uithalen met paarden om ze te verkopen....

Het is allemaal, het vermaak en de sport, terug te brengen op menselijk aard en broodwinning.

HC

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 09:47

Die foto's.. daar draait mijn maag wel n beetje van om zeg! Gelukkig zijn ze klein formaat.
Arm dier!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:54

danifur schreef:
Die foto's.. daar draait mijn maag wel n beetje van om zeg!

Dat heb ik nu met veel fotos van het LDR-inrijden voor een wedstrijd of van hoe paarden vaak met twee lijnen tussen twee muren vaststaan voor wassen of opzadelen of van paarden met neurotische gedragsafwijkingen door eenzame opsluiting of van al die paarden die (ook hier op Bokt!) alleen en dan nog maar nét de punten van hun eigen hoeven kunnen zien of...

Één domme man die indirect zijn arme beest verzuipt. PER ONGELUK door escalatie! Heel erg dom en gemeen ja, dus hoe erg zijn de andere massalere voorbeelden van bewúst gedrag dan?!
Geeft het ruiters een goed gevoel soms om naar een dergelijk incident op afstand te wijzen? Omdat het afleidt voor wat er in het eigen straatje stuctureel mis is? Waarom anders dit massale vingerwijzende veroordelen hier?
Kijk in de spiegel, léér van dit incident! De les betreft de crux van dit incident, het dwingen Pling

HC

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:05

Huertecilla schreef:
danifur schreef:

Dat heb ik nu met veel fotos van het LDR-inrijden voor een wedstrijd of van hoe paarden vaak met twee lijnen tussen twee muren vaststaan voor wassen of opzadelen of van paarden met neurotische gedragsafwijkingen door eenzame opsluiting of van al die paarden die (ook hier op Bokt!) alleen en dan nog maar nét de punten van hun eigen hoeven kunnen zien of...

Één domme man die indirect zijn arme beest verzuipt. PER ONGELUK door escalatie! Heel erg dom en gemeen ja, dus hoe erg zijn de andere massalere voorbeelden van bewúst gedrag dan?!
Geeft het ruiters een goed gevoel soms om naar een dergelijk incident op afstand te wijzen? Omdat het afleidt voor wat er in het eigen straatje stuctureel mis is? Waarom anders dit massale vingerwijzende veroordelen hier?
Kijk in de spiegel, léér van dit incident! De les betreft de crux van dit incident, het dwingen Pling

HC

Wil je een rel of zo? ROFL ROFL ROFL

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:20

slimmerik schreef:
Huertecilla schreef:

HC

Wil je een rel of zo? ROFL ROFL ROFL

Als dat spiegelbeeld zó schokkend is, is er reden voor zelfkritiek, niet voor wederom naar een ánder wijzen.
Is het spiegelbeeld niet ergerlijk dan hoef je ook de zelfkritische schoen niet aan te trekken.

Waar is de 'rel'???

HC

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:07

Moderatoropmerking:
SVP ontopic blijven Lachen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:45

Huertecilla schreef:
danifur schreef:

HC

Common sense is not so common (Voltaire)

Maar deze figuur heeft niet eens zijn eigen paard verzopen, maar die van een ander. De "ruiter" was nl niet de eigenaar. En het is helaas niet de eerste keer dat mensen slechter omgaan met het eigendom van iemand anders dan als het van henzelf geweest was.
En de les is dus : niet je paard aan een ander meegeven.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:44

wat een grafmongool!!! Boos!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:44

lekker taalgebruik.... *temt*

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 19:34

nou, weer heerlijk nieuws.
wat jammer dat je laatste tijd steeds gekkere dingen hoort.

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 08:01

Ja idd

nonnegie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 23:34

arm paard, en lullig voor de andere mensen die zijn er nu de dupe van...

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 23:55

Huertecilla schreef:
danifur schreef:

HC

Wat is jou reden om mij persoonlijk hierop aan te vallen? Ken je mij? Nee, dus ik snap niet zo goed wat je met je post bedoeld.
En over veroordelen gesproken..

ton34

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:50

tjonge jonge, weer geweldig bezig hoor.

Metall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:23

Jaaa,, "Hoe kom ik van mn paard af" ...Pffft Knipoog

Payal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 08:02

MisMartine schreef:
Tjongejonge, als een kind aan de andere kant van de wereld verdrinkt wordt het toch ook geen voorpagina nieuws? Rolleyes

misschien wel als dat kind door een een of andere gek onder water wordt geduwd?