Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Kafue schreef:Ja je kunt uitpraten. Maar dat had die boer ook kunnen doen die hoeft haar toch ook niet gelijk op straat te zetten?
bandosx schreef:ja maar goed dat is makkelijk gezegt totdat het jouw dochter overkomt.laat ik het zo zeggen,dan is hij er met die bezemsteel goed vanaf gekomen.mannen denken hier anders in als vrouwen.
groetjes martijn
valine schreef:tja, mannen moeten nou eenmaal hun "ego"hoog houden.
wij vrouwen praten alles rustig en in een serene uit onder het genot van een kopje koffie
bandosx schreef:ja maar goed dat is makkelijk gezegt totdat het jouw dochter overkomt.laat ik het zo zeggen,dan is hij er met die bezemsteel goed vanaf gekomen.mannen denken hier anders in als vrouwen.
groetjes martijn
golda1 schreef:ook ik ken de des betreffende pony,
Er zijn meerdere factoren geweest waardoor de vader doorsloeg.
Het meisje had namelijk meerdere paarden, de eerste een hengtje die al op het land sstond, maar er afmoest omdat haar eigen zus dat eiste.
Dus de hengst ging naar een ander land met mijn oude merrie, dat was al niet goed volges de stalhoyuder, onverantwoordelijk.
De merrie was al 3 weken over tijd en kwijde weg in de stal, de afspraak met de stalhouder was dat de merrie buiten zou lopen wat niet gebeurde, voeren word altijd door de stalhouder gedaan, mag niet zelf voeren van de desbetreffende meneer.
De eigenaresse was er iedere ochtend om de merrie te verzorgen en los te gooien. daarna zou de box open gaan dat ze in de paddock kon lopen wat niet gebeurde, dus dat betekende dat ze alleen in een donkere stal stond 20 uuur lang zonder andere paarden, en de stal sloot om 1700u. en ze mocht r niet savonds heen om te controleren.
Dat alles bij elkaar gaf de definitieve doorslag om contact op te nemen met de veearts en de merrie op het land te zetten.
De stal houder die zelf GEEN paardekenner is die vond dit niet normaal, en maakte de eigenaresse voor alles uit vat maar slecht was, helaas was de vader van het meisje net onderweg om de spullen op te halen, die hoorde dit en ging, wat iedere vader zou doen, verhaal halen, en kreeg het zelfde te horen, waardoor hij woest werd. en de stalhouder een paar klappen heeft gegeven.
De stalhouder had enkelt pijn in zijn donder, maar had geen blijvend letsel.
Cayenne schreef:http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/re ... 991362.ece
haarlemsdagblad.nl
Op de Slaperdijkweg in Haarlem is op woensdagavond de 51-jarige eigenaar van een paardenstalling met een bezemsteel geslagen.
Dit gebeurde door een man, wiens dochter haar paard bij het slachtoffer in de stalling had staan. De eigenaar van de paardenstalling had het meisje gezegd dat haar paard niet langer bij hem welkom was, omdat zij een conflict heeft met een andere vrouw die haar paard ook in de stalling heeft staan. De politie onderzoekt de zaak.
scheepie schreef:Gaat het hier om Shainouka????
Want dan hebben we het niet over een meisje zoals het bericht zegt, maar over een volwassen vrouw.
Tamaraw schreef:golda1 schreef:ook ik ken de des betreffende pony,
Er zijn meerdere factoren geweest waardoor de vader doorsloeg.
Het meisje had namelijk meerdere paarden, de eerste een hengtje die al op het land sstond, maar er afmoest omdat haar eigen zus dat eiste.
Dus de hengst ging naar een ander land met mijn oude merrie, dat was al niet goed volges de stalhoyuder, onverantwoordelijk.
De merrie was al 3 weken over tijd en kwijde weg in de stal, de afspraak met de stalhouder was dat de merrie buiten zou lopen wat niet gebeurde, voeren word altijd door de stalhouder gedaan, mag niet zelf voeren van de desbetreffende meneer.
De eigenaresse was er iedere ochtend om de merrie te verzorgen en los te gooien. daarna zou de box open gaan dat ze in de paddock kon lopen wat niet gebeurde, dus dat betekende dat ze alleen in een donkere stal stond 20 uuur lang zonder andere paarden, en de stal sloot om 1700u. en ze mocht r niet savonds heen om te controleren.
Dat alles bij elkaar gaf de definitieve doorslag om contact op te nemen met de veearts en de merrie op het land te zetten.
De stal houder die zelf GEEN paardekenner is die vond dit niet normaal, en maakte de eigenaresse voor alles uit vat maar slecht was, helaas was de vader van het meisje net onderweg om de spullen op te halen, die hoorde dit en ging, wat iedere vader zou doen, verhaal halen, en kreeg het zelfde te horen, waardoor hij woest werd. en de stalhouder een paar klappen heeft gegeven.
De stalhouder had enkelt pijn in zijn donder, maar had geen blijvend letsel.
Tamaraw schreef:Cayenne schreef:http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/re ... 991362.ece
haarlemsdagblad.nl
Op de Slaperdijkweg in Haarlem is op woensdagavond de 51-jarige eigenaar van een paardenstalling met een bezemsteel geslagen.
Dit gebeurde door een man, wiens dochter haar paard bij het slachtoffer in de stalling had staan. De eigenaar van de paardenstalling had het meisje gezegd dat haar paard niet langer bij hem welkom was, omdat zij een conflict heeft met een andere vrouw die haar paard ook in de stalling heeft staan. De politie onderzoekt de zaak.
Vol van Verbazing lees ik het ene na het andere verhaal en inderdaad als je niet beter zou weten dan wil je hier je paard echt niet laten wonen.
Gelukkig weet ik beter en is mijn eigen paard hier opgegroeid en woont hier nog steeds met veel plezier en sinds kort woont ook mijn shetlandpony hier met veel plezier.
Degene waar het in dit geval om gaat is mijn eigen zus, Natascha van Wijk, zij is inderdaad met haar twee paarden niet meer welkom bij ons op stal, dit heeft ze echt aan zichzelf te danken. Ze heeft meerdere kansen en waarschuwingen gehad zich te gaan gedragen en zolang als de eigenaar een pensionstal heeft, heeft hij nog nooit iemand weg gestuurd, dit is de eerste keer!!!!
Ook haar twee paarden zijn hier opgegroeid en hebben hier een aantal jaar met veel plezier gewoond, ik vraag me daarom ook af dat als dit echt z'on slechte stal is waarom iemand dan zo lang blijft staan?? bepaalde mensen hebben hier op het forum de grootste commentaar, maar wilde zelf in het verleden maar wat graag bij ons op stal komen staan!!!
Bij ons op stal huur je een box incl stro en hooi en voor het krachtvoer dien je zelf te zorgen, dit zet je klaar en de eigenaar van stal voert dit aan de paarden. De stal is iedere dag van s'morgens 9 uur tot s'avonds 10 uur geopend en in het weekend s'avonds tot 7 uur, lijkt mij lang genoeg om je paard goed te kunnen verzorgen. Dat haar merrie geen eten heeft gehad en zwaar vermagerd weg is gegaan is echt een "broodje Aap" verhaal, misschien had ze zelf wat meer tijd en aandacht aan haar merrie moeten geven, tenslotte was de eigenaar van stal degene die als enige nog met de merrie overweg kon!!!
Het is mijn zus haar eigen keus geweest om haar merrie op stal te laten bevallen en overdag op te stal te laten staan ipv buiten in de paddock. Op het punt van bevallen heeft ze zelf het besluit genomen haar merrie alsnog op het land te zetten, dit omdat het volgens eigen zeggen "een ingeving" van haar was. Ook dit heeft heeft de eigenaar van stal haar afgeraden omdat hij het niet verstandig vond dat ze haar merrie op het laatste moment ging verhuizen.
Haar hengst daarentegen heeft bij ons op het land gestaan en doordat hij meerdere keren in de sloot had gelegen vond de eigenaar het veiliger voor het paard om hem terug te halen naar stal, waar hij overdag in de paddock kon staan. Tja de hengst is inmiddels al 3 jaar en wil op die leeftijd graag achter de vrouwtjes aan. Dat ik degene geweest zou zijn die geeist heeft dat haar hengst van het land af moest?? mijn paard staat op het land er tegenover en is ook nog eens een ruin wat goed samen gaat met een hengst!!!!
Het verhaal over dat de eigenaar zelf twee dode veulens heeft gehad vanwege slechte verzorging??? ook dit is niet gegaan zoals hier verteld wordt het volgende is gebeurd: de eigenaar van stal heeft vorig jaar zijn merrie laten dekken en deze bleek drachtig van een tweeling, op aanraden van de dierenarts heeft hij besloten de dracht te beeindigen dit puur uit behoud en gezondheid van zijn eigen merrie.
Dat er mensen zijn die achter mijn zus staan, daar is in mijn ogen niks mis mee. Wat ik wel misselijk vind is dat diezelfde mensen het verhaal van 1 kant horen. Als deze mensen zich dan toch zo nodig met een ander willen bemoeien, vertel dan op zijn minst het juiste verhaal en verdraai het niet.
Ook deze mensen kennen de eigenaar van stal goed en weten zelf ook dat bij hem de paarden en zijn andere dieren altijd op de EERSTE plaats komen.
Voor degene die dit niet geloven, wil ik jullie bij deze uitnodigen zelf een kijkje bij ons op stal te nemen, je kan pas een eerlijk oordeel over een verhaal geven als je dit met eigen ogen hebt gezien of zelf hebt ondervonden.
Tamara van Wijk.