Paspoort Europees Stamboek ongeldig

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elixir

Re: Paspoort Europees Stamboek ongeldig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:18

Sorry voor het late antwoord,
Wat is er fout met het ES? Nescio is goedgekeurd. Dekcertificaat, dekbewijzen, punten... alles is aanwezig. Je kan ook hun site bezoeken. www.stichtingeuropeesstamboek.nl Je zal Nescio zien bij de goedgekeurde hengsten.
Ik vraag me af wie jou wijsgemaakt heeft dat er iets mis zou zijn. In het verleden heb problemen gehad met het NES, ook daar is hij gekeurd maar door omstandigheden raad ik iedereen af hun veulen daar te laten registreren.
De veulens kunnen ook sBs (www.sbsnet.be) ingeschreven worden.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:52

Eerder was het ES het NES (als ik het goed heb)
En deze hele hengstenkeuringen hebben absoluut geen waarde evenals die gekopieerde blaadjes van de punten voor een dekcertificaat, die daarna gelamineerd zijn, dus een waarde nee niet echt evenals een paard met paieren van het ES het paard heeft de waarde, maar zijn papieren helaas niet.
En zoals BitchyWitchy al schreef op deze manier heeft een hengstenkeuring ook geen waarde als een volslagen leek al mag beslissen welke hengst goedgekeurd word.

Het ES is gewoonweg geen erkend stamboek dus een paard met papieren van het ES heeft minder waarde, en nu ook dat dus de uitgegeven paspoorten door het ES nu ook ongeldig zijn, en dus vervangen dienen te worden door de wel erkende instanties Knipoog
Dus wat er mis is met het ES lijkt me wel vanzelfsprekend, jaren hebben ze gemeld dat het een erkend stamboek zou worden(dat is het dus nog steeds niet, en denk ook niet dat dat ooit zal gebeuren), en nu zijn zelfs de paspoorten al ongeldig. Dus lijkt me toch dat er iets niet klopt Knipoog

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:28

Ik ga mijn paard, denk ik, laten overschrijven in het NRPS.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:53

Celia schreef:
Sorry voor het late antwoord,
Wat is er fout met het ES? Nescio is goedgekeurd. Dekcertificaat, dekbewijzen, punten... alles is aanwezig. Je kan ook hun site bezoeken. http://www.stichtingeuropeesstamboek.nl Je zal Nescio zien bij de goedgekeurde hengsten.
Ik vraag me af wie jou wijsgemaakt heeft dat er iets mis zou zijn. In het verleden heb problemen gehad met het NES, ook daar is hij gekeurd maar door omstandigheden raad ik iedereen af hun veulen daar te laten registreren.
De veulens kunnen ook sBs (http://www.sbsnet.be) ingeschreven worden.

Dat er iets mis is kun je zien bij de openingspost. Ik denk dat voor jouw Nescio ( en vele andere hengsten ) het doek gaat vallen.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:01

Citaat:
Dat er iets mis is kun je zien bij de openingspost. Ik denk dat voor jouw Nescio ( en vele andere hengsten ) het doek gaat vallen.

Goed dan, maar daar heb ik geen problemen mee, en als ik mijn veulen in kan schrijven (aangezien ik niet weet ofdat het mogelijk is door dat mijn merrie geen papieren heeft) dan wordt het ingeschreven in het SBS en dan heb ik geen problemen, de eigenaar van Nescio misschien wel, maar dat is mijn probleem niet.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:36

Wat ik begrepen heb van Savath hier op Bokt zijn alle papieren van haar paarden overgezet van ES naar SBS omdat het ES geen papieren meer uitgeeft. Ik weet dus niet of jouw veulen nog wel papieren krijgt.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:06

janderegelaa schreef:
Wat ik begrepen heb van Savath hier op Bokt zijn alle papieren van haar paarden overgezet van ES naar SBS omdat het ES geen papieren meer uitgeeft. Ik weet dus niet of jouw veulen nog wel papieren krijgt.

Ik hoef geen papieren voor mijn veulen, want dan nog zullen het maar halve papieren zijn. Want mijn merrie heeft wel degelijk geen papieren. Waarom hoef ik die papieren? 't Is een veulen voor me zelf, en om wedstrijden in LRV enz mee te rijden hoef je echt geen papieren.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:13

Ik wilde alleen maar zeggen dat een ES-gekeurde hengst mij sowieso niks zegt, aangezien ik zelfs als keurmeester mocht fungeren. Wetende dat ik de ballen verstand heb van dat soort zaken! Koe Blond

Maar goed, dat maakt immers niets meer uit, het ES heeft toch geen waarde meer......... Cool

En inderdaad het ES is een afsplitsing van het NES (of andersom whatever Knipoog )

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 07:51

Wat is SBS? Ik heb er nog nooit van gehoord.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:52

Morris schreef:
Wat is SBS? Ik heb er nog nooit van gehoord.

www.sbsnet.be

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:57

Mijn pony heeft een ES papier, het is een kruising (voert KWPN bloed aan vaderskant, vader heeft ook KWPN papieren). Kan ik hem in een ander stamboek over laten schrijven (evt. B registers)?
Moederskant is pony.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:35

Ja dat kan alleen zul je waarschijnlijk DNA moeten trekken.