Drie paarden niet meer te redden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Re: Drie paarden niet meer te redden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 22:51

Stumper_ schreef:
Gerard staat nu op de paardenkamp inderdaad... Hij is vel over been, echt ontzettend dun.
Foto: http://img354.imageshack.us/img354/3239/p1030841kc5.jpg (vandaag gemaakt, op deze foto valt zijn dunheid nog mee...)
Arm dier... Ach gut

Fijn dat hij goed terecht is gekomen. Ik zal hem morgen wel zien dan denk ik mijn oudje zorro staat er ook.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 23:43

vind de eerste 2 foto's nog wel meevalle paarde zien er niet zo verwaarloosd uit..
die laatste foto omg hoe bedoel je mager...
vind de bodem er op de eerste 2 fotos nog wel meevallen enkel wat er omheen staat is gewoon gevaarlijk...

maar omg t verhaal schokkeert me nog t meest dat er andere paarden tever heen waren om nog gered te worden...
vraag me af hoeveel dieren er nog verwaarloosd gaan worden en wat de straf van de man zal zijn

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 00:19

Volgens mijn vriend heb ik er een paar weken geleden mee wedstrijd gereden.

Zo dat is wel even schrikken zeg Boos! Verdrietig

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 00:52

er is trouwens wel een jurylid in deze regio die roskam heet, maar of dat deze is dat weet ik niet zeker, alhoewel op de knhs staat dat die man (jurylid dressuur B/L) wel op de Hogeweg in amersfoort woont, en volgens eerdere berichtgegevens woont desbetreffende diek roskam ook op de hogeweg in amersfoort, dus of het is dezelfde, of het is toeval.

en deze man is btw wel heel oud, hij rijd vaak in leusden op nieuw hagenauwe, vorige maand nog op een donkerbruine met witte bles (die van foto AD), wel helemaal ingezakte rug (kan leeftijd zijn) maar zag er niet verwaarloosd uit dat ene beestje, maar jammer dat de DB hier een beetje erg lang mee gewacht heeft.
Laatst bijgewerkt door Askim op 03-06-07 00:57, in het totaal 1 keer bewerkt

afram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 00:56

Erg triest dit allemaal te lezen, kan het gewoon niet geloven... In mijn jeugd, 32 jaar geleden heb ik er ooit les gegeven.... Toen liep gerard er ook al bij, ik weet niet of de witte pony op de foto, die achter gerard stond, sonja was...
Gerard is dus zeker 35, als het niet ouder is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 01:26

afram schreef:
Erg triest dit allemaal te lezen, kan het gewoon niet geloven... In mijn jeugd, 32 jaar geleden heb ik er ooit les gegeven.... Toen liep gerard er ook al bij, ik weet niet of de witte pony op de foto, die achter gerard stond, sonja was...
Gerard is dus zeker 35, als het niet ouder is.

Dan moet ik haast van jou les hebben gehad Haha! .Ik reed er meestal op een fjord zonder zadel.En idd heb ik het idee dat gerard er toen ook al was.

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 02:51

Had hij Cabier, Wodan en Sonja ook nog?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 08:08

http://www.ad.nl/utrecht/amersfoort/article1378386.ece

Ik weet niet of deze link al ergens in dit topic gestaan heeft, maar daar staat nog een verslag van het AD. En opzich, wat er staat .. dat die paarden heel oud zijn en daardoor zo mager, en dat oude mensen ook magerder worden, daar kan ik op zich wel iets in vinden, maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat dit juist is, ik denk dat de dierenpolitie en DB juist gehandeld hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 09:14

Oude paarden worden mager, maar dat is in de winter vaak een probleem. Met dit weer kost het hen geen energie om warm te blijven en kunnen ze weer vol worden. Ik ken 2 paarden ver in de 30 en in de winter zijn ze idd erg mager maar nu zitten ze weer goed in het vlees omdat ze gewoon de hele dag kunnen eten en het weer lekker warm is.

Het is een rare situatie daar ter plaatse en met de winter in aantocht over een maand of 4 vind ik het een goede oplossing voor die oude beestjes in die tochtige natte omgeving en alleen op stal is toch dieronwaardig in zo een donker iets.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 09:15

ik heb de werkelijke situatie natuurlijk nooit gezien, maar als je kijkt naar de reacties onder het bericht, en de foto's die daar worden geplaatst door mensen die reageren, krijg je toch vraagtekens...
deze foto's werden namelijk gegeven door mensen die reageerden. zoals de paarden er bij staan op die foto's hoort het natuurlijk niet, maar de staat waarin die paarden zijn ziet er niet zo bar slecht uit als dat je zou opmaken uit de tekst...

Afbeelding

Afbeelding

Grtz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 09:19

deze 2 zien er idd niet slecht uit
maar gevaarlijk staan is ook slecht
Ze kunnen zo met de benen vast komen in het hek enz
Zo hou je gewoon geen paard

De foto hier een stukje boven van de pony zegt ook al veel en dat er 3 afgemaakt zijn, zegt toch een heleboel over hoe de paarden het hadden.
Deze 2 hebben het wat dat betreft dan het beste gehad

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 09:21

runningkawa schreef:
deze 2 zien er idd niet slecht uit
maar gevaarlijk staan is ook slecht
Ze kunnen zo met de benen vast komen in het hek enz
Zo hou je gewoon geen paard

De foto hier een stukje boven van de pony zegt ook al veel en dat er 3 afgemaakt zijn, zegt toch een heleboel over hoe de paarden het hadden.
Deze 2 hebben het wat dat betreft dan het beste gehad

Dat is toch onzinnig? Net alsof een eigenaar denkt "nou, jou vind ik niet aardig, dus ga ik jou verwaarloozen (lekker puh)". dat lijkt me niet logisch...

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 09:24

ik denk niet dat het zo gegaan is Shalbo.

de paarden hebben we te eten gehad neem k aan, de een kan volstaan met weinig en een ander niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 09:24

Die witte is een mooike. Maar het kan zijn dat hij al verschillende keren bezoek heeft gehad en dat dit de beste oplossing is die hij te bieden heeft gegeven. Dat die 3 andere ponies er zo slecht bij stonden is voor de db de reden geweest maatregelen te nemen. 3 is te veel.

Voor paarden is dit geen huisvesting, zo lam als wat, met een draadje is dat hek vastgemaakt. Als het dier gaat liggen knapt dat draadje als hij er tegenaan komt. Dit is gewoon een levensgevaarlijke manier om je paard neer te zetten.

Het enige wat mij meevalt is de hoeveelheid stro op de grond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 09:51

idd irisje
Het ene paard heeft gewoon meer (zorg) nodig dan de ander

Ik heb er hier 3 staan, 2 worden vet van lucht, zou ik nummer 3 net zoveel geven als hen, zou er een scharminkel staan...
Nu is hij ondertussen lekker vol en volstaat een stuk minder wel.
Maar dat is altijd oppassen dat hij niet te dun wordt.
Terwijl ik bij de andere op moet passen dat ze niet te dik worden.

En heb je bijv een oudje moet je eens brokjes voeren voor slechte tandjes, zoiets...dat hoort er allemaal bij
Niet overal maar wat voor voor donderen en klaar

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 09:56

Verschrikkelijk om te horen dat er weer 3 paarden ingeslapen werden.. Dit is natuurlijk een volstrekt onverantwoorde manier van paarden houden en er zou veel beter op gecontroleerd moeten worden.
Maarja helaas komt dit "schrikbeeld" wel vaker voor vooral bij oudere boeren of paardenhouders die de dieren niet weg willen doen terwijl ze er niet meer fatsoenlijk voor kunnen zorgen, terwijl ze echt wel hart voor het dier hebben maar ze zien het gewoon niet. Het witte beestje op de foto vind ik trouwens prachtig.

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 09:57

Jeetje wat vreselijk.. hoe kan iemand paarden zoiets aan doen? ik kan ze wel schieten!

Dayenne_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 10:31

Jemig je bent toch wel zwaar op je achterhoofd gevallen als je daar je paarden hebt willen stallen ik bedoel defoto's liegen er echt niet om hoe het erdaar uitzag.
Als ik een andere stal zoek voor mijn paard ga ik eerst goed rondkijken maar tast ook af met wat voor een eigenaar ik te maken heb mijn paard is me heilig wat veel mensen met me eens zullen zijn en dan ga je toch uberhaupt je paard al niet in zoiets zetten dan vraag je om moeilijkheden echt erg dat mensen zo kunnen zijn in deze maatschappij maar ja elke dag kom je er maar weer achter dat niet iedereen goed is voor zijn dieren en dat dit de keiharde realiteit is !!
Maar gelukkig hebben twee paarden nog een goed tehuis kunnen vinden.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 11:05

wie heeft adres ik wil met google earth bekijken

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 11:21

Chakkie17 schreef:
maar als je kijkt naar de reacties onder het bericht, en de foto's die daar worden geplaatst door mensen die reageren, krijg je toch vraagtekens...
zoals de paarden er bij staan op die foto's hoort het natuurlijk niet, maar de staat waarin die paarden zijn ziet er niet zo bar slecht uit als dat je zou opmaken uit de tekst...

Wat wil je hier eigenlijk mee zeggen? Vind je dat de dierenbescherming verkeerd gehandeld heeft en de paarden had moeten laten staan omdat ze er best goed uitzien?

Jij zegt dat de paarden er niet zo bij horen te staan maar zolang ze er nog goed uitzien moet het kunnen?

Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je het voor deze man kunt opnemen. Paarden zouden er nooit zo bij mogen staan.

19suus25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 11:23

Verschrikkelijk!! Dit doe je toch geen enkel dier aan.. wat verschrikkelijk, ik heb er geen woorden voor.

Die arme dieren... Verdrietig

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 11:24

[quote="Lovely1"]
Maarja helaas komt dit "schrikbeeld" wel vaker voor vooral bij oudere boeren of paardenhouders die de dieren niet weg willen doen terwijl ze er niet meer fatsoenlijk voor kunnen zorgen, terwijl ze echt wel hart voor het dier hebben maar ze zien het gewoon niet. [/quote

Helaas niet alleen bij oudere boeren. Er reageren in dit topic ook bokkers waarvan ik denk dat het geen oude boertjes zijn, die niet inzien dat dit zo niet kan. Wil niet weten hoe ze hun eigen paarden gestald hebben.

19suus25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 11:31

Nog even over de dierenbescherming... Ik geloof best dat ze aan wetten vast zitten. Maar laatst was er in onze straat een hond die al uren aan een stuk aan het blaffen en janken was en liep als een dwaze door de straat. Het was echt zielig...

Toen hebben een aantal mensen de dierenbescherming gebeld, maar wat kregen ze als antwoord?!?!

,,We komen pas als het dier aangereden is, anders moet u maar de politie bellen!"

Nou dit is toch te zot voor woorden. En zo ken ik nog meer verhalen... Ik vind dit echt absurt... Moet niet kunnen vind ik...

indus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 12:24

Zoals ik het bergreep was deze man dus manege houder....
Dan kan je mij niet vertellen dat deze man niet de regels voor het huisvesten van paarden kent.. Stoom uit je oren
Een paard dat medische zorg nodig heeft en dit niet krijgt is ook verwaarlozing..
Verder over hoe de paarden eruit zien kan ik niet vanaf een foto beoordelen...beetje het zelfde verhaal als die paarden in dat huis in den haag...het maakt dus niet uit hoe ze eruit zien, maar ze mogen zo niet staan...dan ben je in overtreding.
Wel vind ik het enorm schofterig dat zo'n man denkt dat hij zo zijn paarden mag stallen Boos!
(en die natte vloer voor een hoefbevangenpaard is eigenlijk juist goed Lips are sealed

Die foto van die pony doet mij niet zoveel, zeker nu ik weet dat ie zo oud is.
Wij hebben n.m.l. ook twee hele oude manege pony's en die zijn ook vel overbeen, zien er ook mishandeld uit, maarrrr...ze krijgen goed en genoeg te eten..slobber i.p.v. brok (omdat ze die brok niet goed meer kunnen kauwen en daardoor niet genoeg voedingsstoffen binnen krijgen) en staan op de wei, maar er komt zowat geen vlees aan. Ze lopen al bijna niet meer in de les mee, hooguit 1 a 2 uur in de week.
En ondanks dat allemaal komt er bijna geen vlees aan, ze hebben wel een glimmend velletje Pling

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 13:19

@indus deze meneer had geen echte manege hij gaf "vroeger" wel lesjes op pony's maar het was geloof ik niet echt een bedrijf zoals een echt manege

en ja we weten natuurlijk ook niet ho ehet met deze meneer zijn eigen gesteldheid is mischien is ie lichamelijk of geestelijk niet meer in orde of is er financeel wel wat aan de hand

dat maakt het natuurlijk niet oke wat er gebeurt is