Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anderea2 schreef:Voor pony`s en paarden zijn er verschillende kilo`s. Een paard weegt gewoon meer als een pony en daar wordt rekening mee gehouden.
Dit product is ook vooral bedacht voor de paarden die precies weten dat ze los kunnen komen door te gaan hangen enz. Grote hengsten houders en hoefsmeden werken veel met dit soort halsters.
Mocht je echt meer info willen hebben dan mag je mij gerust een pb sturen en ik zal de vragen beantwoorden. De site is tijdelijk in constructie.
Citaat:"Bij een beetje stal gaan er soms wel drie op een dag kapot", zeggen Kelly Leurink en Ingrid Wevers.
AaronYve schreef:ja is ook pollewoppy.
krijg net een pm dat het zou gaan over paarden die naar de hoefsmid moeten, nou dan hou je hem toch gewoon vast, dan ga je toch al helemaal geen onbreekbaar halster omdoen.
Pollewoppy schreef:AaronYve schreef:ja is ook pollewoppy.
krijg net een pm dat het zou gaan over paarden die naar de hoefsmid moeten, nou dan hou je hem toch gewoon vast, dan ga je toch al helemaal geen onbreekbaar halster omdoen.
wat bedoel je daarmee?
ElCid schreef:anderea2 schreef:Voor pony`s en paarden zijn er verschillende kilo`s. Een paard weegt gewoon meer als een pony en daar wordt rekening mee gehouden.
Dit product is ook vooral bedacht voor de paarden die precies weten dat ze los kunnen komen door te gaan hangen enz. Grote hengsten houders en hoefsmeden werken veel met dit soort halsters.
Mocht je echt meer info willen hebben dan mag je mij gerust een pb sturen en ik zal de vragen beantwoorden. De site is tijdelijk in constructie.
De hoefsmeden waar ik mee werkte hadden hun eigen oplossing voor dit probleem, nl. de door mij eerder omschreven touwhalsters. Maar ik denk dat veel hoefsmeden toch stiekum hopen dat ze opgevoede paarden krijgen om te bekappen/ beslaan, daar ontbreekt het nogal eens aan. Wij hebben ook hengsten, onze 2 -jarige heeft 1 x een halstertouwclip kapot getrokken, de oudere hengst nog nooit.
Uiteindelijk komt het hier dan toch neer op een uitvinding waar mensen bij gebaat zijn die het geduld/ de kunde niet hebben om een paard goed op te voeden en kan ik me voorstellen dat er op de APD belangstelling was. Ik heb daar 2 dagen rondgelopen en heb daar, in teveel gevallen, weer eens gezien hoe het niet moet. Ja, die mensen zijn vast blij met dit soort vierkante wielen ( quote DubbelDun). Jammer
Pollewoppy schreef:[Sorry hoor, maar 3 halsters per dag op grote stallen is echt onrealistisch.
Zoals ik al eerder zei kan er best eens een keer een dag tussen zitten waarop er meerdere halsters stuk gaan, maar niet dagelijks. Dat maak je mij niet wijs, maar suggereren jullie wel.
Bella schreef:Nou het lijkt me wel wat. Genoeg testpaarden aanwezig hier tenminste. Hier gaan er ook halsters en touwen kapot bij de wereld. Dán merk je pas hoe cruciaal het is om een paard te leren vaststaan. Helemaal mee eens
We hebben hier jaarlijks enkele merries ter dekking, die gewoon niét vast kunnen staan aan een halster. Zelfs de koeienband gaat nog net, maar moet dan wel een touw zonder knip aan.
Maar als ze dan weer naar huis gaan, wordt er wel een 'niet kapot' halster verwacht.
En die paarden weten het precies...we zetten ze vast, lopen weg waarom loop je erbij weg dan? en ze gaan zitten en 'pang', ze lopen weer los. Als ze dan een koeienband omhebben schrikken ze ineens dat ze die niet kapot krijgen, proberen nog een keer te hangen en staan ze binnen no-time ineens weer braaf te kijken alsof ze nooit een poging gewaagd hebben ook van die koeienband af te komen. (en in sommige gevallen zie je ze een tijdje bedenkelijk stilstaan en proberen ze het een paar minuten later gewoon net zo hard weer, tot ze echt beseffen dat ze ze niet kapot krijgen)
(maar conclusie blijft wel: Aan het halster staan en daarmee kapot trekken is puur opvoeding. Daarnaast sneuvelen er hier geregeld halsters bij paarden die overdag buiten staan. Die spelen zoveel dat ze elkaar de halsters kapot bijten/trekken. Al koop ik daar graag een extra halster voor...al is het maar om hun zo'n plezier te zien hebben.)
sandr0 schreef:Lynn_Nikita schreef:LEVENSGEVAARLIJK!!!!
waarom er is toch een veilig heid ingebracht zodat ie bij bepaalde druk uiteindelijk ook breekt.
Pollewoppy schreef:In sommige situaties heb ik liever dat het halster wél breekt...
Jetta schreef:Dit is weer typisch iets van de omgekeerde oplossing.....
Elk paard kan leren om aan een halster vast te staan. Oók jonge paarden bij de hoefsmid.
Dat er tegenwoordig veel mensen zijn die wél een paard hebben, maar geen enkel verstand van paarden en ook niet de moeite nemen om zich in het paard te verdiepen, ja, dat zorgt ervoor dat er een markt voor dit soort onzinproducten gecreëerd wordt.
Ik heb al jaren paarden, maar een halster is er bij mij nog nooit gebroken. Oók niet bij jonge paarden, ook niet bij hengsten.