gorilla ontsnapt in Blijdorp!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLuus

Re: gorilla ontsnapt in Blijdorp!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:48

ik heb net het nieuws gekeken, ze weten niet zeker of ze de gorilla in de dierentuin houden

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:48

Fouten gebeuren overal, ze zullen vast wel nooit gedacht hebben dat dit kon gebeuren. Want ze zitten er toch al heel lang of ben ik zo verkeerd?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:49

Wat een schitterend dier zeg!. Het was ooit te verwachten dat zulke dingen gebeuren.
Ik geloof goed dat de mensen in paniek zijn geweest maar wat dacht je van de silverback zelf. Net wat slimmerik zegt, natuurlijk gedrag.

MamboBeach

Nee, heb het ook net gezien en ze weten nu niets zeker inderdaad! Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen!

slimmerik

xLuus schreef:
ik heb net het nieuws gekeken, ze weten niet zeker of ze de gorilla in de dierentuin houden

Misplaatste smiley in jouw geval lijkt me.....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:57

slimmerik schreef:
xLuus schreef:

Misplaatste smiley in jouw geval lijkt me.....

Hoe bedoel je dat slimmerik?

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:57

tjestolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:02

bloed van gorilla of mens?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:05

mens. die vrouw was zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht. ze was meegesleurd door de gorilla. hoor ik net op hart van nederland. (is nu op over blijdorp) dieren mogen niet meer naar buiten nu omdat er al vaker dieren ontsnapt zijn blijkbaar...

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:07

Lau_xx schreef:
bloed van gorilla of mens?

Er staat onder de foto: bloedplas van slachtoffer.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:53

Je zal maar oog in oog met dat beest komen te staan, vind het niet gek dat de medewerker in shock was Bloos!
Ik was vorige week nog in Blijdorp en vroeg me, ironisch genoeg, bij het Gorilla-eiland nog af: wat als één van die beesten ontsnapt?

In Diergaarde Blijdorp in Rotterdam heeft een ontsnapte gorilla paniek veroorzaakt. Het dier sleurde een vrouw mee. Haar hand werd verbrijzeld en zij brak haar arm op twee plaatsen. Twee anderen raakten gewond in het gedrang. Een Blijdorpmedewerker raakte in shock.
bron: NOS

madameke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:59

raar dat zo'n beest heb kunnen ontsnappen wel eng als een gorilla van meer dan 150 kilo achter je aan rent maar dat beest was vast ook in paniek anders wordt hij ook niet zo wild

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:34

Als ik het goed zag, is die het restaurant in gegaan waar ik werkte. Maar hij is waarschijnlijk op het schikdraad gesprongen en heeft daar een adrenaline kick van gehad!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:08

Op een tv programma zeiden ze dat het de aap was die in berlijn ook ontsnapt was.

horse_adorer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:16

Hoorde op de radio dat de gorilla over de sloot of zo was gesprongen terwijl ze dit normaal nooit doen omdat ze bang zijn om te verdrinken. Rara waarom doet deze gorilla het dan wel? Zou ook niet opgesloten willen zitten in een dierentuin. En verzinnen ze nog dat hij dit deed omdat hij een tiener is. Nou sorry maar dat vind ik nou echt onzin. Geef die dieren groot gelijk dat ze ontsnappen! Dieren horen gewoon niet opgesloten te zijn.

Schenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:35

hallo,

ik kan jullie vertellen wat er is gebeurd in de dierentuin vanmiddag.
mijn zus en haar twee dochters van 5 jaar en 7 jaar hebben het met eigen ogen zien gebeuren helaas.
de twee meiden liepen over het pad dat langs het buiten verblijf loopt de oudste liep voorop
mijn zus staat te kijken of de jongste echt achter haar zus aan gaat en dan zou zij om lopen met de buggie. opeens komt de jongste helemaal in paniek terug gerend want de aap was over de sloot gesprongen en had een vrouw gegrepen die tussen haar en haar zus stond de oudste had zich om gedraaid om te kijken wat ze hoorde en zag dat de vrouw op haar rug lag en de aap als en dolle te keer ging op de vrouw en haar in de nek beet het bloed liep er uit ze is toen op haar krukken heel hard het pad af gerend gillend dat er een aap los liep en een vrouw beet en medewerker van de ijscokar heeft haar opgevangen en ergens onder gebracht.
mijn zus stond helaas aan de andere kant van het pad met de jongste helemaal in paniek en heeft niet mee gekregen dat de oudste aan de andere kant eruit ging en dacht dat ze nog op het pad bij de aap was er was helemaal niemand die de vrouw ging helpen mijn zus mocht het pad niet op om haar dochter te zoeken en als ze zei dat hun dan moesten gaan kijken zeiden ze dat dat niet kon.
ze is drie kwartier aan het zoeken geweest naar haar dochter en niemand van de dierentuin die hielp
ze wisten niet eens wat ze moesten doen er werd een paar keer gezegt dat ze hem hadden maar dat was niet zo want dan kwam hij meer te voorschijn de aap heeft zich geruimen tijd op de vrouw kunnen uitleven het duurde zeker een half uur voor de vrouw hulp kreeg ze is met een ambulance uit de dierentuin gehaald maar als ik mijn nichtje hoor over hoe die aap haar in de nek heeft gebeten moet ik nog zien dat het goed komt mijn nichtjes zijn helemaal van de kaart en vragen steeds hoe het met die vrouw gaat op de tv doet de directeur net of het allemaal wel mee valt maar dat valt dus vies tegen.
er staat overal dat ze in haar hand is gebeten maar dat was dus ook in haar gezicht en hals.
deze aap heeft vorige week ook het raam van zijn binnen verblijf een barst van onder tot boven geslagen dus zo'n lievertje is het niet.
mijn nichtjes willen in ieder geval de dierentuin niet meer in.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:41

Ik raad je zus aan met haar kinderen zich tot slachtofferhulp te wenden.

Wat een trauma zeg !!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:43

Niezzz schreef:
Ja, je heb dan meteen een dierentuin fobie.

idd arme vrouw

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:45

@ Schenk: Oh oh oh wat vreselijk voor je zus en de kleintjes! Wat een trauma moet dit opleveren, het kippenvel liep me over mn rug toen ik je verhaal las...

Dit had hoe dan ook nooit mogen gebeuren... nooit!
Een beetje dierenhouder snapt toch wel dat zelfs apen zich ontwikkelen, deze aap is door mensen opgevoed, dus hoe moeilijk is het om te snappen dat hij zijn "basic" instincts zoals bang zijn voor water allang kwijt is?

Dat er geen noodplan in werking is gezet of niet goed genoeg verbaasd me (verdrietig genoeg) niets... waarom zouden we verder kijken dan onze neus lang is? Niemand heeft er waarschijnlijk bij stilgestaan dat dit kon gebeuren... dom dom dom...
en de mensen die erbij betrokken of in de buurt waren zijn voor het leven getekend...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:47

Noodplan heeft iedere zoo dat is verplicht, maar om een half uur te duren voorheen de aap geschoten werd vind ik wel veel.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:50

er lopen zoveel mensen die in paniek zijn, probeer die maar rustig te krijgen, daarbij loopt de aap rond en niet op 1 plek, nee door het hele terrein, vind het knap dat het binnen een half uur gebeurd is.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:51

katiavl schreef:
Noodplan heeft iedere zoo dat is verplicht, maar om een half uur te duren voorheen de aap geschoten werd vind ik wel veel.

Ja dat vind ik ook, maar ja zie een wilde aap maar in het vizier te krijgen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:53

brrr echt eng je zou hem maar tegen komen...
die eerste foto ziet er echt creepy uit...ik weet niet wat ik zou doen als ik hem tegen zou komen denk heel hard rennen

heb ook te doen met je nichtjes die er waren ze zullen wel in schok zijn...

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:56

Hoorde het meteen op de radio Bloos! .
Erg :S .

Veel kinders zullen er een trauma van hebben... Het zall je maar overkomen ...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:58

Cassia schreef:
Hoorde het meteen op de radio Bloos! .
Erg :S .

Veel kinders zullen er een trauma van hebben... Het zall je maar overkomen ...

nou wat je zegt ik denk dat ik nooit meer naar een dierentuin toe zou willen gaan