Paardenvlees, vlees van de toekomst, aldus Gordon Ramsay

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Six

Re: Paardenvlees, vlees van de toekomst, aldus Gordon Ramsay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:18

Ik eet helemaal geen vlees..
En dat wil ik graag zo houden ook ! Knipoog

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:26

Zet die Ramsey maar op de barbeknoei,hij zal straks sowiso wel op de blaren moeten zitten.....

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:00

Misschien wilde Ramsey juist via die barbecue op de renbaan laten zien hoe hypocriet het engelse paardenvolk is. Want wat gebeurt er met renpaarden die niet snel genoeg meer zijn, en ook niet geschikt voor de fok? Juist ja...Maar meestal worden ze verkocht naar het buitenland, omdat de engelsen het eten van paardenvlees "not done" vinden. In het buitenland verandert het renpaard in een rijpaard, of in biefstuk. Maar dat zien de Britten niet. Ramsey heeft dat blijkbaar door. Koe

Jennifertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:53

Ik eet egt geen Paardenvlees !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 22:55

Hahah och, laat die man toch lekker Haha! Hij mag toch best zeggen dat het goed vlees is.. mijn Hemel, als die vent had gezegd dat Vis het nieuwe 'vlees' zou worden vanwege de goede Omega3 vetten, en hij een BBQ had gehouden voor een groot zee-aquarium oid, dan had echt de helft hier gedacht '...dus? lekker belangrijk'.
Maar omdat het om een paard gaat is het ineens totaal anders- ergens ietwat hypocriet he? Haha!

beyosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:38

ik eet uit overtuiging geen paardenvlees,ik ben degene die in de supermarkt alle etiketten leest,
maar ander vlees wel, Koe maar die gordon,moet eerst maar eens wat manieren leren,want in ieder zin die hij zeg ;zit het fwoord-- Vork

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:32

Ach laat die kerel lekker, als hij het lekker vind. Ik eet het ook niet Lachen

Maarja, dan kun je ook wel gaan lopen praten over mensen die in china katten en honden enz. eten.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:56

Ik zou het best wel eens proberen Lachen

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:22

nou ik las dit bericht toevallig maar nu breekt bij mij echt mijn hart!
ik moet mijn engels volbloed in laten slapen en dat kost me al heel veel moeite maar, nu las ik dit bericht en dat stukje over dat een volbloed het lekkerste smaakt (nou die van mij krijgen ze niet te eten hoor.Ik zorg er wel voor dat ze niet naar de slacht gaat DAT ZAL IK MIJN MOEDER MAAR EVEN DUIDELIJK MAKEN).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 18:03

Als je ev niet naar de slacht gaat hij/ zij dus naar rendac (als je in nederland woont).

Maar lees ik nou over hets tukje heen dat ev het lekkerst zou smaken??

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 08:01

Ik eet ook geen vlees maar niet omdat ik het zielig vind. Maar moeten de boeren dan maar geen varkens eten. Ook een te dicht bij je bed verhaal.

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:37

@Ravenna

Je paard wordt toch wel geconsumeert naar zijn dood, of je hem nou naar de slacht brengt of in laat slapen, een biefstukje of lijm...

Tenzij je naar zo'n belachelijk duur paardencrematorium gaat (wat ik persoonlijk onzin vind, maargoed, als mensen daar hun verdriet beter kunnen verwerken, vind ik het goed dat het er is)

Lucid_Dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 21:48

Eerst. Kennissen van me hebben een haflingerstoeterij, er kreeg er eentje koliek, door gebeurtenissen met een andere haflinger (die wij gekocht hadden), besloten ze geen operatie te ondergaan en lieten ze hem slachten. Een pony waar hun dochter drie jaar op reed lag opeens in de diepvriezer. Geloof me vrij, ze hebben één biefstukje half opgegeten en hebben toen de rest moeten wegdoen omdat ze het echt niet binnenkregen. Natuurlijk, dat is extreem, je eigen paard opeten, maar als ik een paardenbiefstuk voor mijn neus zou krijgen zou ik mezelf sowieso af vragen 'stel je voor dat dit de pony, of het paard, van iemand was, iemand die nu heel veel verdriet heeft over de dood van dit dier'.

Wat betreft de levenskwaliteit. Het is misschien beter een paard dat een goed leven heeft gehad op te eten dan een koe die voor het slachten gekweekt werd en nooit wat leuks heeft gedaan. Maar denk je niet dat, als er veel mensen paardenvlees gaan eten, er sowieso ook bedrijven zullen komen waar ze paarden kweken voor de slacht? Paarden kweken voor hun melk is er al ...

Off-topic: Over het slachten van renpaarden? Ik krijg er kotsneigingen van. Ik heb zelf een Engelse Volbloed die van Engeland komt. Door een kleine blessure aan zijn voorbeen werd hij verkocht. Ik kan je wel stellen: de beste jaren van zijn leven zijn zonder twijfel die na zijn racecarrière. Zelfs nu nog merk je trauma's op van dit gruwelijk leven op. Hij heeft een licht doorgezakte rug door het vroege 'opleren' (Kun je het opleren noemen? Ze smijten er gewoon een zadel op en het dier moet maar lopen), telkens weer als er een auto met luidsprekers voorbij komt gaat hij compleet door het lint en een nacht in zijn stal opsluiten zou hem vermoorden omdat hij zichzelf gewoon helemaal zou opvreten van de spanning. Ga me dan niet vertellen dat deze jaren uit zijn leven goed waren.

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 22:34

dank je gentille Boos! (dat doet me erg goed om te horen) dat ze lijm word Huilen
dat wou ik dus nou niet horen maar gelukkig kan ik me er niet zo druk om maken want, ze word tenminste niet opgegeten door iemand (dat is het minste wat ik haar wens).

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:29

Hij zal ongetwijfeld beter kunnen koken dan ik, maar ik ga dus echt NEVER Paardenvlees opeten. .

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:59

BGGBWM schreef:
Ik denk dat het heel goed is als we allemaal massaal paardenvlees gaan eten. Héél veel mensen rijden paard, paarden, ons zo geliefd, die op een gegeven moment zullen (moeten) overlijden. Als we met z'n allen deze dieren opeten hoeven er óók niet zo vreselijk veel 'onschuldige' dieren te worden opgegeten. Onze dieren zijn hun leven lang (als het goed is) met liefde verzorgd en worden dan opgegeten na hun dood. Beter als al die dieren die dmv hormonen zo snel groeien en alleen voor het vlees gefokt worden. Toch?

Bedoelt u nou onze eigen paarden na de dood op t gaan eten? Nagelbijten / Gniffelen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:49

Gat-ver-dar-rie! Paardenvlees! Blèèèèèh!!! Boos! Heeft iemand al weleens de site van Wakker Dier gechecked? Nou, alleen de foto al van het rapport draait m'n maag al van om! Hoe onmenselijk! Nee, liever in een pension bij soortgenoten lekker oud worden. Een stuk natuurlijker dan bij zo'n paard het mes erin te zetten!!!

Kijk maar eens op www.indrasgeluk.com hoe het wel kan (en moet!)

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:53

Sjee ik had dit topic liever dus toch echt NIET willen zien/Lezen

Zeker vanavond weer van die gekke gedachtes door me hoofd! Jak!

Ik eet echt geen vlees!!!
Dááág

Moeten ze jou is naar een slachthuis brengen voor wat vel etc.!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:58

Heeheehee! Ik ben net zoals jij, fOrEveryOu, TEGEN paardenvlees!!! Ik lust het ook niet! BAH! Laat ze liever leven!!!

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:03

Tis gewoon zo! Als mijn lieverd niet meer bij wijze van op eigen benen kan staan krijgt ie wel een spuitje! Maar gaat echt niet naar dat stomme slachthuis! ECHT NIET!!

Ik eet echt geen vlees hoor!

Ze laten jou toch zeker ook niet naar een slachthuis gaan voor wat vel etc.!

Met verzorging moesten we koken! Bami MET kip! ik zei zo van dat ik dat echt niet ging snijden hoor maar het moest! Bleh! Me docent zei zo :'' die beesten worden gefokt voor de slacht! Jeetje! Hoe kan een mens er zo over denk...

sorry hoor

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:11

OK! Rustig maar! Nix gezegd ehhh... getyped!!! Hold your horses!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:12

Trouwens ook elke week met paarden in de weer en ik zou echt nooit op me bord willen krygen! Daarvoor is (o.a) Mowgli vééééélste lief voor!!!! (Rijles, elke woensdagavond)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:19

Hallo paardenmaf en foreveryou. Welkom op bokt, zouden jullie wel graag op jullie spelling willen letten en misschien de boktregels en faq even doorlezen?

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:19

Paardenmaf1 schreef:
OK! Rustig maar! Nix gezegd ehhh... getyped!!! Hold your horses!

Nee haha

Ben der gewoon beetje pissig over!

Mjaa je snapt me toch wel hea?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:21

Tuurlijk. Kan er ook RAAAAAAAAAAAAAAAAAZEND van worden! Drommels drommels en nog eens drommels!!!

Tis gewoon ONMENSELIJK!!! LAAT ZE LEVEN! PUNT UIT!!!