Urielle schreef:Ik kan het niet zien en dat vind ik bepaald niet erg
Het uitzenden van zo'n item werkt wel twee kanten op, enerzijds dat mensen zich er meer bewust van worden (alleen maar toe te juichen), anderzijds dat ik vrees dat er mensen alleen maar op ideeen gebracht worden...
Tsja, da's waar, maar is dat niet met alles zo wat in de media terecht komt? Het mes snijdt spreekwoordelijk gezien altijd aan 2 kanten.
En aangezien het nu écht actueel is, denk ik niet dat juist dít ene programma er voor zorgt dat er nog meer mensen op een idee worden gebracht.
@ xxSweet: Ik moet eerlijk zeggen dat ik in de tijd dat ik op de middelbare school zat, (en dat zie ik nu nog bij mijn oudste broertje) dat veel van die jongeren wel van dat soort filmpjes op hun mobieltje hebben, hoe een meisje/vrouw wordt genomen door een hengst bijv. En dan maar lachen...
Tsja, ik vind het natuurlijk niet kunnen, maar uiteindelijk is het wel de vrouw die hier zich zelf het meeste mee heeft; grote kans dat zíj zich 'kapot laat raggen' door zo'n hengst van binnen *even grof gezegd, sorry, maar zo is het immers* dan dat die hengst er last van heeft. Dat is ook weer andere kant. Er zijn ook zat mensen die redeneren: 'tsja, een merrie die wordt genomen door een man.... man heeft toch een banketstaaf van rond de 20 cm. hoogstens, en ja, die van een hengst is wel het dubbele, zo niet meer....' Tuurlijk, dat is zo.... maar ook dat vind ik geen reden om seks met dieren te gedogen....

zo werd het ook inderdaad in het voorstukje bij Jenssen belicht. Wie kent niet het welbekende scenario: je bent bij iemand op bezoek, maar die irritante, 'oversekste' hond loopt iedere keer tegen je been aan te rijden?
Ik denk dat sommige mensen écht zo simpeldenkend zijn dat ze zoiets hebben van 'ach ja, die hond is ook ge*l... loopt immers tegen mij op te rijden. Ik ben ook ge*l, dus waarom zou ik die hond niet nemen'? Tuurlijk, belachelijk, ziek en misselijkmakend. Toch geloof ik dat er bepaalde mensen zijn die écht zo simpel zijn, en er totaal van overtuigd zijn dat ze geen kwaad doen, puur omdat de hond ook wel eens seksueel gedrag vertoont naar de mens...