Verkeersregels en aanwijzingen voor ruiters

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blowdiene

Berichten: 849
Geregistreerd: 20-08-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: Verkeersregels en aanwijzingen voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:54

MSQuincyTE schreef:
Ik ga echt niet zo'n ding op mijn kop zetten

waarom niet..?
het is veel veiliger

blowdiene

Berichten: 849
Geregistreerd: 20-08-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: Verkeersregels en aanwijzingen voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 17:56

ik heb een verzorgpony en met hem rijd ik altijd op de weg of in de berm, maar ik heb altijd wel 1 of 2 mensen naast me fietsen die midden op de weg gaan fietsen als iemand niet langzamer gaat...

een keertje kwamen we zo een vrouw tegen ging die met 5 km/u langs ons en begon uitbundig naar ons te zwaaien Tong uitsteken
ik natuurlijk terug zwaaien Knipoog

en als er een keertje een aso aankomt steek ik lekker mijn middelvinger op Tong uitsteken

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: Verkeersregels en aanwijzingen voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:36

Als het niet anders kan rijden we op de weg en als het maar enigszins mogelijk is dan pakken we berm of fiets/voetpad. Sorry maar zolang anderen het leuk vinden om knoerthard langs paarden te scheuren, gas te geven of te toeteren/slippen ga ik niet mijn geliefde vlek tussen ze door sturen! Voor medeweggebruikers ga ik heus wel netjes aan de kant maar ik wil onszelf wel heel houden als het even kan. Ik bedank ze als zij op zij gaan of als ze aangeven dat ze er aan komen. Soms hoor ik het zelf niet (slecht gehoor...) en dan verontschuldig ik mezelf ook dat ik niet reageerde.

Huertecilla

Berichten: 26917
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Verkeersregels en aanwijzingen voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:01

corine1981 schreef:
En wanneer ze dan niet weten dat toeteren of dichtbij inhalen (zo dicht langs je dat je jas tegen de auto aantikt) beangstigend kan zijn voor het paard, vind ik dat ze daar wel 'iets' van mogen bijbrengen aan beginnende automobilisten.


Hier toetert zowat om de auto als groet naar ons Haha!

Natuurlijk is het zaak bestuurders op te leiden. Bij bestuurders avn gemotoriseerd verkeer kan inderdaad nog wel een puntje op de 'i'.
Bij de ruiterij echter eerst nog het alfabet.

HC

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: Verkeersregels en aanwijzingen voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:12

blowdiene schreef:
MSQuincyTE schreef:
Ik ga echt niet zo'n ding op mijn kop zetten

waarom niet..?
het is veel veiliger

Dan kan ik net zo goed een helm op zetten als ik in huis ben of in mijn auto rij of op de fiets zit.
En mijn nek kan ik ook breken als ik een cap of helm op heb

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Verkeersregels en aanwijzingen voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:27

in je huis heb je controle over hoe jij loopt, je hebt niet de controle over je paard als je schrikt Knipoog

SDE
Berichten: 941
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Antwerpen, België

Re: Verkeersregels en aanwijzingen voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:50

Jullie hebben in Nederland overal bermen?
Wij hebben vooral straten met een goot van 30 cm breed en een (verhoogd) voet en/of fietspad. Geen graskanten langst de straat. Het is dus of de straat (30-50-70-90 km/u) of het fietspad waarop wij rijden.

blowdiene

Berichten: 849
Geregistreerd: 20-08-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: Verkeersregels en aanwijzingen voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:51

MSQuincyTE schreef:
MSQuincyTE schreef:
Ik ga echt niet zo'n ding op mijn kop zetten

Dan kan ik net zo goed een helm op zetten als ik in huis ben of in mijn auto rij of op de fiets zit.
En mijn nek kan ik ook breken als ik een cap of helm op heb


jah je nek breken kan dan nog, maar heb je weleens aan hersenletsel gedacht..?
dat je bijv. na een val een deel van je herenen beschadigt en nooit meer zal kunnen rijden, praten of iets dergelijks..?

nee geef mij maar lekker veilig een cap

spaansewijn
Berichten: 10
Geregistreerd: 05-04-07

Re: Verkeersregels en aanwijzingen voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:56

Citaat:
Dat autobestuurders vaak niet weten dat wij op de straat moeten lopen, kom ik steeds tegen als ik rij.Meestal zijn we met 2 of 3, en gaan we al met 1 paard op het voetpad ook al mag het niet.Toen we eens met 2 paarden dan op straat reden is er zelfs een auto geweest die naar ons geclaxoneert(getoetert) heeft!!!!!kun je dat nu geloven, dan wees hij met zijn vinger naar de trotoir.

Zou ik ook gedaan hebben, ondanks mijn 0 fout op mijn theorie-examen. Verkeersveiligheid gaat boven de verkeersregels. Het overheidsbeleid is er op gericht om het kinderverkeer zoveel mogelijk te scheiden van het volwassenenverkeer. Wil je gaan waar de volwassene met zijn auto gaat dan moet je voldoen aan een leeftijdscriterium. De wetgever is hier behoorlijk inconsequent om ruiters bij de auto’s te plaatsen. Corrigerende wetgeving is hier op zijn plaats. Cool
Citaat:
Vandaar dat ik ruiterbewijs verplicht maken wel een goede regel vindt net zoals het menbewijs wat al bij sommige wegen verplicht is.

Helemaal mee eens. Ingebed in de WvW en met een leeftijdsgrens die past bij de verantwoordelijkheid. Sigaar
Citaat:
Overigens leer je wel bij je theorie hoe je een paard/vee moet benaderen, maar er zijn maar weinig mensen die na het halen van hun rijbewijs er regelmatig mee te maken krijgen waardoor ze het vergeten.

Ik kan me daar niks van herinneren. En het was voor mij toch echt niet zo lang geleden. Bloos

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Verkeersregels en aanwijzingen voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 23:12

Huertecilla schreef:
corine1981 schreef:
En wanneer ze dan niet weten dat toeteren of dichtbij inhalen (zo dicht langs je dat je jas tegen de auto aantikt) beangstigend kan zijn voor het paard, vind ik dat ze daar wel 'iets' van mogen bijbrengen aan beginnende automobilisten.


Hier toetert zowat om de auto als groet naar ons Haha!

Natuurlijk is het zaak bestuurders op te leiden. Bij bestuurders avn gemotoriseerd verkeer kan inderdaad nog wel een puntje op de 'i'.
Bij de ruiterij echter eerst nog het alfabet.

HC


Het is een combi denk ik. Maar waar het mij omgaat is dat een paard een schrikdier is en dus van de 11 keer toeteren ineens wel zou kunnen schrikken.
Voorkomen is beter dan genezen (hierom is een cap ook wel slim Knipoog)

Ach, heb ook een keer een boswachter gehad die zijn kettingzaag pal voor onze neus aanzette... Dat werd hem niet in dank afgenomen Haha! Ik was erg blij dat ik toen niet op de openbare weg reed Bloos want als je paard niets gewend is gaat het fout.
Het is vaak een kwestie van wennen.
Mijn eigen paardje zou er de eerste keer 3 passen van opzij doen en de 2e keer slechts snuiven (lang leve de voole arabs Lips are sealedx)

Ik weet een leuke combi: voor elke ruiter een politiepaardentraining en voor automobilisten een cursus omgaan met paarden in het verkeer Knipoog

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Re: Verkeersregels en aanwijzingen voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:37

Dit heb ik lang geleden geschreven. 5 jaar geleden denk ik. Maar het geld nog steeds. Ik heb het toen in het plaatselijk krantje gezet.

Paard in verkeer.


Ik ga regelmatig met mijn paard richting bos. Wat ik dan allemaal meemaak probeer ik hier te beschrijven. Niet om een oppassend vingertje uit te steken maar om iets meer begrip te krijgen.

Als ik richting bos ga moet ik een heel stuk over de openbare weg. Ik rijd daar dus niet omdat ik zo graag door over de weg rij. Mijn paard is een zeer verkeersmak paard dat niet vlug schrikt. Maar als een auto met 80 km per uur langs scheurt dan kijkt hij zelfs op. Of wat denk je van mensen die je nog vlug inhalen en dan de oprit opschieten. Een paard is een levend wezen met een eigen wil. Hij heeft bovendien geen rempedaal. Nog iets hinderlijks is het als vrachtwagenchauffeurs hun remmen ontluchten bij het passeren. Paarden zijn van nature vluchtdieren. Hun eerste reactie op onraad is wegvluchten. Zij denken dus niet eerst na, net zoals de mens. Dit kan gevaarlijke situaties opleveren en ongelukken veroorzaken die makkelijk voorkomen hadden kunnen worden.

Verder krijg ik vaak gemopper omdat ik aan de kant moet. Een paard mag officieel niet op het voetpad. Ook het fietspad is verboden terrein. Een ruiter hoort op de weg of in de berm. Maar op de weg tussen al dat knetterend en toeterend verkeer zie ik niet zitten.

Zelfs al rij ik op een ruiterpad krijg ik vaak nog gemopper. Laatst nog reed ik over de weg richting het bos. Plotseling komt er een fietser aanrijden die zijn fiets bijna in mijn paard parkeert. Hij moppert dat ik in zijn tuin rij en waarom ik niet ergens anders ga rijden? (Ik reed over een officieel ruiterpad, die zijn zelfs verplicht als ruiter) Ik probeer zoveel mogelijk rekening te houden met andere mensen. Ik ga netjes in stap als ik iemand passeer en probeer altijd met ruime afstand te passeren. Ik vraag alleen of andere mensen ook rekening willen houden met mij.

Er gebeuren zoveel ongelukken te paard. Vele zouden voorkomen kunnen worden. Daarom…. matig de snelheid, passeer met ruime afstand. Houd er rekening mee dat het paard een dier is dat plotseling kan uitwijken of stoppen. Ga ook niet toeteren of bellen. Ook voetgangers moeten rekening houden met paarden. Een paraplu is bijvoorbeeld iets waarvan een paard erg kan schrikken. Ook onverwachte bewegingen of geluiden kunnen voor panieksituaties zorgen. Bijvoorbeeld een kano.; deze maakt weinig geluid en is er ineens en schiet dan weg.

Neem eens een kijkje bij een manege in de buurt. Ga eens praten met een ruiter. Dit kan erg verhelderend zijn.

Vanessa24
Berichten: 2202
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Verkeersregels en aanwijzingen voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:48

spaansewijn schreef:
Citaat:
Overigens leer je wel bij je theorie hoe je een paard/vee moet benaderen, maar er zijn maar weinig mensen die na het halen van hun rijbewijs er regelmatig mee te maken krijgen waardoor ze het vergeten.

Ik kan me daar niks van herinneren. En het was voor mij toch echt niet zo lang geleden. Bloos


Toch niet zo best opgelet dan Haha!
In je theorieboek (bij mij dan) was het de allereerste pagina, daar stond in hoe je paarden/vee moest benaderen, ook heb ik deze vraag tijdens mijn theorie examen terug zien komen.

Ibalia

Berichten: 2256
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Een-city

Re: Verkeersregels en aanwijzingen voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:55

Ik denk dat veel ruiters en menners de fout maken in het verkeer om zo "onzichtbaar" mogelijk te zijn.
Daarmee bedoel ik dat men vaak zo ver mogelijk van het verkeer blijft en heel erg aan de kant gaan.

Zelf men ik en wij rijden altijd over de weg. Dat is ook de plaats van ruiter en aanspanningen.
Ik vind het heel erg begrijpelijk dat men bij een drukke weg toch het (meestal voor het gevoel veiliger) fietspad kiest.En bij ons kun je ook hele stukken rijden zonder dat je in druk verkeer terecht komt. Ondanks dat zoeken we wel het verkeer op om zo de paarden er aan te laten wennen.

Door je plek op de rijbaan te nemen of misschien wel eisen, dwing je medeweggebruikers rekening met je te houden.
Als ik met mijn aanspanning de weg op ga en er komt een auto, vrachtauto of tractor heel hard mijn kant op, dan ga ik midden op de weg rijden en soms zelfs over de middenstreep.
Aso, dat is het eigenlijk wel zo maar maak ik nog een extra duidelijk (en word daar soms ook ote gedwongen) dat men rekening met mij moet houden. Het geeft ook wel eens middelvingers en mensen die me naar het voet- of fietspad verwijzen

Daartegen rij ik in principe nooit op het fietspad en passeer ik wandelaars e.d. altijd in stap.
En ik groet altijd vriendelijk als de mensen me de ruimte geven of me rustig voorbij rijden.

Ik denk dat het belangrijk is dat we al ruiters/menners ons zo correct mogelijk gedragen in het verkeer. (ook al doe ik dat zelf ook niet altijd met het midden op de weg rijden Duivel )
Maar, zoals ik netook al aangaf, ik kan me voorstellen dat je met een paard die nog niet geod verkeersmak is, toch een fietspad opzoekt.

We zitten vaak ook nog met het probleem dat veel mensen niet doorhebben hoe een paard kan reageren op verkeer en hoe ze de paarden moeten passeren. Daar zouden ze meer aandacht aan moeten besteden bij de theorielessen van het autorijbewijs Knipoog

Huertecilla

Berichten: 26917
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Verkeersregels en aanwijzingen voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:02

Sorry maar ik begrijp al die klagers niet.

JIJ rijdt paard, JIJ bent verantwoordelijk en je WEET dat het verkeer druk is. Zorg dat je de regels goed kent en dat jij en jouw paard voorbereid zijn op het onvoorziene.
De 'anderen' en hun onvoorspelbaarheid zijn geen onzekerheid maar juist een zekerheid.

Als je er nog niet aan toe bent moet je meer voorbereidend werk doen en anders hoor je niet in het verkeer. De overige verkeersdeelnemers mogen er vanuit gaan dat ze geen buitengewone rekening met jou hoeven te houden.

Je hebt gelijk Ibalia.
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.'

HC

Ibalia

Berichten: 2256
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Een-city

Re: Verkeersregels en aanwijzingen voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:11

Huertecilla schreef:
Sorry maar ik begrijp al die klagers niet.

JIJ rijdt paard, JIJ bent verantwoordelijk en je WEET dat het verkeer druk is. Zorg dat je de regels goed kent en dat jij en jouw paard voorbereid zijn op het onvoorziene.
De 'anderen' en hun onvoorspelbaarheid zijn geen onzekerheid maar juist een zekerheid.De 'anderen' en hun onvoorspelbaarheid zijn geen onzekerheid maar juist een zekerheid.

Als je er nog niet aan toe bent moet je meer voorbereidend werk doen en anders hoor je niet in het verkeer. De overige verkeersdeelnemers mogen er vanuit gaan dat ze geen buitengewone rekening met jou hoeven te houden.

Je hebt gelijk Ibalia.
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.'

HC

Dat is in ieder geval een zekere factor Haha!
Daarom kun je de medeweggebruikers natuurlijk wel een beetje opvoeden.
Er is een boer bij ons in de buurt, die kom je dan tegen met een enrome tractor met een mestinjecteur erachter. Echt heeeeeel erg grooooot.
Jorrit vind tractoren nu niet echt heel erg fijn en in het begin hebben we een keer aangegeven of hij even rustig aan wilde doen. Het was ook zichtbaar dat Jorrit het niet zo prettig vond.
Hij gaat aan de kant, zet de tractor uit en wacht tot we een eindje weg zijn en start dan pas weer de tractor.
Super gewoon. Ik heb hem achteraf ook bedankt.
Als we hem nu tegen komen gaat hij netjes aan de kant en hij hoeft de tractor niet meer uit te zetten Knipoog

Dat is een ideale situatie en het gebeurd ook wel eens anders hoor. Dan komen mijn "fantastiche" stuurmanskunsten Sigaar Vork Knipoog weer eens goed van pas.

Huertecilla

Berichten: 26917
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Verkeersregels en aanwijzingen voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:38

xSCWx schreef:
Maar als ruiters op de weg moeten, betekend dit dan in een woonwijk, of mogen we, bij wijs van spreke ook op de snelweg..


Nee, dat is netjes in de verkeersregels geregeld. Die behoor je te kennen!!!!
Bedankt voor deze glasheldere onderbouwing van waar er wat fout zit.

HC

Ibalia

Berichten: 2256
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Een-city

Re: Verkeersregels en aanwijzingen voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:30

Hoe is het gesteld met de paardenkennis in Spanje HC?
Op de foto's te zien wonen jullie daar prachtig. Hebben jullie ook te maken met onbegrip?

Wij hebben verder weinig "last" van medeweggebruikers. We wonen dan ook in een paardenrijkgebied dus veel automobilsten hebben paarden of zijn er al aardig aan gewent.
Natuurlijk maak je wel eens wat mee maar daar moet je danmee weten om te gaan.

FuZZ
Berichten: 5
Geregistreerd: 26-11-06

Re: Verkeersregels en aanwijzingen voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:14

Om nog eens terug te komen op die hesjes, je zou ook met textielstift op een t-shirt kunnen zetten
paarden kunnen flinke deuken in uw auto trappen
dus rijdt langzaam!
-xxjes anne

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: Verkeersregels en aanwijzingen voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:20

Fuzz dat is een goed idee, maar of ze het lezen is ten 2e natuurlijk

Marloes_R

Berichten: 2003
Geregistreerd: 15-05-05

Re: Verkeersregels en aanwijzingen voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:23

Ik lees dat er heel wat mensen zijn die geen cap op willen...
Het ding staat niet zo elegant, maar het is toch voor je veiligheid! Ik vertrouw mijn paard wel, maar er kan altijd wat gebeuren waardoorje valt. En dan komt asvalt hard aan!
Ik vind mijn veiligheid en gezondheid belangrijker dan hoe ik eruit zie op mijn paard. Ik zie trouwens ook heel veel wielrenners met helm, dus waarom een ruiter niet?

Vanessa24
Berichten: 2202
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Verkeersregels en aanwijzingen voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:28

FuZZ schreef:
Om nog eens terug te komen op die hesjes, je zou ook met textielstift op een t-shirt kunnen zetten
paarden kunnen flinke deuken in uw auto trappen
dus rijdt langzaam!
-xxjes anne


De tekst is wel erg lang, als je in de auto zit lees je dat niet.
'Pas op, zwenkt uit' of de 'L' is dan veel beter.

Anoniem

Re: Verkeersregels en aanwijzingen voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:40

Pas op, slaat uit Tong uitsteken Clown

Gewon L en dan ook alleen bij een jong paard
Anders heeft het ook geen effect als iedereen dat aan doet.
Als je paard meer ervaren is moet hij toch wel wat kunnen hebben.

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re: Verkeersregels en aanwijzingen voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:42

FuZZ schreef:
Om nog eens terug te komen op die hesjes, je zou ook met textielstift op een t-shirt kunnen zetten
paarden kunnen flinke deuken in uw auto trappen
dus rijdt langzaam!
-xxjes anne


zo'n L hesje kan ik inkomen, dat snapt ook iedere automobilist.
wat jij hierboven zet niet. vind het nogal dreigend over komen en het probleem maar weer eens neerleggen bij de automobilist, terwijl als jij je paard niet onder controle hebt, of vertrouwd etc het probleem wel degelijk bij jou ligt.
ik kan me voorstellen dat een automobilist die toch al een hekel heeft aan ruiters op de weg, nog eens extra gas geeft bij een ruiter met shirt met dit soort teksten

lovelygirly

Berichten: 3541
Geregistreerd: 20-03-04
Woonplaats: Uuut de achterhoeeek!

Re: Verkeersregels en aanwijzingen voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:39

Ik en een vriendinnetje kregen een keer de tip om ong. midden op de weg te gaan rijden zodat diegene die er met een harde snelheid aankomen langzamer gaan rijden. Dit hebben de meeste gedaan en dan begroeten/bedanken we ze netjes.

Op een gegeven moment heb ik ook een keer tegen haar gezegt, dat ik dit ook gewoon bij de politie doe en dat ik dan wel uitleg (als hij stopt) waarom ik het doe.Net op dat moment reed er dus een politie langs in een personenauto.(niet in een politieauto maar in een gewone auto)
Die is gestopt. Eerst stonden we te twijfelen of we weg moesten lopen, maar dat leek verdacht(aangezien we geen cap ophadden) en zijn we naar de politie gelopen.Uitgelegd en hij begreep het wel.Gaf nog tips dat je eventueel ook op andere plekken kan gaan rijden waar het rustiger was en noem maar op(wees dan ook wat plekken aan en legde vanalles uit eigenlijk.)(hij had niks gezegt over de cap.)

1 keer hebben ik en een vriendinnetje trouwens mooi iets associaals mee gemaakt.
Ik reed en zij liep met haar pony en een vriendin van haar naar de dierenartsenpraktijk.( ze had een afspraak)Op de terugweg naar haar huis zagen we een tractor aan komen en aangezien mijn verzorgpony wel eens schrikt en de andere keer niet (van een tractor) ben ik netjes afgestapt en ben ik in de berm gaan staan met haar.(Vriendinnetje doet dat ook netjes voor alle zekerheid.)
Moest de tractor dus af waar bij stonden.( hij moest het land op)Hij had dan niet het fatsoen om te wachten aan de goede kant waarvan hij moest rijden, nee hij slaat met een sloom tempo af.
We konden amper langs de tractor aangezien aan de linkerkant de tractor stond( met een mestding of iets er achter volgens mij) en de rechterkant een boom. Gelukkig ging mijn verzorgpony er rustig langs.
Ik was er dus langs kijk ik om moest mijn vriendin nog komen. Ze liep daar nog maar die man reed gewoon door.Ze liep er dus vlak voor langs of van de andere kant gezien, hij reed te ver door.

Meestal rij ik op de weg, maar als het kan in de berm.

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: Verkeersregels en aanwijzingen voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 22:18

lovelygirly schreef:
Ik en een vriendinnetje kregen een keer de tip om ong. midden op de weg te gaan rijden zodat diegene die er met een harde snelheid aankomen langzamer gaan rijden. Dit hebben de meeste gedaan en dan begroeten/bedanken we ze netjes.

Dat heb ik ook al vaak genoeg gedaan en het werkt echt