Ruiter rijdt expres in op kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

racheltjj

Re: Ruiter rijdt expres in op kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:23

Inderdaad, eigenlijk zou je het verhaal van het meisje zelf ook moeten horen.
Ik kan me voorstellen dat als ieamnd tegen mij zeg 'die ..... paarden mesten .... overal ....beesten!' zou ik het ook niet leuk vinden.
Maar dan zou ik naar dat jongetje toegaan en vragen of hij ergens problemen mee heeft oid (hangt van situatie af) !
nee, Ik vind het niet netjes!
Mijn paard zou trouwens nooit ergens express op gaan staan of naar iemand toe galopperen als ik aan het rijden ben
, dan is het zekerste weten prongelijk!
Maar ik ben zeer benieuwd of diegene op bokt zit , en wat haar verhaal is !
Als je over een jongetje zijn teen kan rijden,vind ik dat ze zich ook maar hier moet melden !

Payal

Re: Ruiter rijd expres in op kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:25

milou123 schreef:
LadyLuna schreef:

Woops had ik een heel verhaal getypt komt er alleen boeien te staan Clown
Ik vind dat je dat niet kunt maken maarja, ik vind het kind ook zo brutaal als die wat zegt over poepen
tegen een oudere.
.

Wat maakt dat nou weer uit? Ze hoort het gewoon op te ruimen!
Dus als je jonger bent mag je niet meer op de fouten wijzen van ouderen mensen? Lips are sealed

Ben ik het niet mee eens Lachen[/quote]

uitleg? Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:27

runningkawa schreef:
Als het idd alleen is omdat het jongetje er wat van zei is het zeker belachelijk

Maar stel daat hij er ook nog eens een steen achteraan heeft gegooid om maar wat te noemen.
Dan wordt het verhaal direct anders.

Als iemand een steen naar jou paard gooit dan zou jij met je paard op zo iemand inrijden?

Zelf vind ik dat deze dame al fout was doordat ze zich met een paard op een plaats bevindt waar veel kinderen spelen, daar heb je met een paard gewoon niets te zoeken.
En als iemand stenen naar je paard gooit kun je wat mij betreft stenen terug gooien naar de jongen, de politie waarschuwen. Ik weet niet wat, maar je gaat niet je paard als wapen gebruiken.

Als het jochie gescholden heeft kun je dat gewoon negeren lijkt me. Zal me wat worden als iedereen met agressie gaat reageren omdat iemand anders je paard een rotknol noemt.
Zal mij een worst wezen wat een ander van een paard denkt.

De enige uitzondering die ik me kan bedenken is als je door een oudere man wordt aangevallen en zo iemand probeert je van je paard te trekken. Dan is het logisch dat je je paard laat steigeren of wat dan ook.
Maar bij een 12 jarig jochie wat volgens dit bericht alleen wat gezegd heeft over paardenpoep?
Kom op zeg.

Payal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:28

runningkawa schreef:
draumpje schreef:
ik ben ook wel benieuwd naar de andere kant van het verhaal
er word nu gesteld dat er alleen iets gezegd is over het poepen
maar dat wil nog niet zeggen dat dat het enige is wat er gezegd en/of gedaan is

als het puur om verbale acties vanuit de jongen ging, is dit idd een belachelijke actie van de amazone
maar wie weet is er meer voorgevallen in de lichaelijk trant maar word dat er hier niet bijverteld omdat er aar van 1 kant info is geplaatst

Als het idd alleen is omdat het jongetje er wat van zei is het zeker belachelijk

Maar stel daat hij er ook nog eens een steen achteraan heeft gegooid om maar wat te noemen.
Dan wordt het verhaal direct anders.

ik vind van niet Vork het verhaal wordt dan nog wel anders, maar ik vind dat ze dan nog steeds niet deze actie had mogen flikken Knipoog hoe erg die jongen ook tekeer is gegaan, en hoe boos zij ook is geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:28

@ThePast03

Ik zou er zeker wat van gaan zeggen ja. Want ik zou dat niet pikken.

Ik zou ze niet expres omrijden, maar als het paard dan ineens een stap opzij zet op de voet van die jongen, dat kan gebeuren.
Want wie zegt dat ze het expres gedaan heeft?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-04-07 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:29

Ik begrijp niet dat mensen vinden dat je paardenpoep op moet ruimen?? Gestoord
Neem jij altijd een schep mee en een vuilniszak als je gaat buitenrijden? Vork
Ik denk ook niet zoals meerderen hier dat dit expres gebeurd is, je kunt je paard echt niet zover krijgen dat hij dat doet, whaha, maar natuurlijk is ze wel te dichtbij gegaan, maar die jongen had ook weg kunnen stappen, je weet toch niet hoe het gegaan is, het is duidelijk allemaal maar van één kant belicht... Slapen
Je moet er natuurlijk ook vanuit gaan dat dit puberende kids zijn van rond dezelfde leeftijd, even tegen elkaar opboksen...
Maar goed, die koekvreters blijven natuurlijk rare gasten Tong uitsteken , het is niet voor niks dat ik vanuit Zaandam naar Groningen ben verhuisd... Haha!

Payal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:30

ik ben overgens wel heel benieuwd naar de andere kant van het verhaal Knipoog want ik denk namelijk niet dat die jongen "er alleen wat van heeft gezegt". ik denk dat er wel meer aan de hand was

Payal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:32

MirandaFuego schreef:

tuurlijk ruim je het wel ff op! buitenrijden heeft zijn voordelen en nadelen, en dit is toevallig een nadeel. En als je dat niet kan accepteren dan blijf je maar in de bak Knipoog ik zeg niet dat je een schep en vuilniszak moet meenemen, maar je kan het toch ff aan de kant schuiven met je voet? wel zo fijn voor de buurtbewoners Knipoog jij vind het toch ook vervelend als je in de hondenpoep trapt?
en nou niet zeuren dat je "schoen dan vies wordt" want dat gebeurt namelijk wel vaker als je met paarden werkt Clown

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:37

we zeggen hier wel dat het meisje niet expres erop heeft gereden - althans sommige van jullie en ik kan het ook niet zeker weten - maar misschien is ze er wel gewoon echt op af gereden maar toen sprong het jongentje aan de kant en toen kwam dat paard toch nog op z'n voet.

Ik probeer hier niet het jongentje gelijk te geven, maar zal ook niet zeggen dat hij liegt Lachen

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:41

Ik denk niet dat dat jongentje heeft gezegt: Wil je die poep opruimen want wij willen hier spelen, of iets in die richting...

Natuurlijk is het fout wat het meisje gedaan heeft, maar we horen het verhaal nu maar van 1 kant, ik denk niet dat je er nu over kan ordelen.

jodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:46

Ik loop gewoon door als iemand weer zit te zeuren om iets. Maar ik heb wel 1 keer mijn paard laten steiger voor een turksen man omdat hij mij aan aan het uitschelden was en op me paard zijn hoofd spuugde omdat ik op het fietspad liep!( mijn paard voelde mijn woede en houdt niet van mannen Bloos dus hij steigerde vanzelf) het was wel van een meter afstand hoor Knipoog . Sommige mensen sporen gewoon niet, tja dan ga ik mijn paard er ook niet voor straffen. Ach gut

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:52

runningkawa schreef:
@[*olduser*]

Ik zou er zeker wat van gaan zeggen ja. Want ik zou dat niet pikken.

Ik zou ze niet expres omrijden, maar als het paard dan ineens een stap opzij zet op de voet van die jongen, dat kan gebeuren.
Want wie zegt dat ze het expres gedaan heeft?

Hoe dan ook hoor je met een paard niet op een kinderspeelplaats, dus daar zit ze fout.

Als het paard per ongeluk een stap opzij gedaan heeft wordt het een heel ander verhaal.
Maar dan kan ik nergens meer op reageren want je kunt voor elk verhaal wel een ander verhaal gaan verzinnen en hoort zelden 2 kanten.

Persoonlijk denk ik ook niet dat de amazone nu nog gaat toegeven dat ze bewust op die jongen is ingereden. Helemaal niet als ze op bokt zit en dit topic leest.
Ik kan alleen maar hopen dat er meerdere volwassen getuigen zijn geweest.

En hopen dat mensen zich niet zo geintimideerd voelen door een paar scheldwoorden van een 12-jarige jongen dat ze agressief gedrag gaan vertonen, want dan zou ik dat echt bijzonder triest vinden.

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:56

Ja een typisch geval van één kant van het verhaal aanhoren...
Wanneer het verhaal correct zou zijn, dan spoort dat grietje niet, maar zelf geloof ik idd ook niet dat de jongen van 12 zo'n onschuldig taal gebruik heeft toegepast...

Mijn visie: Twee die schuld hebben... en een jongen die van een mug een olifant maakt.

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:58

Eeeh misschien heb ik er over heen gelezen.. maar stond er niet een plaats waar de jongen vaak speelt? Dat is iets anders dan een kinderspeelplaats...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:03

als het jongetje er alleen wat van gezegd, heeft en de ruiter is er met opzet op in gereden, nee dat vind ik niet kunnen

maar om nou te zeggen wat zoek je bij een speelplaats? wij moeten bijv. als we naar de ruitersportzaak gaan, (om een zadel oid te passen) ook langs een speelplek, en als ik naar mijn huis rijd kom ik daar ook langs.. dat kan je in sommige plaatsen niet vermijden.

maar het lijkt mij zo raar dat het jongetje is blijven staan, en het paard over zijn voeten heeft laten rijden? als er een paard op mij afkomt zou ik niet blijven staan wachten..

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:03

Zoals al een heleboel hebben gezegd, dit is maar één kant van het verhaal.
Maar toch vind ik het meisje fout zitten, wat er ook gebeurd is, je rijdt niet express met je paard op iemand in/over iemand heen vind ik, tenzij je bij de bereden politie bent en je in een rel beland...
Als ik door een woonwijk rijdt en mijn paard poept op straat (waar de auto's rijden, dus echt de weg, niet de stoep) zou ik het ook niet zo één twee drie af stappen en het opruimen, als er auto's rijden wordt er toch al minder/niet gespeeld. Maar als ik in een "bosje" rijd zeg maar, over een paadje/veldje waar kinderen spelen dan wel. Als ik daar al over heen rijd.
Op de stoep rijd ik zowiezo niet, ook niet in een woonwijk waar geen verkeer komt (Ja, oké, in die waar ik woon wel, even langs mijn moeder, maar dan stop ik de poep in onze eigen groene bak, geen probleem Haha! )

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:04

Canis schreef:
Eeeh misschien heb ik er over heen gelezen.. maar stond er niet een plaats waar de jongen vaak speelt? Dat is iets anders dan een kinderspeelplaats...

Op een plek waar veel kinderen spelen staat er. Ik neem aan dat dat dus een plek is waar weinig verkeer is Vork Daarnaast vind ik niet dat je je paard op die manier moet gebruiken. Blijf gewoon op een nette afstand, zet het paard een stap opzij dan staat hij/zij dus ook niet meteen op iemands voet.
Ben benieuwd hoe dit afloopt!

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:07

Ben het wel met jullie eens maar ik vraag me ook af hoe hij het gezegt heeft jongentjes van 12 zijn ook zo ontschuldig niet meer die komen net in de pupbertijd en geven hun bek soms ook wel eens een dauw.

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:10

Dus blijft nog steeds iets anders dan een kinderspeelplaats. Een speelplaats is zo'n zandbak of pleintje met wipkippen klimtoestellen en schommels... ...Daar hoef je met je paard niets te zoeken nee, maar bij een gewoon grasveldje vind ik het geen rare plaats om met je paard te rijden ...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:11

X__Hardc0re_ schreef:
Ben het wel met jullie eens maar ik vraag me ook af hoe hij het gezegt heeft jongentjes van 12 zijn ook zo ontschuldig niet meer die komen net in de pupbertijd en geven hun bek soms ook wel eens een dauw.

Staat toch in geen verhouding tot..... Gewoon een vieze laffe streek.

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:12

jeetjee sorry hoor maar wat ben je dan voor mens? waar slaat dit op? dit vind ik echt te krampzinnig voor woorden. Kan gewoon niet! inderdaad lekkere promotie voor de paardensport, tjonge jonge jonge.Het is natuurlijk wel weerl zo, wat zal het jongentje dan gezegt hebben? maar ja sommige mensen kunnen ook snel flippen. Ik ben wel benieuwd wat die gezegt heeft, want de jeugd van tegenwoordig... ik bedoel laatst ook ik kwam op de fiets zo'n klein jongetje van rond de 9 tegen met z'n vriendjes en schelden en dom tegen mij. ben verder niet gestopt maar je weet het niet. Dat zijn van die jongetjes die denken dat ze stoer zijn ik weet niet of dat bij dit jongetje ook zo was.. maar ik vind dat je niet zo een jongetje kunt aanrijden kom op zeg!

LynnGiirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:13

Ik wil eerst wel is de andere kant van het verhaal horen ..
Bij mij rijden ze ook altijd keihard met een scooters langs de paarden echt heel vlak langs.
Nouja die schrikken zich dan ook dood echt heeeel kut is dat
Waren ook een x wat jongens aan het voetballen en toen gingen ze de bal tegen me paard aantrappen Stoom uit je oren

Gelukkig geen probleem, me paard trapte de bal gewoon terug Extreme duivel
Toen stonden ze wel een beetje raar te kijken ..

Maar ik vind het wel raar dat ze erop in reed,
het had ook erger kunnen aflopen, dat het paard niet op tijd stopte ofzo.
& dat die gewoon over het jongetje heen reed .
Heel gevaarlijk .
Maar die jongetjes zijn trouwens ook niet altijd even lief ..

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:18

MirandaFuego schreef:

Als mijn pony poept op de weg ga ik er zodra hij op stal staat heen met de kruiwagen en ruim ik het op.
En het is heel logisch dat je paardenpoep op moet ruimen...enig idee hoe vies niet-paarden mensen zoiets vinden?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:19

En tja.. al zou dat jochie een grote bek hebben gegeven.
Stap dan gewoon van je paard af en geef dat jochie een trap.
Dat heb je zelf nog een beetje in de hand, een paard is onvoorspelbaar en enorm zwaar.
Dit had natuurlijk veel slechter af kunnen lopen.

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:21

@LynnGiirl
Dat had ik ook een keer jongens op de fiets proberen me paard te laten schrikken Verward express...met een tak tegen ze kont.
Nou sorry dan ga je bij mij ook tever...die heeft ook een aardige striem der aan over gehouden.
Maar dat is toch niet normaal rij je daar rustig met je paard als dat beest er van door gaat nou wat dan breekt ie daalijk ze benen of ik vlieg der af.
Gelukkig heeft de mijne daar niks van dus ze hadde flink pech.