Rabobank Talententeam 2007 bekend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Skitter

Re: Rabobank Talententeam 2007 bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 21:00

Odie schreef:
roca schreef:
Daarom, ben jij ook een "miskend talent": ga eens bij je zelf na of je er echt 200% voor wil gaan! Zo ja, ga dan naar een stal in de buurt waar je wat kan leren en waar je af kan dwingen om betere paarden te rijden.

Geef mij één adres waar ik niet aangerand, uitgebuit of bedrogen wordt en ik ga er meteen aan de slag!

Nou, innnnnnnnderdaad!!!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 21:07

celintjuh schreef:
Mensen die nog geen GP rijden (zoals bij ponys, dat ik iig zeker weet) kunnen ook zon telentendag meedoen, iig je selecteren. Daar ontmoet je dan 'hogere' mensen en die helpen je Ik ben zelf ook rabobank talent geweest maar opzich houdt dat niet zo heel veel in. Hetis jamer mensen, maar dressuur, daar heb je geld voor nodig! Dat weet je voor je eraan begint, geeen zwaaaaar goed paard, kom je nergens (iig niet in de top van NL)

Ik snap niet waarom dikgedrukte zo vanzelfsprekend is. Te belachelijk voor woorden!

Ik ben van plan om wel lekker te lessen en door te trainen met mijn paard, zo ver en zo hoog mogelijk maar ik zou voor geen goud wedstrijden rijden. Het zal me een worst wezen wat een ander van me vindt. Het zal me een worst wezen als niemand mij ziet rijden (oh jee!)
Kun je van de helft van de 'topruiters' niet zeggen volgens mij.

Ik weet voor mezelf dat ik goed rij, dat mijn paard er plezier in heeft en lekker in zijn vel zit, Niks moet. En dat is voor mij veel meer waard dat een of andere Rabo dekje of jas, of de meing van een ander arrogante topruiter.

Dit is al eerder gezegd, maar paardensport gaat niet eens meer om de sport. Het gaat om wie heeft het duurste paard, wie komt het eerst in de top, wie heeft het grootste vrachtwagen, wie krijgt de hoogste punten, uiteindelijk wie heeft het meest geld, de paarden zelf worden totaal links gelaten. Who cares?

Om misselijk van te worden, en ik ga het NIET steunen. Laat de rijk lekker tegen elkaar rijden en steeds meer geld in de Rabobank/KNHS steken.

Veel plezier, ik doe niet mee.

Rose21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 08:22

_angela_ schreef:
Ze heeft selectie gelopen voor de rabo, maar mocht niet door omdat haar paard niet goed genoeg was. Als ze een beter paard kocht, had ze door gemogen. (is letterlijk tegen haar gezegd, ze zouden haar volgend jaar erg graag terug zien op een paard met potentie).

Duidelijker dat dit word het niet. Je moet de centen en connecties hebben klaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 08:26

En dan heb je het al over mensen die een eigen paard hebben.
Laat staan of de talentjes die geen eigen paard hebben ooit ontdekt worden.

En ja natuurlijk gaat het om de mentaliteit.
Maar ik ken echt wel ruiters die dat hebben, maar alleen maar op handelsstallen rijden, waar ze al blij mee zijn, want zo kunnen ze tenminste rijden. Maar als een paard daar L nivo loopt is het al hoog.
En zo gaat dat op veel stallen
En sommige van die ruiters hebben misschien nog wel een betere mentaliteit dan de ruiters die de kansen al hebben.
Want die moeten naast school en werk alles nog doen. Proberen de handelstal wat blij te maken.
Dan zijn er geen hulpjes die wel mesten, want de meeste kids van de rijke ouders hoeven dat niet, om eens een voorbeeld te geven

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 08:28

Odie schreef:
roca schreef:
Daarom, ben jij ook een "miskend talent": ga eens bij je zelf na of je er echt 200% voor wil gaan! Zo ja, ga dan naar een stal in de buurt waar je wat kan leren en waar je af kan dwingen om betere paarden te rijden.

Geef mij één adres waar ik niet aangerand, uitgebuit of bedrogen wordt en ik ga er meteen aan de slag!

Ik weet precies wat je bedoelt Odie ( wij komen uit hetzelfde deel van het land Knipoog )

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 08:38

Ik vindt dat iedereen hier maar door blijft hameren op het feit dat de leden van het RBT het allemaal makkelijker hebben door zo'n vader en noem het maar op het zal absoluut waar zijn dat er misschien meer deuren voor hen open gaan dan bij anderen. Maar waar zie ik iets terug over het kunnen van de ruiters zelf. Dat Maikel 1 van de beste young riders op het moment is hoor je nergens. A'dam gewonnen Den Bosch bij de beste 4. Volgens mij hoort daar geen twijfel over te zijn en is hij zijn plaats in dit team meer dan waard!!

Rose21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 09:06

Heeft iemand overigens aflevering 4 seizoen 2 van horse & co gezien?

bambam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 09:08

Volgens mij twijfelt hier niemand aan de kwaliteiten van Maikel. De vraag is of hij (of vergelijkbare talenten met 'de naam') zonder het RBT het ook kan redden en dus eventueel de plaats in neemt van iemand die ook een kans verdiend. Tenminste, ik vind dat het daar over zou moeten gaan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 09:14

Idd
Dat maikel een ruiter is met talent is zeker.
Zonder talent kun je thuis 100 miljoen hebben en de beste paarden, maar dan kom je er niet.

Maar zou maikel slechter zijn, minder kansen hebben zonder rabobank talenten plan?
Nee.
Dus wat heeft dat plan voor hem voor nut?

Geef dat geld uit aan de ruiters met ook veel talent, maar zonder de kruiwagen die bekende papa heet.
Want talent is niet alleen aangeboren bij de rijken.
Genoeg mensen met talent, waar je het nooit van zult zien, helaas.
Waar Maikel een zware dobber aan zou hebben als hij daar tegen moest rijden...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 09:17

Zonder talent kun je idd rijden wat je wilt, maar heb je niets in de GP te zoeken. Een redelijke Z proef moet dan echter nog wel lukken (goede instructie en een mega goed paard dat bij Z erg onder zijn kunnen loopt).

Het zou idd mooi zijn als je juist geen geld en geen sponsoren mag hebben om voor een talentenplan in aanmerking te komen, dan doet de Rabo iets zinnigs met het geld en kunnen er nog wel eens verrassende dingen gebeuren op hoog niveau Lachen .

Danielle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 09:43

Rose21 schreef:
Heeft iemand overigens aflevering 4 seizoen 2 van horse & co gezien?

Was dat met dat dure junioren - young riders paard wat ze zochten?

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 09:55

Ja klopt zijn inderdaad vaak dezelfde of kinderen ''van'' zoals Van der Vleuten en Raijmakers.
Ben het er wel mee ééns dat ze wel ééns wat meer mogen doen om talent te zoeken. Beetje oneerlijk, anderen verdienen net zo goed een kans. De mensen die er nu in zitten hebben vaak toch paarden en geld etc. zat.

Maar ze komen natuurlijk niet allemaal zomaar erbij, ze presteren wel wat en daarom verdienen ze het ook wel, alleen zouden er best wat meer onbekenden in mogen.

Rose21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 11:16

ja klopt! met dat paardje van >100.000! Wel een leuke meid... Maar dat moet je dus neerleggen voor een echte topper!!!

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 10:48

Ik ga me niet bemoeien met de discussie maar als jullie maar wel even allemaal op emmelie willen stemmen Haha! ze verdient. Zij werkt wel knetterhard als ik zie hoeveel uren ze maakt en hoe ze toch altijd maar weer doordoet, moe, ziek, misselijk of niet.. shows en wedstrijden zal ze toch moeten doen.. petje af!

Dus iedereen stem op em!!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 15:10

Zoro schreef:
Ik ga me niet bemoeien met de discussie maar als jullie maar wel even allemaal op emmelie willen stemmen Haha! ze verdient. Zij werkt wel knetterhard als ik zie hoeveel uren ze maakt en hoe ze toch altijd maar weer doordoet, moe, ziek, misselijk of niet.. shows en wedstrijden zal ze toch moeten doen.. petje af!

Denk jij dat emmelie de enigste is Knipoog jij weet hoe emmelie is maar de rest werkt er net zo hard voor! Dus iedereen moet stemmen op degene die zij het talent van het jaar vinden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 19:36

Ik heb op Emmelie gestemd, heb het idee dat zij de steun ook echt kan gebruiken.

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:28

Ja ik heb ook op emmelie gestemd, omdat ik denk dat zij (van de dressuurruiters iig) het meeste natuurtalent heeft. Het was niet bij haar geboorte al zeker dat ze topruiter zou kunnen worden. Bij de meeste leden van het talententeam is dat al min of meer genetisch bepaald.

caroliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:33

Een paar jaar terug zat een vriendin van mij in het talententeam, met een door haar zelf ingereden merrie, die niet de 100.000 euro kost die sommigen zeggen;)

maar ik snap alle ergernis als er zulke arrogante mensen inzitten. Ik kwam er vandaag pas achter dat mijn vriendin erin heeft gezeten, ze wilde niet arrogant overkomen:)

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:36

Barmat schreef:
Ik weet het niet hoor.... Ben ik nu de enige persoon die zich verschrikkelijk ergert aan het hele "talenten" plan van die Rabobank???? Allemaal stuk voor stuk ruiters en amazones die er zonder hulp van 1 of andere bank er toch wel komen... Zoontjes en dochtertjes van.... die toch al barsten van het geld... er jaar op jaar t'och ook weer inzitten... Volgens mij is er weinig veranderd met vorig jaar of niet?

Nogmaals mijn mening: Talentjes zoek je op de plaatselijke maneges, rijverenigingen of bij de boer op de hoek. Laten ze dioe nu eens sponsoren in plaats van de duvel op ene hoop te laten schij*** (you get the point)

En van vooral zo iemand als Dominique Fillion - ooit eens een interview in BIT van gelezen - wat een arrogant en verwend wicht is dat zeg! Op de vraag of het talentenplan niet beter het geld kon besteden aan onbekend talent (zoals IK het dus graag zou zien) antwoorden deze griet dat ze dat niet nodig vond, dat het beter besteed kon worden aan mensen zoals zij.... getverdemme, de arrogantie! Ook wilde ze niet lesgeven, ze reed liever de hele dag... *zucht*

Nee, dat hele talentenplan mag van mij de prullenbak in!!!

en nee, ben niet jaloers (want die opmerkingen komen er vast) Lachen

Ik ben het hier helemaal mee eens. Met geld kom je overal in de paardensport, helaas is dat zo. Natuurlijk moet je het laatste beetje zelf doen, maar met een goed paard instructeur en spullen
kom je een heel eind.

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:54

liliputter schreef:
Zoro schreef:

Denk jij dat emmelie de enigste is Knipoog jij weet hoe emmelie is maar de rest werkt er net zo hard voor! Dus iedereen moet stemmen op degene die zij het talent van het jaar vinden.

Dat moeten ze ook, maar ik mag emmelie toch wel promoten of is dat ook al verboden. Ik vind dat zij gewoon het meeste recht heeft om te winnen omdat ze er hard voor werkt en wat de anderen zeggen is het er niet met de paplepel in gegoten en rijd ze niet alleen op de beste paarden zoals veel anderen wel. Maar tuurlijk gun ik het een ander ook, maar ik blijf erbij dat ik t em het meeste gun.

celintjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:58

even terug komen op pagina 4 wat Lielle over mij zegt: Sorry hoor, ik rijdt ponys voor anderen? :S Waar haal je dat vandaan? Ik rij de pony voor mijn achternichtje bij, en start nu Z.. ik denk dat als wij nl niet zooooooooooooooooveel geld hebben om hoger in de sport te komen dit een goede manier is. Tenzij jij laag in de sport wil blijven en je eigen paard kopen.
Iig heb ik nu weer opnieuw een eigen paard erbij en dit wordt zeker een topper!
Ik vind dit een hele lullige reactie van je, maar 't zal wel!

celintjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:02

Ik heb dus na mijn eerste pony geen pony gekocht en het geld gespaart (iig ik en mijn ouders samen)
Daardoor hebben we nu een beter paard kunnen komen waardoor ik hopelijk wel hoger in de sport zal komen.
Hoe je dan ook in de sport hoger komt, denk je dat alle internationale ruiters allemaal paarden van zichzelf hebbebn? Nee die rijden ze ook voor andere mensen!!

celintjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:03

kopen*

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:06

celintjuh schreef:
even terug komen op pagina 4 wat Lielle over mij zegt: Sorry hoor, ik rijdt ponys voor anderen? :S Waar haal je dat vandaan? Ik rij de pony voor mijn achternichtje bij, en start nu Z.. ik denk dat als wij nl niet zooooooooooooooooveel geld hebben om hoger in de sport te komen dit een goede manier is. Tenzij jij laag in de sport wil blijven en je eigen paard kopen.
Iig heb ik nu weer opnieuw een eigen paard erbij en dit wordt zeker een topper!
Ik vind dit een hele banketstaaf reactie van je, maar 't zal wel!

dan rijd je toch een pony voor iemand anders, of ben ik nou gek Tong uitsteken Er staat ook nog letterlijk in je profiel dat Prins niet van jou is, maar je hem wel al zodanig beschouwt. Daarnaast rijd je nog een pony voor Marloes Langens, dus het is wel duidelijk waar ik die info vandaan heb gehaald. Jij ziet dat als een aanval, dat zegt mss meer over jou dan over mijn bericht.

Bovendien vind ik absoluut niets mis met een paard voor iemand anders rijden. Doe het zelf ook, twee paarden van mijn moeder en een van een - binnenkort- stalgenoot. Dus die aangebrande reactie is nergens voor nodig Knipoog En het is zelfs mogelijk om met een eigen paard toch hoger in de sport te komen, daar hoef je niet per se een duur paard voor te kopen. De tweede vetgedrukte opmerking vind ik dan persoonlijk zeker zo lullig, maar misschien bedoel je het anders?

maar je negeert wel vrolijk de rest van mijn bericht. Mss kun je daar ook nog even op ingaan.

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:33

JOOOO BITCHFIGHT!!! ga anders even pmen.. dit is helemaal NIET t onderwerp!