Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

trustHim

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:59

mijn pony is heel goed verkeersmak is nog nooit op hol gegaan ook niet voor vrachtwagens met veel lawaai of graafmachines of weet ik veel wat, maar die crosmotoren die dus gewoon bewust achter mij reden terwijl mijn pony begon te bokken en mij dr afgooide waren echt to much voor haar! die gasten hebben overgens gewoon staan lachen terwijl ik op de grond lag

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 09:25

Deesiej schreef:
Ik vind wel dat je alleen met je pony de straat op moet gaan als hij echt verkeersmak is..Boos!

Hoe denk je dat een paard verkeersmak wordt? Clown

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 09:27

rachelthinka schreef:
mijn pony is heel goed verkeersmak is nog nooit op hol gegaan ook niet voor vrachtwagens met veel lawaai of graafmachines of weet ik veel wat, maar die crosmotoren die dus gewoon bewust achter mij reden terwijl mijn pony begon te bokken en mij dr afgooide waren echt to much voor haar! die gasten hebben overgens gewoon staan lachen terwijl ik op de grond lag

Zijn deze aso's gepakt, heb je aangifte gedaan?

cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:12

Dit soort mensen zijn aso's en moeten flink gestraft worden, maar ze zullen in Den Haag wel weer bezig zijn met allerlei onzinnige regeltjes.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:13

nee ze zijn niet gepakt. ik kon geen beschrijving geven. we bedachten pas achteraf dat we aangifte hadden moeten doen, maar aangezien ik vol op me cap lande had ik moeite genoeg om nog normaal naar stal te kunnen lopen

simy_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 11:01

Hier kan ik me zo boos om maken!!!
wat als een van hun nou echt zwaar gewond was
en dringend naar het ziekenhuis moest??
als je dit zo leest lijkt het of ze het expres hebben gedaan....
dat zou toch te erg zijn??
dit zijn echt geen geintjes meer!!!
maar ik ben gelukkig niet de enige die er zo over denkt...
echt waanzin!!!

__Matt__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 23:06

Dat is toch gewoon asociaal,, had nooit gedacht dat zulk soort dingen tegenwoordig nog zouden gebeuren..

tientess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:30

ik kan hier ook zoo kwaad om worden he Boos!. pas hadden een vriendin en ik ook iets engs.gelukkig ging het ook goed.wij waren ook aan het mennen en iemand haalde ons in en we hadden ook nog een tegenligger en die 2 knalde bijna tegen elkaar op plus dat busje reed rakenlings langs ons Boos! .het ligt indd meestal aan de andere weggebruikers die alleen maar hun zelf denken en geen gedult hebben voor zoiets. sterkte jullie 2 khoop dat jullie snel opknappen

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:18

IKbenEllen schreef:
Deesiej schreef:
Ik vind wel dat je alleen met je pony de straat op moet gaan als hij echt verkeersmak is..Boos!

Over de weg lopen. Idd maar niet meteen erop zitten of er een kar achter gooien, en ook niet in gebieden gaan rijden waarvan je weet dat er van dat soort *piep* dingen rijden..

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:55

Ik denk dat als je paard in de bak braaf is dat je dan toch de weg op moet kunnen. Maar wel eerst met een extra begeleider die middenop de weg kan rijden om de auto's af te dwingen om snelheid te minderen. Maar ik moet zeggen dat ik het zelf toch eng blijf vinden, zelfs met een paard dat volledig verkeersmak is. Maar ze hoeven maar een half metertje opzij te draaien en je zit tegen een auto aan of tussen een vrachtwagen en aanhanger in.
Ik vind het eigenlijk jammer dat de jongens niet bekend zijn want naar mijn idee is dit toch poging doodslag. Ik had ze wel eens met een broek vol voor de rechtbank willen zien staan.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:57

IKbenEllen schreef:
Deesiej schreef:

En, er stond geen Boos! smilie achter die zin hoor Scheve mond

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:21

Deesiej schreef:
Over de weg lopen. Idd maar niet meteen erop zitten of er een kar achter gooien, en ook niet in gebieden gaan rijden waarvan je weet dat er van dat soort *piep* dingen rijden..

Dan nog. Ik heb met mijn heethoofdje wat langs de weg gelopen, niks aan de hand, maar zo gauw ik er op zit is alles anders. Ik rij nu alleen met een ervaren, rustig paard over de weg, dan is er (bijna) niets aan de hand. Alleen kan echt nog niet.
Maar ik kan op voorhand natuurlijk nooit zeggen of er horken op de weg of in de bossen (!! dat kan ook he!) rondrijden.

Zaterdag nog een pracht ervaring die hierbij past. Paard van vriendin schrikt van tegemoetkomende auto's (die overigens niets horkerigs deden), stijgert, bokt, vriendin valt er af, gelukkig niets ernstigs. Maar er wordt gewoon doorgereden hoor, geen kip die even stopte. Verbaasde ik me over, ik zou meteen stoppen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:22

Deesiej schreef:
En, er stond geen Boos! smilie achter die zin hoor Scheve mond

Sorry iets te weinig weggehaald dan. Boodschap was duidelijk toch? Knipoog

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:31

Jaa.. maar dan leek het net alsof ik het "boos" bedoelde en ik wou alleen zeggen dat ik het niet zo gek vind dat als je met een nogal druk en totaal niet verkeersmak beest over de weg gaat rijden dat ik t dan niet zo gek vind dat je een ongeluk krijgt.

En als het paard van jou vriendin zomaar op straat stijgert, bokt enz. van tegemoetkomende auto's die (bijna) overal rijden. Zou ik dus uit wat jij net vertelde ook op kunnen maken dat het paard niet super goed verkeersmak is.

Je weet natuurlijk nooit zeker waarvan een paard schrikt. Paarden zien dingen anders. Maar wat je wel kan doen is je paard zo mak mogelijk maken voor je eigen veiligheid en veiligheid van anderen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:10

Dat moet ook, maar dat kost tijd. Paard waar vriendin op reed voelde zich "ingesloten" en reageerde daarop te heftig. Ik heb datzelfde paard nl. meerdere orientatieritten zien doen: geen centje pijn. En ik wilde ook niet die automobilisten ergens van beschuldigen, maar vond het wel vreemd dat ze niet stopten.

Die crossmotoren kun je ook in de bossen tegenkomen, zonder over de weg te moeten.

Ik doe mijn best om mijn paard zo verkeersmak mogelijk te krijgen, maar daarbij moet ik hem wel confronteren met verkeer, en ik kom dus in de bossen nogal eens crossmotoren en jeeps tegen.

Florentine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:30

Wat een asocialen zeg Boos!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:14

ik hoorde het van mijn vriend. Het gaat om zijn (directe) collega.
Vind het of je paard nu verkeersmak is of lerende een gemene streek om paarden op die manier op te jagen.
Als er iets heel ergs gebeurd was zou het nog dood door schuld zijn, daar denken mensen vaak niet aan, meestal pas als het te laat is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:55

IndianLady schreef:
HC dat is regelrechte onzin.

Wát?

Ik schrijf dat ik niets weet uit dit artikel omdat het één kant van een subjectief verhaal is.

Verder kan jij dat onzin vínden en dat is wederom subjectief. In míjn perceptie ben je als ruiter verantwoordelijk voor jouw paard en niemand anders. Los het op, wat 'het' ook is.
Wát een ander ook voor stoms doet, het blijft de verantwoordelijkheid van de ruiter. In míjn perceptie gaan er veel en véél te veel ruiters zonder benul van verkeer, paard en hun verantwoordelijkheid op pad.

Ik kreeg van het weekeinde een foto van een paard dat door de voorruit van een auto gegaan was.
Hoé dit ook gekomen is, er lag een paard dood in een auto. Íemand was voor dit paard verantwoordelijk. Dat paard heeft aan íemand diens leven toevertrouwd en die persoon heeft gefaald.
Blijf je beseffen dat jíj voor joúw lol het leven van je paard vraagt diens leven in jouw handen te geven. Zorg alsjeblieft dat jij die verantwoordelijkheid zelf kan dragen en wijzen naar anderen heeft geen, NOOIT, pas. Onder de streep is het joúw paard, joúw verantwoordelijkheid.

HC

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 11:48

De andere kant van het verhaal KAN niet gehoord worden HC, want de daders/aardige mensen die van niets wisten zijn er vandoor gegaan! Na eerst nog even op een afstandje te hebben gekeken hoe anderen zich over de slachtoffers/verantwoordelijken bekommerden.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 11:50

Jess_vH schreef:
ik hoorde het van mijn vriend. Het gaat om zijn (directe) collega.
Vind het of je paard nu verkeersmak is of lerende een gemene streek om paarden op die manier op te jagen.
Als er iets heel ergs gebeurd was zou het nog dood door schuld zijn, daar denken mensen vaak niet aan, meestal pas als het te laat is.

Precies!
Ik vind dat wat er gebeurt is erg genoeg is voor poging tot doodslag. Of zoiets, ben juridisch niet helemaal op de hoogte.
Weet jij of ze aanfgifte gedaan hebben, en hoe de politie hierop reageert?

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:09

Wat aso zeg. Nagelbijten / Gniffelen Scheve mond

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:59

IKbenEllen schreef:
De andere kant van het verhaal KAN niet gehoord worden HC,

Ja, en? Je hebt dus één en dan nog emotionele versie ook. Dat maakt alleen maar dat je er niets over kan zeggen en niets mee kan.
Je kan er verder lang en breed over neuzelen, maar hier in dit topic worden klip en klaar 'daders' veroordeeld op grond van tendentieuze roze journalistiek op basis van een verklaring van één partij.
Velen refereren aan hun eigen ervaringen en springen op basis van asociaties naar een conclusie. Dat is heel kwalijk en in mijn ogen gevaarlijk dom.

Het énige harde feit is en blijft een bestuurder die de beheersing over een voertuig verloor. Over de mogelijke aanleiding hebben we alleen een subjectieve éénzijdige versie die door de journalist is opgeleukt met aannames en onjuistheden. Ieder mens met gezond verstand weet dat je die met zout² moet nemen.
Blijft over het feit. Menner verliest controle over voertuig.

HC

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:06

Sorry, ik zie het echt anders. Jij neemt maar aan, omdat er geen andere kant van het verhaal IS, dat dan het enen verhaal niet waar is.

FEIT is dat die brommer-recreanten NIET zijn gaan kijken naar een combinatie die voor hun ogen verongelukt. En dat vind ik nogal kwalijk.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:28

Huertecilla ik ben het helemaal met jou eens, jou paard, jou verandwoordelijkheid! Ellen het eenigste waar ik hetvan jou kant wel mee eens ben is het gedeelte dat ze best hadden kunnen stoppen. Maarja, wie was er bij? Hoe weet je dat wat in de krant staat of dat waar is?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:17

Wat een stelletje aso gasten Boos!