Mini-shetlander gestolen omg. Stalbroek-Putte

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mini-shetlander gestolen omg. Stalbroek-Putte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:03

jacimatho schreef:
S schreef:

Je berichtje komt een beetje aanvallend over, zo te lezen doet Lunas al behoorlijk wat om haar diertje terug te vinden.
Ieder extra iets is welkom natuurlijk, misschien kun jij in je eigen omgeveing meer ruchtbaarheid geven aan de diefstal van deze pony?

Ik wil best wat doen.Bij Swieb en Tess heb ik de hele buurt rond geflyerd.En ben ik ook in de auto gesprongen om te gaan kijken als dat moet.

Ik wil ook best wat doen als de eigenaar zelf ook wat doet.Stabroek is niet zo groot Putte ook niet.Als mijn paard gestolen word,hangt de volgende dag het dorp vol.
Ik vind dat er hier weinig informatie verstrekt word.Er is verschillende keren gevraagd naar en chip.behalve een onsamenhangend verhaal is het nog niet duidelijk of de pony gechipt is.
Adri is normaal heel snel met het melden van gestolen paarden er is nog steeds geen melding.Buiten dit bericht is er verder niks over de gestolen pony te vinden.
Ik val bovendien niet aan,ik vraag alleen.Voor ik me in ga spannen wil ik wel graag weten dat ik het niet voor niks doe.

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:28

silvana schreef:
quote]
Ik wil best wat doen.Bij Swieb en Tess heb ik de hele buurt rond geflyerd.En ben ik ook in de auto gesprongen om te gaan kijken als dat moet.

Ik wil ook best wat doen als de eigenaar zelf ook wat doet.Stabroek is niet zo groot Putte ook niet.Als mijn paard gestolen word,hangt de volgende dag het dorp vol.
Ik vind dat er hier weinig informatie verstrekt word.Er is verschillende keren gevraagd naar en chip.behalve een onsamenhangend verhaal is het nog niet duidelijk of de pony gechipt is.
Adri is normaal heel snel met het melden van gestolen paarden er is nog steeds geen melding.Buiten dit bericht is er verder niks over de gestolen pony te vinden.
Ik val bovendien niet aan,ik vraag alleen.Voor ik me in ga spannen wil ik wel graag weten dat ik het niet voor niks doe.

Adri heeft haar hulp al aangeboden sinds 11 februari, tot op heden is er niet op haar aanbod ingegaan. (anders had het idd allang in alle kranten gestaan sinds maandag 12 februari en op televisie geweest) buiten het aanbieden van hulp kan Adri zelf ook niet veel doen, als de eigenaar het niet nodig vind om deze hulp aan te nemen.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:01

Op 11.20.2007 heb ik mijn hulp aangeboden, zelfs mijn tel.nrs vermeld, ook de site van Belgie http://www.gezocht.napoline.be vermeld. Ik kan niet naar de kranten, tv stappen als ik geen naam, geen tel.nr van de eigenaar heb. Mijn eerste stap is onmiddelijk kontakt opnemen met de politie, die het pv opgemaakt heeft, hun alle namen doorgeven die ik heb, maar tot op heden is mijn hulp niet welkom bij deze eigenaars, zodus....
Op 12.2.2007 heeft ardennen nogmaals mijn naam en tel.nrs per pb overgemaakt aan Lunas.
Verleden week ben ik zelfs op zoek gegaan naar de eigenaars van drie friezen, zelf doodziek, maar paarden hebben voorrang, ook op mijn gezondheid en niemand die mij dan tegenhoudt.
Ik heb dit forum gevolgd en heb mijn idee, maar voor de rest kan ik geen hulp bieden als ik niet gevraagd wordt. Mijn hulp is steeds belangloos, de kranten een vingerknip en het artikel wordt verzorgd.
Wees niet boos op Silvana, zij weet hoe ik hulp geef, zij weet hoe ik werk.
Laatst bijgewerkt door Adri op 14-02-07 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:21

Leentje1 schreef:
Op welke site's is er al een bericht verspreid:
- http://www.bokt.nl
-www.shetlanderforum.nl
-
-
-

Wie hang flyers op:
-
-
-
-

Wie maakt flyers:
-
-
-
-

Wie kijkt op paardenmarkten (en waar):
-
-
-
-

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:14

Jeetje...Dat is vlakbij mij.
Ik woon op de grens Putte..

Heb er idd nog niets over gehoord..vreselijk!!!!!

Ik hoop dat je haar terugvind maar zou dan idd wel meer de media enz.opzoeken....

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 18:18

silvana schreef:
Lunas schreef:
Bedankt voor de berichtjes allemaal.
We zijn volop aan het zoeken en berichten aan het verspreiden, maar tot nu toe is ze nog niet gezien/gevonden.

Lunas,waarom staat ze nog niet gemeld bij gestolenpaarden.be of in de krant.Ik was vanmiddag in stabroek /putte.nergens hangt een flyer of iets.Terwijl Putte/stabroek stikt van de paardeweitjes.
Aangezien er niet zo'n grote markt is voor minishets ,zou ze dan gewoon niet meegenomen zijn door iemand uit de omgeving.
Ik zou zelf al gelijk geflyerd hebben of de GVA gewaarschuwd hebben hoewel de politie dat normaal gezien door geeft?

- Er is geflyerd in winkels Aveve, Decathlon (paardenafdeling), bakkers, frituren (verwacht nu niet dat op iedere boom een flyer hangt). Het is papierverspilling een flyer te hangen aan weiden in Stabroek waarvan je de eigenaar opzich al van hebt gewaarschuwd,
- de politie is gewaarschuwd maar kan hier niets aan doen (hebben ze zelf gezegd),
- In totaal heb ik alleen al 20 mini-shetlanderfokkers verwittigd in België en Nederland,
- ze staat op de site van adri hauquier (napoline), die is bekender dan gestolenpaarden.nl
- GVA is gewaarschuwd, maar zij hebben nog niet terug gereageerd

Wil je nog iets weten over hoe we te werk zijn gegaan?

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 18:32

Bij ons op de site staat de gestolen shetlander nog steeds niet op, ik denk dat er iets verkeerd gelopen is.
U staat wel sinds gisterenavond aangemeld, U kan zelf Uw shetlander plaatsen op de site, bij zelf paard melden.

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 18:39

Piaffe is gevonden!!

Gisteren heeft een nederlandse man contact opgenomen met ons (via flyer).
Hij ging gisteravond wandelen met zijn 2 honden in het bos aan een kanaal in Nederlands Putte (naam bos onbekend). Hij zei dat zijn honden raar deden, maar omdat het donker was durfde hij niet te gaan kijken en dieper het bos in te gaan. Deze ochtend is hij daar weer gaan wandelen. Zijn honden begonnen weer raar te doen en omdat het licht was, is hij zijn honden gevolgd. Hij trof er Piaffe aan en heeft direct hulp gezocht. Ze lag plat op de grond toen hij haar aantrof.

Piaffe kon van haar eigen niet meer rechtstaan en heeft een wond op haar hoofd. Verder heeft ze waarschijnlijk geen eten/drinken gehad sinds de nacht dat ze gestolen werd, want ze loopt er maar sloom/ziekjes bij.

Hoe ze daar in dat bos is terechtgekomen is een raadsel. Hebben de dieven haar gedropt na het zien van de flyers/berichten, of via internet, of omdat er een pak mini-shetlanderfokkers gewaarschuwd werden? Waarschijnlijk wel. In ieder geval had ze daar niet meer lang moeten liggen, of het was te laat.

Bedankt aan iedereen die geholpen heeft of heeft willen helpen.
Sommige berichten van jullie ga ik direct nog beantwoorden.

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 18:50

lore schreef:
Amaai verschrikkelijk. Das in de buurt waar ik werk. Ik hou zeker oren en ogen open.

Even ter correctie het zal omgeving STABROEK zijn. Kwestie dat lokatie al juist is en die mensen kunnen uitkijken.

Klopt Stabroek Vork .

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 18:57

Joscaa schreef:
_Bonte_ schreef:
dit is wel een goede vraag hoor !! Pling

Maar ze vraagt of ze gechipt IS.

En ik KON op het moment van haar verdwijning niet antwoorden op deze vraag en heb ze dus proberen te omzeilen. Als de dief toevallig een meelezer is, dan wist deze dat ze nog niet gechipt is (nu kan ik dat wel zeggen, want ze is terug) en dan zou hij het veeeel gemakkelijker hebben om haar te verkopen, of met haar te fokken, want dan laat hij ze zelf chippen.

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 19:01

TeeGee schreef:
Marktplaats is ook wel een goeie denk ik. TS: misschien kan je deze oproep ook daar op zetten?

Ik niet, maar iemand anders heeft ervoor gezorgd dat ze op verkoopwebsites kwam te staan. Ik heb van haar vernomen dat er verkoopsites zijn die weigeren om advertenties van gestolen pony's te plaatsen. Vraag me niet welke, dat weet ik niet.

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:06

wat goed dat ze weer terug is!!!
hoe maakt ze het?

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:19

Is ze echt terug???

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 19:22

silvana schreef:

Ik voel me zo aangevallen door dit bericht.
Ik wil enkele dingetjes van je quoten (op mijn manier) en hierop antwoorden:

Ik wil ook best wat doen als de eigenaar zelf ook wat doet
--> wie ben jij om te zeggen dat ik genoeg heb gedaan of niet.
Omdat je een toer in Stabroek hebt rondgereden en geen flyer hebt gezien, wil zeggen dat ik slecht bezig ben? Je moet nadenken bij het snel verspreiden van nieuws mbv flyers: waar komt het meeste volk langst die de flyer effectief zal bekijken: A. voorbij die boom, B. in die winkel. Hmm, ik kies voor B.

Ik vind dat er hier weinig informatie verstrekt word.Er is verschillende keren gevraagd naar en chip.
--> Hier heb ik eerder op geantwoord, lees maar terug. Een logische uitleg zou ik zeggen. En mocht je weten dat ze gechipt is, wat dan? Daar ben je als zoeker toch niets mee.

Adri is normaal heel snel met het melden van gestolen paarden er is nog steeds geen melding.
En als Adri geen telefoontje krijgt, ben je niet goed bezig... (heel tof wat ze doet, maar ik vertrouw enkel mensen die ik ken, Adri ik heb je ge-pb't)

Buiten dit bericht is er verder niks over de gestolen pony te vinden.
En de sites waar jij bent gaan kijken, daar moest dat opstaan. En de straten waar jij rond hebt gereden, daar moesten flyers zijn. En jouw vriendin Adri, die moest verwittigd worden. Anders ben je volledig verkeerd bezig Dromen .

En algemeen: nog eens bedankt voor de hulp die jullie wilden geven en voor het openhouden van jullie ogen. Echt tof. Ook de berichtjes met succes-wensen gaven me een goed gevoel.
Jammer dat er steeds enkele mensen zijn die je verhaal, werkwijze, etc. in twijfel trekken. Maar ja, die moeten er ook zijn.

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 19:24

EveliNero en Leentje, ja, ze is echt terug. Ik zal één van de dagen een foto plaatsen van haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:35

Lunas je komt zelf met vreemde dingen.je bent niet duidelijk.Zoekt geen hulp bij mensen die je kunnen helpen.

Ik ga verder niet op je in.Ik weet alleen dat buiten Bokt nergens gemeld was dat die pony weg was en dat vind ik gewoon vreemd.
Kijk als je geen hulp wilt,dan zou ik zeggen maak er dan ook hier geen melding van met veel tam tam en weinig duidelijkheid.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:38

Lunas, Je vertrouwde me niet, O.K. vraag ook jouw vertrouwen niet, kan alleen maar zeggen, dat op onze site en hier op bokt, mijn naam wel dikwijls opduikt bij het zoeken naar gestolen paarden. Ik vraag helemaal niets, geen geld, geen bloemen, niets, alleen de paarden terugvinden, de onkosten van tel. en naft zijn voor mij. Als Silvana jouw een tip gaf om met mij in kontakt te gaan, was het niet als vriendin maar als hulp. Uw paardje is teruggevonden, mijn idee daarover blijft bij mij, hoe het zou kunnen gegaan zijn, verder wens ik je nog veel liefde van jouw paardje.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:40