Jongetje gewond na trap paard.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

summer

Re: Jongetje gewond na trap paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:15

Welshcobfan schreef:
Het kind is niet direct doodgetrapt.

Nee, maar misschien wel een hersenletsel en vooraltijd in een rolstoel en niks kunnen.
Dit is echt een hele rare opmerking van je. Eens kijken hoe je reageert als je paard gebeten wordt door een hond. Ik neem aan dat je dan wel anders piept.
En dan is het maar een paard!
Ik hoop voor jou dat je ooit nog eens inziet hoe erg dit is en ik hoop voor jou dat jou dit nooit overkomt.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:17

Ahh dat is echt zielig!
Hoop dat het snel weer beter met m gaat!

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:17

ik zal het een en ander even toelichten:
het is een doodlopende weg waar het gebeurd is, de eigenaar vh paard en het jongentje zijn buren van elkaar.
de eigenaar was op die weg aan het wandelen en wat ik gehoord heb is het jongetje tegen het paard aangefietst,waraop het paard uithaalde!
hoe dan ook erg vervelend verhaal en wens het jongetje en familie sterkte toe!
ook de eignaresse vh paard sterkte!!

voor als nog lijkt het slachtoffer geen blijvend letsel te hebben , (geen hersenbeschadiging)
ze houden hem nu in slaap ivm de pijn

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:21

Nou hopen dat je gelijk hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:21

Fijn dat het kindje veel kans geen blijvend letsel heeft

Ik hoop wel dat hij hier wat van geleerd heeft, want het verhaal heeft zo wel een heel andere wending

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:23

Marley schreef:
Nadya schreef:
Voor de mensen, die roepen 'kind aanklagen', 'moeders moeten ook opletten' e.d.:

Zoals ik het bericht lees, fietste het jongetje (dus hij was zelf op zijn fietsje) met zijn moeder. Kan dus best zijn dat het jongetje ineens te dicht langs het paard ging. Hij is 6 jaar en de moeder zal heus wel iets gedaan of gezegd hebben, maar sommigen hier vergeten (weten zij veel?) misschien dat als je kind zelf gaat fietsen, het niet bepaald gemakkelijk is om je kind tegen te houden bij bepaalde manoevres. Ik kijk zelf ook niet erg naar die tijd uit dat mijn kind zelf gaat fietsen in deze tijd met al het drukke verkeer. Vergis je daar niet in. Maar ja, we hebben het allemaal moeten leren ooit. Het was een ongeluk, een heel naar ongeluk voor alle betrokkenen. En om dan weer meteen met je stomme mening klaar te gaan staan, gatver, dat zegt een hoop over jezelf.

Wat zou het kind gedaan kunnen hebben? het is vol in het gezicht getrapt, als hij van achter het paard kwam aanfietsen dan neem ik aan dat hij nog achter het paard was....
Verder vind ik het raar dat mensen dat jongetje maar gewoon de schuld geven, kind was in een levensbedreigende situatie belandt en dat vind ik een stuk erger. Mensen met paarden moeten ook gewoon uitkijken, als je naar buiten gaat met je paard dan moet je paard er ook tegen kunnen dat mensen rare dingen doen..... ik woon vlakbij de plek waar het gebeurt is en ik word gek van alle mensen die hier met hun paarden maar door de straat heen banjeren, er wonen hier zoveel kinderen! vorige week zag ik iemand nog langs het fietspad met d'r paard galloperen! in een woonwijk!!! Frusty

zolang verhaal niet volledig is kan je er niks over zeggen wie weet wat jongetje heeft gedaan?
toen naar huis fietste sprong er ook opeens een jochie van 3/4 jaar naar me toe maakte raar geluid en sla beweging..nu zit ik op me fiets maar stel datie bij een paard zal doen?
je weet het niet wat er precies is gebeurd heel sneu voor jongetje echt.. maar mensen moeten in verkeer iets meer rekening houden met paarden. je paard is nooit 100 % bomproof.
en kan schrikken net zoals jij en ik..schrikreactie van paard is vaak trappen.
en ik rijd ook door straten en wijken heen gewoon weg omdat ik anders nergens zal kunnen komen... Clown of mijn paard moet plots kunnen opstijgen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:30

abcde schreef:
ik zal het een en ander even toelichten:
het is een doodlopende weg waar het gebeurd is, de eigenaar vh paard en het jongentje zijn buren van elkaar.
de eigenaar was op die weg aan het wandelen en wat ik gehoord heb is het jongetje tegen het paard aangefietst,waraop het paard uithaalde!
hoe dan ook erg vervelend verhaal en wens het jongetje en familie sterkte toe!
ook de eignaresse vh paard sterkte!!

voor als nog lijkt het slachtoffer geen blijvend letsel te hebben , (geen hersenbeschadiging)
ze houden hem nu in slaap ivm de pijn

het zo goed als volledige verhaal is er dus al?

vreselijk, welke scenario's we ook kunnen bedenken, het blijft toch hartstikke erg voor iedereen?!?! Ach gut

_Dniesjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:34

hahaah nou die zal wel niet zo snel meer bij een paard in de buurt komen Clown

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:36

Men zal nu wel weer even stilstaan bij het feit dat je een paard niet kunt benaderen als een fiets of auto, maar dat je voldoende afstand moet houden.
Jammer zo'n ongeluk, maar ongelukken zitten in een klein hoekje.... Ik hoop dat hij volledig hersteld.

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:37

zo, dat is niet niks!
ik hoop dat het snel weer goed komt met hem
en die vrouw ook want die is waarschijnlijk super erg geschokken.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:46

eowyn04 schreef:
Nadya schreef:
Ik vind dat paarden best op de openbare weg mogen komen (vind ik juist leuk, je ziet ze bij ons in het dorp dagelijks en ik kom met mijn eigen paard ook op de weg natuurlijk, anders kan ik het bos niet in Knipoog ), maar ik vind ook dat de medeweggebruikers wel iets meer mogen leren over paarden op de weg. En dan heb ik het even niet over dit tragische ongeval. Maar vooral even over 'idioten' in auto's e.d. Want die kom ik helaas nog iets te vaak tegen.

Mee eens.

Nu even niet over dit ongeval pratend.

Kijk eens hoe onverantwoordelijk sommige auto-mobiliste met 80 vlak langs je voorbij scheuren.
Ik loop tegenwoordig demonstratief met mijn paard midden op de weg en als ze afgeremd zijn dan ga ik opzij.
Dan heb ik gelukkig een paard die totaal nix om auto's geeft, maar ja ook zij kan een keer schrikken van het een of ander. T blijven dieren.

Ik zou het een goed plan vinden dat ze suks ook meenemen met rijlessen enz...

Je leert het in je autotheorie boek dus dat wordt al gedaan.
Maar het zijn ook niet alleen de automobilisten hoor er zijn ook genoeg asociale ruiters.

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:50

wat erg zeg . een kind van 6 heeft dat besef ws niet eens gehad en ws voor dat hij het wist had ie die klap al te pakken.
wat ik een logische reactie van een paard als ie schrikt en het idd het geval is dat dat jongetje tegen hem aan fietste.
maar het is erg triest nu maar hopen dat hij geen blijvend letsel of hersenbeschadiging eraan overhoud.

ik vindt het wel erg on respectvol om te zeggen" het kind is niet dood getrapt ofzo"

het zou je kind maar zijn of je paard je vergeeft het jezelf nooit.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:52

love_lantje schreef:

jij vind dit grappig? Scheve mond

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:50

Logische reactie van het paard, maar dat jongetje wist ook niet dat een paard kon trappen als je er tegen aanknalt. Dus hij kan er niks aan doen.
Ik hoop dat hij snel beter wordt! Vriendjes zijn?

@Sjoert: Idd, beetje rare reactie. Er valt namelijk niks te lachen denk ik zo. Scheve mond

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:31

Sjoert schreef:
love_lantje schreef:

jij vind dit grappig? Scheve mond

Precies wat ik ook dacht!
Heb jij geen hersens ofzo? Wat is dit nu voor een rare opmerking?

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:32

moodindigo schreef:
Nu even niet over dit ongeval pratend.

Kijk eens hoe onverantwoordelijk sommige auto-mobiliste met 80 vlak langs je voorbij scheuren.
Ik loop tegenwoordig demonstratief met mijn paard midden op de weg en als ze afgeremd zijn dan ga ik opzij.
Dan heb ik gelukkig een paard die totaal nix om auto's geeft, maar ja ook zij kan een keer schrikken van het een of ander. T blijven dieren.

Ik zou het een goed plan vinden dat ze suks ook meenemen met rijlessen enz...

Je leert het in je autotheorie boek dus dat wordt al gedaan.
Maar het zijn ook niet alleen de automobilisten hoor er zijn ook genoeg asociale ruiters.
[/quote]

Ook helemaal mee eens. Er zijn ook genoeg ruiters die t verpesten voor de ehhh "normale" ruiters.

_Dniesjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:35

jaa naja zulke dinen gebeuren nou eenmaal.. om nou met zijn allen te gaan zegge ahg wat zeilig,, heeft hij ook niet veel aan.. hoeven jullie nie gelijk zo fel te reageren Nors opkijken beetje overdreven..

_Dniesjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:38

ik bekijk het positief.. niet alleen negatief, slaat nergens op allemaal..

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:54

love_lantje schreef:
jaa naja zulke dinen gebeuren nou eenmaal.. om nou met zijn allen te gaan zegge ahg wat zeilig,, heeft hij ook niet veel aan.. hoeven jullie nie gelijk zo fel te reageren Nors opkijken beetje overdreven..

er wordt een forum geopend dus dan kan je reageren, maar om zo disrespectvol te reageren over een jongetje van 6 en ook nog daar humor van in ziet . dat kan ik niet begrijpen.
en daar kan je deze reactie op verwachten.

en natuurlijk heeft dat knulletje niets aan de reacties, het zijn allemaal medelevens voor hem.
maar het zal ws het leeftijdsverschil wel zijn
ik mag hopen dat jou kind (later) nooit zo'n ongeluk krijgt want je bent getekend voor je leven.

pupypower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:57

Dat paard heeft daar nieks te zoeken op een fietspad (lijkt mij) Bloos

Arm jongetje hoop dat ie-snel hersteld Huilen En zijn ouders die zouden de schik van hun leven hebben gehad Verdrietig

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 23:01

pupypower schreef:
Dat paard heeft daar nieks te zoeken op een fietspad (lijkt mij) Bloos

Arm jongetje hoop dat ie-snel hersteld Huilen En zijn ouders die zouden de schik van hun leven hebben gehad Verdrietig

lees eerst even alles voordat je reactie geeft!! Boos!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 23:02

love_lantje schreef:
ik bekijk het positief.. niet alleen negatief, slaat nergens op allemaal..

love_lantje schreef:
jaa naja zulke dinen gebeuren nou eenmaal.. om nou met zijn allen te gaan zegge ahg wat zeilig,, heeft hij ook niet veel aan.. hoeven jullie nie gelijk zo fel te reageren >;) beetje overdreven..

mmmm zou jij ook zo reageren als t jouw zoontje was.

Sorry heb even in je profiel gespiekt, zal idd de leeftijd wel zijn, of komt in dit geval dom blontje dan toch uit?? Blond

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 23:02

pupypower, misschien even het topic lezen. Het is namelijk niet op een fietspad gebeurd.

Erg sneu voor het jochie, ik hoop dat hij snel en goed hersteld.
Ondanks dat vind ik het toch een vreemde actie. Het vervelende is nu dat hij nu tegen een paard aangefiets is die daarom heeft uitgehaald, maar ik mag aannemen dat je als 6 jarig jochie best snapt dat je nergens tegen aan moet fietsen.

Daarnaast zijn ze buren van elkaar, komt dus regelmatig paarden tegen (ouders dus al helemaal).

Hiermee zeg ik niet dat ik vind dat het zijn eigen schuld is, maar beter nadenken van de moeder was hier heel erg op zijn plaats geweest.

_Dniesjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 23:04

denk je dat ik het niet begrijp tuurlijk is het zielig? en leeftijdsverschil..? ben heus wel volwassen genoeg om te begrijpen dat het vreselijk is voor hem en zijn ouders.. het is net of ik een misdaad heb begaan ofzo :/ daar lijkt het op maar meningen verschillen gelukkig

_Dniesjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 23:06

[/quote]

mmmm zou jij ook zo reageren als t jouw zoontje was.

Sorry heb even in je profiel gespiekt, zal idd de leeftijd wel zijn, of komt in dit geval dom blontje dan toch uit?? Blond[/quote]

waar slaat dit op..? is het nodig om zo overdreven te reageren.. het is mijn mening .. klaar!