Paarden al maanden lastiggevallen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abrahams

Re: Paarden al maanden lastiggevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:41

Wat vreselijk dit. Dat iemand zo harteloos kan handelen! Hoop dat ze snel gepakt worden. Sterkte.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:15

Pff wat een ziek figuur moet dat zijn.. ik hoop dat 'ie opgepakt kan worden zo..

skippyjoehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:18

jeetje waar slaat dat nou weer op , zoiets doe je toch niet !!!
hoop dat ze de daders vinden en een goeie straf geven!!!!

MariseLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:27

Vreselijk dit...! Hoe kan iemand zo iets doen Verdrietig
Ik heb op die stal wel eens gereden! 9 jaar terug ofzo.. heb er ook een keer kinderfeestje gedaan..
TS: als ik iets kan doen voor je, zeg het maar. Ik woon op 10 minuutjes fietsen van de stal.
Heel veel sterkte..

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 17:04

Zij er buurtbewoners er tegen dat je paarden daarstaan>??mss zijn hun het ofzo..
Succes ermee ine lk geval

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:10

ieh die mensen zijn echt ziek! pff...ze zijn zeker jaloers ofzo? hopelijk word snel opgelost Lachen

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:10

"De basis voor onze unieke oplossing vormt De Stalbewaker Basisunit: een mobiele unit die draadloos alarm-meldingen ontvangt en deze doorstuurt naar een mobiele telefoon en tevens (optioneel) een sirene in de Basisunit activeert. Op de thuisbasis werkt De Stalbewaker op een normale 220V aansluiting, op lokatie (bijv. wedstrijdterreinen) werkt De Stalbewaker op een 12V aansluiting (sigarettenaansteker in de auto)."

Dit is best een idee; met een accu van een auto kan een beetje handig/technisch iemand wel zorgen dat je daar genoeg stroom hebt voor zo'n ding of een camera. Misschien is er hier iemand die wat kan regelen of beschikbaar wil stellen?

Je hebt wel vijanden en niet van die frisse, dat is zeker.
Waardeloos om dat op deze manier te uiten; lafbek.

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:29

Yvonnelind schreef:
"De basis voor onze unieke oplossing vormt De Stalbewaker Basisunit: een mobiele unit die draadloos alarm-meldingen ontvangt en deze doorstuurt naar een mobiele telefoon en tevens (optioneel) een sirene in de Basisunit activeert. Op de thuisbasis werkt De Stalbewaker op een normale 220V aansluiting, op lokatie (bijv. wedstrijdterreinen) werkt De Stalbewaker op een 12V aansluiting (sigarettenaansteker in de auto)."

Dit is best een idee; met een accu van een auto kan een beetje handig/technisch iemand wel zorgen dat je daar genoeg stroom hebt voor zo'n ding of een camera. Misschien is er hier iemand die wat kan regelen of beschikbaar wil stellen?

Je hebt wel vijanden en niet van die frisse, dat is zeker.
Waardeloos om dat op deze manier te uiten; lafbek.

Dan moet je dus een auto neerzetten en de accu gaan leeg als de auto uit is..... aar het zou anders wel slim geweest zijn..

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:02

Hoelang heb jij die paarden nu die je van de slacht hebt geredt?
Het klinkt misschien cliché, maar dat zou er ook mee te maken kunnen hebben.
De gekste onverklaarbaarste dingen kunnen ook waar zijn. (Ik las namelijk dat die 2 ook steeds de dupe zijn.)
Misschien dat er iemand bij het slachthuis heeft gewerkt die ermee te maken zou kunnen hebben? Die dit niet kan hebben dat jij ze nu hebt? Misschien een bekende van mensen van het slachthuis?
Je weet het maar nooit... De gekste dingen kunnen waar zijn.
Het hoeft er natuurlijk helemaal niks mee te maken hebben, maar je moet ook niks uitsluiten... Of is dit al uitgesloten?

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:03

WOW:O jeetje wat erg zeg! als je bijv. de mensen niet mag doe die dan iets maar niet paarden die zo onschuldig zijn en niks kunnen doen!

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:11

je hebt toch ook schrikdraad apparaat op baterijen!
dat is dan toch ook genoeg stroom?

gr en ik hoop dat deze gekken gepakt worden

Libbertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:20

Gewoon te erg.. heel veel sterke stalnijmegen..! & ook voor je paardjes =(

misscrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:00

schandalig!!!!! al die lijpe mensen!!!!!

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:12

Je hebt ook accu's die je gewoon los kan kopen helemaal geen auto voor nodig. Ik hoop dat je ze/hem/hun/haar pakt!

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:58

Babeth schreef:
Hoelang heb jij die paarden nu die je van de slacht hebt geredt?
Het klinkt misschien cliché, maar dat zou er ook mee te maken kunnen hebben.
De gekste onverklaarbaarste dingen kunnen ook waar zijn. (Ik las namelijk dat die 2 ook steeds de dupe zijn.)

Dat is zeer waarschijnlijk toeval want alleen deze twee paarden staan snachts op stal...

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:43

Als ik hun was zou ik maar eens snel gaan zorgen voor een goed verborgen camera om alles vast te leggen.
Wat een idiote mensen om dit soort streken uit te halen. Boos!

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:55

stalnijmegen schreef:
Nou het gaat dus om mijn paarden en stallen..

Zoals de titel al aangeeft speelt dit al maanden, wat begon als kleinigheidje dat mn zus smorgens kwam om te voeren en de paarden al buiten aantrof is niks met wat maandag nacht is gebeurd..
In het begin twijffel je aan jezelf, heb ik de stallen dan niet dicht gedaan?? oke zal wel..
maar als het 3x in de week gebeurd en ik zelfs iemand mee heb genomen om te laten zien dat ik alle schruiven dicht deed, dringt het tot je door dat het "spookt"
elke keer gaat het nu een stapje verder. Een stuk schrikdraad wat in de fik is gezet kwam eerst, oke jonge lui die een grapje uithaalde?? Toen smorgens stonden de paarden wel binnen,maar mee dat ik de bovenluiken open wilde maken zouden ze zowat over de deur heen vliegen.. Ik kijk naar boven en zie een gedeelte van het dak naar beneden komen, maar wat lag erop?? geen bladeren, dus ik een ladder gepakt en ben gaan kijken.. Nou er lagen wel 20 bakstenen, grote keien etc op het dak.. Die beesten waren dus helemaal over de pis daarvan..
Dak beetje gemaakt en oke we gaan weer verder, nog geen 2 weken later trof ik mn merrie ( xallinox) aan op stal met haar voet in een voerschep??!!?? Ik voer niet met een voerschep, omdat ze zoveel kilo's luzerne en muesli krijgen doe ik dat met een emmer.. en dan nog,hoe komt een paard met haar voet in die schep?? daar heeft ze in haar eentje heeeeeel goed haar best voor moeten doen. Dus die er met een nijptang en zaagje vanaf gehaald, beessie ruim 2 weken kreupel.. Het arme ding van me..
En nu dinsdag ochtend gaat mn zus voeren en trof de paarden buiten aan, kijkt in de ene stal, niks te zien,kijkt in de andere stal.... Whaaaaa er is brand geweest.. Snel belde ze me op mn werk op en binnen 10 min stond ik bij mn paardjes die helemaal van slag waren. Ik hang altijd dekens over de schutting zodat die kunnen drogen, volgens de politie had "diegene" de hoop dat de dekens vlam zouden vatte en zo de hele stal in lichte laaie zou staan, maar jammer voor "diegene"is het vuur uit gegaan. Ik had maandag geen tijd om de hele stal te mesten en had dus alleen de drollen eruit gehaald, dat is schijnbaar mn geluk geweest, dat de ondergrond wat vochtig was..
De politie en ik controleren nu snachts de paarden.
Vandaag staan ze weer voor het eerst binnen,vanaf dinsdag had ik ze buiten gelaten met extra dekens om, maar ze moeten nu echt naar binnen, anders worden ze ziek..
Heb vanmiddag de politie nog aan de telefoon gehad en die zegt ook,als je ze weg haald heeft "diegene"zn zin, en je lost er niks mee op.
Ik kan de paarden wel bij iemand onder gaan brengen, maar ooit zullen ze toch ook weer terug naar huis moeten...

Van de dader(s) is geen enkel spoor..

zodra ik meer weet houd ik jullie op de hoogte

Wat een verschrikking zeg, kan me best begrijpen dat je 's nachts geen oog meer dicht kan doen.
Misschien een optie om eens een aantal nachten in je eigen stal te verblijven die hufters op heterdaad te betrappen.
Wel een goeie riek in je handen nemen Knipoog Kan je ze er gelijk aan vastnagelen.
Heel veel succes, en ik hoop dat de daders snel worden gegrepen.
Dit mag toch zeker niet gekker worden. Hamer

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 22:00

wow wat erg zeg! ik hoop voor je dat het snel ophoudt! Ach gut

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 22:05

Kris25 schreef:
Deesje we gaan ze pakken en dan zijn ze eerst voor ons voor we ze overdragen aan de politie!

Haha! Haha! Denk dat er dan nog maar weinig voor de politie over blijft Knipoog
Zou wel mee willen doen.
Met een goeie riek in mijn handen. Knipoog

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 22:12

het is dat het nu niet zo heel lekker weer is maar anders was ik er gaan posten zeg... zijn ze nou helemaal ??? heb je geen lief hondje met scherpe tandjes die daar een paar nachtjes mag blijven ??? desnoods samen met jou ? neem dan wel je camera mee want ik wil graag zien hoe hard ze kunnen rennen.....

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 22:50

He bah wat ziekelijk zeg!

Net in je profiel geneust, die stal is vlakbij mijn school. Lachen
Echt ontzettend vervelend dat dit zomaar gebeurt

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 23:07

Getsiederrie, wat erg! Een keer je paard buiten aantreffen is nog tot daar aan toe, maar dit! Mogen ze snel de daders vinden!

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 23:59

Boos!

Hoe durven ze Frusty

Ik wil je heel veel sterkte en moed wensen, je mag onze Duitse Herder lenen... weet zeker dat ze bijt... en niet zo zachtje's ook Boos!

Ik wou dat ik je kon helpen vanaf hier....

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 00:34

Wat belachelijk zeg. Hebben ze niets anders te doen. En ik vind honden ook een oplossing Vingers aflikken Vingers aflikken en dan honden die nog niet gevoerd zijn en die voor bewaking zijn afgericht. Vork

Sindbad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 00:48

Ik vind het maar raar. Ik hoop dat jullie snel de daders zullen vinden, want dit kan zo natuurlijk niet doorgaan. Want dit wordt steeds erger, stel je voor dat de stallen in brand hadden gestaan.

Ik heb wel eens gehad dat ik "s avonds de paarden eten ging geven *buitenstallen* dat ik me omdraaide en mijn pony opeens achter me stond en ik had de staldeur niet open gezet want ik was nog maar net buiten. We hadden toen ook nog geen omheining maar waarscheinlijk had iemand de deur open gedaan omdat ze dachten dat het de politiepaarden waren waarmee de laatste tijd meerdere malen per dag bij het meer en bos werd gecontroleerd achter ons huis.