Amazones in Marrum helden van Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kieffer

Re: Amazones in Marrum helden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:50

Ze hebben het verdient Haha!

_xAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:53

Echt geweldig! Gefeliciteerd...ze hebben het echt verdient Haha!

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 14:23

zeer verdient!!

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 15:39

Gefeliciteerd! En dit is met oprecht verdiend OK dan!

Eefje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:14

Leuk zeg!
Is welverdiend! *LOL*

Finesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:14

Leuk voor de meiden, is ook een superactie geweest. Toch heb ik er nog een behoorlijk aantal vraagtekens bij gezet, want vind niet dat ze echt veilig te werk zijn gegaan.

De Leeuwarder Courant heeft (waarschijnlijk nóg meer dan de landelijke bladen :p) er vol van gestaan, en heb het reddingsverhaal met foto bewonderd. Ik schrok hier toch wel van. Alle dames reden zonder cap, oke, nou is dat zelf weten, maar zeker met zo'n actie waarbij je niet weet hoe het af kan lopen behoorlijk onverantwoord. Vervolgens waren twee ruiters ergens halverwege de kudde belandt, wat niet helemaal de planning was. Midden tussen de paarden, waarbij het risico op slaan naar elkaar lijkt mij toeneemt (immers, er lopen voor de kudde vreemde paarden tussen). Daarnaast was het land niet egaal, ik las dat een paard in een kuil was gestapt en omviel, amazone ook in het water maar kon er gelukkig weer opstappen. Voor hetzelfde geld was dit niet goed afgelopen en was het paard bovenop haar gaan staan, of nog erger als dat midden in de kudde zou gebeuren... Nee, echt een slimme actie vond ik het niet. Het had heel anders af kunnen lopen. Ik zou het aan bijvoorbeeld ervaren politiepaarden overlaten...

Maar hiermee wil ik hun titel natuurlijk niet ontnemen, geniet ervan meiden!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:29

Ik was gedurende die periode in Nieuw Zeeland en kan melden dat de reddingsactie daar ook het nieuws heeft gehaald!

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:31

en terecht!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:21

Ik vond veel andere 'helden' waar je op kon stemmen toch wel iets meer 'held', dat moet ik toegeven, maar ik gun het deze meiden ook van harte hoor! Gefeliciteerd!
En geweldig dat jullie de beker aan de eigenaar van de paarden hebben gegeven Ja

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:22

Cassidy schreef:
Ik was gedurende die periode in Nieuw Zeeland en kan melden dat de reddingsactie daar ook het nieuws heeft gehaald!

Dat klopt!
Mijn tante die in Nieuw-Zeeland woont belde ons op. Ze vond het fantastisch hoe dapper die meiden waren.

christel1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 22:16

faye schreef:
Ik ben het met Elsemieke eens. Ik vind het echt praqchtig wat deze dames gedaan hebben, maar ik vind iemand die een brandend huis in rent met gevaar voor eigen leven een veel groter held.

Natuurlijk gun ik het de dames van harte, maar het zou mijn keuze toch niet zijn Knipoog

mag ik vragen waarom je iemand die een braband huis binnen rent een grotere held vindt dan die meiden die 150 paarden voor hetzelfde gevaar voor eigen leven hebben gered??

Janoba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 22:26

Welverdiend!

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 00:19

gefeliciteerd helden Haha! jullie zijn super dat jullie het toch maar even gedaan hebben afgezien van alle gevaren... toppie meiden en jullie paarden uiteraard Lachen

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 09:33

gefeliciteerd, zeer verdiend

Edie_Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 11:32

echt geweldig wat jullie hebben gedaan meiden nog maals gefeliciteerd Haha!

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 11:53

in ieder geval gefeliciteerd.
maar ik heb niet alle topics gevolgd. Ik vond het wat veel worden, maar één vraag heb ik wel. Wat is er met al die dieren gebeurd? Ik had begrepen dat ze voor de slacht waren. Zijn ze daar ook heengegaan of mochten de dieren blijven leven?

Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 13:30

Heel erg gefeliciteerd!
Echt verdiend ! Haha!

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:24

iedereen mag zijn eigen mening hebben.
wie deze dames geen helden vind, mag dit van mij vinden.
zelf voelen deze ruiters zich ook geen helden.
ze hebben gedaan wat zij op dat moment nodig vonden.
zoals ze zelf zeggen, een kind redden uit een brandend huis, of een oma die in de sloot gekunkelt is redden, het zijn allemaal helden.

het is net als bij drama's. wat is erger? een inbraak, een overval, een roofoverval enz.?
alles hangt van de inpact op het slachtoffer af.
ieder drama is even erg op zich. net zo als met al de helden daden.
welke daad is nu meer een helden daad dan de andere?
wat mij betreft zijn het wel degenlijk helden. ze hebben het niet gedaan om als heldendaad erkent te worden. maar dat telt dan ook voor ieder genomineerde held van 2006.
zolang je iets onderneemt met je hart, ben je in mijn ogen een held.

waarom deze dames voor mij wel helden zijn, hebben anderen als veel beter verwoord dan ikzelf.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 16:09

Echt super! OK dan!

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:21

Het enige jammere aan het hele "helden" verhaal van deze meiden is dat ze die beker aan die verdomde boer Boos! hebben gegeven omdat hij zijn paarden niet in de steek heeft gelaten, hoe durven ze Frusty .........hij is meerdere keren gewaarschuwd om zijn dieren daar weg te halen en hebben deze meiden hun welverdiende beker aan die kl##tzak Hamer gegeven en dat is in mijn ogen GEEN heldendaad.....

MeerXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:23

Wat kreeg ik tranen in mijn ogen toen ik zag hoe zij die kudde redden! Zo Cool!
Echt super! Dat ze zoiets bedacht hadden, heel slim! Zo'n mooi gezicht, toen ze daar de paarden door het water leidden! WAUW . mijn bewondering!

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:36

Ik vind het jammer dat mensen hier gaan zeuren over deze helden. Tuurlijk is een held een relatief begrip en niet ieders mening is gelijk, maar waar gaat het in hemelsnaam over als je deze vrouwen hier gaat afschilderen als "mindere helden" dan anderen? Ik denk dat de andere helden van NL hier ook niet op zitten te wachten en allang trots zijn dat ze als held bestempeld zijn. Deze vrouwen hebben iets gedaan waar een hoop mensen kippenvel van kregen, voor mij zijn ze geweldig. Maar of ze nou de eerste of tiende plek halen, de andere helden die mensen uit brandende huizen halen enzovoort, zijn daar echt niet minder om en die zullen er ook als laatste over zeuren denk ik...
Gefeliciteerd met jullie prijs!

Dribbel_24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:03

Zeker weten Verdiend!

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:05

spettertjuh schreef:
Het enige jammere aan het hele "helden" verhaal van deze meiden is dat ze die beker aan die verdomde boer Boos! hebben gegeven omdat hij zijn paarden niet in de steek heeft gelaten, hoe durven ze Frusty .........hij is meerdere keren gewaarschuwd om zijn dieren daar weg te halen en hebben deze meiden hun welverdiende beker aan die kl##tzak Hamer gegeven en dat is in mijn ogen GEEN heldendaad.....

je moet beter alles weten , om te doen wat wij hebben gedaan, we staan er 4kant achter,
en voor ons is hij 1 van de helden!!

en de rst bedankt voor jullie felicitaties.

christel1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:15

zou je het verhaal dan hierop willen zetten, ik respecteer jullie beslissing daarin om het aan de boer te overhandigen, maar zoals spettertjuh schreef snap ik het eigenlijk ook niet helemaal, maar dat komt misschien omdat we het hele verhaal niet hebben gehoord, en dat dat soort dingen weer niet worden verteld...

ben wel heel benieuwd hoe het verhaal dan eigenlijk is, op tv is de boer ook wel zwart gemaakt natuurlijk, omdat daarin werd gezegt dat hij al meerdere waarschuwingen heeft gekregen om zijn paarden daar weg te halen, maar het gewoon heeft genegeerd... en als wij alleen dit horen, snap je natuurlijk wel dat het erg raar is Knipoog