Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dymphy schreef:mensen moeten over maneges gaan klagen waar de paarden constant kreupel zijn en niet goed onderhouden worden en niet naar de mensen die de paard in de achtertuin hebben dat is gewoon onzin zorg goed voor je paard en er is niks aan de hand
casperrr schreef:dymphy schreef:mensen moeten over maneges gaan klagen waar de paarden constant kreupel zijn en niet goed onderhouden worden en niet naar de mensen die de paard in de achtertuin hebben dat is gewoon onzin zorg goed voor je paard en er is niks aan de hand
Zou je misschien niet alle maneges over 1 kam willen scheren?![]()
Onze manege heeft 5 sterren en staat op de nummer 4 van beste manege van Nl, de paarden hebben het daar super, net zoals andere maneges hier in de buurt.
Ik vind het een beetje heel erg flauw van je om ze gelijk over 1 kam te scheren!!!
casperrr schreef:@Loretta; en waar zie jij dan staan dat ze het over sommige maneges heeft?volgens mij heeft ze het gewoon over de maneges in het algemeen, ik zie nergens staan sommige maneges!!!
Loretta schreef:casperrr schreef:@Loretta; en waar zie jij dan staan dat ze het over sommige maneges heeft?volgens mij heeft ze het gewoon over de maneges in het algemeen, ik zie nergens staan sommige maneges!!!
Dat begreep ik uit de zin "over maneges gaan klagen waar de paarden constant kreupel zijn" Dat is lang niet overal maar helaas zijn er wel enkele.
LindyH schreef:Een pony ziet echt het verschil niet tussen een achtertuin bij een flat en een weitje bij een boerderij, terwijl naar ons idee het ene niet kan en het ander wel.
Dat jongetje en zijn ouders zullen nog wel tegen de nodige problemen aanlopen, zoals mest en hoefsmid e.d. Maar ik ken zat mensen die zich dat soort dingen niet realiseren als ze een pony aanschaffen. Het punt is niet die achtertuin, want een paard in een paddock van 30x30 vinden we acceptabel, dus waarom een shet in een veldje van 12x12 niet? Het punt is de impulsaankoop, maar dat lijkt mij geen nieuws.
Ik hoop dat het jongetje en zijn ouders goed begeleid worden en dat ze ergens terecht kunnen met de vragen die ongetwijfeld gaan komen. En als het echt niet langer gaat, hoop ik dat ze de pony verkopen. Helaas wordt dat dan waarschijnlijk aan de beheerder van de eeuwige jachtvelden...