Pony mag toch in Haagse tuin blijven.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Re: Pony mag toch in Haagse tuin blijven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 09:47

Ik denk dat die pony het prima naar zijn zin heeft hoor. Ik vindt de reacties hier aardig overtrokken. Die pony hoeft niks mag alles. Heerlijk toch! Hij kan lekker knabbelen in de tuin en aandacht krijgen van zijn baasje. Voor de rest niks.
Dat diertje is nog geen meter hoog dus aan die 12 bij 12 zal hij zat genoeg hebben. En vooral niet beginnen over dat het beter kan. Beter kan het namelijk altijd, maar helaas ook slechter. Ik snap echt werkelijk waar niet dat er mensen zijn die zich druk maken over deze pony. Er zijn diertjes die het 20 maal slechter hebben. Ga daar eerst maar wat aan doen. De pony leid geen honger. Is gezond.
En dan wil ik het nog niet eens hebben dat een pony in de wei hoort bij zijn vriendjes....
Een paard ook, maar die wordt wel 20 uur p/d in de stal gehouden. Daar hoor ik dan weer niks over. Of de paarden die alleen gehouden wordt.

Ik vindt er niks verkeerds aan. Dat de omstandigheden niet ideaal zijn ben ik het mee eens, maar je moet het niet gaan overdrijven hoor. Dan kan half paardbeminnend nederland zijn paard/pony wel weg doen......

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 09:57

het gebeurt zoooo veel, en vaak wordt het nog enigszins aangemoedigd ook, vb; een pony die aan huis staat onder een afdakje naast de garage, is zindelijk gemaakt zodat de buren er geen last van hebben, komt alleen in het donker buiten omdat de buren anders klagen als ze hun hond uitlaten etc en dit wordt ook leuk gevonden door paardenmensen, want o o wat grappig hij is zindelijk?! zo zijn er nog veel meer dieren.

knulletje is in media geweest en zal hopelijk een helpende hand krijgen aangereikt en ook al zijn wij het er niet mee eens ivm ons ideaalbeeld voor paarden/pony stalling, hij is in zijn gelijk gesteld en klaar.

Tmroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 10:52

Eigenlijk vind ik het niet kunnen.. een pony in de tuin,
maar aan de andere kant hij heeft het helemaal niet zo slecht..
Eten, aandacht een tuintje.. Het enige wat ontbreekt is een beetje gezelschap van andere paardjes en iets meer ruimte zou ook wel kunnen.

Maar als je dit vergelijkt met paarden die 24/7 in een box staan en er bijna niet uitkomen.. Dan heeft ie toch een lekker leventje zo..?

Als klein jong penny meisje droomde ik hier altijd van Bloos
Maar goed dat m'n ouders nooit hebben toegegeven Tong uitsteken Haha!

dymphy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:16

mensen moeten over maneges gaan klagen waar de paarden constant kreupel zijn en niet goed onderhouden worden en niet naar de mensen die de paard in de achtertuin hebben dat is gewoon onzin zorg goed voor je paard en er is niks aan de hand

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:20

hoi,
ik heb toevallig de pony gezien in hart van nederland!
maar waarom zou dit niet kunnen?zolang hij water,voer en aandacht heeft is het toch goed???
er zijn echt wel paarden die het slechter hebben hoor!
maar ja ieder zijn eigen mening toch?
groetjes mij

dymphy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:23

hoi pascale ik vindt dat je gelijk heb waarom zou het niet kunnen ik ken verschillende mensen die een paard in de achtertuin hebben en ze staan er allemaal goed bij het ligt maar net aan je eigen hoe je er mee om gaat ja toch?

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:28

Zo, je hebt hier mensen die met alle winden mee waaien, apart Dymphy....

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:33

dymphy schreef:
mensen moeten over maneges gaan klagen waar de paarden constant kreupel zijn en niet goed onderhouden worden en niet naar de mensen die de paard in de achtertuin hebben dat is gewoon onzin zorg goed voor je paard en er is niks aan de hand

Zou je misschien niet alle maneges over 1 kam willen scheren? Knipoog
Onze manege heeft 5 sterren en staat op de nummer 4 van beste manege van Nl, de paarden hebben het daar super, net zoals andere maneges hier in de buurt.
Ik vind het een beetje heel erg flauw van je om ze gelijk over 1 kam te scheren!!!

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:45

Dymphy: Probeer de zaken gescheiden te zien.

1 er wordt niet gepraat over jouw paard;
2 er wordt niet gepraat over manegepaarden;
3 er wordt niet gepraat over 'alle maneges en hun paarden'

Vorm je mening en 'lift' niet steeds mee met mensen die andere meningen hebben. Zo lijkt het net of je zelf geen mening hebt.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:02

Tijgertje, ik ben met je eens dat Dymphy in elk bericht een andere mening heeft, maar punt 3 die je aansnoert komt niet van Dymphy maa van Casperrr Knipoog

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:07

SANEX: Bij punt drie bedoel ik de quote die Casperr in haar berichtje heeft geplakt. Het berichtje Dymphy waarin ze zegt dat er iets gedaan moet worden aan manegepaarden die constant kreupel zijn.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:35

casperrr schreef:
dymphy schreef:

Zou je misschien niet alle maneges over 1 kam willen scheren? Knipoog
Onze manege heeft 5 sterren en staat op de nummer 4 van beste manege van Nl, de paarden hebben het daar super, net zoals andere maneges hier in de buurt.
Ik vind het een beetje heel erg flauw van je om ze gelijk over 1 kam te scheren!!!

dymphy heeft het toch over sommige maneges toch niet over alle maneges.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:39

@Loretta; en waar zie jij dan staan dat ze het over sommige maneges heeft? Knipoog volgens mij heeft ze het gewoon over de maneges in het algemeen, ik zie nergens staan sommige maneges!!!

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:41

Nou ik vind het wel een super grappige echt kind achtige aktie, en ik zie er ook niet zoveel kwaad in hoor, paardje wordt zo te zien goed verzorgd, heeft de ruimte en krijgt veel aandacht. En ja het kan altijd beter, maar goed misschien dat die ouders nu voor een andere oplossing zoeken zodat het jongetje het ponytje kan houden en het ponytje een iets geschiktere plek krijgt.

Groetjes Thessa en Aike Doei!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 13:14

casperrr schreef:
@Loretta; en waar zie jij dan staan dat ze het over sommige maneges heeft? Knipoog volgens mij heeft ze het gewoon over de maneges in het algemeen, ik zie nergens staan sommige maneges!!!

Dat begreep ik uit de zin "over maneges gaan klagen waar de paarden constant kreupel zijn" Dat is lang niet overal maar helaas zijn er wel enkele.

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 13:19

Nou ik vind dat er wel een beetje overdreven wordt. In sommige reakties lijkt het net alsof de pony het verschrikkelijk heeft. Mijn eerste pony's hebben ook gewoon bij ons achter het huis gestaan. Wij hadden dan wel vrijstaande huizen, maar toch.
Bij ons hadden we alleen maar stallen. Ik bracht de pony's wel bijna elke dag naar het weiland. Maar dat jongentje heeft daar op dit moment de mogelijkheid nog niet voor.
Hij geeft de pony gewoon liefde, aandacht en goede verzorging.
De pony heeft het heus zo slecht nog niet hoor. Is toch juist hartstikke leuk om te zien dat een klein kind lol heeft met een shetlander. Shetlanders die gewoon op een boerderij ofzo iets staan en geen goede verzorging krijgen lijkt me stukken erger. De pony kan nu wel in de achtertuin staan van een rijtjeshuis, maar hij krijgt voor de rest alles wat hij nodig heeft.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 13:25

Loretta schreef:
casperrr schreef:

Dat begreep ik uit de zin "over maneges gaan klagen waar de paarden constant kreupel zijn" Dat is lang niet overal maar helaas zijn er wel enkele.

Dan vraag ik me af hoe jij die zin leest.....

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 13:58

Ik vraag me trouwens af sinds wanneer een 10 jarig jongetje de verantwoording kan nemen voor het verzorgen van een pony terwijl hij zelf nog verzorgt moet worden... hele verstandige ouders hoor *duimen omhoog* tsk.

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 14:02

Ik vraag me trouwens ook af hoe het gozertje van 10 jaar oud aan die 100 euro komt en hoe hij op het briljante (?) idee komt om een impuls aankoop een shetlandpony te kopen. maar het zal allemaal wel. *woest* pfff.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 14:09

Nou ja, er zijn wel meer 10-jarigen met een eigen pony waar de ouders geen klap verstand van hebben.
Maar die worden niet in de tuin gestald.

Ik denk dat het gewoon de vraag is :"wat heeft een paard nodig om goed verzorgt te worden" ?

Als dat alleen maar eten en aandacht is, ja dan wordt deze pony goed verzorgt

Maar ik vind fatsoenlijke bewegingsvrijheid en contact met soortgenoten nog veel belangrijker dan menselijke aandacht en af en toe aan een touwtje het dorp door, dus daarom is dit in mijn ogen geen goede verzorging voor die pony.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 14:47

Persoonlijk vind het ergens wel aanvaardbaar zijn.
De pony mist idd wel het sociale kuddecontact maar mijn pony staat ook alleen en dit gaat prima.
Bovendien heeft hij waarschijnlijk de hele dag door gezelschap van de eigenaars.
Ik denk dat iedreen wel weet dat als een paard of hond of noem maar op ziek wordt dat m'n een dierenarts moet bellen.Haha!
Zullen die mensen dus ook wel doen.
Het "uitlaten" van het paardje vind ik niet echt leuk verwoord.. Scheve mond het lijkt net of ze hun hond uitlaten om een plasje te gaan doen.
Maar de pony ziet er goed verzorgt uit en lijkt mij niet ongelukkig te zijn.Anders had de dierenbescherming hem ook wel daar niet gelaten.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:01

ik vind het toch echt niet kunnen hoor!
in een tuin van 12 bij 12m kan hij echt niet lekker rennen hoor, zo groot is dat nou ook weer niet. onze tuin heeft ong. ook die afmetingen, maar hier zou ik echt geen shet in kunnen laten rennen!!
En hij 'laat hem uit op een grasveldje' Verward ?? klinkt net alsof je met je hond bezig bent!
Verder heeft het dier ook amper tot geen sociale contacten met andere paarden.
Zouden ze ook wel weten hoe vaak zo'n diertje naar de smid moet? of gaan ze dat zelf doen? Clown
En zou die jongen ook nog zin hebben om hem 'uit te laten' als het stortregent? of als het super koud is? En heeft dat paard dan een schuilstalletje al het noodweer is?
hoor ik vind er niks aan! arm paardje!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 16:15

Een pony ziet echt het verschil niet tussen een achtertuin bij een flat en een weitje bij een boerderij, terwijl naar ons idee het ene niet kan en het ander wel.

Dat jongetje en zijn ouders zullen nog wel tegen de nodige problemen aanlopen, zoals mest en hoefsmid e.d. Maar ik ken zat mensen die zich dat soort dingen niet realiseren als ze een pony aanschaffen. Het punt is niet die achtertuin, want een paard in een paddock van 30x30 vinden we acceptabel, dus waarom een shet in een veldje van 12x12 niet? Het punt is de impulsaankoop, maar dat lijkt mij geen nieuws.

Ik hoop dat het jongetje en zijn ouders goed begeleid worden en dat ze ergens terecht kunnen met de vragen die ongetwijfeld gaan komen. En als het echt niet langer gaat, hoop ik dat ze de pony verkopen. Helaas wordt dat dan waarschijnlijk aan de beheerder van de eeuwige jachtvelden...

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 16:18

LindyH schreef:
Een pony ziet echt het verschil niet tussen een achtertuin bij een flat en een weitje bij een boerderij, terwijl naar ons idee het ene niet kan en het ander wel.

Dat jongetje en zijn ouders zullen nog wel tegen de nodige problemen aanlopen, zoals mest en hoefsmid e.d. Maar ik ken zat mensen die zich dat soort dingen niet realiseren als ze een pony aanschaffen. Het punt is niet die achtertuin, want een paard in een paddock van 30x30 vinden we acceptabel, dus waarom een shet in een veldje van 12x12 niet? Het punt is de impulsaankoop, maar dat lijkt mij geen nieuws.

Ik hoop dat het jongetje en zijn ouders goed begeleid worden en dat ze ergens terecht kunnen met de vragen die ongetwijfeld gaan komen. En als het echt niet langer gaat, hoop ik dat ze de pony verkopen. Helaas wordt dat dan waarschijnlijk aan de beheerder van de eeuwige jachtvelden...

Nee, maar bij een boederij zie ik nooit hangjongeren die die pony pesten (zeg niet dat het gebeurd) maar het kan natuurlijk wel Knipoog

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:01

Er gebeurt zat met paarden en ponies bij boerderijen en in landelijke gebieden, heeft er niks mee te maken waar hij staat in stad of dorp Hackie