Pony moet weg uit haagse tuin

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Manon

Re: Pony moet weg uit haagse tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:40

runningkawa schreef:
Waarom mijn naam dikgedrukt?
Voel me vereerd, maar is niet nodig Tong uitsteken

In het eerste bericht maak ik op dat de verzorging ook te wensen over laat

Citaat:
maar het beestje zou bovendien niet goed behandeld en niet uitgelaten worden

>> Dat het duidelijk is dat ik niet iemand teksten overtyp Clown

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:45

Maar volgens mij is dat niet bewezen, vind jij de pony er slecht uitzien op de foto?
Een pony aan een boom vast laten staan en uitlaten in de stad vind ik inderdaad niks.
Tòch kan je in sommige gevallen een shetlandpony in de tuin houden met wat aanpassingen.
Ik kan niet beoordelen of dat in deze situatie ook goed ging of juist helemaal niet, want ik heb het zelf niet gezien en ik heb het idee dat niemand het hier echt heeft gezien.

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:56

http://dieren.marktplaats.nl/pony-s/572 ... JcxQ%3D%3D

dit is de advertentie voor mensen die de pony willen overnemen.

verder vind ik ook dat de pony daar weg moet
pony ziet er wel netjes uit.
maar het hoord gewoon niet, een pony/paard hoord beweging te krijgen,lekker met soort genoten te spelen.
maar niet dit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:21

Dit herinnert me aan een topic van iemand die bloedserieus vroeg of het mogelijk was om een shetlander op een dakterras van een flat te houden, en of dat hij in de lift zou passen Haha! Haha! Dat was trouwens een volwassen vrouw Haha!

maar inderdaad, het is verboden en het beest moet gewoon lekker de wei op.

Edit: foutje, het was een balkon Haha! viewtopic.php?f=13&t=181190&hilit=dakterras

manon_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 00:46

vind die pony er eigenlijk niet zo slecht verzorgt uitzien..
maar misschien beetje klein in de tuin. maar zolang ie genoeg beweging krijgt.
weet het niet echt, kan er niet over oordelen denk ik. Telegraaf is nou ook weer niet zo'n betrouwbare krant.. Wel jammer voor dat jongetje.

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 00:49

ik vond het toen al belachelijk..mensen wisten niet waar ze het over hadden en het blijkt maar weer dat ze ook niet vooruit konden denken.
het is maar goed dat die pony daar weggaat.
hopelijk komt hij op een normale plek terecht.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 00:50

SanneKyla schreef:
Het is zielig voor zo'n beestje. Boos! / Hij verdiend beter dan een achtertuin. het is trouwens ook verboden een paard/pony in de bebouwde kom te houden (volgends myy) ik vind dat ie weg moet....Maar dan wel naar een goed huis!!!

zolang er geen overlast is toch? mijn vz pony staat ook in bebouwde kom, maar nooit last van, buum heeft ook paarden en andere buurmeisjes zijn gek op mijn pony Tong uitsteken

maar die hebben wel een land van ong 30 bij ong 50 ofzo.. Knipoog en die komt er bijna elke dag uit, staat dag en nacht op het land en krijgt genoeg beweging Lachen

maargoed, zo'n kleine achtertuin en dan pony erin

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 10:48

En hoe zit het dan met paarden die bijna 24 uur per dag op stal staan en af en toe maar even losgegooid mogen worden, of pony's die overvoerd worden, veel te nat staan enz enz enz.
Ik vind de pony er niet slecht uitzien, en als hij voldoende aandacht en bewging krijgt, waarom niet??
Wat ik wel jammer vind is dat de eigenaar er nu een slaatje uit probeert te slaan omdat het beestje zo "bekend"is.
Ik vind dat als je alles goed bespreekt met je buren en goed onderhoud, het best mogelijk is om een pony in een achtertuin te houden, mits je die tuin daar voor inricht....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 10:51

Dat er andere dingen slecht zijn wil niet zeggen dat het dit goed praat.
Maar dat is al eerder voorbij gekomen in dit topic.

_Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 11:23

Jenbuc schreef:

maar het hoord gewoon niet, een pony/paard hoord beweging te krijgen,lekker met soort genoten te spelen.
maar niet dit.

Er is al wel 90 euro op geboden, Mail En staat dat die ontwormt is,

manon_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 12:23

Ik vind hem er eigenlijk best gelukkig en goed verzorgt uitzien,,

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 13:06

ster_love schreef:
Jenbuc schreef:

maar niet dit.

Er is al wel 90 euro op geboden, Mail En staat dat die ontwormt is,

Hij wilt er minimaal €200,- voor hebben.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:33

runningkawa schreef:
Dat er andere dingen slecht zijn wil niet zeggen dat het dit goed praat.
Maar dat is al eerder voorbij gekomen in dit topic.

Dat is vrees ik voor de meeste mensen het makkelijkste om te doen... Zo komen ze zelf namelijk met de meeste dingen wel weg, en zijn namelijk veel ergere dingen te bedenken.... kop in het zand heet dat.
Net als die taxichauffeur die even refereerde aan de "goede oude tijd" toen de paarden nog voor de schillenkar stonden en zo trappen liepen, alsof dat een fijn bestaan is voor de paarden! Verward

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:53

Dit is bij mij om de hoek, echt in het centrum van Den Haag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:58

Maar bij een taxi chauffeur denk ik nog, die man weet niets van paarden.
Maar op bokt mag je toch andere dingen verwachten..schrik ervan om eerlijk te zijn...

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:52

wij hebben ook een shetje gehad in de tuin hoor en ik woon gewoon in een rijtjes huis.
maar gingen er wel elke dag lekker mee lopen en longeren op grasveldjes maar hij was niet vertrouwbaar en erg druk en naar je toe rennen en dan stijgeren enzo, we hadden haar van de markt dus die hebben we weer terug gebracht en staat nu bij een paardenmelkerij.
verder van onze woningbouw mocht het wel.
we hadden de schuur een stukje afgezet zodat ie naar binnen kon en een grote hondenkennel voor naar buiten.
zij had gewoon een mooie inloopstal.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:31

Gek he!!!!???? Zou ik ook gaan doen als ik een shetlander was en ik stond in een achtertuin in een woonwijk! Dat dier moet vrij kunnen renne en springen, en niet alleen aan een lang touwtje worden rond geslingerd! En dan geef jij nu af op je shet, dat ze niet betrouwbaar was, kijk eens naar je zelf voordat je die shet bestempelt! Het arme beest Boos!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:33

runningkawa schreef:
Maar bij een taxi chauffeur denk ik nog, die man weet niets van paarden.
Maar op bokt mag je toch andere dingen verwachten..schrik ervan om eerlijk te zijn...

Ik ben hier ook al dingen tegen gekomen waar ik van ben geschrokken. o.a. het bericht hierboven..... En dat is dus iemand die van paarden houd Verward
Zegt dus kennelijk niet erg veel helaas. Dat jongetje heeft ongetwijffelt ook heel erg veel gehouden van die pony, maar hij weet er gewoon niks van af. Zijn vader had beter moeten weten, die kijk ik dus ook aan als de "schuldige".

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 01:44

Een pony in de stadstuin....het moet niet gekker gaan worden!!.Een shet hoort in de wei en niet in de stad of in de huiskamer. Laat het jochie lekker naar de manege gaan woensdagmiddag dan leert hij gelijk hoe je zo'n beestje onderhoud! Ja

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 02:46

Ik heb niet alle reacties in het topic gelezen.
Wel zie ik veel reacties als 'oeh, wat zielig'.
Ik heb een uitgebreide reportage gezien op tv West, met interviews met buurtbewonders voor en tegen, en filmpjes van pony in tuin zelf. Toen dacht ik om eerlijk te zijn ook, waarom niet.
Er was eigenlijk best veel ruimte, pony kreeg genoeg aandacht en zag er niet slecht uit. Die mensen wonen naast een hele rij vuilcontainers, dát stinkt. Het schijnt dat nadat het bekend is geworden dat die pony daar staat, er 'spontaan' klachten zijn gekomen. Je weet natuurlijk niet of dat zo is, maar om heel eerlijk te zijn zou het me niet verbazen.
Het hoort niet, er zijn betere alternatieven maar ook flink veel slechtere. Lachen

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:08

Pony Pablo mag in Haagse tuin blijven

Uitgegeven: 18 december 2006 11:28

DEN HAAG - Pony Pablo, een impulsaankoop van de 10-jarige Yusaf, mag in de tuin van diens woning aan de Zorgvlietstraat in Den Haag blijven. Dat heeft de rechtbank in Den Haag maandag besloten.
Woningbouwvereniging Vestia had een kort geding aangespannen, omdat het dier niet goed verzorgd zou worden en overlast zou geven.
Het jongetje kocht de pony voor honderd euro op internet, stalde het beestje in de achtertuin van twaalf bij twaalf meter en overtuigde zijn ouders ervan dat hij er goed voor zou zorgen. Hij laat Pablo met toestemming van de buurtbeheerder af en toe uit op een nabijgelegen veldje.
Vestia denkt dat de situatie vooral in de zomer onhoudbaar zal worden, omdat dan insecten en muizen op het voer van de pony afkomen. Bovendien zegt de woningbouwvereniging klachten van buren te hebben ontvangen over stankoverlast en het welzijn van Pablo.
De rechtbank veegde alle bezwaren van tafel. Vestia kon namelijk geen schriftelijke bewijzen van klachten overleggen. De familie van Yusaf had foto's van buurtbewoners met de pony die juist het tegendeel van onvrede over het dier bewijzen. De stankoverlast waar Vestia over klaagt, blijkt bovendien afkomstig van de huisvuilcontainers. Ook kon Yusaf een rapport van de Dierenbescherming overleggen waarin staat dat het welzijn van Pablo bij controle voldoende was.

bron: nu.nl